LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gyro
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2015 20:07

Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Ongelezen bericht door Gyro »

Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Onna Onna. Ik heb bijna al mijn verzekeringen bij hen lopen en altijd tot volle tevredenheid. Tot vanmiddag, wat blijkt....
Ik heb 2 minderjarige kinderen welke allebei voor behandeling zijn opgenomen. Hierdoor staan zij op het adres ingeschreven van de kliniek. Bij de SVB, belasting e.d. staan zij netjes als uitwonend geregistreerd.
Nu blijken mijn kinderen dus niet meeverzekerd te zijn omdat hun GBA/inschrijving elders is.
Als ze op kamers woonden voor studie waren ze wel meeverzekerd maar omdat ze opgenomen zijn niet!
Hoe triest....
Is het al niet erg genoeg dat zij opgenomen zijn?
Vervolgens kan ik ze ook nog niet bij laten verzekeren omdat ze beiden minderjarig zijn (oudste is 16, jongste 13). Om de ziektekosten kan het niet gaan, want dat heb ik via mijn zorgverzekeraar geregeld.

Hoe zwart wit kan je als verzekering hier mee omgaan..... Mijn kinderen krijgen scholing op hun behandelsetting, maar dat is dus niet voor studie.....

Ik was woest.... Leuk hoor gratis gezinsleden meeverzekeren... En ja het staat idd bij de kleine lettertjes, maar dan nog..... Zo kan de verzekering toch niet bedoeld zijn...

En nu dus een verzekering vinden waar mijn kinderen wel verzekerd zijn....
En weet je wat ik het erge vindt... ik zit wel gewoon aan mijn jaarcontract vast. En ik moet mij nu dus dubbel gaan verzekeren....

Ik vind dit rechtsongelijkheid en discriminatie van zieke kinderen. Hier is het laatste woord dan ook nog niet over gezegd wat mij betreft!

Ik hoor graag tips waar mijn kinderen wel meeverzekerd zijn in een doorlopende reisverzekering of kortdurende reisverzekering mag ook.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dus wacht even. Het betreft een gratis verzekering die nu niet opgaat (dus u betaalt niet voor hen) en het staat in de voorwaarden ("kleine lettertjes")? En dan heeft u het ook nog eens over discriminatie. Staat er "wij verzekeren geen zieke kinderen, want die vinden we maar stom"? Of staat er bijvoorbeeld dat kinderen die niet thuis wonen, anders dan voor studie, niet zijn meeverzekerd?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Nog wat vraagjes die opborrelen.... Heeft uzelf de voogdij over de kinderen en kunnen/mogen ze überhaupt wel mee op vakantie?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat je dan nog lang kunt zoeken. Je moet immers ergens de grens trekken en volgens mij is het gebruikelijk om alleen van een gezin te spreken als je in één huishouden woont. Daar kunnen uitzonderingen op zijn, zoals bij gescheiden ouders of bv voor sommige verzekeringen ook studerende kinderen. Maar jouw situatie is zo afwijkend dat die waarschijnlijk nergens beschreven zal zijn.

Overigens betekent dit niet dat het per definitie niet verzekerd is. Grote kans dat als je (vooraf!) contact met ze opneemt, er wel verzekeraars zijn die je kinderen willen meeverzekeren en daar een aantekening van maken.

Wat ik trouwens niet begrijp is dat je bij zo'n uitzonderlijke familiesituatie zulke dingen niet vooraf gaat (laten) uitzoeken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Ongelezen bericht door sjohie »

De term "kleine lettertjes" is wel wat overdreven vind ik, het staat keurig vermeld in hetzelfde lettertype als de rest van de voorwaarden, en ook nog op de eerste pagina. En wat niet in de voorwaarden vermeld staat, valt niet onder de verzekering, dat is met álle verzekeringen zo. Ze zeggen duidelijk dat inwonende niet getrouwde kinderen er onder vallen, en eventuele uitwonende studerende kinderen. Dit specifieke, en redelijk zeldzame, geval dekken ze dus niet. Maar wat let je/jullie om een losse eenmalige verzekering voor ze af te sluiten als jullie op reis gaan?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

Ik heb vanuit mijn werk deze situatie wel eerder gezien.

Nou heb ik geen verstand van verzekeringen, maar ik zou toch even kijken waar ze precies voor verzekerd zijn in de instelling waar ze zitten. Want het kan best dat de kinderen via de instelling verzekerd zijn. Ik heb dat gezien in een situatie waarin het kind in het weekend naar huis ging en daar (per ongeluk) een bal door de ruit van de buren trapte. Het kind bleek toen WA verzekerd te zijn via de instelling waar het door de week zat. Misschien is dat ook zo voor andere verzekeringen (hoewel ik dat betwijfel met een reisverzekering)

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitwonende kinderen niet meeverzekerd, rechtsongelijkheid!

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien dat Isabel inderdaad in de richting wijst waar je een oplossing zou kunnen vinden: bij de instelling. Je zou altijd kunnen navragen of, wat, en hoe dingen via hen geregeld zijn (als je dat nog niet gedaan hebt).

Gesloten