LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Florius

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Florius

Ongelezen bericht door Xpert »

Ik weet niet tot hoever de zorgplicht van je makelaar strekt. Je moet bij in verkoop name van je woning een lijst met vragen invullen almede een lijst van zaken. In de deze vragenlijst geef je o.a. op wat de schuld is van hypotheek die op de woning rust.

Makelaar had dus informatie dat je woning onder water stond. Ik zou de juridische afdeling van de NVM (mits je een NVM-makelaar hebt) eens bellen in hoeverre de makelaar een onderzoekplicht had. Wanneer hij dit niet heeft gedaan terwijl dan wel tot zijn zorgplicht / onderzoekplicht behoort dan heb je mogelijk een zaak tegen de makelaar.

Ook de TP kan zich m.i. niet onttrekken aan zijn / haar nazorgplicht. Uit eerdere berichten heb je aangegeven dat de TP niets eens de moeite heeft gedaan om Florius te bellen. Of de TP daarmee zorgplicht heeft geschonden dat kan ik je niet vertellen. Wanneer de TP naar jouw mening de zorgplicht schendt dan zal je een officiële klacht bij de TP moeten indienen. Wordt de klacht niet naar tevredenheid afgehandeld dan zal je de klacht aanhangig moeten maken bij het KiFid.

Gesloten