LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arke kent geen service
Arke kent geen service
Vannacht zouden wij vertrekken met Arke reizen voor een reis van 2 weken naar Turkije. Deze reis was in februari geboekt. Omdat mijn man mindervalide is, heb ik met zorg een hotel gezocht waar een aparte douche is en dat van de straat af makkelijk toegankelijk is. Na eerst met het hotel zelf gemaild te hebben, kreeg ik van hen de bevestiging, dat dit bij hen mogelijk was. Vervolgens heb ik de reis bij Arke geboekt op 1 februari. Vanmiddag om 14.30 uur kreeg ik een telefoontje van Arke, dat het hotel niet beschikbaar was, omdat de verbouwing niet klaar was. Iets minder dan 14 uur voor vertrek. Het alternatieve hotel dat geboden werd bleek echter geen aparte douche te hebben en lag op een rots. Volgens Tripadvisor en Zoover niet toegankelijk voor mindervaliden. Terwijl Arke kon weten, dat er een mindervalide persoon meeging, omdat ik luchthaven assistentie ben hen had aangevraagd. Maar ja dan moet je nadenken...Arke liet vervolgens geen enkele reactie horen. 1 medewerkster liet mij zelfs meer dan 15 minuten in de wachtstand staan, waardoor ik de verbinding maar heb verbroken. Het opgegeven 070 nummer dat ik kon bellen: kantoor bleek na 18.00 uur niet meer bereikbaar. Uiteindelijk werd ik om 18.30 uur teruggebeld met de mededeling, dat het nu te kort dag was om nog iets anders te vinden en de reis werd geannuleerd. Dat alles op botte toon. Geen excuses, niets. Zelden zoiets klant-onvriendelijks meegemaakt. Daar sta je dan: alles met je werk geregeld, koffers gepakt, na een zwaar jaar hard toe aan vakantie, maar Arke geeft op geen enkele manier thuis. Schandalig.
Re: Arke kent geen service
Via internet geboekt? Indien via een reisbureau, dan had het reisbureau gegarandeerd in de boekingsgang vastgelegd dat uw minder validiteit een reden was om het hotel te boeken. Als dat schriftelijk in de boeking vastligt, moest Arke u een gelijkwaardig alternatief geen, al was dat 1000% duurder.
Voor veel mensen zou het eigenlijk een tip zijn: boek via internet als u niets mankeert, als u gezond bent, als u geen extra eisen hebt etc. Voor alle anderen (of ook mensen die een stukje service op prijs stellen) voor 25 Euro meer wordt uw totale vakantie tot in de puntjes geregeld op een reisbureau.
Voor veel mensen zou het eigenlijk een tip zijn: boek via internet als u niets mankeert, als u gezond bent, als u geen extra eisen hebt etc. Voor alle anderen (of ook mensen die een stukje service op prijs stellen) voor 25 Euro meer wordt uw totale vakantie tot in de puntjes geregeld op een reisbureau.
Re: Arke kent geen service
Uiteraard kan ik niet in uw portemonnee kijken. Maar was Arky Fly dan sowieso al niet een obstakel geworden voor uw invalide man? Plaats/beenruimte is erg krap, zoals de meeste prijsvechters. Ben het wel met @geengast dat, als men lichamelijke problemen heeft men beter bij de nog (weinig) wel bestaande echte reisbureaus alles kan doorspreken. Online is wat dat betreft redelijk 'beperkt' in die zin dat er van alles beloofd wordt maar het nakomen ervan veel te wensen over laat. Ik hoop wel dat dit "grapje" voor rekening van Arke zelf is. Raar, in hun reclame brengen ze de gasten gratis in het land van bestemming ook overal heen. Ik zou eigenlijk smartengeld moeten eisen als u hierdoor helemaal niet op vakantie kan gaan. Rechtsbijstand verzekering? U derft, samen met uw man, toch echt wel iets belangrijks.
Re: Arke kent geen service
Jered schreef:Vannacht zouden wij vertrekken met Arke reizen voor een reis van 2 weken naar Turkije. Deze reis was in februari geboekt. Omdat mijn man mindervalide is, heb ik met zorg een hotel gezocht waar een aparte douche is en dat van de straat af makkelijk toegankelijk is. Na eerst met het hotel zelf gemaild te hebben, kreeg ik van hen de bevestiging, dat dit bij hen mogelijk was. Vervolgens heb ik de reis bij Arke geboekt op 1 februari. Vanmiddag om 14.30 uur kreeg ik een telefoontje van Arke, dat het hotel niet beschikbaar was, omdat de verbouwing niet klaar was. Iets minder dan 14 uur voor vertrek. Het alternatieve hotel dat geboden werd bleek echter geen aparte douche te hebben en lag op een rots. Volgens Tripadvisor en Zoover niet toegankelijk voor mindervaliden. Terwijl Arke kon weten, dat er een mindervalide persoon meeging, omdat ik luchthaven assistentie ben hen had aangevraagd. Maar ja dan moet je nadenken...Arke liet vervolgens geen enkele reactie horen. 1 medewerkster liet mij zelfs meer dan 15 minuten in de wachtstand staan, waardoor ik de verbinding maar heb verbroken. Het opgegeven 070 nummer dat ik kon bellen: kantoor bleek na 18.00 uur niet meer bereikbaar. Uiteindelijk werd ik om 18.30 uur teruggebeld met de mededeling, dat het nu te kort dag was om nog iets anders te vinden en de reis werd geannuleerd. Dat alles op botte toon. Geen excuses, niets. Zelden zoiets klant-onvriendelijks meegemaakt. Daar sta je dan: alles met je werk geregeld, koffers gepakt, na een zwaar jaar hard toe aan vakantie, maar Arke geeft op geen enkele manier thuis. Schandalig.
Arke heeft kamers geboekt in dit hotel, maar zonder specifieke wensen.(aparte douche)
Waarom niet meteen bij het hotel geboekt, als dit beschikbaar was, en dan een vliegticket apart geboekt?
Re: Arke kent geen service
Vreemde reacties. Ikzelf ben minder valide en boek al jaren via internet; nooit problemen gehad. Heeft dus niets te maken met online boeken of in het reisbureau boeken. De fout ligt duidelijk bij Arke. Zij zouden ruim van te voren moeten weten of een hotel de verbouwing al dan niet klaar heeft. Als de reis vervolgens geen doorgang kan vinden zijn zij verplicht u een minstens gelijkwaardig alternatie aan te bieden, kort dag of niet. Conclusie van TS is juist (ja )
Re: Arke kent geen service
Dit is inderdaad niet echt pro-actief en klantvriendelijk qua communicatie. Maar aan de andere kant, ook voor hen lijkt het kort dag, ik bedoel, ze weten misschien ook nog maar net dat die verbouwing uitloopt, en dan is het voor hen ook kort dag.
Re: Arke kent geen service
Zal best (hoewel ik dit dan vanuit Arke dom vind om nog maar net te weten dat die verbouwing uitloopt); ze zitten immers al jaren in het vak; men had ook met gezwinde spoed een goed alternatief moeten zoeken: er zijn veel meer hotel die rolstoelvriendelijk zijn, kan toch niet het enige hotel zijn. En Arke werkt daarenboven ook wel samen met andere 'concurrenten'; dan zijn ze elkaar van dienst in een betreffend land. Is allemaal best wel mogelijk.sjohie schreef:Dit is inderdaad niet echt pro-actief en klantvriendelijk qua communicatie. Maar aan de andere kant, ook voor hen lijkt het kort dag, ik bedoel, ze weten misschien ook nog maar net dat die verbouwing uitloopt, en dan is het voor hen ook kort dag.
Re: Arke kent geen service
Daar kun je veel op antwoorden: Arke boekt meerdere kamers en koopt dus veel voordeliger in als u. Dat voordeel wordt normaal in het pakket meegenomen. Transfer is bijna altijd inbegrepen bij een pakketreis. De luchthavens waar je terechtkomt als je een los vliegticket koopt (niet altijd, maar wel vaak) liggen meestal veel verder weg van de bestemming. Je bent niet verzekerd bij het Calamiteitenfonds. Je hebt geen recht op klachten bij de Geschillencommissie etc. etc.physkos schreef:Arke heeft kamers geboekt in dit hotel, maar zonder specifieke wensen.(aparte douche)
Waarom niet meteen bij het hotel geboekt, als dit beschikbaar was, en dan een vliegticket apart geboekt?
Kun je daar allemaal makkelijk zonder? Ok dan, maar veel mensen willen toch gewoon een beetje zekerheid en service. En via internet boeken geeft nu eenmaal niet de mogelijkheid om de boeken met de eis dat je beschermd bent tegen bijzondere omstandigheden, zoals invaliditeit etc.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Arke kent geen service
Ik maak hieruit wel op, dat u geen miva-kamer hebt geboekt. Arke kan dan ook niet anders dan een gewone kamer als alternatief aan te bieden. Dat ze geen sorry zeggen, tja, zou dat alles goed maken? Overigens is het niet zo dat als een hotel niet op tijd klaar is, Arke ook even kijkt naar de vliegtickets. Zij zullen dus echt niet meteen hebben kunnen zien dat u assistentie had gevraagd op de luchthavens. En ja, ik spreek uit ervaring.
Re: Arke kent geen service
Schrijf ook uit ervaring en dat alles ook perfect kan verlopen, vele malen. Via Tui wat ook Arke is. Dus 't kan allemaal best wel. Een nee, sorry zeggen als het fout gaat zou mij geen voldoening geven. Ze weten verdomd goed wat ze inkopen, verkopen en als de "problemen" bekend zijn moet er domweg naar gehandeld worden of geen tickets verkopen, zo simpel ligt het.VioletPrue schreef:Ik maak hieruit wel op, dat u geen miva-kamer hebt geboekt. Arke kan dan ook niet anders dan een gewone kamer als alternatief aan te bieden. Dat ze geen sorry zeggen, tja, zou dat alles goed maken? Overigens is het niet zo dat als een hotel niet op tijd klaar is, Arke ook even kijkt naar de vliegtickets. Zij zullen dus echt niet meteen hebben kunnen zien dat u assistentie had gevraagd op de luchthavens. En ja, ik spreek uit ervaring.
Re: Arke kent geen service
Lag het maar allemaal zo simpel, Arke handelt niet domweg en biedt een alternatief aan, hierbij snuffelen zij niet de vliegtickets af naar aanvullende voorwaarden.tenormin schreef:Schrijf ook uit ervaring en dat alles ook perfect kan verlopen, vele malen. Via Tui wat ook Arke is. Dus 't kan allemaal best wel. Een nee, sorry zeggen als het fout gaat zou mij geen voldoening geven. Ze weten verdomd goed wat ze inkopen, verkopen en als de "problemen" bekend zijn moet er domweg naar gehandeld worden of geen tickets verkopen, zo simpel ligt het.VioletPrue schreef:Ik maak hieruit wel op, dat u geen miva-kamer hebt geboekt. Arke kan dan ook niet anders dan een gewone kamer als alternatief aan te bieden. Dat ze geen sorry zeggen, tja, zou dat alles goed maken? Overigens is het niet zo dat als een hotel niet op tijd klaar is, Arke ook even kijkt naar de vliegtickets. Zij zullen dus echt niet meteen hebben kunnen zien dat u assistentie had gevraagd op de luchthavens. En ja, ik spreek uit ervaring.
15 min aan de phone zitten kan voorkomen,wat verwacht ts nu eigenlijk?
Re: Arke kent geen service
Volgens je Facebookbericht is het naar tevredenheid opgelost door Arke. Jammer dat je zoiets dan niet hier meldt....
Re: Arke kent geen service
Zo Ts was op meerdere fronten aan het pushen , kan gebeuren dat Arke door de knieën is gegaanmangogirl schreef:Volgens je Facebookbericht is het naar tevredenheid opgelost door Arke. Jammer dat je zoiets dan niet hier meldt....
Re: Arke kent geen service
Ja voor klanten als TS hebben mijn medewerkers een mooie naam die ik hier niet zal plaatsen anders krijg ik weer een standje.
Hier een bericht van een aantal maanden geleden.....ik ben benieuwd waar de volgende vakantie wordt geboekt ..
Hier een bericht van een aantal maanden geleden.....ik ben benieuwd waar de volgende vakantie wordt geboekt ..
Jered schreef:Wilde online een vakantie boeken bij D-reizen. Stond uitgebreide informatie bij bewuste reis, met vele keuze mogelijkheden. Prijs was reëel en aantrekkelijk in vergelijk met andere reisorganisaties. Beschikbaarheids check was positief, dus reis geboekt.
Binnen 15 minuten een telefoontje + email van D-reizen: door een " storing" op internet was deze reis verkeerd geprijsd en bleek op het dubbele uit te komen. Unieke storing, die kennelijk inhoudelijk de prijzen verandert, maar niet de beschrijvingen, beschikbaarheid mogelijkheden etc..
Nee D-Reizen het is misleidende reclame, dus boek nooit meer bij D-reizen, want ze willen je alleen maar op hun site lokken met zgn aantrekkelijk geprijsde reizen. Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden. Maar een reisorganisatie kan kennelijk dergelijke fratsen uithalen zonder enige consequentie.
Re: Arke kent geen service
[quote="prem"]Ja voor klanten als TS hebben mijn medewerkers een mooie naam die ik hier niet zal plaatsen anders krijg ik weer een standje.
Hier een bericht van een aantal maanden geleden.....ik ben benieuwd waar de volgende vakantie wordt geboekt ..
Ts mag van mij zo vaak als hij/zij wil op vakantie gaan, het forum blijft gevuld erdoor .
Prem heeft medewerkers die klanten namen geven???? geeft hij /zij hun een standje?
Hier een bericht van een aantal maanden geleden.....ik ben benieuwd waar de volgende vakantie wordt geboekt ..
Ts mag van mij zo vaak als hij/zij wil op vakantie gaan, het forum blijft gevuld erdoor .
Prem heeft medewerkers die klanten namen geven???? geeft hij /zij hun een standje?
Re: Arke kent geen service
Arke is niet tevreden totdat jij niet tevreden bent.
http://www.neowin.net/forum/uploads/pos ... 553839.jpg
http://www.neowin.net/forum/uploads/pos ... 553839.jpg