LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal en buitenlandse valuta

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
batyka

Paypal en buitenlandse valuta

Ongelezen bericht door batyka »

Klacht over buitenlandse valuta Paypal

4 Maart j.l. heb ik via een claim 987,99 GBP moeten laten terugboeken omdat zowel de 45 dagen als de 20 dagen om waren en het product nog steeds niet was geleverd, dat kwam om dat de leverancier ook zelf nog op het product zat te wachten. Deze reden heb ik aan Paypal verteld en vermeld dat ik daarna opnieuw zou betalen.

E.e.a. gebeurde op respectievelijk 4 en 5 Maart.

Voor deze 987,99 GBP kreeg ik terug €1327,14 en de volgende dag moest ik betalen voor deze 987,99 GBP €1414,08. t.w. een verschil van €86,94

Afgezien van het feit dat u voor de consument ongunstiger koersen aanhoud dan creditcard maatschappijen. Heb ik niet gevraagd om het geld naar euro’s om te zetten, het was immers bij het bedrijf bekent dat het weer terug geboekt zou worden. Als het al omgezet moest worden had dat met de middenkoers kunnen gebeuren. (Dit stond ook zo ingesteld)

De koers die Paypal op 4 maart aanhield was 1GBP = 1,343280 Euro
De koers die Paypal op 5 maart aanhield was 1 Euro = 0,698683 GBP

Bij Mastercard was dat 1GBP = 1,388863 Euro resp. 1 Euro = 0,720840 GBP

Na veel gezeur heeft men € 50,- teruggestort maar tegelijkertijd als represaille maatregel mijn account gedeeltelijk geblokkeerd. Om deze weer actief te krijgen moet ik opnieuw mijn paspoort- en bankgegevens toezenden. Van mij kunnen ze de boom in en doe dat dus niet. Dan maar betalen via de creditkaart en ook ebay links laten liggen omdat deze je dwingt via Paypal te betalen.

E.e.a. leert dat wanneer je buitenlandse betalingen doet dit veel voordeliger kan met je creditkaart kan dan met Paypal, met bij de meeste creditcards dezelfde garanties.

stofzuigertje

Re: Paypal en buitenlandse valuta

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij aankoop zie ik GBP, $ of Euro en als je een andere valuta neemt zit daar wissel provisie op en dus is dat normaal.

U beslist welke winkel U iets bestelde.... dus jammer!

Gesloten