LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Zorgeloos Premium niet zo zorgeloos :-(

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
yoshiutrecht

KPN Zorgeloos Premium niet zo zorgeloos :-(

Ongelezen bericht door yoshiutrecht »

Hi all,
Ben met de mooie grote 4G bundel overgestapt KPN. Met een IPhone 6. Harstikke mooi ding. Heb een 10GB bundel + onbeperkt bellen.

KPN Zorgeloos Premium heet dat, maar ik vind het er weinig zorgeloos aan :?
In huis heb ik bijna geen bereik! Als ik aan de telefoon zit wordt het gesprek gewoon afgebroken of men kan mij bijna niet verstaan.

Nu komt het mooie, vanwege de nummerportering loopt mijn Hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) nog een maandje door, maar op dat nummer heb ik de volle 100% bereik.

Dit had ik echt niet verwacht bij KPN. Had niet blind moeten overstappen. Spijt!

Klantenservice kan me niet helpen. De zogenaamde "zichttermijn" van de telefoon is verstreken, terwijl ik aangegeven heb dat ik de telefoon wel wil betalen, maar niets aan het abonnement heb. Overigens is het abonnement minder dan 2 weken actief, dus ik zit volgens mij binnen de zichttermijn.

KPN stelt dat het abonnement begint bij de levering van de telefoon en dan ook de start van de zichttermijn. Gezien het abonnement wel is gekoppeld (zelfde startdatum) maar nog niet actief was vind ik dat mijn zichttermijn pas begint op het moment dat het abonnement is geactiveerd. Dat was immers pas het moment dat ik dat (vreselijke) bereik kon zien.

Iemand ervaring hiermee bij andere providers? Of nog beter... bij KPN?

liaoverman

Re: KPN Zorgeloos Premium niet zo zorgeloos :-(

Ongelezen bericht door liaoverman »

Heel de KPN is niet zorgeloos. Toen wij gingen wonen in een buitengebied, 19 jaar geleden, hadden wij een abonnement voor 8 MB downloadsnelheid.
De jaren verstreken en wij wilden natuurlijk ook graag een wat snellere internet verbinding hebben.
Een KPN verkoper heeft ons zonder problemen geadviseerd om een abonnement van 40 MB te nemen, dan zouden wij een snelheid van 25 tot misschien wel 30 MB kunnen halen. Mooi niet dus. Wij kwamen niet hoger dan 17 MB, maar wel met een verbinding die vaak haperde. De uploadsnelheid was regelmatig 2,16 MB.
Natuurlijk zijn wij gaan bellen dat het allemaal niet gelukt was. Maar ja, wij waren al een beetje blij, omdat alles toch wat sneller ging.
Wij kregen weer een verkoper aan de lijn, die vertelde dat wij nog hoger konden komen als wij een abonnement van 50 MB zouden nemen. De 50 zouden wij niet halen, maar wel 25 MB. Wij hebben ons over laten halen. We wisten dat wij eigenlijk te veel zouden betalen, maar 25 MB was weer een stapje meer.
Nou.....weer mooi niet. Wij kwamen nog steeds niet hoger dan 17 MB.
Ook was de verbinding nog steeds niet stabiel.
Wij hebben toen wel verteld, dat als wij nooit hoger kunnen komen dan 25 MB, dat wij dan net zo goed weer over konden stappen naar 40 MB. Wij hebben dus te veel betaald.
Ohhhh, dat was fijn, hier zou de KPN wat doen. Terug naar abonnement van 40 MB.
Een techneut vertelde dat het beter was om ook over te stappen naar ADSL. Dan zou de verbinding stabieler zijn. Alles zou goed komen.
Niet dus....het bleef instabiel en de downloadsnelheid was lager geworden. 10 MB en soms lager. 11 MB was het maximum.
Toen wij vroegen om dan maar terug te gaan naar het oude abonnement toen het nog geen ADSL verbinding had omdat toen de snelheid ietsjes beter was, kregen wij te horen dat dit niet meer kon,
Wat blijkt........in dit buitengebied kunnen zij niet hoger dan 17 MB leveren met een uploadsnelheid van 0,85 MB. Het is wel erg bizar. Ze kunnen dus wel 17 MB bereiken op ons adres, maar er wordt maar 10 MB geleverd.
Hoe kan dat? Voor het overstappen naar ADSL was alles wél een beetje sneller. Ik vind dit bar en boos.
Deze discussie heeft 3 jaar geduurd, maar zonder resultaat.
Wat nu nog fraaier is, is dat als je op de KPN site zoekt op ons adres, naar welke internetsnelheid zij kunnen leveren zie je......ja, jullie raden het al, 50 MB!!!!!!!

skeeter

Ongelezen bericht door skeeter »

Niet zo netjes om in te breken in het topicvan een ander, u kunt een eigen topic starten! Nu gaan eventuele reacties door elkaar lopen!

liaoverman

Sorry, ik weet niet wat je je bedoeling hiermee is. Ik beantwoord alleen maar de vraag of iemand ervaring heeft met de KPN.
Nou...dit was mijn ervaring. Wat is hier fout aan?

Gitarist

Ongelezen bericht door Gitarist »

yoshiutrecht schreef:Hi all,
Ben met de mooie grote 4G bundel overgestapt KPN. Met een IPhone 6. Harstikke mooi ding. Heb een 10GB bundel + onbeperkt bellen.

KPN Zorgeloos Premium heet dat, maar ik vind het er weinig zorgeloos aan :?
In huis heb ik bijna geen bereik! Als ik aan de telefoon zit wordt het gesprek gewoon afgebroken of men kan mij bijna niet verstaan.

Nu komt het mooie, vanwege de nummerportering loopt mijn Hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) nog een maandje door, maar op dat nummer heb ik de volle 100% bereik.

Dit had ik echt niet verwacht bij KPN. Had niet blind moeten overstappen. Spijt!

Klantenservice kan me niet helpen. De zogenaamde "zichttermijn" van de telefoon is verstreken, terwijl ik aangegeven heb dat ik de telefoon wel wil betalen, maar niets aan het abonnement heb. Overigens is het abonnement minder dan 2 weken actief, dus ik zit volgens mij binnen de zichttermijn.

KPN stelt dat het abonnement begint bij de levering van de telefoon en dan ook de start van de zichttermijn. Gezien het abonnement wel is gekoppeld (zelfde startdatum) maar nog niet actief was vind ik dat mijn zichttermijn pas begint op het moment dat het abonnement is geactiveerd. Dat was immers pas het moment dat ik dat (vreselijke) bereik kon zien.

Iemand ervaring hiermee bij andere providers? Of nog beter... bij KPN?
Je zou toch denken dat de klantenservice eerst eens gaat proberen of ze de bereikbaarheid in orde kunnen krijgen in plaats van het praten over een zichttermijn.

liaoverman

Vind ik ook. Maar de manier waarop ze dit hebben gedaan noem ik ook nog eens diefstal.
Ik hoop voor u dat u inmiddels een andere provider op het oog heeft, of al gevonden hebt.
Soms vraag ik mij af of er daadwerkelijk verschil zit in providers.
Als ik zo om mij heen luister, heeft bijna iedereen klachten, wat de naam van de provider ook is.
Het zijn allemaal grote concerns en daar heerst nu niet altijd snelheid. Daarbij komt dan ook nog eens een keer dat als je klachten hebt, je elke keer een ander aan de lijn krijgt en je het hele verhaal weer opnieuw moet gaan vertellen. Die ervaring zal u waarschijnlijk ook hebben.
OM MOE VAN TE WORDEN! Of juist slapeloze nachten van te krijgen.

liaoverman

Succes.

liaoverman

MichielFRL schreef:@liaoverman

Dat de snelheid afneemt terwijl de verbinding ge-upgrade is, is heel goed mogelijk.
Kijk eens naar dit plaatje:
Afbeelding

De snelheden waarmee geadverteerd wordt zijn altijd de hoogst mogelijke theoretische snelheden.
Als er een ADSL2(+) verbinding was en deze wordt ge-upgrade naar een VDSL1 verbinding gaat de hoogst mogelijke theoretische snelheid fors omhoog, mits je niet te ver van de centrale woont.

KPN is heel actief met het uitbreiden van de VDSL buitenring waardoor de gemiddelde afstand tot de centrale (DSLAM) korter wordt en er meer aansluiting kunnen profiteren van hogere snelheden.

Heb je de pech dat je ver van de centrale woont en toch een verbinding met de nieuwere VDSL techniek hebt welke op een hogere frequentie zit waardoor er sneller storingen optreden, dan kan het dus heel goed zijn dat de verbinding juist trager wordt i.p.v. sneller.

@yoshiutrecht
Zoek 3 postcode/huisnummer combinaties waar je geen bereik hebt en je komt vast onder je abonnement uit. Niet bellen met de klantenservice, maar afdeling opzeggingen.
3 postcode/huisnummer combinaties van bij voorkeur je thuisadres, werkadres en nog een adres waar je vaak komt zodat aannemelijk te maken is dat je bovenmatig veel hinder ondervindt van het slechte bereik.
Dank je voor de uitgebreide info.
Wij zitten op 1960 meter van de centrale af. Er is nog geen upgrade gedaan en ik heb ook geen flauw idee wanneer ze dat gaan doen. Wij hebben nog zo'n prachtig koperdraadje en het zou mij niet verbazen als dit ook nog eens gerafeld is.
Als ik zo naar de grafiek kijk, zou de ADSL verbinding meer MB's dan de 10 MB die wij krijgen moeten geven.
Doordat wij zoveel klachten hadden, kunnen wij dit abonnement wel degelijk makkelijk opzeggen.
Maar dan....? Geen kabel, geen glasvezel!!! Welke provider kan ons meer bieden? Ik heb een flauw vermoeden, dat wij gewoon pech hebben. Ik weet dat ze tot 17MB moeten kunnen leveren omdat wij dit vóórdat al deze ellende begon, ook hadden. Maar na het overzetten naar ADSL houden zij bij hoog en bij laag vol dat dit niet meer mogelijk is. Ze zeggen ook, dat VDSL bij ons niet mogelijk is, omdat de afstand rot se centrale daarvoor te groot is. Na een upgrade kan dat wel.

ReinoutSch

Ongelezen bericht door ReinoutSch »

Als ex-medewerker van KPN zal ik het even kort toelichten.

1. Je annuleringstermijn is verlopen. Jammer maar helaas, de klantenservice mag en gaat hier helemaal niks meer aan doen. Het is bij wet geregeld dat de 14 dagen zichttermijn ingaat op het moment van afsluiten.
2. Hollands Nieuwe is een een product van Vodafone. Het kan dus inderdaad heel goed dat Vodafone een betere verbinding kan leveren van KPN. Dit is niks nieuws. Op sommige plekken heeft KPN beter bereik, om andere plekken is Vodafone/Hollands Nieuwe beter.
3. Gebruik de http://www.coveragechecker.nl/ van KPN en kijk of je misschien in de buurt van een grijs gebied zit. Als dit het geval is kan het een gebrek aan masten zijn.
4. Tot slot moet KPN je ter alle tijde een degelijk product aanbieden voor wat je betaald. Mocht dit niet lukken, dan praten we echt over zo'n slechte kwaliteit dat je niet kunt bellen mag je het abonnement onder bepaalde specifieke voorwaarden opzeggen. Hiervoor kan je de klantenservice bellen en vragen naar de afdeling KSD (Klant Support Desk).

Hopelijk heeft diets iets geholpen. In ieder geval; succes!

Gesloten