LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regionale Belastinggroep

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bart1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:44

Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door Bart1974 »

De regionale belastinggroep incasseert namens Hoogheemraadschap van Schieland. RBG stuurt de nota's en incasseert indien je niet betaalt.

Ik ben helaas vergeten de nota a 143,05 te betalen en kreeg (terecht) dit weekend een aanmaning. Wat volgens mij niet terecht is, is dat zij 7,00 aanmaningskosten rekenen terwijl ik nooit een eerdere herinnering of aanmaning heb ontvangen. Naar mijn weten mogen ze pas aanmaningskosten rekeningen, nadat een eerste kosteloze aanmaning is verzonden.

Op hun website melden ze deze kosten ook en zetten ze er neer dat uit kosten overweging geen kostenloze aanmaning meer versturen. Dit is volgens mij juridisch niet juist ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door tenormin »

Bart1974 schreef: Op hun website melden ze deze kosten ook en zetten ze er neer dat uit kosten overweging geen kosteloze aanmaning meer versturen. Dit is volgens mij juridisch niet juist ?
Het staat op hun site, dus...En om hier nu een juridische zaak over te gaan maken komt u best veel duurder uit.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Bart1974 schreef:De regionale belastinggroep incasseert namens Hoogheemraadschap van Schieland. RBG stuurt de nota's en incasseert indien je niet betaalt.

Ik ben helaas vergeten de nota a 143,05 te betalen en kreeg (terecht) dit weekend een aanmaning. Wat volgens mij niet terecht is, is dat zij 7,00 aanmaningskosten rekenen terwijl ik nooit een eerdere herinnering of aanmaning heb ontvangen. Naar mijn weten mogen ze pas aanmaningskosten rekeningen, nadat een eerste kosteloze aanmaning is verzonden.

Op hun website melden ze deze kosten ook en zetten ze er neer dat uit kosten overweging geen kostenloze aanmaning meer versturen. Dit is volgens mij juridisch niet juist ?
Het gaat om belasting. Niet voor iedere soort belasting wordt er een herinnering verstuurd.

stofzuigertje

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Daarom doe ik het automatisch via incasso opdracht in meerdere termijnen, nooit te laat en ik vergeet het dan ook niet, en bij onvoldoende saldo krijg je pas een acceptgiro....
Dus niet gelijk incasso of administratie kosten de eerste keer!

Bart1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:44

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door Bart1974 »

Ze mogen van alles op hun site zetten of in hun algemene voorwaarden. Naar mijn weten zijn ze wettelijk verplicht om eerst een kosteloze aanmaning te versturen. Iedereen kan welis wat vergeten. Ik ga om die 7 euro geen rechtzaak aanspannen natuurlijk maar ze wel ermee confronteren. Ook zal ik mijn rechtbijstand verzekeraar dit laten weten.
tenormin schreef:
Bart1974 schreef: Op hun website melden ze deze kosten ook en zetten ze er neer dat uit kosten overweging geen kosteloze aanmaning meer versturen. Dit is volgens mij juridisch niet juist ?
Het staat op hun site, dus...En om hier nu een juridische zaak over te gaan maken komt u best veel duurder uit.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door tenormin »

@Bart1974, inderdaad, overleg dit dat met uw rechtsbijstand verzekeraar. Laat u hier dan weten wat het eindresultaat is?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Bart1974 schreef:Ze mogen van alles op hun site zetten of in hun algemene voorwaarden. Naar mijn weten zijn ze wettelijk verplicht om eerst een kosteloze aanmaning te versturen. Iedereen kan welis wat vergeten. Ik ga om die 7 euro geen rechtzaak aanspannen natuurlijk maar ze wel ermee confronteren. Ook zal ik mijn rechtbijstand verzekeraar dit laten weten.
Prima plan. Laat ze maar weten dat je geen idee hebt waar je over praat.

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door wjpnl »

Bart1974 schreef:Naar mijn weten zijn ze wettelijk verplicht om eerst een kosteloze aanmaning te versturen.
Dat geldt voor gefactureerde bedragen. Hier hebben we het over een belasting, die wordt niet gefactureerd, maar je wordt 'aangeslagen'. Juridisch zitten hier grote verschillen tussen, dus voor je er veel energie insteekt, zou ik dat eerst eens uitzoeken. Bij mijn weten is het namelijk zo, dat er bij een aanslag idd niet de normale herinneringsplicht bestaat. Kortom: Ze mogen dit inderdaad zo doen.

lioe2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 16:47

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door lioe2015 »

Ik ben nog erger, terorrist door RBG medewerkers, ik geen inkomen, , nu mag geen kwijtshdeling, en juist moet betalen, mag niet in bezwaar, beroep, dus moet ik de overheid weer geld beroven? Welke wet, grond wet, WET RBG iemand die geen inkomen geen recht met kwijtchelding,

lioe2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 16:47

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door lioe2015 »

ik heb andere probleem met RBG
Ik heb geen inkomen, ik recht met kwijstschelding, maar juist ik mag geen in bezwaar, beroep, geen kwijstschelding, juist moet betalen, moet ik door julli beroven geld van de overheid die ook eerlijke burgers geld? Ik ben onderdruk door deze medewerkers van RBG
Wil ik weten: de wet, grond wet, RBG wet, iemand die geen inkomen ( nog bezig via mijn advocaat), juist geen recht met kwijstschedling, geen recht van alles, en moet betalen, deze handelingen is deugt niet, en onmensenlijk. Ik nu geholpen door iemand om leven, als leening... dus bloijf maar gestaplet leening, hij is 94 jaar oud, ( ORANGE LINTJE ), maar hij help zonder MEDIA CIRCUS, publicatie : KIJK ik heel mensenlijk.... hij help gewoon. wat moet ik doen? RBG medewerkerkers zei: hun heel mensenlijk...geen recht om bezwaar, beroep, wel betalen... dank u

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Regionale Belastinggroep

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemd, een maand geleden moest je nog vrij nemen voor de reparatie van je CV en nu heb je ineens geen inkomen...?

De regefls voor kwijtschelding staan vrij duidelijk op de website. Dan kun je dus zelf nagaan aan welke voorwaarde(n) je niet voldoet. Waarschijnlijk voldoe je niet vanwege het hebben van een eigen woning. Maar mogelijk ben je ook gewoon te laat.

Gesloten