LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overmacht voor de Klant?
Overmacht voor de Klant?
Hallo,
Bestaat er zoiets als overmacht voor de klant die de dienst afneemt? Hierover kan ik weinig vinden.
Ik zit nu sinds februari bij Fiber (Gedwongen overstap omdat Ziggo uit het gebied weg moest)
Hierdoor is het jaarcontract natuurlijk automatisch verlengt bij Fiber..
Nu zit ik met het probleem dat het op het moment niet goed met me gaat, En ik op aandringen van mijn Psychiater terug naar een woonvorm ga. Het probleem is dat deze Woonvorm 60 kilometer verderop zit waar Fiber zijn diensten niet levert, En Fiber zegt doodleuk dat ik dan maar tot het einde van de contractperiode door moet betalen.
Klopt dit? Of bestaat er zoiets als overmacht voor de klant? Ik blijf mezelf niet kwellen door geen hulp te accepteren omdat ik hier moet blijven voor fiber toch? :')
Bestaat er zoiets als overmacht voor de klant die de dienst afneemt? Hierover kan ik weinig vinden.
Ik zit nu sinds februari bij Fiber (Gedwongen overstap omdat Ziggo uit het gebied weg moest)
Hierdoor is het jaarcontract natuurlijk automatisch verlengt bij Fiber..
Nu zit ik met het probleem dat het op het moment niet goed met me gaat, En ik op aandringen van mijn Psychiater terug naar een woonvorm ga. Het probleem is dat deze Woonvorm 60 kilometer verderop zit waar Fiber zijn diensten niet levert, En Fiber zegt doodleuk dat ik dan maar tot het einde van de contractperiode door moet betalen.
Klopt dit? Of bestaat er zoiets als overmacht voor de klant? Ik blijf mezelf niet kwellen door geen hulp te accepteren omdat ik hier moet blijven voor fiber toch? :')
Re: Overmacht voor de Klant?
Nee, dergelijke omstandigheden (hoe triest ook) komen voor uw eigen rekening. U zult het contract uit moeten dienen. Sterkte en beterschap!
Re: Overmacht voor de Klant?
Bedankt voor het snelle antwoord Ik begrijp ook wel dat het voor eigen rekening komt, ik vroeg me alleen af of zoiets mogelijk bestond. Helaas niet dus.. niks aan te doen..
Nu is mijn vraag wel, Moet ik het gedwongen afkopen? Want in mijn huurhuisje komt dan overduidelijk iemand anders te wonen, en bijna 500 euro wordt lastig ophoesten in 1 keer
Nu is mijn vraag wel, Moet ik het gedwongen afkopen? Want in mijn huurhuisje komt dan overduidelijk iemand anders te wonen, en bijna 500 euro wordt lastig ophoesten in 1 keer
Re: Overmacht voor de Klant?
Die kunnen dat contract dan toch overnemen, als ze willen.
Re: Overmacht voor de Klant?
Het is op aandringen van Psychiater, geen gedwongen opname, Het blijft mijn eigen keuze.89PB schreef:Die kunnen dat contract dan toch overnemen, als ze willen.
Alleen weet ik zelf ook wel dat het op het moment voor mezelf wel beter is, en voor mijn eigen gezondheid.
Re: Overmacht voor de Klant?
Ik bedoel de nieuwe huurders die dan in jouw huidige woning komen.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Overmacht voor de Klant?
Zelf zou ik alles netjes opzeggen en na verloop van tijd weer met een schone lei beginnen. En ik zou toch nog ,via de mail, proberen bij Fiber enige coulance te bemachtigen bij een afkoop, na uw uitleg.
Of anders is er wellicht een betaalafspraak te regelen?
Doe wat u moet doen voor uw gezondheid en straks weer een nieuwe start! Heel veel sterkte!
Of anders is er wellicht een betaalafspraak te regelen?
Doe wat u moet doen voor uw gezondheid en straks weer een nieuwe start! Heel veel sterkte!
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jun 2015 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overmacht voor de Klant?
Kun je dit nader toelichten?joeriz9 schreef:Hierdoor is het jaarcontract natuurlijk automatisch verlengt bij Fiber.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Overmacht voor de Klant?
@89PB ,nou mooi, dat kan dan ook natuurlijk, wel zo handig (als het systeem meewerkt en TS hopelijk toch geen extra kosten erbovenop krijgt)
Re: Overmacht voor de Klant?
Ik heb het zelf gehad met een verhuizing buiten dekkingsgebied... en in zo'n geval kan het contract beëindigd worden mits er redelijkerwijs verwacht kan worden, dat je op het moment van het aangaan van het contract nog niets wist van een mogelijke verhuizing. In mijn geval (echtscheiding) deed de Internetprovider er in eerste instantie moeilijk over, omdat hij meende 'dat je een echtscheiding aan zag komen'... Maar aangekaart bij de geschillencommissie (met een onmogelijk lange naam) werd ik toch in mijn gelijk gesteld.
Dus bepaal zelf maar, of deze situatie op jou van toepassing is. Of het wel of niet gedwongen verhuizen is, is niet van belang, het enige wat van belang is, is of je op het moment van het aangaan van het contract wel of niet wist, dat je binnen het jaar zou verhuizen. De geschillencommissie besloot in mijn geval, dat de bewijslast bij de internetprovider lag... en deze (vanzelfsprekend) onvoldoende aan kon tonen, dat ik wist dat ik zou gaan verhuizen.
Dus bepaal zelf maar, of deze situatie op jou van toepassing is. Of het wel of niet gedwongen verhuizen is, is niet van belang, het enige wat van belang is, is of je op het moment van het aangaan van het contract wel of niet wist, dat je binnen het jaar zou verhuizen. De geschillencommissie besloot in mijn geval, dat de bewijslast bij de internetprovider lag... en deze (vanzelfsprekend) onvoldoende aan kon tonen, dat ik wist dat ik zou gaan verhuizen.
Re: Overmacht voor de Klant?
Ik vraag me dan wel af: houd je de huidige woning aan, of verhuis je echt?
Re: Overmacht voor de Klant?
Ja, maar waar jij op doelt is geen overmacht. Wanneer je tekortschiet in de nakoming (levering dienst, betalen) en daaraan geen schuld hebt en dit ook niet voor jouw rekening komt dan kun je beroepen op overmacht. In dat geval ben je geen schadevergoeding verschuldigd. Dus als je in het ziekenhuis belang en daardoor niet op tijd kunt betalen.joeriz9 schreef:Bestaat er zoiets als overmacht voor de klant die de dienst afneemt?
Heeft niemand het de abonnementen en dergelijke overgenomen?joeriz9 schreef:Ik zit nu sinds februari bij Fiber (Gedwongen overstap omdat Ziggo uit het gebied weg moest)
Hierdoor is het jaarcontract natuurlijk automatisch verlengt bij Fiber..
Dus als je niets deed dan had je geen TV?
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Overmacht voor de Klant?
Ik wilde je hier nog even heel veel sterkte mee wensen. Altijd moeilijk die keuze, dus ik heb er respect voor en wens je het allerbeste!joeriz9 schreef:Het is op aandringen van Psychiater, geen gedwongen opname, Het blijft mijn eigen keuze.89PB schreef:Die kunnen dat contract dan toch overnemen, als ze willen.
Alleen weet ik zelf ook wel dat het op het moment voor mezelf wel beter is, en voor mijn eigen gezondheid.