LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SVPB examen

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Verongelijkt

SVPB examen

Ongelezen bericht door Verongelijkt »

Vandaag theorie examen voor beveiligin C gedaan bij het SVPB/ECABO.

Schandalig hoe je in het ootje wordt genomen met de vragen.
Termen en vragen die in de cursus niet voorkomen.
Vragen waar geen reeel antwoord op mogelijk is.
Bewust mensen op het verkeerde been zetten middels misleidende vraagstelling.

De vragen vormen geen toets op je kennis/beheersing van de stof, maar hebben tot doel je te laten zakken.
Ik ben dan ook gezakt, terwijl ik de stof ruim voldoende beheers.

Ik ben dan ook zeer kwaad en vind het crimineel dat dit zomaar kan.

Zijn er hier meerdere 'slachtoffers' van het SVPB?

CSM

Re: SVPB examen

Ongelezen bericht door CSM »

Ja, bij mij hadden ze het hele examen plotseling in het Latijn opgesteld. Geen touw aan vast te knopen natuurlijk.

En de keer daarop was nog erger. Toen hadden ze alle woorden in de vraagstelling doorgestreept, behalve "de", "het" en "een". Tja, dan wordt het wel heel moeilijk (crimineel moeilijk) om nog het juiste antwoord te kunnen vinden.

Verongelijkt

Ook nog serieuze reacties?

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Verongelijkt schreef:Vandaag theorie examen voor beveiligin C gedaan bij het SVPB/ECABO.

De vragen vormen geen toets op je kennis/beheersing van de stof, maar hebben tot doel je te laten zakken.

Je bent gewoon gezakt omdat jij de stof niet of onvoldoende beheerste, de rest is bijzaak. Het moet altijd iemand anders schuld zijn en kan nooit bij jezelf zitten. :mrgreen:
Het woord ''slachtoffer'' word steeds meer misbruikt.

Rudy Willems

Ongelezen bericht door Rudy Willems »

@trebelski

Ik heb nog niets vernomen.

Verongelijkt

trebelski schreef:Je bent gewoon gezakt omdat jij de stof niet of onvoldoende beheerste, de rest is bijzaak. Het moet altijd iemand anders schuld zijn en kan nooit bij jezelf zitten. :mrgreen:
Het woord ''slachtoffer'' word steeds meer misbruikt.
Ben jij bekend met het examen beveiliger c van het SVPB?
Anders zou je een dergelijke reactie niet plaatsen.

Rudy Willems

Ongelezen bericht door Rudy Willems »

Die trebelski heeft dit bericht alweer gemeld.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Vandaag theorie examen voor beveiligin C gedaan bij het SVPB/ECABO.

Schandalig hoe je in het ootje wordt genomen met de vragen.
Termen en vragen die in de cursus niet voorkomen.
Vragen waar geen reeel antwoord op mogelijk is.
Bewust mensen op het verkeerde been zetten middels misleidende vraagstelling.

Hoe/waar heb je je opleiding gedaan? Heb je van te voren proefexamens gemaakt en gingen die wel goed?
Tussen denken te beheersen en echt werkelijk beheersen zit een groot verschil.
Ik heb ook wel eens een collega gehad die alles dacht te weten,werkt nu in een andere branche.

gr Henk

Verongelijkt

Is een schriftelijke cursus van het NHA, met online contact met een mentor. Regelmatig huiswerk insturen en daar hoge cijfers mee gehaald, nooit onder een acht.
Tevens examentraining gehad en ook online proefexamens gedaan, allemaal met goed verloop.

De opzet en vraagstelling op de dag des oordeels deed mijn mond van vebazing en ontzetting openvallen.
Ook de cursisten links en rechts van mij waren perplex.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik was toendertijd ook met een schriftelijke cursus begonnen maar dat was niks voor mij.Ik heb mijn cariere switch gedaan toen ik in de 50 was en een beetje uitgekeken was in het bankwezen en accounts werk.
Heb toen cursus via ROC gedaan 10x beter en alle diploma's toendertijd in 1 keer behaald. BOA opleiding ook gedaan via normale opleiding niet schriftelijk zit te weinig druk achter.Bij een scholiere cursus leer je veel meer en krijg je meer praktijk situaties te behandelen.Boa heb ik verder weinig mee gedaan maar zit nog steeds in de beveiliging,nog een tweetal jaartjes.

gr Henk

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik sluit me aan bij trebelski dus ga maar vast boos worden verongelijkt.

De cursus wijkt af van het examen, oké, maar dat is dus niet de schuld van het examen maar van de opleider. De examentraining, wie gaf die? Die proefexamens, van wie waren die? Zijn de eisen voor het examen veranderd en is dat niet gecommuniceerd?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Dat laatste is ook mijn idee. Het examenbedrijf is niet diegene die je voorbereid heeft op het examen, dat heeft je opleider gedaan.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat het examen niet de letterlijke lesstof zal zijn, maar de toepasbaarheid van de lesstof. Daar zijn de meeste examens (gelukkig) op gebaseerd die je na je middelbare school doet. Een boek in je koo stampen is 1 ding, het boek weten toe te passen is een tweede. En dat is bij thuisstudie moeilijker te leren dan in een reguliere klas.

ACBreukel

Ongelezen bericht door ACBreukel »

Dat je gezakt ben is je eigen schuld.....beter leren en misleidende vragen? ik heb geleerd altijd de vraag meerdere malen te lezen voordat ik antwoord dan is er niks misleidends aan

schellen.p

Ongelezen bericht door schellen.p »

Ik ben sinds 2006 buitengewoonopsporingsambtenaar (BOA) en moest om de vijf jaar mijn BOA-examen in verschillende opleidingsinstituten (Nivoo, SVPB of IPOL) binnen twee maanden volbrengen. Ik heb telkens met veel moeite en dwangmatig leren het examen voltooid. De stof is wel bekend, maar ben dit jaar drie keer gezakt voor mijn rechtskennis. De vragen zijn misleidende, waardoor mensen op het verkeerde been worden gezet. Tevens kan je na het examen de "foute" antwoorden niet bekijken, zodat je niet weet wat je verkeerd hebt gedaan of geleerd. Die ochtend waren er al 17 kandidaten gezakt voor hun examen. Dus het is al zeer moeilijk (eigenlijk onmogelijk) of met veel geluk het juiste antwoord te geven. Ondanks dat ik trots ben op mijn beroep als buitengewoonopsporingsambtenaar, besef ik dat dit examen geen toets is op je kennis/beheersing van de stof. Het is een financiële melkkoe om nog meer mensen te laten zakken.
Een jaarlijkse opfriscursus (zoals EHBO) zou beter zijn en dan doelgericht op het beroep van de BOA. Dus een parkeercontroleur - parkeerbeleid, een milieuambtenaar - milieubeleid ect. Wat heeft een cursist in godsnaam aan "binnentreden" en strafvorderlijke "fouillering" als hij of zij parkeercontroleur is.

Ik ben zeer teleurgesteld in het BOA-examen, zijn er nog meer mensen die mijn mening delen?

edwin2901

Ongelezen bericht door edwin2901 »

ik heb vandaag mijn theorie examen gedaan bij de svpb. echt schandalig hoe de vragen gesteld worden.
ik heb mijn boek beveiliging van objecten en gebouwen mega goed geleerd ook via toetsjekennis.nl had ik steeds vrijwel alle vragen goed beantwoord.
vandaag dus mijn 1e examen gedaan echt schandalig hoe de vragen gesteld worden...

zelfs vragen over vergaderen - een schilderij ophangen - en andere onzin vragen welke totaal niets van doen hebben met het vak..
ja oke het zal mogelijk iets mee te maken hebben maar dit slaat echt nergens op...

ik vind dat het SVPB eens de vragen beter geformuleerd moet stellen. zelf aantal vragen waar door je gewoon gaat twijfelen aan je kennis..

ik ga zeker opnieuw aanvragen en proberen mocht ik hierna wederom zakken dan is het voor mijn klaar... en lijkt er dan echt sterk op het svpb erop uit is hier een goede verdienste uit te halen.

of ik boos en geïrriteerd ben ja zeer erg. hoe kun je de stof leren als zelfs het opleiding instituut svpb de vragen compleet verdraaid..???

Gesloten