LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jurk laten maken maar niet tevreden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
tmv

jurk laten maken maar niet tevreden

Ongelezen bericht door tmv »

Ik zit met het volgende.
Ik heb voor mijn dochter een (wedstrijd) jurkje laten maken.
Het is geen bedrijf oid dus zeg maar particulier.Ik heb haar een foto gestuurd met de vraag of xe dit kon maken en wat het me zou kosten. Dit kon ze maken voor €60,00
Ik heb het gehele bedrag overgemaakt en het jurkje heb ik gisteren ontvangen.
Echter na het uitpakken bleek het jurkje niet goed te zijn.
Er zitten halen ( haken ) in, vlekken in, stof is niet wat ik er van verwacht en de afwerking is ronduit slecht.Ik heb er gelijk foto's van gemaakt en de desbetreffende dame op de hoogte gebracht.
Om een heel lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat ze vindt dat ze goed kwaliteit heeft geleverd en jurkje niet wil terug nemen en mij het bedrag terug te storten. Echter wil ze het ondergedeelte van jurkje kosteloos vervangen maar de stof die ik verwachte wil ze ook vervangen maar daar moet ik dan voor betalen. Ze zegt tevens dat ik voor een paar tientjes niet zo veel mag verwachten. Wat kan ik hier verder aan doen...

crazyme

Re: jurk laten maken maar niet tevreden

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet veel. Het risico accepteren dat bij een particuliere aankoop wat mis kan gaan.

tmv

Ze geeft zelf aan dat ze al meer als 500 pakjes/jurkjes heeft gemaakt dus dan mag je toch verwachten dat ze degelijke kleding levert. Ook al is het particulier gekocht, dan moet ik toch nog rechten hebben

hermelot

Ongelezen bericht door hermelot »

tmv schreef:Ze geeft zelf aan dat ze al meer als 500 pakjes/jurkjes heeft gemaakt dus dan mag je toch verwachten dat ze degelijke kleding levert. Ook al is het particulier gekocht, dan moet ik toch nog rechten hebben
Het aanrecht recht dus :wink:

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

klopt natuurlijk dat 60 euro voor een wedstrijd jurkje niet te veel is. Beter was het geweest als je van te voren referenties had opgevraagd of op wedstrijden aan andere ouders had gevraagd waar zij hun jurkjes laten maken. Ik denk dat je dit als lesgeld moet zien, geloof nooit iemand op zijn blauwe ogen...

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

de haken en vlekken is wel iets wat je haar kwalijk kan nemen, maar ik vraag me af of het voor de naaister duidelijk was welke stof jij wilde.
aangezien het een particuliere aankoop is, geniet je geen wettelijke consumenten bescherming.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

tmv schreef:Wat kan ik hier verder aan doen...
Andere naaister zoeken. Of zelf leren naaien, net als bijna iedere vrouw vroeger dat kon.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

tututtut alsof er ergens staat dat TS een vrouw is.... Had ik van jouw niet verwacht zo'n opmerking! Afijn, zat nog te denken... Als dat mens inderdaad 500 jurken voor anderen heeft gemaakt.... Dan is ze geen particulier meer maar een bedrijf! En dan gelden er hele andere regels! Als TS kwaad wil kan ze de belastingdienst of uwv (oid) informeren.....

tmv

Frantic2 schreef:tututtut alsof er ergens staat dat TS een vrouw is.... Had ik van jouw niet verwacht zo'n opmerking! Afijn, zat nog te denken... Als dat mens inderdaad 500 jurken voor anderen heeft gemaakt.... Dan is ze geen particulier meer maar een bedrijf! En dan gelden er hele andere regels! Als TS kwaad wil kan ze de belastingdienst of uwv (oid) informeren.....
Denk dat ze het doet onder de mom '' hobby ''

Ik heb haar een foto gestuurd met wat ik wilde. Als je de foto en jurkje naast elkaar legt zie je overduidelijk dat de stof niet hetzelfde is.
Nu zegt ze '' ik maak ook pakjes van rond de €150 ( met bepaalde stoffen ) dus dan wordt dit pakje ineens een stuk duurder, en bij ons zitten alle randjes ( naden) vol met steentjes dus de afwerking die u slecht vindt verdwijnen dan'' De dame is kwestie heeft overal wel een antwoord op maar het is gewoon heel slecht afgewerkt. Naden lopen scheef, niet goed dichtgenaaid etc. Ze wil het rokje kosteloos vervangen maar als ik dikkere huidkleur wil moet ik ineens bij betalen. Als m'n dochter pakje aanheeft zie je op afstand de moedervlekken op haar buik ( daar zit dus die huidkleurstof )
Ze heeft me tussentijds wel foto's gestuurd maar op de foto's zie je niet hoe de afwerking is.
Dit pakje daar kan niks mee gedaan worden dus kan zo de container in.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Frantic2 schreef:En dan gelden er hele andere regels! Als TS kwaad wil kan ze de belastingdienst of uwv (oid) informeren.....
Om dan zelf aangepakt te worden wegens "zwart" betalen wellicht?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tmv schreef: Er zitten halen ( haken ) in, vlekken in, stof is niet wat ik er van verwacht en de afwerking is ronduit slecht.Ik heb er gelijk foto's van gemaakt en de desbetreffende dame op de hoogte gebracht.
Om een heel lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat ze vindt dat ze goed kwaliteit heeft geleverd en jurkje niet wil terug nemen en mij het bedrag terug te storten. Echter wil ze het ondergedeelte van jurkje kosteloos vervangen maar de stof die ik verwachte wil ze ook vervangen maar daar moet ik dan voor betalen.
Heb je van te voren de stof met de naaister besproken en heb je monsters gezien/gekregen? Als ze dan toch een andere stof heeft gebruikt is het haar risico als het niet goed is.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jammer dat het jurkje niet nd zin is en slecht genaaid is.
Stof op een foto is ook anders dan voelbare stof.
Misschien had u , achteraf gezien, beter zelf de stof kunnen kopen, opsturen en het door haar laten maken?
En nu? Ik zou op zoek gaan ne andere naaister, dichterbij, zodat u het proces beter kunt volgen en dit jurkje + kosten dan maar afschrijven en dit als een zure-dure les beschouwen. Ik denk nl dat de naaister niet tot een verder compromis bereid is en ze blijkt dus ook nog slecht te naaien.

tmv

Nee helaas geen 'stofjes ' ontvangen. Zij maakt alleen maar dit soort wedstrijdkleding, dus dan verwacht je als ''leek'' toch dat het goed gaat en dat ze weet wat ze doet,ze heeft immers meer als 500 pakjes gemaakt.
Ik heb inmiddels een ander naaister gevonden, die ook in dit vakgebied zit,( foto''s van jurkje opgestuurd ) en deze dame vindt het ook schandalig hoe dit gemaakt is en de huidkleur stof die gebruikt werd had ze nog nooit gezien ( deze naaister maakt het jurkje opnieuw maar die komt eerst met stofjes bij me langs)
Heb al meerdere keren over en weer gemaild met haar maar ze geeft niet toe en wil jurkje niet terug nemen, leg me er bij neer dat dit niet anders is maar.... vindt wel dat andere mensen dit moeten weten dus als er iemand is die een pakje wil laten maken en zij reageert erop dan stuur ik die persoon wel een berichtje met foto's ....

witte angora

tmv schreef:ze heeft immers meer als 500 pakjes gemaakt.
Zegt ze. :wink:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

tmv schreef:Nee helaas geen 'stofjes ' ontvangen. Zij maakt alleen maar dit soort wedstrijdkleding, dus dan verwacht je als ''leek'' toch dat het goed gaat en dat ze weet wat ze doet,ze heeft immers meer als 500 pakjes gemaakt.
Ik heb inmiddels een ander naaister gevonden, die ook in dit vakgebied zit,( foto''s van jurkje opgestuurd ) en deze dame vindt het ook schandalig hoe dit gemaakt is en de huidkleur stof die gebruikt werd had ze nog nooit gezien ( deze naaister maakt het jurkje opnieuw maar die komt eerst met stofjes bij me langs)
Heb al meerdere keren over en weer gemaild met haar maar ze geeft niet toe en wil jurkje niet terug nemen, leg me er bij neer dat dit niet anders is maar.... vindt wel dat andere mensen dit moeten weten dus als er iemand is die een pakje wil laten maken en zij reageert erop dan stuur ik die persoon wel een berichtje met foto's ....
Concurrenten elkaars werk laten beoordelen levert natuurlijk altijd een objectief beeld op :lol:

Uw verwachting bleek niet te kloppen. Dat kan ook aan uw verwachting liggen.

tmv

11168016_1107448882605377_3498283649475703239_n.jpg
11168016_1107448882605377_3498283649475703239_n.jpg (159.7 KiB) 1672 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
11169890_1107448785938720_1980618641500552919_n.jpg
11169890_1107448785938720_1980618641500552919_n.jpg (230.33 KiB) 1672 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hier alvast 2 foto's....zijn mijn verwachtingen dan zo hoog!!!
Laatst gewijzigd door tmv op 25 apr 2015 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ik zie alleen maar twee sterk uitvergrote foto's waar weinig aan te zien is. Ze zijn zo ver uitvergroot dat het volgens mij allemaal wel mee valt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie ook een andere kleur stof , is dat vh rokje?
Bovenlijfje, huidkleurig , zie ik ook niet en ik krijg zo geen beeld vh geheel.
Het is vervelend voor u en ik hoop dat u er uit komt met de nw naaister.

@vogels : paar centen vind ik € 60 niet en de Primark verkoopt geen specifieke wedstrijdpakjes/jurkjes :(

tmv

witte angora schreef:Ik zie alleen maar twee sterk uitvergrote foto's waar weinig aan te zien is. Ze zijn zo ver uitvergroot dat het volgens mij allemaal wel mee valt.
Ik vindt het niet mee vallen of de foto nou van dichtbij is gemaakt of niet, je ziet het gewoon.
Weet niet of jij hiermee akkoord gaat maar ik niet
En al helemaal niet voor €60,00 euro, voor dat bedrag mag je toch wel een degelijke pakje verwachten,zonder vlekken, zonder halen (haken) in het rokje en de naden goed dicht gestikt( kan helaas geen foto meer plaatsen want had er ook 1 op afstandje )

Dat zei de naaister ook '' voor een paar tientjes mag je niet veel verwachten'' :shock:
Nou weet niet wat er verstaan wordt onder een paar tientjes maar 60 euro is bij mij geen ''paar tientjes''

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

moederslink schreef:Jammer dat het jurkje niet nd zin is en slecht genaaid is.
Stof op een foto is ook anders dan voelbare stof.
Misschien had u , achteraf gezien, beter zelf de stof kunnen kopen, opsturen en het door haar laten maken?
En nu? Ik zou op zoek gaan ne andere naaister, dichterbij, zodat u het proces beter kunt volgen en dit jurkje + kosten dan maar afschrijven en dit als een zure-dure les beschouwen. Ik denk nl dat de naaister niet tot een verder compromis bereid is en ze blijkt dus ook nog slecht te naaien.
aan de andere kant naait ze TS wel behoorlijk met dit prutswerk

Gesloten