LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber.nl komt afspraak niet na

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Aafke1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2015 10:11

Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Aafke1971 »

In oktober 2014 ben ik overgestapt naar Fiber.nl voor mijn glasvezelinternet, tv en telefoon. Bij de aanbieding die ze toen in combinatie met een aantal energieleveranciers hadden, werd een Philips LED TV aangeboden en voor een meerprijs van € 150,- een Philips Smart LD TV, ter waarde van ongeveer € 469,- (winkelprijs). Ik koos voor de smart tv.

De geleverde diensten zijn prima, maar de beloofde tv heb ik nog steeds niet ontvangen. Diverse telefoontjes naar de klantenservice van Fiber.nl leveren me steeds een reactie van deze strekking op: "De tv's zijn op en moeten opnieuw besteld worden. Waarschijnlijk staat u bij de volgende bestelling op de lijst. Ik zal het management een bericht sturen met de vraag of u op de lijst staat". De volgende bestelling is volgens Fiber.nl steeds over een week, over twee weken of eind van de maand. Maar het is nu een half jaar verder en ik heb nog geen tv.

Naast dat ik de indruk krijg dat Fiber.nl zijn eigen interne organisatie niet goed op orde heeft (hoe kan het zo zijn dat het callcenter geen idee heeft wie wanneer een beloofde tv geleverd krijgt?!), heb ik er genoeg van dat:
- Fiber.nl niets communiceert en ik er steeds zelf achteraan moet bellen
- Fiber.nl steeds hetzelfde verhaal aan me vertelt (en aan vele andere klanten, vertelde de dame van de klantenservice me vandaag)
- Niemand op de klantenservice van Fiber.nl informatie heeft over welke klant wanneer zijn/haar tv mag verwachten.
- Niemand binnen Fiber.nl nu eens keer iets extra's lijkt te willen ondernemen om mij als klant tevreden te stellen
- Ik nog steeds - een half jaar later - mijn beloofde tv niet heb.

Zijn er meer mensen met deze ervaring met Fiber.nl? Heeft iemand tips om dit vlot te trekken?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Fiber is een low budget aanbieder die klanten trekt met gadgets. De TV is een onderdeel van de overeenkomst die je bent aangegaan.

Stuur fiber een aangetekende brief waarin je ze in gebreken stelt en als ze niet binnen 4 weken leveren je graag het bedrag van EUR 469 (minus de al betaalde 150 euro) + telefoonkosten e.d. (als je deze hebt gemaakt) over te maken (dan koop jezelf de TV).

Zet er duidelijk in dat als ze niet reageren je het gaat voorleggen bij de geschillencommissie telecom (dit kost je EUR 50,00 welke je terug krijgt als je in je gelijk staat).

Dit laatste punt zorgt vaak wel dat een telecom provider gaat rennen als ze niet in gelijk staan (zie ook eerder berichten hier).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn ervaring is dat zodra je een geschil aanspant en de acceptgiro hebt betaald van de SGC, de provider met je gaat schikken. Dus ik zou die stap zeker zetten. Aangetekende brief naar Fiber zou ik alleen doen als je Fiber niet kan mailen.

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:Mijn ervaring is dat zodra je een geschil aanspant en de acceptgiro hebt betaald van de SGC, de provider met je gaat schikken.
Neem dan het aan SGC betaalde klachtengeld mee in die schikking, anders ben je dat bedrag lichter.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
Bob Schurkjens schreef:Mijn ervaring is dat zodra je een geschil aanspant en de acceptgiro hebt betaald van de SGC, de provider met je gaat schikken.
Neem dan het aan SGC betaalde klachtengeld mee in die schikking, anders ben je dat bedrag lichter.
Als je in het gelijk wordt gesteld, dan krijg je het aan het SGC betaalde geld terug.

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Als je in het gelijk wordt gesteld, dan krijg je het aan het SGC betaalde geld terug.
Bij een schikking wordt het geschil helemaal niet behandeld bij de commissie.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
puma73 schreef:Als je in het gelijk wordt gesteld, dan krijg je het aan het SGC betaalde geld terug.
Bij een schikking wordt het geschil helemaal niet behandeld bij de commissie.
De geschillencommissie is er om consumenten de mogelijkheid te beiden om zonder tussenkomst van een rechtbank (hoge kosten) een geschil voor te leggen. De kosten van de geschillencommissie worden door de aangesloten leden betaald. Dit betekend dat bij een geschil het aangesloten bedrijf een deel van de kosten (welke meer zijn dan EUR 50,00) moet betalen. Komt het echt voor de commissie dan betalen ze nog een bedrag. Het komen tot een schikking is dus vaak aantrekkelijk voor het bedrijf.

Wel moet je duidelijk de voorwaarden lezen voor het indienen van een geschil, zo moet je de ISP wel echt in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen. Hoge schadeclaims hebben ook geen schijn van kans, immers is gevolgschade uitgesloten in de algemene voorwaarden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Komt het echt voor de commissie dan betalen ze nog een bedrag. Het komen tot een schikking is dus vaak aantrekkelijk voor het bedrijf.
Zijn die bedragen ergens te vinden? Ik heb destijds geschikt met KPN en naast het betwsite bedrag het SGC klachtengeld en een schadevergoeding geëist van iets van 150 euro. Dus het betwiste bedrag + 200 euro. Daar ging KPN maar mee akkoord. Dus bij een aanbod van een schikking altijd twee extra bedragen eisen. Heb het bij Dong Energy ook zo gedaan en zij gingen er ook mee akkoord.

Als die bedragen te vinden zijn, dan kun je er een paar tientjes onder gaan zitten en gaan ze wel akkoord.

SarahMir
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2015 22:23

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door SarahMir »

Hallo,

Ook wij hebben hele vervelende ervaringen met Fiber. We moesten ruim 8 tot 9 weken wachten voordat we eindelijk aangesloten werden (dit terwijl er al een glazvezelnetwerk in onze woning was aangesloten).
Klantenservice van Fiber is erg gemakzuchtig en sturen je van het kastje naar de muur.....ze lieten ons serieus zelfs naar Essent bellen......whahaha.....die leveren STROOM. Steeds krijg je weer dezelfde standaard opmerking: "ik ga een e-mailtje voor U aanmaken"......en vervolgens gebeurde er weinig.
Bij ons is 7 april een glasvezelmodem geplaatst (installateur had er ruim 4 uur voor nodig), we waren direct ontevreden over het product (er zit geen wifi op en alles moet met kabels vanuit de meterkast door het huis). Omdat we al veel ergernissen achter de rug hadden met de klantenservice besloten we direct af te zien van het geleverde product. We hebben netjes een e-mail aan Fiber gestuurd en ook per brief opgezegd.
En........jawel......taal nog teken van Fiber.....het is inmiddels 1 maand later en Fiber heeft nog altijd niet gereageerd op onze opzeggingsbrief. Via My Fiber (Welkom bij MyFiber.Log in op uw persoonlijke Fiber Nederland account om online uw gegevens in te zien en te wijzigen, facturen te downloaden en support te vragen) kunnen we niet inloggen omdat dit al direct geblokkeerd werd waardoor je dus niet via My Fiber op kunt zeggen (slim bedacht die blokkade).
En nu..........Fiber geeft niet thuis en wij hebben het product opgezegd binnen de wettelijke termijn. KPN adviseert om eerst Fiber af te wachten alvorens bij hen een nieuw product af te nemen (i.v.m. mogelijke dubbele kosten mocht Fiber e.e.a. niet correct met ons afwerken en wij onterecht vast zitten aan een jaarcontract). Fiber=ergernis !

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
Komt het echt voor de commissie dan betalen ze nog een bedrag. Het komen tot een schikking is dus vaak aantrekkelijk voor het bedrijf.
Zijn die bedragen ergens te vinden? Ik heb destijds geschikt met KPN en naast het betwsite bedrag het SGC klachtengeld en een schadevergoeding geëist van iets van 150 euro. Dus het betwiste bedrag + 200 euro. Daar ging KPN maar mee akkoord. Dus bij een aanbod van een schikking altijd twee extra bedragen eisen. Heb het bij Dong Energy ook zo gedaan en zij gingen er ook mee akkoord.

Als die bedragen te vinden zijn, dan kun je er een paar tientjes onder gaan zitten en gaan ze wel akkoord.
Nee zou werkt het niet, je claim moet wel in verhouding zijn en inhoudelijk juist zijn. Er is ook nog iets als principes en je wilt niet het idee geven dat de klant alles maar kan claimen. Bij consumenten verbindingen wordt gevolgschade normaal niet vergoed (is ook uitgesloten in de algemene voorwaarden).

Ooit een klant gehad die beweerde 5 jaar betaald te hebben voor een dienst waarvan hij geen gebruik maakte. Er was niet aan te tonen dat hij er geen gebruik van maakte en hij had in die 5 jaar netjes betaald. Ondanks dit werd er uit coulance 2 jaar aangeboden, hij ging niet akkoord. En liet het geschil voorkomen.

Op basis van de algemene voorwaarde had hij geen recht op coulance en dit werd ook bij de commissie aangevoerd. De klant kreeg uiteindelijk niets en moest de 50 euro zelf betalen.

Hierna probeerde hij alsnog die 2 jaar te claimen maar was gebonden aan de uitspraak van de commissie dus had pech. Dus pas op als je onredelijke eisen gaat stellen een provider betaald meer omdat zij de commissie werkelijk betalen maar de kosten zijn vele malen minder dan als je een geschil voor de rechter moet laten komen. Voor beide partijen is de geschillencommissie dus een besparing.

Echter Fiber is niet aangesloten bij de juiste commissie je kunt enkel klachten indienen over telefonie niet over internet of televisie.

Johank1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2015 15:34

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Johank1979 »

Beste lezer,

Ook hier een zelfde klacht over Fiber. Wij konden een gratis 32" TV krijgen als we ook via Fiber zouden overstappen naar energieleverancier E.ON. Deze TV is duidelijk onderdeel van de overeenkomst.

De overstap naar E.ON is inmiddels al in januari 2015 gebeurd. Ook hebben we sinds februari 2015 internet, tv en telefonie via Fiber. En alles werkt prima, we zijn tevreden.

Alleen die TV nog, het feit dat Fiber zich passief opstelt over het niet kunnen leveren, vind ik nog het meest vervelend. Het lijkt mij dat Fiber prima in staat is om haar klanten te informeren, als IT provider. Ik heb geen idee wat die TV waard is, daar gaat het me ook niet om. Het mag van mij ook afgekocht worden. Ik heb ze al diverse keren gebeld en gemaild, maar de slappe verhalen van Fiber ken ik nu wel een keer.

Die geschillencommissie lijkt me wel wat. Moet je dan eerst dreigen hen in te schakelen en een termijn van bijv. 6 weken geven om of te leveren of een x bedrag te schikken?

mvg Johan K

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Termijn is 4 weken, maar zoals aangegeven zit Fiber niet bij de juiste commissie, je kunt alleen klagen over de overeenkomst voor telefonie maar niet over internet, televisie.

Je kunt natuurlijk wel aangegeven dat je de kwestie gaat voorleggen bij je rechtsbijstand en ze alvast ingebreke stellen voor de kosten hiervan. (zij weten natuurlijk niet of je wel of geen rechtsbijstand hebt).

mio64
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 14:46

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door mio64 »

Wij hebben glasvezel van Fiber met internet, tv en telefoon. Het eerste jaar was de up- en download snelheid 100 daarna zouden we terug gaan naar 50. Dat is nu het geval. Het eerste jaar zit erop maar nu hebben we al 10 dagen geen internet. Iedere dag gebeld en iedere dag hetzelfde antwoord: er wordt aan gewerkt. Wij geloven er niet meer in. Zodra we kunnen stappen we over!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fiber.nl komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Gewoon Fiber ingebreke stellen schriftelijk (bij voorkeur aangetekend) en ze 14 dagen termijn geven om het te herstellen, doen ze dit niet dan gewoon overstappen.

Ze komen dan vast met een incasso bureau, hierop verwijs je enkel naar je ingebreke stelling. Mogelijk dat ze gaan procederen dan ga je gewoon naar de rechtbank (vergeet niet je eigen kosten te claimen door de overlast e.d. mogelijk hoger abonnement etc etc) grote kans dat je wint.

Gesloten