LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Esther28

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Esther28 »

Ikheb laatst op de radio een gesprek gehoord met Tineke en de presentator vroeg of ze het nu zelf allemaal geloofde, ze zei alleen maar "het zou wel eens kunnen werken" dus die presentator vroeg maar door het kwam er dus op neer dat ze het gewoon een leuk sieraad vond dat misschien wel eens iets zou kunnen doen.
Lekker overtuigend dus.

Je kunt volgens mij ook een gewone magneet om je nek hangen als je het allemaal geloofd.

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

stukje plakplestic erop en je hebt ook een leuk sierraad

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Esther,

Dat klopt wat jij zegt.
En uiteindelijk is de magneet in de Biostabil een doodgewone magneet die je tegenwoordig te kust en te keur voor ca. 2,- Euro per stuk kan kopen.

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

Die uitgeverij is bekend. De vraag is of het door personen wordt gerund die in de nieuwe tv-commercial de BioStabil aanprijzen.
Wie woont daar in de buurt? Even digitaal fototje maken en op het web zetten.

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

Nou over bekenden gesproken!! Ik viel werkelijk steil achterover toen ik de " nieuwe" uitzending zag over de BioStabil. Op een gegeven moment vertelt een man dat zijn vrouw haar been een paar jaar geleden geamputeerd moest worden, maar dat de wond niet wilde genezen. Dankzij de Biostabil 2000 genas de wond. De dokters waren perplex.
Het vreemde is: Deze man woont in mijn geboortedorp in de provincie Groningen. Deze vrouw is inmiddels al ongeveer 9 jaar geleden overleden!!! Wat nou genezen door de Biostabil 2000?!!! Werkelijk schandalig. Om zo je overleden vrouw te misbruiken. Te triest voor woorden....

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door magnetico »

Kennelijk heeft de overheid geen problemen met
het toepassen van kwakzalverij. Dat is
natuurlijk een schande. Ik heb ongeveer een
maand geleden diverse e-mails naar de Inspectie
van de Volksgezond gestuurd. Na diverse
reminders heb ik nog altijd geen antwoord
gekregen. Kwakzalverij zou eigenlijk een
prioriteit moeten zijn echter door ambtenarij
heeft men er geen aandacht voor. Te triest voor
woorden. Onze minister Hoogervorst zou eens de
tijd moeten nemen om de reclamespot van de
Biostabil te bekijken. Ik weet zeker dat hij er
ook van zou walgen.
De media zouden zich ermee moeten gaan
bemoeien. Maar ja wie gaat de kar trekken?
Berry Gelderblom en nog enkele anderen, hebben
zich er in eerste instantie enorm voor ingezet
om de BioStabil op een legale wijze de afgrond
in te duwen, daar waar die thuishoort. Maar wat
heeft het voor zin als kwakzalvers zoals De
Nooij , Martina (pur sang) en Santanera iedere
keer weer opnieuw beginnen en op de rand van
het toelaatbare opereren.
Je wordt er moedeloos van en dat weten die
kwakzalvers. Ik verwacht na de vakantie weer
enige turbulentie. Er moet toch een keer een
einde aankomen.


Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

magnetico, aan kwakzalverij wordt alleen iets gedaan als je er lichamelijk slechter van wordt, en hier wordt je alleen financieel slechter van....
en ehhh bij sommige mensen helpt het ook nog, want als je een ziekte in je kop hebt kan die heel makkelijk verdwijnen door zo'n hangertje, want je had hem tenslotte toch niet echt

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

De Biostabiel werkt fantastisch ik heb hem om de TV hangen en iedere keer als de Biostabiel reclame er is schakelt deze de TV uit.

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

achhhh jammer dat je het zelf niet verzonnen hebt maar op teletekst hebt gelezen

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

Heb ik zelf op teletekst geplaatst alleen nog iets langer.

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

Ik moest er wel om lachen toen ik TT 316 las!

Trouwens ik erger me meer en meer aan die Tineke. Haar rol in het Nico Swinkels verhaal is ook weer zoiets. Denkt ze nu echt dat er maar iemand is, die haar woorden serieus neemt? Dat mens moet zo snel mogelijk van de tv af!

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door magnetico »

Hey Gast,

Je hebt van kwakzalverij weinig begrepen. Wat Santanera doet is dus boerenbedrog en staat equivalent voor kwakzalverij.

Joor

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Joor »

De biostabil heb ik nog niet gekocht, maar al wel enkele malen andere telsell en lokotoko producten. Het een is nog waardelozer dan het ander!

Daarom heb ik een board opgezet waar mensen ervaringen met dit soort producten met andere kunnen delen. Zowel positieve als negatieve. Uiteindelijke doel is een forum waar mensen die een tv product willen aanschaffen makkelijk en eenvoudig ervaringen van anderen kunnen lezen en hierop hun beslissing nemen. Het forum staat nog in de kinderschoenen, maar tsja, eens moet de eerste post geplaats worden, niet?

Ga naar: http://www.gezienoptv.info/board
Er wordt nog druk aan gewerkt, ook aan de voorkant. maar graag jullie ervaringen met tv producten!

Joris

swinkels

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door swinkels »

Leuk initiatief. Het is inderdaad vaak zoieken naar informatie over deze 'too good to be true' producten.

Gast

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door Gast »

Onderstaand bericht is te lezen op de site www.kwakzalverij.nl
Tineke de Nooij is dus genomineerd voor de Kackadorisprijs.
Prachtig en wat mij betreft gaat ze die winnen.


Tineke de Nooij
Voormalig discjockey en televisiepresentatrice. In haar televisieprogramma ‘Tineke en de paranormale wereld’ liet zij binnen- en buitenlandse mediums en paragnosten opdraven. Aan haar dankt Jomanda, het ‘genezend medium’ uit Tiel, haar beroemdheid. Recentelijk heeft deze propagandiste van kwakzalverijen haar naam verbonden aan de Biostabil 2000 van Bruno Santanera, een hangertje dat èn helend èn preventief zou werken. De arts (Roy Martina) die ook in dit programma optreedt doet alsof de medische wetenschap achter deze kwakzalverij staat. De Reclame Code Commissie heeft Tineke de Nooij om deze onzin reeds op de vingers getikt. Maar zij trekt zich er niets van aan en gaat rustig door met haar boerenbedrog.

Naar boven

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door drahcir »

:D Hoi .
Leuk dat je de mensen kent en ik geloof het nog ook maar het bewijzen ervan is een andere zaak.
Ik hoorde eerder al het zijn kennisen van tineke,dus waar rook is is vuur zeggen ze.
Maar alles leuk en aardig heel de dag is de reklame nog te zien,er is NIET bewezen dat het NIET werkt,en waarom niet weet ik niet.
Het is een slimme man,het is wel vreemd nooit hoor ik van mensen ik heb hem ook en het werkt.
Nou gefelici flapstaart ermee de prijs is een zwendel prijs dit reken je niet als je mensen wilt helpen,zij helpen zich zelf rijk,en de mee praters krijgen 100€ voor hun praatje.
Er moet achter te komen zijn wie het zijn,ik ga mijn best doen om er achter te komen.

Groetjes

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door drahcir »

:oops: Wat ik allemaal lees de onderste steen moet boven komen.
Wanneer er verhalen verteld worden over een overleden vrouw die al 9 jaar dood is,is dat een leugen en waarom liegen als het product goed[duur]is?
Ik vindt wanneer deze mensen liegen mag dat bekend worden er moeten mensen zijn die de gefilmde kennen.
En waarom de uitgever mee doet en tineke is een doel en dat zijn vette €`s kan niet anders.
Het blijkt wel dat radar er niets mee kan wat ik niet snap.
Ik ga op het web een oproep doen of iemand de mensen kent,die eraan mee doen,en zal de andere acteurs ook na trekken zover het mogelijk is ,nederland is klein.
Ik heb niet eens alles gelezen te bizar voor woorden een magneet met een laagje metaal erom heen a 4€ inkoop tel uit je winst.
Gegroet

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door drahcir »

:oops: Dat hele bio stabiel debiel hangertje werkt net als een placebo een pil waar niets in zit als jij maar in je hoofd hebt kan het nog werken ook.
Maar hang dan een magneet om je nek die werkt net zo goed,kost alleen niets.

Groetjes

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door drahcir »

:shock: Ik ben in shock door dat we ik dus ook ons er zo mee bezig houden,hebben hun nog d`r zin ook een nominatie.
Ik snap het ook niet,vraag het me ook niet maar reklame makers zeggen hoe meer de klant zich ergert aan de reklame hoe beter.
Wat kost een minuut reklame,en als niemand het product koopt is het snel van de buis af maar het gaat maar door,nu weer met nieuwe acteurs dus ze verkopen er zat,en wij werken er aan mee.
Heb eerder gelezen dat het mag klopt ze bewandelen net het randje van toelaat bare als je er niet ziek van wordt mag het verkocht worden.
De wet zou zo moeten zijn dat er bewijs moet zijn dat het echt werkt,zo niet dan geen productie.
Kan je dat stuk metaal na aan schaf nog retour zenden??vaak kan dat wel met dit soort tv reklame. :arrow: hoop dat iedereen het retour stuurt kan dat niet zegt het al genoeg.soms vraag je je af wat doen ze in de politiek nou geen reklame kijken,dat is duidelijk

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: biostabil zwendel (tineke returns @yorin)

Ongelezen bericht door drahcir »

:shock: Ben nog in shock 737 het boekje wordt zeker alleen maar geleverd bij die magneet?anders zou je zo kunnen kijken in de boekwinkel,ik zal eens goed opletten of het nergens te zien is op een site of tv,ook hier hebben ze dus al rekening mee gehouden.
Het hele concept is goed doordacht,door de makers,maar het kan kort of lang duren er zal info naar boven komen.
Er moeten zeker mensen zijn die het boekje hebben,jammer dat hier alleen tegen standers te vinden zijn,waar geen info vandaan komt.
Wanneer ik de uitgever weet zal ik het plaatsen.
Ik zelf ken niemand met een bio :arrow: ik ga alleen met helder denkenden mensen om,zoals de meesten hier.
Dit is mijn laatste bericht ik ga mij eerst in zetten om wat te doen met alle info die hier te vinden is over de bio en de acteurs en evt uitgevers.

U hoort nog van mij,wanneer er andere ber. staan onder mijn naam nu wordt het een lijst met mijn mening wat niet mijn bedoeling is. :!:

Gegroet.,

Gesloten