LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten gemaakt door verplichte overstap

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kenbeimer

Kosten gemaakt door verplichte overstap

Ongelezen bericht door kenbeimer »

Toen ik in 2011 op mezelf kwam te wonen koos ik voor Ziggo, omdat ik zo tevreden was over hun service. Ik was ervan overtuigd nooit te willen overstappen en liet op advies van mijn vader een permanente bekabeling onder het laminaat aanleggen.
Rond het najaar van 2013 kreeg ik ineens te horen dat Cogas (de glasvezel leverancier) Ziggo van de kabel ging gooien. Naast dat ik diverse diensten verloor, moest er ineens ook met de bekabeling geknoeid worden. Dit laatste jaagt mij op kosten.

Door de manier van werken van Caiway heb ik voor Fiber gekozen. Fiber heeft me alles aangesloten, behalve de televisie. Door de complexe situatie hebben ze het niet kunnen installeren en leverden mij een kapotte kabel. Er moeten meerdere kabels en splitters bij komen, voor mijn televisie (die sinds maart niet meer fatsoenlijk werkt) wel weer werkt.

Ik heb de bal eerst bij Fiber gelegd, die aangaf dat ik iets zou hebben getekend, waardoor ze het niet konden vergoeden. Ik heb nooit iets getekend en vroeg ze ter verificatie om een datum, welke ze me niet konden geven. "Wij hebben de gegevens niet, de monteur gaat niet weg zonder dat er getekend is". Daar hield het op.
Daarna meervoudig contact gehad met Caiway. Zij waren opzich vriendelijk aan de telefoon, maar legden het probleem bij Cogas neer. Cogas verwijst naar alle 3 de anderen, inclusief Ziggo en waren zeer onvriendelijk en totaal niet oplossingsgericht. Ook Ziggo wijst richting Cogas.

Zijn er nog rechten die ik heb, zodat ik tenminste weer fatsoenlijk televisie kan kijken?

wjpnl

Re: Kosten gemaakt door verplichte overstap

Ongelezen bericht door wjpnl »

vogels schreef:
Ik was ervan overtuigd nooit te willen overstappen en liet op advies van mijn vader een permanente bekabeling onder het laminaat aanleggen.
Aankloppen bij je vader dus, was nl. een slecht advies.
En zijn vader zou toch wijzer moeten zijn. Zelf heb ik (50 jaar oud) inmiddels 4 verschillende soorten bekabeling voor televisie de revue zien passeren... En dan heb ik het alleen over de signaalkabels, niet de verschillende soorten aansluitkabels...

kenbeimer

Ongelezen bericht door kenbeimer »

MichielFRL schreef:In de oude situatie liep er een coax -kabel naar de TV.
Is er voor TV via Fiber een UTP-kabel nodig?
Zo ja, dat is een standaard kabel welke je zelfs in een bouwmarkt kan aanschaffen.
Wil je geen nieuwe kabel trekken dan bestaat er ook UTP via coax en moet je een MOKA setje aanschaffen.
Moka set heb ik nog niet eerder van gehoord, maar via Google kreeg ik geen resultaten die me hierbij verder hielpen, tenzij het inderdaad om een thee-set gaat. :lol:

Dit zou ik eigenlijk wel heel graag verder willen uitzoeken.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

kenbeimer schreef: Door de manier van werken van Caiway heb ik voor Fiber gekozen.
Heerlijk toch, tukkers en hun koppigheid.(ben zelf ook een tukker :D )

Als je namelijk niet zo koppig was en gewoon caiway had gekozen, dan had je namelijk gewoon signaal op je coax gehad en gehouden. Caiway biedt namelijk wel pakketten aan met tv via cogas. Nu zie je waar het je gebracht heeft.

Je kunt inderdaad utp over coax laten lopen. Of je trekt zoals genoemd een nieuwe utp kabel van je meterkast naar je tv, goedkope oplossing.

Gesloten