LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aardewerk servies, maar rand onderkant niet waterdicht.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
lastigeklant

Aardewerk servies, maar rand onderkant niet waterdicht.

Ongelezen bericht door lastigeklant »

Ik heb gisteren borden gehaald bij de Makro, serie Landleven, aardewerk. Ik kom thuis en was de borden met de hand een keer af, en ik zie dat water door de onderrand van het bord het bord indringt. Aan de onderrand zit geen glazuur. Het lijkt mij niet goed, en als er water in het bord komt, zal ook viezigheid er snel inkomen bij bijvoorbeeld afwassen, of als je ze even na het eten in het water laat staan. Dus ik wil eigenlijk de borden terugbrengen. Maar klopt mijn gevoel dat dit niet hoort? Ik heb een fotootje bijgevoegd zodat te zien is wat er bij afwassen gebeurt. Afbeelding

Bob Schurkjens

Re: Aardewerk servies, maar rand onderkant niet waterdicht.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij een normale afwasbeurt mag dat niet gebeuren. De standring is vrijwel altijd ongeglazuurd maar daar mag niets intrekken. Kennelijk is dit aardewerk zo poreus (= zeer matige kwaliteit) dat dit hier wél gebeurt. Zou ik inderdaad terugbrengen.

lastigeklant

Heb het inderdaad teruggebracht. Heb het niet aangemerkt als defect, maar heb wel gezegd dat ik het niet wil, omdat ik niet wist in hoeverre dit normaal is. Heb geld teruggekregen en alles ok. Wel raar dat dit soort ondeugdelijk servies wordt aangeboden. Kan niet zo zijn dat de producent hier geen weet van heeft.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is gewoon goedkope troep die gemaakt wordt in landen als Thailand en Indonesië. En wellicht nog goedkopere landen als Cambodja etc.

lastigeklant

Had geen idee dat dit soort dingen überhaupt konden gebeuren met servies, nog nooit meegemaakt. Weer wat wijzer geworden in ieder geval.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

lastigeklant schreef:Had geen idee dat dit soort dingen überhaupt konden gebeuren met servies, nog nooit meegemaakt. Weer wat wijzer geworden in ieder geval.
Degene die dit lezen zijn ook wijzer geworden: ook nooit geweten dat dit bestond. Nou ja, je hebt je geld terug. Succes bij volgende aankoop.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Chique servies :)

lastigeklant

Erg chique ja! Na een dag in de kast was het nog hier en daar nat, omdat het nog aan het uitdampen was. Ben blij dat het weer weg is. Merk nu hoe degelijk mijn Gordon Ramsay servies is wat ik al jaren heb en nog als nieuw is. De grote borden passen alleen niet lekker in de vaatwasser, vandaar dat ik wat anders wilde. Maar ik denk dat ik dit kleine minpunt maar voor lief neem!

tenormin

lastigeklant schreef:Erg chique ja! Na een dag in de kast was het nog hier en daar nat, omdat het nog aan het uitdampen was. Ben blij dat het weer weg is. Merk nu hoe degelijk mijn Gordon Ramsay servies is wat ik al jaren heb en nog als nieuw is. De grote borden passen alleen niet lekker in de vaatwasser, vandaar dat ik wat anders wilde. Maar ik denk dat ik dit kleine minpunt maar voor lief neem!
Royal Doulton?

lastigeklant

Inderdaad zijn de Gordon Ramsay borden van Royal Doulton (nooit naar gekeken tot nu toe). Prima borden, op de vaatwasseronvriendelijke afmetingen na.

prem

tenormin schreef:
lastigeklant schreef:Erg chique ja! Na een dag in de kast was het nog hier en daar nat, omdat het nog aan het uitdampen was. Ben blij dat het weer weg is. Merk nu hoe degelijk mijn Gordon Ramsay servies is wat ik al jaren heb en nog als nieuw is. De grote borden passen alleen niet lekker in de vaatwasser, vandaar dat ik wat anders wilde. Maar ik denk dat ik dit kleine minpunt maar voor lief neem!
Royal Doulton?
:)

tenormin

prem schreef::)
Waarom :) . Kende niet het probleem van "lekkende borden"; wel het probleem met afwijkende vorm borden. Heb zelf 6-kantige borden van Villeroy & Boch, model "Pasadena" en dat is ook een beetje lastig in de machine, dat is al. (Niet meer te koop overigens). Zie dat het tweedehands nog wel te koop is.

prem

Niet goed gelezen, ik dacht je die borden van de foto bedoelde.
Wij hebben Arzberg. Ook mooi, van oma.

Gesloten