LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klussende buurman

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman

Re: Klussende buurman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kokka schreef:Het vervelende is dat overlast door iedereen anders wordt ervaren. de ene heeft er totaal geen last van terwijl de ander bij het minste geringste geluid op scherp staat.
Het is natuurlijk ook zo dat dit soort irritaties opbouwen, hoe langer het duurt, hoe meer je je er aan gaat storen.
Dialoog met de buurman is de beste oplossing. je zou zelfs kunnen overwegen om hem eens te gaan helpen. neem een krat bier mee en ga samen aan de slag. als je investeert in vriendschap zal hij veel eerder rekening houden met jou situatie.
Kijk, dit onderschrijf ik van harte.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
kokka schreef:Het vervelende is dat overlast door iedereen anders wordt ervaren. de ene heeft er totaal geen last van terwijl de ander bij het minste geringste geluid op scherp staat.
Het is natuurlijk ook zo dat dit soort irritaties opbouwen, hoe langer het duurt, hoe meer je je er aan gaat storen.
Dialoog met de buurman is de beste oplossing. je zou zelfs kunnen overwegen om hem eens te gaan helpen. neem een krat bier mee en ga samen aan de slag. als je investeert in vriendschap zal hij veel eerder rekening houden met jou situatie.
Kijk, dit onderschrijf ik van harte.
Exact. Probeer eens een praatje aan te knopen met de andere buren over hun ervaringen ?

Samen sta je sterker, en wanneer zij totaal geen overlast ervaren zou er iets met jouw perceptie aan de hand kunnen zijn.

luna01

Ongelezen bericht door luna01 »

Eigenlijk mag die man tot 22 uur doen wat hij wil, en helpt alleen een praatje maken over tijden. Dan gebeurd het niet meer zo ''opeens'' op willekeurige tijden...Ik hou van vogels en stilte, vind jou geen aansteller, maar het ''Ja'' ligt uit plagerij wel voor de hand. We verschillen allemaal in onze waarneming, aansteller, klusser...labeltje hangt heel gauw maar het gaat erom dat jij je irriteert. Best wel eng maar praat eerst met hem. Heujjj...nog steeds bezig...?? Gewoon met een lach en eerlijk zijn. Vraag waar jij aan toe bent.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

luna01 schreef:Eigenlijk mag die man tot 22 uur doen wat hij wil, en helpt alleen een praatje maken over tijden. Dan gebeurd het niet meer zo ''opeens'' op willekeurige tijden...Ik hou van vogels en stilte, vind jou geen aansteller, maar het ''Ja'' ligt uit plagerij wel voor de hand. We verschillen allemaal in onze waarneming, aansteller, klusser...labeltje hangt heel gauw maar het gaat erom dat jij je irriteert. Best wel eng maar praat eerst met hem. Heujjj...nog steeds bezig...?? Gewoon met een lach en eerlijk zijn. Vraag waar jij aan toe bent.[/b[

TS vindt niet eng, heeft reeds gedaan en zie de uitkomst.

Ik heb vandaag geprobeerd contact te leggen, maar hij ontwijkt elke vraag.

Diaantje63

Ongelezen bericht door Diaantje63 »

Ik denk dat het begonnen is met een kamer, maar dat het ondertussen verder gegaan is dan die ene kamer, zo gaat dat vaak als je eenmaal ergens begint met opknappen, zeker als het om een ouder huis gaat. Misschien kan hij daarom ook niet zeggen hoe lang het nog gaat duren. Zeker vervelend! Maar als hij niet wil luisteren of reageren, zou ik hem eens schriftelijk uitnodigen tot een gesprek, dus letterlijk een brief in zijn bus doen, waarin je duidelijk uitlegt waar je mee zit en hoeveel last je ervan hebt. En mocht hij zich dit aantrekken, dan kan je een gesprekje hebben en kan je vertellen dat je alleen soms de voortgang wilt weten en dat dat toch niet te veel gevraagd kan zijn. Sterkte ermee!

Diaantje63

Ongelezen bericht door Diaantje63 »

Ik denk dat het begonnen is met een kamer, maar dat het ondertussen verder gegaan is dan die ene kamer, zo gaat dat vaak als je eenmaal ergens begint met opknappen, zeker als het om een ouder huis gaat. Misschien kan hij daarom ook niet zeggen hoe lang het nog gaat duren. Zeker vervelend! Maar als hij niet wil luisteren of reageren, zou ik hem eens schriftelijk uitnodigen tot een gesprek, dus letterlijk een brief in zijn bus doen, waarin je duidelijk uitlegt waar je mee zit en hoeveel last je ervan hebt. En mocht hij zich dit aantrekken, dan kan je een gesprekje hebben en kan je vertellen dat je alleen soms de voortgang wilt weten en dat dat toch niet te veel gevraagd kan zijn. Sterkte ermee!

S. Jansen

Ongelezen bericht door S. Jansen »

Het zou inderdaad een goed idee zijn om een programma te maken: 'Help mijn BUURman is klusser!'
Heel vervelend als buren op de meest onmogelijke en onverwachte momenten gaan klussen. En dan liefst met de buitendeuren open. Dan hebben zij het minst last van stof, maar buren het meest last van het lawaai. Erg irritant en storend.
Het lastige is ook dat je niet weet op welk moment ze beginnen en ook niet weet hoe lang het gaat duren.
Voor Bas Loman heb ik veel begrip. Het gaat er niet om dat buren willen klussen en het zal ook niet urenlang achterelkaar zijn dat er geboord wordt. Het punt is dat je niet weet waar je aan toe bent. En als er om 6 uur en om 7 uur, half acht, acht uur enzovoort geboord of getimmerd wordt en het stopt tussendoor heb je erna toch steeds last omdat het elk moment weer kan beginnen, dus je zit niet rustig.
En het is ook vervelend dat als een buurman klaar is, een andere begint.
Het zou goed zijn sowieso dat er meer informatie komt over geluidsoverlast en ook strengere regels (die wel redelijk moeten zijn, maar die vooral ook acceptabel zijn voor mensen die de rust zo hard nodig hebben). Geluid is een grote veroorzaker van stress en gezondheidsklachten. Daar zou eens wat meer aandacht voor moeten komen. Bas Loman, hopelijk gaat er een keer iets veranderen!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

S.Jansen heeft niet gekeken wanneer dit geplaatst is?

S. Jansen

breien schreef:Zal de buurman zijn kamer af af hebben?
Dat hoop ik wel voor Bas Loman (maar ook voor de buurman :wink: )

Bas Loman

Ongelezen bericht door Bas Loman »

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels dik 2 jaar verder sinds hij is begonnen en hij is nog niet klaar.
Vragen waarneer hij klaar denkt te zijn, daar zijn we al lang mee gestopt.
Op dit moment is hij volgens mij 2 maanden gestopt met werken ivm contract-verlenging en is hij fulltime bezig met zagen, boren enz.
Ieder normaal mens had in 2 jaar een compleet huis kunnen verbouwen, maar hij dus niet.

Ik heb op dit moment eindelijk weer een paar weken vakantie van mijn werk, maar zit dus overdag en s avonds nu in de overlast.
Doe maar een koptelefoon op en probeer het me niet teveel aan te trekken.

Het liefst zou ik zelf fulltime ergens op gaan staan timmeren, maar dat vind ik zonde van mijn spullen.

Bedankt voor alle reacties en mensen die nog steeds mee proberen te denken en tips geven.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Onbegrijpelijk dat dit nog steeds voortduurt. Uit eigen ervaring weten we hoe erg geluidsoverlast van buren is.
Wij wonen naast een geestelijk gehandicapt meisje welke ongelofelijk veel kabaal maakt, loopt te stampen, van alles door het huis smijt en de gehele dag loopt te gillen en krijsen. Tsja, wat doe je er aan ?

Maar twee jaren klussen en dan ook slechts in één kamer, vraag me toch echt af wat daar gaande is.

Komt meer over als een gefrustreerd persoon welke kabaal aan het maken is voor het kabaal. Ooit bij kennissen van ons was een medeappartement bewoner elke avond bezig met iets hards tegen de waterleidingbuizen te tikken, is later in een inrichting opgenomen.

Maar Bas, welke acties heb je tot nu toe verder ondernomen ?
Laatst gewijzigd door BL2 op 14 dec 2016 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bas Loman schreef:Hallo allemaal,

We zijn inmiddels dik 2 jaar verder sinds hij is begonnen en hij is nog niet klaar.
Vragen waarneer hij klaar denkt te zijn, daar zijn we al lang mee gestopt.
Op dit moment is hij volgens mij 2 maanden gestopt met werken ivm contract-verlenging en is hij fulltime bezig met zagen, boren enz.
Ieder normaal mens had in 2 jaar een compleet huis kunnen verbouwen, maar hij dus niet.

Ik heb op dit moment eindelijk weer een paar weken vakantie van mijn werk, maar zit dus overdag en s avonds nu in de overlast.
Doe maar een koptelefoon op en probeer het me niet teveel aan te trekken.

Het liefst zou ik zelf fulltime ergens op gaan staan timmeren, maar dat vind ik zonde van mijn spullen.

Bedankt voor alle reacties en mensen die nog steeds mee proberen te denken en tips geven.
Klinkt alsof hij nu voort maakt om alles af te krijgen...

Ik zou toch serieus nog eens met hem in gesprek gaan en ook melden dat als het zo door gaat jullie een ernstig probleem met elkaar gaan hebben.

S. Jansen

Bas Loman schreef:Hallo,

Ik heb inmiddels 8 maanden lang een klussende buurman naast mij. (de buren wonen er al minstens 8 jaar, maar besloten 8 maanden geleden om een kamer te gaan verbouwen)
Hameren, boren enz. Het is niet ieder moment, maar wel bijna iedere zaterdagmiddag/zondagmiddag en doordeweeks 's avonds. Nou heb ik normaal gesproken helemaal geen probleem met een buurman die een kamertje aan het verbouwen is, moet immers wel eens gebeuren, maar na 8 maanden begint het me flink te irriteren.
Ik ben al meerdere malen een gesprek aangegaan, maar altijd komen de excuses van slechte isolatie van het huis en daarom gehorig (ligt dus niet aan het boren) en het simpel weglachen en zeggen dat hij echt niet weet hoe lang het nog gaat duren....

Ze hebben mij nooit ingelicht aan het begin en tijdens deze verbouwing, de buren aan de andere zijde met wie ze meer contact hebben wel. Ook beschouwen zij het als vervelend, dat ik af en toe een update wil over hoe ver hij is...

Ps. Om 10 uur 's avonds stopt hij wel, dus van overlast na 10-en is geen sprake. Maar kan hij er op deze manier zomaar mee weg komen?

Mijn vraag is, stel ik me nou aan?? Zij geven mij het idee dat ik een grote aansteller ben. De eerste 4 maanden heb ik er overigens niets van gezegd.

Heb ik nog rechten? Of gelden deze alleen na 22.00 uur overlast?

Het gaat om een koopwoning.

Mvg.
Bart Loman
Geluidsoverlast, in welke vorm dan ook, is ontzettend vervelend en storend! Daar zou door de media eens wat meer aandacht aan besteed moeten worden. Zelf heb ik momenteel last van de wasmachine van mijn nieuwe buren. Ze wonen er sinds mei en zijn met vier personen. Ze hebben daardoor natuurlijk veel was. Maar de wasmachine staat op zolder, die niet goed geisoleerd is, dus de hele dag hoor ik gedreun van dat ding. Het is een erg naar geluid wat mij hoofdpijn en hartkloppingen geeft door de trillingen. Ze wassen ook op lastige tijdstippen en zeer lange wasprogramma's. Soms duurt zo'n programma tot een uur 's nachts. Erg irritant. Ik heb nog niet gedurfd om het tegen ze te zeggen, weet niet of ze het kunnen veranderen. Het zijn nieuwe buren en ik wil de verhouding niet gelijk verstoren door 'geklaag' van mij (ook al heb ik er echt heel veel last van!!!) Sorry, misschien een beetje 'off topic' al denk ik dat het wel onder geluidsoverlast valt, net als het bericht van de klussende buurman.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

S. Jansen schreef:Geluidsoverlast, in welke vorm dan ook, is ontzettend vervelend en storend!
En ook ontzettend subjectief. Wat voor de 1 overlast is, zal de ander niet eens opmerken.
S. Jansen schreef:Daar zou door de media eens wat meer aandacht aan besteed moeten worden.
De media besteed er ook genoeg aandacht aan. De rijdende rechter, bonje met de buren en ga zo maar door.

Gesloten