En wat als er bv € 3000 in zou zitten? ( wow!)k2p schreef:Wauw. Dit is gewoon DIEFSTAL. Wettelijk gezien gewoon verduistering. NS heeft recht op een redelijke vergoeding (gewoonlijk 10%) als vindersloon, ALS zij de portemonnee zelf hebben gevonden. Zij nemen nu gewoon 100%, wat dus GEEN REDELIJKE vergoeding is. Met 16 euro aan geld, en misschien 10 euro aan restwaarde van de portemonnee zelf (rijbewijs en dergelijke hebben voor de NS geen waarde), zitten ze met een dikke 2,50 aan vindersloon.
Het bedrag aan "onkosten" lijkt me zo hoog dat de NS deze echt niet kan aantonen.
Dit is gewoon afpersing. Jij wilt je rijbewijs terug? Dan willen wij (een flink deel van) jouw geld houden.
Overigens kan ik deze praktijk ook niet terugvinden in de Algemene Voorwaarden van de NS. Dus de grondslag hiervoor mist ook volledig. Daarnaast kan men met de Algemene Voorwaarden niet boven de wet uit.
Dan is € 15 peanuts natuurlijk. Wel ben ik met je eens , zoals ik hierboven ergens ook al schreef , dat dit goed duidelijk ergens moet komen te staan.