LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt laptop terugbrengen kan niet!!!!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sjikkerdennis

Mediamarkt laptop terugbrengen kan niet!!!!

Ongelezen bericht door sjikkerdennis »

Afgelopen week een nieuwe laptop gekocht voor mijn vriendin. De eisen voor deze laptop waren / zijn helemaal niet hoog. Uiteindelijk een laptop gekocht met 4GB werkgeheugen. Er werd mij verteld dat het prima werkt voor 'thuis' gebruik. De laptop was door mediamarkt startklaar gemaakt (+25 euro)

Thuis de laptop opgestart en hiermee had de laptop al de nodige moeite. Na een aantal minuten te hebben gewacht ons netwerk opgezocht en gelijk het bekende en irritant 'reageert niet' in het scherm. Na rustig te hebben gewacht opnieuw geprobeerd, internet aangesloten en nu bleek dat de browser ook nog eens zeer traag werkt.

Dus, ingepakt (alles als nieuw in de verpakking) en een paar dagen later terug naar de mediamarkt om een andere laptop te kopen. Dit was klaarblijkelijk een miskoop. In de winkel werd mij ook verteld dat ruilen binnen 14 dagen altijd kon.

Tot mijn enorme verbazing kon dit niet, althans; ik kreeg er minder geld voor terug + €25 extra kosten voor het opnieuw startklaar maken.

Volgens de mediamarkt had ik dit kunnen weten door de algemene voorwaarden door te lezen (die ik nooit heb gehad). Wat de verkoper verteld doet er niet zoveel toe.
Ook werd mij door deze beste man verteld dat ik dit kon verwachtten bij dit type laptop. Of terwijl, we verkopen troep!

Mensen, koop daarom nooit! Een laptop of ander data apparaat bij mediamarkt. Het is troep, als je het product 1x aanzet kost het gelijk een flink bedrag.

Tevens is het vermeldden waard dat ik met enige regelmaat spullen koop bij mediamarkt, maar ook hier geven ze 0,0 om.

sweet-devil

Re: Mediamarkt laptop terugbrengen kan niet!!!!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

sjikkerdennis schreef:
Mensen, koop daarom nooit! Een laptop of ander data apparaat bij mediamarkt. Het is troep, als je het product 1x aanzet kost het gelijk een flink bedrag.
.
Dat lijkt me een beetje voorbarig. Heb al 7 jaar een laptop van de Media Markt en hij doet 't prima. Ook een paar keer terug geweest voor de oplader en de accu maar allemaal netjes opgelost.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

sweet-devil schreef:
sjikkerdennis schreef:
.
Dat lijkt me een beetje voorbarig. Heb al 7 jaar een laptop van de Media Markt en hij doet 't prima. Ook een paar keer terug geweest voor de oplader en de accu maar allemaal netjes opgelost.
Mediamarkt fabriceert zelf niets, dus wat je bij de mediamarkt koopt is hetzelfde als bij de harense smid of de Bcc of ga zo maar door.

Daarnaast dient mediamarkt wel een deugdelijk product te verkopen. Dus repareren die hap als het niet werkt. Ts kan wel verwachten dat hij "gewoon" zijn spullen terug kan brengen en even een nieuwe uitzoeken, maar bij koop in een winkel gaat dat nou eenmaal niet op, helemaal als er voorwaarden zijn aan de omruilgarantie. Deze voorwaarden dienen dan wel vooraf bekend te zijn bij ts. Dus bij de infobalie of iets dergelijks.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Het werkt allemaal wel, maar niet zo comfortabel als de consument wenst.

Ik vraag mij of die starthulp van 25 euro wel zo slim was. Misschien is er in de setup iets misgegaan?

prem

Ongelezen bericht door prem »

Een laptop is natuurlijk een beetje een digitale zwembroek, die ruil je ook niet even om na een paar duikjes in het diepe.

haljamar

Ongelezen bericht door haljamar »

prem schreef:Een laptop is natuurlijk een beetje een digitale zwembroek, die ruil je ook niet even om na een paar duikjes in het diepe.
Is toch een eigen keuze de één wil een Desktop de ander een smartphone etc.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:
sweet-devil schreef:
sjikkerdennis schreef:
.
Mediamarkt fabriceert zelf niets, dus wat je bij de mediamarkt koopt is hetzelfde als bij de harense smid of de Bcc of ga zo maar door.
Dat is niet helemaal waar:
http://nl.hardware.info/tv/919/vier-lap ... deo-review
Daarnaast dient mediamarkt wel een deugdelijk product te verkopen. Dus repareren die hap als het niet werkt. Ts kan wel verwachten dat hij "gewoon" zijn spullen terug kan brengen en even een nieuwe uitzoeken, maar bij koop in een winkel gaat dat nou eenmaal niet op, helemaal als er voorwaarden zijn aan de omruilgarantie. Deze voorwaarden dienen dan wel vooraf bekend te zijn bij ts. Dus bij de infobalie of iets dergelijks.
Tsja, wat is traag en wat is snel. Dat kan je alleen beoordelen adhv de specs van deze specifieke laptop.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:[Dat is niet helemaal waar:
http://nl.hardware.info/tv/919/vier-lap ... deo-review
En gewoon nog iets beters dan karige TN panels. Die zag ik niet aankomen voor Medion/Lenovo beestjes.
sjikkerdennis schreef:Ook werd mij door deze beste man verteld dat ik dit kon verwachtten bij dit type laptop. Of terwijl, we verkopen troep!

Duidelijk dat je weinig van laptops afweet..

4GB ram is behoorlijk standaard en zou voldoende moeten zijn. De rest van de specificaties zal vast ook wel voldoende zijn voor "standaard thuisgebruik".

Lijkt me niet dat er zomaar iets mis is met het apparaat, maar dat ze met "startklaar maken" de bloatware erop laten staan. Die kunnen je systeem significanter langzaam maken.

Verder is onduidelijk of er iets (en wat) er mis zou zijn met het apparaat. Mijn vermoeden is gratis software troep die mogelijk je geduld op de proef stellen. Schone installatie lost dat makkelijk zat op. Lijkt me stug dat er een hardwareprobleem is als het apparaat wel gewoon werkt en verder nog nieuw is.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Het zijn franchise zaken, het eerste twee jaar staat verlies al vast dus besparen ze op personeel. In Breda is de vriendelijkheidsfactor wel hoog vind ik.

de rijdende ridder

Ongelezen bericht door de rijdende ridder »

Niet alleen met de service gaat het fout.
Het aannemen van personeel bij Mediamarkt is in handen van iemand
die zelf nauwelijks enige ervaring blijkt te hebben op de arbeidsmarkt !

Gesloten