LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jumbo's laagste prijsgarantie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Julie4444

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Klaas Jan schreef:
Julie4444 schreef:Jumbo is duur. Gewoon aanbiedingen bij appie of Emté en verder naar aldi of lidl.
Dat is geen objectieve manier van vergelijken. Je kunt niet het standaardassortiment van de ene super vergelijken met aanbiedingen van andere supers.
Mijn wel degelijk objectieve manier van vergelijken betreft het gehele plaatje, niet standaardassortiment versus aanbiedingen. Besides, Jumbo huismerk is ook niet erg goedkoop.
Klaas Jan schreef:
Julie4444 schreef:Ze zijn 1 van de duurdere supermarkten en zouden dat zelf ook eens moeten erkennen.
Dat is in uw beleving misschien zo maar klopt feitelijk niet. Op onderstaande plekken kunt u zien dat Jumbo na de discounters Aldi en Lidl wel degelijk tot de goedkoopste supers behoort.
Na de discounters. Met hun meuk zijn ze even duur als bijvoorbeeld AH. Aldi en Lidl zijn goedkoop. C-merken bij overige winkels ook. Jumbo beweert als geheel het goedkoopst te zijn met alles. Zijn ze niet. Gewoon een feit.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@Julie4444, u schrijft 'Jumbo' is duur en 'Ze zijn 1 van de duurdere supermarkten en zouden dat zelf ook eens moeten erkennen.'
Op die uitspraken reageer ik en die beweringen zijn feitelijk onjuist blijkt uit objectief vergelijkend onderzoek.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Klaas Jan schreef:@Julie4444, u schrijft 'Jumbo' is duur en 'Ze zijn 1 van de duurdere supermarkten en zouden dat zelf ook eens moeten erkennen.'
Op die uitspraken reageer ik en die beweringen zijn feitelijk onjuist blijkt uit objectief vergelijkend onderzoek.
Jumbo beweert de goedkoopste te zijn, voor zover ik weet. Is dat niet waar die hele laagste prijs "garantie" op slaat?

Ze zijn niet het goedkoopst (gewoon een feit), dat geef je zelf ook toe. Nu Jumbo zelf nog.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@Julie4444, jammer dat u de hand niet in eigen boezem steekt en uw eigen beweringen nog eens onder de loep neemt. Als je iets beweert moet het wel kloppen natuurlijk. En Jumbo onder de duurdere supermarkten scharen is niet fair naar deze super toe.
Ik laat het hier verder bij.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor wat het waard is: http://www.supers.nl/

Prijzen vergelijken kan eigenlijk alleen op A-merken en sommige huismerken. Anders wordt het al snel appels met peren vergelijken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Julie4444 schreef:
Klaas Jan schreef:@Julie4444, u schrijft 'Jumbo' is duur en 'Ze zijn 1 van de duurdere supermarkten en zouden dat zelf ook eens moeten erkennen.'
Jumbo beweert de goedkoopste te zijn, voor zover ik weet. Is dat niet waar die hele laagste prijs "garantie" op slaat?
Nee, dat beweren ze niet. Ze zeggen alleen dat als je hetzelfde product elders goedkoper kunt krijgen je het product gratis krijgt. Praktisch zal dat alleen om A-merken gaan. Eigen merk en verse producten kan je immers nergens anders exact hetzelfde vinden. Hun eigen merk producten kunnen dus best de duurste op de markt zijn.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, blijf ik maar bij mijn "eigen" PLUS supermarkt. Ligt natuurlijk aan de ondernemer van deze PLUS, maar dit is een "super" markt, haha. Qua prijs net zo duur als AH, maar zoals eerder gezegd: ik ga bijna altijd voor A merken en wacht op de aanbiedingen. En, als je daar spaarzegels koopt heeft men ook echt een goede deal: 4 euro sparen = 6 euro terug. Kan zelfs de bank niet. Voor mensen die geen kapitalen hebben, bedoel ik.

Muitjens1

Ongelezen bericht door Muitjens1 »

Sluit ik mij bij aan.
Vooral na dit objectief vergelijkend onderzoek.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind Plus ook een "super" supermarkt. Ze hebben een heel klein marktaandeel en daarom moeten ze ook flink hun best doen. Albert Heijn mijd ik als de pest met hun dominante marktaandeel van 40%. Plus heeft maar 4%. David tegen Goliath.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Zag gisteren weer de reclame van (weet ik veel) zoveel in de rij: op TV kwam de cassière de klant zelfs vertellen dat ze de zoveelste in de rij was. Iemand dat wel eens meegemaakt? Ik lees altijd alleen maar over "gevechten" dat ze zich niet aan hun regels houden
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2015 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

Martin-K

Ongelezen bericht door Martin-K »

@ GJvdZ: Dat Jumbo niet de goedkoopste is, is (denk ik) wel algemeen bekend. Dat ze hun prijs beloven aan te passen en dát niet doen is laakbaar maar begrijpelijk, het aan 1 alerte klant gratis meegeven van een artikel is immers goedkoper dan de prijs aanpassen ook al gebeurt dat iedere week...
Ik woon in een plaats met 3 Jumbo's binnen 1km... Dus ben tot Jumbo veroordeeld en heb gemerkt, dat de 4e in de rij-regel, zelfs al wordt de hoofdcassiere er op geattendeerd, zelden wordt gehonoreerd...
Jumbo is niet zó goedkoop en niet zó leuk als ze zelf zeggen.... Ik rijd wel een stad verder om naar m'n zin m'n boodschappen te doen...
Dat aan de servicebalie zo stom, achterlijk en denigrerend wordt gereageerd zou voor mij aanleiding zijn om een klacht in te dienen bij het hoofdkantoor met een afschrift aan de bedrijfsleider...

Martin-K

Ongelezen bericht door Martin-K »

@sjohie: Dat Jumbo meerdere langetrmijncontracten "zou" hebben is voor de klant tonch niet van belang als je schriftelijk je regels ventileert en zegt dat je de goedkoopste bent enz, enz...
Je hebt langlopende contracten en zelf bedachte spelregels, dus als je vooraf al weet dat je daar niet aan kunt voldoen, stel ze dan niet op!!! Of houd je aan je eigen regels. Contracten met leveranciers zijn voor een klant toch niet van belang??

rdrcritic

Ongelezen bericht door rdrcritic »

Jumbo adverteert met de laagste prijs-garantie, maar die hele bak aan voorwaarden noemen ze daar natuurlijk niet bij. Daarvoor mag je dan zelf op onderzoek uit. Dat er allemaal productgroepen zijn uitgesloten, dat het alleen voor het eerste product geldt, dat het alleen binnen dezelfde gemeente geldt, etc. etc.
Ze hebben daar natuurlijk geen tijd voor in de reclame, ze hebben wel tijd voor allerlei stomme toneelstukjes.
Ik heb me nog nooit ook maar iets aangetrokken van dat soort reclame-****, ik kijk gewoon naar de prijs die ik mot betalen. Sterker nog, ik mijd bewust zoveel mogelijk producten waar reclame voor wordt gemaakt, want:
1. uiteindelijk betaal ik die reclame zelf
2. ik wordt niet goed als het programma dat ik wil zien wordt onderbroken door reclame
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2015 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

Rebel38

Ongelezen bericht door Rebel38 »

bol30 schreef: Telkens gratis product is wel leuk, maar op deze manier handelen vind ik wel misleidend naar de consument.
Het gaat mij niet om een gratis product, maar om de laagste prijs...
Met grote afstand nu al welvaartsklacht van het jaar 2015.
zeuren dat je iets gratis krijgt. :shock: 8)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Rebel38 schreef:
bol30 schreef: Telkens gratis product is wel leuk, maar op deze manier handelen vind ik wel misleidend naar de consument.
Met grote afstand nu al welvaartsklacht van het jaar 2015.
zeuren dat je iets gratis krijgt. :shock: 8)
En het dan ook nog eens misleiding noemen... :lol: :lol:

rdrcritic

witte angora schreef:
Rebel38 schreef:
I love @bol30, die snapt het bijna helemaal.
Ik had deze zin al eerder gezien en dacht, ja, die komt er wel :-)
Alle reclame ten spijt, alle beloftes ten spijt, gewoon gaan voor de laagste prijs voor hetzelfde product. Dat heet reclame-**** negeren. Onze ziektekostenverzekering doet niet anders: gewoon het medicijn nemen met dezelfde samenstelling, maar wel voor de laagste prijs. En dan zijn er nog sukkels die een i-Phone kopen, gelukkig steeds minder.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

GJvdZ schreef:
Julie4444 schreef: Jumbo beweert de goedkoopste te zijn, voor zover ik weet. Is dat niet waar die hele laagste prijs "garantie" op slaat?
Nee, dat beweren ze niet. Ze zeggen alleen dat als je hetzelfde product elders goedkoper kunt krijgen je het product gratis krijgt. Praktisch zal dat alleen om A-merken gaan. Eigen merk en verse producten kan je immers nergens anders exact hetzelfde vinden. Hun eigen merk producten kunnen dus best de duurste op de markt zijn.
Zo is het maar net. Het is vrij simpel, als je alleen A-merken koopt en daarbij absoluut niet op de aanbiedingen let, dan zal jumbo waarschijnlijk wel het voordeligste zijn. Dat is namelijk ook het enige wat zij beweren.

Koop je ook eigenmerk producten of aanbiedingen, dan zul je algauw voordeliger uit zijn bij een andere winkel. Jumbo heeft namelijk zelden interessante aanbiedingen en hun huismerk producten zijn meestal maar een fractie voordeliger dan A-merk producten. Dit in tegenstelling tot veel andere winkels.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Martin-K schreef:@sjohie: Dat Jumbo meerdere langetrmijncontracten "zou" hebben is voor de klant tonch niet van belang als je schriftelijk je regels ventileert en zegt dat je de goedkoopste bent enz, enz...
Je hebt langlopende contracten en zelf bedachte spelregels, dus als je vooraf al weet dat je daar niet aan kunt voldoen, stel ze dan niet op!!! Of houd je aan je eigen regels. Contracten met leveranciers zijn voor een klant toch niet van belang??
In hoofdzaak doet Jumbo wat ze beloven in de reclame, namelijk TS de laagst prijs geven voor het product. Ze houden zich dus wel aan de zelfgemaakte regel, die in de geest ook slechts een "extra", of "bonus" is tov de concurrenten. Het is namelijk helemaal niet vanzelfsprekend dat een supermarkt je zo'n garantie biedt.

En ik denk dat het forum hier snel erg vol zou staan met steigerende consumenten, als bedrijven hén tot de laatste letter aan de overeengekomen voorwaarden van contract X of Y zouden gaan houden. Ik bedoel, hoe vaak worden bedrijven wel niet gevraagd om enige coulance en begrip, terwijl ze op dat moment evenzogoed kunnen zeggen dat ze zich aan de regels houden, en geen stap meer doen. Slinger de zoekfunctie maar even aan, topics zat hier alleen al.

Nee, ik vind dit hele topic spijkers op laag water zoeken, en al helemaal het belerend toespreken van zo'n servicemedewerker, die er verder ook zo niet direct wat aan kan doen.

rdrcritic

sjohie schreef:Nee, ik vind dit hele topic spijkers op laag water zoeken, en al helemaal het belerend toespreken van zo'n servicemedewerker, die er verder ook zo niet direct wat aan kan doen.
Ik vind dat al die supermarkten hun geld beter in het personeel dan in de (supermarkt-) oorlog kunnen steken. Hou maar op met al die reclames en zgn. aanbiedingen. Een aanbieding betekent alleen maar dat je de rest van de tijd te veel betaalt. En hou eens op met al die dooie bomen bedrukken, ik lijk zo langzamerhand wel een recycling-bedrijf.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

GJvdZ schreef:Wat is er misleidend? Ze doen toch wat ze zeggen? Ze zeggen niet dat ze prijzen per definitie naar het laagste punt bijstellen.
"En we passen meteen de prijs aan."

Zie het filmpje
http://www.jumbo.com/INTERSHOP/web/WFS/ ... p_i_r_0126

Gesloten