Geachte Radar redactie,
Als ik het mij goed kan herinneren haddden jullie een aantal jaren geleden een reportage over de veiligheid van achterbanken en dan met name over de bagage die in de kofferruimte ligt en "door" de achterbank naar voren kan komen.
De conclusie toen was dat achterbanken uit 1 stuk beter waren dan de in delen neerklapbaren.
Nu is mijn vraag:
Hoe zit het met de veiligheid op dit vlak met de steeds vaker voorkomende uitneembare achterstoelen in die zogenaamde MPV's zoals: Scenic, 307SW, C-MAX, etc.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] veiligheid achterbanken c.q. -stoelen in "mpv's"
Re: veiligheid achterbanken c.q. -stoelen in "mpv's"
Wat je je in dit kader ook eens moet afvragen, is de plaatsing van de derde achterbank/stoelen in de Zafira, Peugeot 307SW en Scenic 7 zitter. De mensen die daar zitten, die zitten bovenop de kreukelzone van de achterzijde van de auto. Je moet er niet aan denken dat er iemand achterop je auto klapt, terwijl je kinderen daar zitten! Waarom test de Euro NCAP niet op aanrijdingen van achter??