| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding CanalDigitaal. Wat nu?
-
[email protected]
Misleiding CanalDigitaal. Wat nu?
Op advies van CanalDigitaal overgestapt naar duurdere basis pakket satelliet ontvangst, omdat er zenders blijvend storingen gaven. Hiervoor moest er een nieuwe HD ontvanger en nieuwe Duo LNB satelliet-kop aangeschaft worden. Er werd mij verzekerd dat de Duo LNB universeel was en dat aansluiten simpel zou zijn. Echter de Duo LNB blijkt niet te passen op de satellietschotel. Na verschillende keren telefonisch contact en schriftelijk verzoek om suggestie voor oplossing of een compensatie, wordt mij gemeld dat het mijn verantwoordelijkheid is om een gecertificeerde Triax (satelliet) schotel aan te schaffen. Ik ben hier bijzonder over ontstemd. Wat te doen met deze misleiding van CanalDigitaal? Wat is de track-record van klant vriendelijkheid van Canaldigitaal?
Re: Misleiding CanalDigitaal. Wat nu?
Opzich een wat merkwaardig advies, maar je had zelf toch ook kunnen bedenken dat storingen niet samenhangen met welk pakket je hebt.[email protected] schreef:Op advies van CanalDigitaal overgestapt naar duurdere basis pakket satelliet ontvangst, omdat er zenders blijvend storingen gaven.
Mee eens. Ik denk dat het daarom in geval van TS verstandiger is om naar een speciaalzaak te gaan i.p.v. dit probleem via de helpdesk van CanaalDigitaal proberen op te lossen. Bij CD kunnen ze ongetwijfeld prima de standaardproducten verkopen, maar als het om storingen gaat zijn er zoveel mogelijke oorzaken dat een vakman daar even naar moet kijken. Misschien staat de schotel niet helemaal goed gericht, of staan er storende objecten in de buurt.klaas1978 schreef:Opzich een wat merkwaardig advies, maar je had zelf toch ook kunnen bedenken dat storingen niet samenhangen met welk pakket je hebt.[email protected] schreef:Op advies van CanalDigitaal overgestapt naar duurdere basis pakket satelliet ontvangst, omdat er zenders blijvend storingen gaven.
Een snelle google actie naar "Duo LNB satelliet-kop" en een klik op de eerste leverancier, toont aan dat bij deze producten aantekeningen als "is tevens geschikt voor grotere schotels" of "is gemaakt voor schotel X" oftewel, specifieke combinaties, eigenlijk de norm zijn.
En de kop zal zeker universeel aan te sluiten zijn, dus met een huppeldepup connector, via kabel zusenzo op de decoder, maar dat wil niet zeggen dat kop A ook automatisch fysiek te installeren valt op schotel B.
Het antwoord van CD is in mijn ogen dan ook het juiste, daar u met minder moeite dan het openen van dit topic, had kunnen weten dat een bepaalde kop-schotel combinatie niet vanzelfsprekend is.
En de kop zal zeker universeel aan te sluiten zijn, dus met een huppeldepup connector, via kabel zusenzo op de decoder, maar dat wil niet zeggen dat kop A ook automatisch fysiek te installeren valt op schotel B.
Het antwoord van CD is in mijn ogen dan ook het juiste, daar u met minder moeite dan het openen van dit topic, had kunnen weten dat een bepaalde kop-schotel combinatie niet vanzelfsprekend is.
[email protected] schreef:Op advies van CanalDigitaal overgestapt naar duurdere basis pakket satelliet ontvangst, omdat er zenders blijvend storingen gaven. Hiervoor moest er een nieuwe HD ontvanger en nieuwe Duo LNB satelliet-kop aangeschaft worden. Er werd mij verzekerd dat de Duo LNB universeel was en dat aansluiten simpel zou zijn. Echter de Duo LNB blijkt niet te passen op de satellietschotel. Na verschillende keren telefonisch contact en schriftelijk verzoek om suggestie voor oplossing of een compensatie, wordt mij gemeld dat het mijn verantwoordelijkheid is om een gecertificeerde Triax (satelliet) schotel aan te schaffen. Ik ben hier bijzonder over ontstemd. Wat te doen met deze misleiding van CanalDigitaal? Wat is de track-record van klant vriendelijkheid van Canaldigitaal?
Inderdaad past de LNB niet op alle schotels.
Er zijn wel in de handel passtukken beschikbaar waar de LNB in geplaatst kan worden, tenminste als het zich om een gangbaar product handelt.
Welk merk schotel is het?
Welke feiten worden niet betwist of kun je bewijzen?[email protected] schreef:Wat te doen met deze misleiding van CanalDigitaal?
De kop pas waarschijnlijk op alle door CD gecertificeerde schotels.nevermind schreef: Inderdaad past de LNB niet op alle schotels.
Er zijn wel in de handel passtukken beschikbaar waar de LNB in geplaatst kan worden, tenminste als het zich om een gangbaar product handelt.
Het verbeteren van signaal kan ik wel iets van begrijpen. Waarschijnlijk keek TS nog op de Astra 19,2 en wilde cd hem over hebben naar de 23,5, waar de HD zenders op zitten. Weet alleen niet of dit een oplossing van een ontvangstprobleem zou kunnen zijn, want kan zo niet achterhalen of 1 van de 2 satellieten sterker is in ontvangst.
Mij lijkt het niet dat TS misleid is hierin, ze hebben TS een mooi duurder pakket verkocht, en ja, zoals al gezegd, de aansluiting en bekabeling is universeel en als je een gecertificeerde schotel hebt, past die daar ook nog op.
berndv schreef:De kop pas waarschijnlijk op alle door CD gecertificeerde schotels.nevermind schreef: Inderdaad past de LNB niet op alle schotels.
Het verbeteren van signaal kan ik wel iets van begrijpen. Waarschijnlijk keek TS nog op de Astra 19,2 en wilde cd hem over hebben naar de 23,5, waar de HD zenders op zitten. Weet alleen niet of dit een oplossing van een ontvangstprobleem zou kunnen zijn, want kan zo niet achterhalen of 1 van de 2 satellieten sterker is in ontvangst.
Mij lijkt het niet dat TS misleid is hierin, ze hebben TS een mooi duurder pakket verkocht, en ja, zoals al gezegd, de aansluiting en bekabeling is universeel en als je een gecertificeerde schotel hebt, past die daar ook nog op.
Daarvoor mijn vraag aan TS, welke schotel hij/zij heeft.
Trouwens een Triax 78 kost +/- € 30.00.
Dan past de kop precies, en na de juiste installatie HD kanalen met prachtig beeld in overvloed.
-
CDS Webcare Team
Beste heer/mevrouw Bijl,
Wij hebben uw klacht in behandeling op een ander forum.
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Deze webcare haakt woordelijk in op forums ?, in mijn geval was dat vorig jaar zeker niet het geval muv het langssturen van een deurwaarder:)CDS Webcare Team schreef:Beste heer/mevrouw Bijl,
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Har06 schreef:Deze webcare haakt woordelijk in op forums ?, in mijn geval was dat vorig jaar zeker niet het geval muv het langssturen van een deurwaarder:)CDS Webcare Team schreef:Beste heer/mevrouw Bijl,
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
@Har
Ga hier niet de Webcare vergallen, iedereen welk een probleem heeft met een provider , is blij, als er iemand reageert.
TS heeft een technisch probleem, bij jouw was het blijkbaar een financieel.
Je hebt gelijk Nevermind, hopelijk doet webcare CD iets voor Ts±'nevermind schreef:Har06 schreef:Deze webcare haakt woordelijk in op forums ?, in mijn geval was dat vorig jaar zeker niet het geval muv het langssturen van een deurwaarder:)CDS Webcare Team schreef:Beste heer/mevrouw Bijl,
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
@Har
Ga hier niet de Webcare vergallen, iedereen welk een probleem heeft met een provider , is blij, als er iemand reageert.
TS heeft een technisch probleem, bij jouw was het blijkbaar een financieel.
-
jaapstrating
Het wordt tijd dat deze maffia-achtige monopolist eens wordt aangepakt. Om op de camping tv te kunnen kijken aangeschaft een CI module van € 82. Vervolgens een smartcard van 79,- een basisabonnement van 12,95 en activeringskosten van 29,95. Van de beloofde 27 zenders zijn er slecht een paar te ontvangen. De RTL zenders o.a. niet. Oplossing zou zijn een dubbele kop omdat de RTL zenders op een andere satelliet zitten. Na zeer veel gepruts en ergerlijke telefoontjes: nog steeds niets. De oplossing zou zijn een duurder HD pakket. Om verder gezeur te voorkomen en de RTL zenders te kunnen ontvangen dit maar gedaan.
En zie hier: precies binnen 32 seconden de RTL zenders...... Als ik reclameer en weiger te betalen sluiten ze je gewoon af en om weer toegelaten te worden betaal je weer 29,95 activeringskosten....
En zie hier: precies binnen 32 seconden de RTL zenders...... Als ik reclameer en weiger te betalen sluiten ze je gewoon af en om weer toegelaten te worden betaal je weer 29,95 activeringskosten....
En wat is je punt? Je hebt je niet goed laten informeren over wat je nodig had voor datgene wat je wilde, en nu ben je boos op canaldigitaal? En toen ben je zo boos geworden en dacht je hun te grazen te nemen door niet te betalen, om zo je gelijk te halen, en dan sluiten ze je af. Tja, oorzaak en gevolg.jaapstrating schreef:Het wordt tijd dat deze maffia-achtige monopolist eens wordt aangepakt. Om op de camping tv te kunnen kijken aangeschaft een CI module van € 82. Vervolgens een smartcard van 79,- een basisabonnement van 12,95 en activeringskosten van 29,95. Van de beloofde 27 zenders zijn er slecht een paar te ontvangen. De RTL zenders o.a. niet. Oplossing zou zijn een dubbele kop omdat de RTL zenders op een andere satelliet zitten. Na zeer veel gepruts en ergerlijke telefoontjes: nog steeds niets. De oplossing zou zijn een duurder HD pakket. Om verder gezeur te voorkomen en de RTL zenders te kunnen ontvangen dit maar gedaan.
-
jaapstrating
Nee hoor....
Heb gewoon genomen wat op de site van CD wordt aangeboden. Dat wordt echter niet geleverd....
Heb gewoon genomen wat op de site van CD wordt aangeboden. Dat wordt echter niet geleverd....
Dus je hebt een bestelling geplaatst, maar iets anders geleverd gekregen dan wat u bestelt heeft, dan heeft u inderdaad een punt, dat kon ik uit het verhaal niet opmaken.jaapstrating schreef:Nee hoor....
Ik heb een abonnement aangeschaft bij paal digitaal met daarbij de eenvoudigste ontvanger. Deze kon volgens de helpdesk opnemen met toevoeging van een eigen opslagmedium via de USB poort. Na een USB stick aangesloten te hebben ben ik gaan opnemen. Jazeker dat lukte. Alleen kon ik niet meer schakelen naar een andere zender!! Na bellen met de helpdesk blijkt de opnamefunctie alleen op het kanaal te werken dat je aan het kijken bent. Om nu toch volledig op te kunnen nemen moet ik een tweede kabel aanleggen en een andere ontvanger kopen. Ik heb nu gevraagd om het contract voortijdig te mogen ontbinden omdat het ook niet op de website en in de handleiding van de ontvanger beschreven was. Hebben meer mensen dit meegemaakt?
-
CDS Webcare Team
Beste mtroostr,
Als u een M7 ontvanger heeft zonder ingebouwde harde schijf, maar wel met de optie om met een externe harde schijf op te nemen, heeft u inderdaad niet de mogelijkheid om tijdens het opnemen van kanaal 1 naar kanaal 2 te zappen. Wij zullen u per PM contacteren om dit verder met u te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal
Als u een M7 ontvanger heeft zonder ingebouwde harde schijf, maar wel met de optie om met een externe harde schijf op te nemen, heeft u inderdaad niet de mogelijkheid om tijdens het opnemen van kanaal 1 naar kanaal 2 te zappen. Wij zullen u per PM contacteren om dit verder met u te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal
Voor mij hebben ze het nu opgelost door het sturen van een nieuwe ontvanger die wel op kan nemen. Mijn wens was eigenlijk vroegtijdig ontbinden van het contract, maar dat kon niet. Ik ben voorlopig blij met deze oplossing, maar heb ze wel aangegeven dat ze duidelijker moeten worden in hun uiting hierover naar andere prospects. Zodra dat zo is ben ik echt tevreden met de oplossing.