LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telemarketing door cashback-website

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
judique

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door judique »

colettejazz schreef:Ook ik ben in gevecht met FinaDealz. Ze geven op geen enkele vraag echt antwoord. Blijven maar melden dat ik akkoord ben gegaan en moet betalen...!
Ik schreef dat ik NIET akkoord was, toch schreven ze het geld van mijn rekening.
Ik heb het meteen terug laten boeken.
Via de Consumentenbond een brief over schriftelijkheidsvereiste gedownload, aangepast en verstuurd.
Sinds 2014 is er een nieuwe wet, waarin een bedrijf aan dat schriftelijkheidsvereiste moet voldoen, anders is het niet rechtsgeldig.
Toen kreeg ik wel antwoord: Dat dit voor hun niet geldt... Hahaha, wel dus.
Na het versturen van die brief hoef je eigenlijk niets meer te doen.
Wel alles wat je binnen krijgt EN zelf verstuurd goed bewaren.
Ze blijven maar aanmaningen sturen, maar ik reageer niet meer.
Laat ze maar komen met die deurwaarder, laat ze maar een rechtzaak beginnen.
Die kosten zijn dan voor hun en ze kunnen het niet winnen, vanwege die nieuwe wet.
Dus laat u niet gek maken, gewoon volhouden!
Geld dat ook voor een bandopname die ze hebben?

judique

colettejazz schreef: Via de Consumentenbond een brief over schriftelijkheidsvereiste gedownload, aangepast en verstuurd.
Sinds 2014 is er een nieuwe wet, waarin een bedrijf aan dat schriftelijkheidsvereiste moet voldoen, anders is het niet rechtsgeldig.
Die voorbeeld brief waar vind ik die?
Moet je daarvoor lid zijn van de consumentenbond?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

judique schreef:
colettejazz schreef: Via de Consumentenbond een brief over schriftelijkheidsvereiste gedownload, aangepast en verstuurd.
Die voorbeeld brief waar vind ik die?
Moet je daarvoor lid zijn van de consumentenbond?
Gebruik google en term "voorbeeldbrief schriftelijkheidsvereiste", klik op eerste link... :roll:
Guardian72 schreef:Vergeet er niet 'schRiftelijk...' van te maken.
Typo. :oops:
Fixed.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 07 mei 2015 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

colettejazz schreef: Sinds 2014 is er een nieuwe wet, waarin een bedrijf aan dat schriftelijkheidsvereiste moet voldoen, anders is het niet rechtsgeldig.
Als je op een consumentenforum meldt dat "er een nieuwe wet is", is het wel zo handig om dan ook te melden over welke wet je het hebt.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Julie4444 schreef: Gebruik google en term "voorbeeldbrief schiftelijkheidsvereiste", klik op eerste link... :roll:
Vergeet er niet 'schRiftelijk...' van te maken.
Link 1: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... he-verkoop

Link 2: http://www.radartv.nl/consumentenhulp/v ... brief/128/

judique

Julie4444 schreef:
judique schreef:
Dat geld ook als er een bandopname is gemaakt?

Julie4444

judique schreef:Dat geld ook als er een bandopname is gemaakt?
Is een bandopname schriftelijk? Is het een contract met handtekening? Is een bandopname het zelfde als de consument/klant die zelf een mailtje stuurt ter bevestiging?

Dacht het niet he.

judique

Julie4444 schreef:Dat geld ook als er een bandopname is gemaakt?
Is een bandopname schriftelijk? Is het een contract met handtekening? Is een bandopname het zelfde als de consument/klant die zelf een mailtje stuurt ter bevestiging?

Dacht het niet he.
Ok, bedankt dan ga ik de brief erheen mailen.

nel deckers

Ongelezen bericht door nel deckers »

ook ik werd begin maart 2015 door dit bedrijf benaderd.
zou mail krijgen om te bevestigen of af te melden, echter heb ik die nooit gehad.
nu kreeg ik in april een rekening van € 49.95,maar aangezien ik nooit een mail van hun kant heb ontvangen weiger ik die te betalen.
dus nu een incassoburo op mijn nek, die heel vriendelijk waren.
finaldealz beweerd dat mijn mailadres geblokkeerd is en ze daarom de mails terug krijgen..
ze zeggen dat ik maar een nieuw mailadres moet aanmaken, dat weiger ik dus.
heb nu wel de inlogcode per telefoon gehad, maar verder niets.

dit krijgt dus nog een staartje

marnixxx

Ongelezen bericht door marnixxx »

Ik ben vanmiddag ook gebeld door finaldealz. De man vroeg de bevestiging van mijn naam, ik zei 'ja'. En toen kwam er een verhaal over email of zoiets, ik kapte het af en zei dat ik ze niet kende en ze verkeerd verbonden zijn. Maar ik hoop toch niet dat ze met opnames werken en mijn 'ja' gebruiken om een een of ander abonnement aan te koppelen. Wat een nare lui zijn dit..bah. Ik heb geen zin in al die brieven van incassobureaus.

astrid74

Ongelezen bericht door astrid74 »

Ik ook ben gebeld door final dealz en dom genoeg oke gezegd maar nooit een mail ontvangen. Ik zag dat er 49,95 van mijn rekening was afgeschreven ik wist niet waar dat van was dus heb het terug laten boeken.Ik heb ze mails gestuurd maar nooit antwoord opgekregen. Verleden week een rekening in de bus ik heb ze een mail gestuurd dat ik geen mail van hun heb ontvangen en ik dus ook niet binnen 7 dagen me heb kunnen afmelden en dat ik niet van plan was om te betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen. Vrijdag 22-05-15 heb ik een brief van een incasso bureau ontvangen met het bedrag van €92,90 op zaterdag 23-05-2015 belde het incasso bureau mij op om te vragen of ik de rekening al betaald had?? Ik heb duidelijk gemaakt dat ik dat niet van plan was ze heeft mij een nummer van final dealz gegeven zodat ik daar een maandag heen kan bellen ze zijn te bereiken van 12 tot 17 ben benieuwd wat dat opleverd. Ik heb tegen de mevrouw van het incasso bureau gezegd dat ze geen handtekening van mij hebben dus is het niet geldig maar volgens die mevrouw klopt dat niet en dat geld alleen maar voor energiebedrijven en dat soort bedrijven. Zeg ze dit zodat je bang wordt en ga betalen of is dat echt zo???

nel deckers

Heeft iemand al een deurwaarder op de stoep gehad?
Denk niet dat ze zover gaan namelijk.
Ik ga in ieder geval nergens meer op reageren.
En laat me zeker niet bang maken.

astrid74

Ongelezen bericht door astrid74 »

Ik ben net gebeld door het incassobureau, omdat ik verleden keer had gezegd dat ik de mail niet had ontvangen hebben ze het uitgezocht en er bleek een storing bij ziggo en upc????? te zijn rond die tijd ze adviseerde mij om de klanten service van final dealz te bellen en dat door te geven. Ik heb ze gebeld en ze zei maar we hebben u account al gesloten heeft u geen mail ontvangen? Ik zei nee en opeens o nee ik zie het al hij is niet verzonden. Jaja. Maar als het goed is, is het nu opgelost.

Julie4444

astrid74 schreef:Ik heb tegen de mevrouw van het incasso bureau gezegd dat ze geen handtekening van mij hebben dus is het niet geldig maar volgens die mevrouw klopt dat niet en dat geld alleen maar voor energiebedrijven en dat soort bedrijven. Zeg ze dit zodat je bang wordt en ga betalen of is dat echt zo???
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... emarketing

Jessica v. H.

Ongelezen bericht door Jessica v. H. »

Ik ben ook benaderd door Finaldealz.. Ze beloofden een mail te sturen met een code en als je die bevestigde kreeg je hoge kortingen op vakanties ect. Die mail heb ik nooit gehad. Echt alle binnenkomende mails gecheckt... En een maand later zie ik een aangekondigde incasso van dat bedrijf van 49,95... via klachtenkompas.nl van de consumentenbond kan je lezen dat er meer dan 200 klachten zijn over dit bedrijf die precies hetzelfde zijn!!! Als ik een brief krijg van een incassobureau ga ik aangifte doen bij de politie. Wie denkt dat dat zal helpen? neemt de politie dit serieus in onderzoek? Wat kan dat bedrijf mij nu maken? Zal het tot het uiterste gaan? En wat is het uiterste? Daarbij is de incassant van de 49,95: genaamd Stichting Credit Invest op het zelfde adres ingeschreven als het incassobureau MKBusiness Incasso van een vorige forum bezoeker.... verdacht toch?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2015 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Julie4444

Jessica v. H. schreef:Ik ben ook benaderd door Finaldealz.. Ze beloofden een mail te sturen met een code en als je die bevestigde kreeg je hoge kortingen op vakanties ect. Die mail heb ik nooit gehad. Echt alle binnenkomende mails gecheckt... En een maand later zie ik een aangekondigde incasso van dat bedrijf van 49,95... via klachtenkompas.nl van de consumentenbond kan je lezen dat er meer dan 200 klachten zijn over dit bedrijf die precies hetzelfde zijn!!! Als ik een brief krijg van een incassobureau ga ik aangifte doen bij de politie. Wie denkt dat dat zal helpen? neemt de politie dit serieus in onderzoek? Wat kan dat bedrijf mij nu maken? Zal het tot het uiterste gaan? En wat is het uiterste? Daarbij is de incassant van de 49,95: genaamd Stichting Credit Invest op het zelfde adres ingeschreven als het incassobureau MKBusiness Incasso van een vorige forum bezoeker.... verdacht toch?
Gewoon de aangekondigde incasso weigeren, tegenrekening blokkeren en die lui in hun sop gaar laten koken. Ze gaan je toch niet dagvaarden.

nel deckers

Ik heb ze een brief van schriftelijksvereiste gestuurd, dat is nu zo,n 5 weken geleden.
En sindsdien niets meer gehoord gelukkig
Ergens hierboven kan je een voorbeeldbrief hiervan vinden en downloaden even aanpassen met je eigen verhaal en naar ze toe mailen.

judique

Heeft iemand al bericht van een incasso bedrijf gehad? Ik wel namelijk. Ik wil niet in de problemen komen.

nel deckers

die moet je dan even bellen en het uitleggen,zijn heel begripvol.
ik heb niets meer vernomen van beide partije sinds ik die brief gestuurd heb.

Ellis16

Ongelezen bericht door Ellis16 »

Helaas ben ik ook door dit bedrijf benaderd. Mijn grote irritatie is dat ik de mail niet heb ontvangen waarin staat wat te doen!! Na een warrig gesprek wat ik niet goed begreep was ik al ongerust. Gewacht op de mail, maar nee niets ontvangen "gelukkig " dacht ik!! Niet te min later wel een mail met dat ik moet betalen!! €49,- of zoiets? Gelijk mail gestuurd GEEN gebruik te willen maken Nog geen mail van bevestiging gehad te hebben en dat ik dit absoluut niet wil!! Geen bericht gehad. Nogmaals een mail gestuurd toen werd ik gebeld door een vrouw ze zou wel even kjjken.... een tijdje niet, maar toen weer een mail met dreiging tot incasso. Weer gereageerd geen gebruik gemaakt te hebben of te willen. Uit eindelijk incasso €95 euro met dreiging van een bedrag van 500 euro!!!! Serieus voor iets wat gratis is ineens een bedrag van 500 moeten betalen waar ik overigens geen gebruik van wil maken of heb gemaakt!! Nu na 4x incasso gebeld te hebben en 4x onaangename telefoongesprekken verder voor de 5 de x terug bellen!!!! Incasso weet niet wat voor bedrijf het is ze incasseren alleen!! Serieuze oplichting allemaal!!!!

Gesloten