LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn
Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn
Iedere provider heeft het recht je te houden aan de afspraak die je samen met hen hebt gemaakt bij het beginnen van het contract. Als daar een maand opzegtermijn bij staat (wat volgens mij bij ieder abonnement in Nederland staat) wat is dan het probleem? Wees blij dat het goed en wettelijk geregeld is in Nederland. Als je het laat opzeggen door de nieuwe provider hoef je nooit twee abonnementen tegelijk betalen en hoef je ook nooit je nummer te verliezen.
Waarom in vredesnaam opzeggen als iemand anders (de nieuwe provider) dat al voor je doet?
Waarom in vredesnaam opzeggen als iemand anders (de nieuwe provider) dat al voor je doet?
Volgens mij is dit de eerste zinnige bijdrage. Niemand leest de voorwaarden van zijn/haar contract. En meestal zijn die voorwaarden vrij simpel. Een contract van 1 of 2 jaar (soms tegen gunstige voorwaarden) en daarna stilzwijgende verlengingen van 1 maand per keer. En nummerbehoud is ook simpel geregeld. Je zoekt een nieuwe provider met een passend contract en vervolgens verzorgt die provider voor het nummerbehoud op de door jouw opgegeven datum. En dat is dus per einde contract of telkens weer na een maand. En daar komt dan ook die periode van 1 maand vandaan. Nummerportering is het in gang zetten van een aantal processen (die een bepaalde tijd duren). Midden in dat proces zit een stukje wat je als gebruiker zelf merkt. Namelijk je telefoon werkt niet meer. Dan maak je die open, haalt de oude SIM eruit en doet de nieuwe erin en dan werkt het weer. Maar dat is slechts een klein onderdeel van het hele proces.Agilhard schreef:Iedere provider heeft het recht je te houden aan de afspraak die je samen met hen hebt gemaakt bij het beginnen van het contract. Als daar een maand opzegtermijn bij staat (wat volgens mij bij ieder abonnement in Nederland staat) wat is dan het probleem? Wees blij dat het goed en wettelijk geregeld is in Nederland. Als je het laat opzeggen door de nieuwe provider hoef je nooit twee abonnementen tegelijk betalen en hoef je ook nooit je nummer te verliezen.
Problemen krijg je pas als je zelf zaken gaat doen omdat je slim wil zijn, zoals het opzeggen van je contract en vervolgens zelf bedenken hoe het proces volgens jou zou moeten gaan. En als je dan problemen krijgt open je een topic op dit forum.
Kunnen Agilhard of Dirkie dan even vermelden wat er volgens hen in de Voorwaarden staat over nummerportering? Of roepen ze maar wat om interessant te klinken? Deze hele draad gaat niet over de Voorwaarden en in de voorwaarden kan ik geen artikel vinden die betrekking heeft tot bovenstaande.
Hebben Agilhard/Dirkie bovenstaande überhaupt doorgelezen?
PS. Uit de voorwaarden maak ik overigens wel op: opzegtermijn is 1 maand, en niet 1 kalendermaand. Dus opzeggen op 19 mei betekent beëindigd per 19 juni. Maar dat staat los van waar het hier over gaat, namelijk dat je reeds door jou opgezegde abonnement toch weer wordt verlengd wanneer je nummerportering laat aanvragen door je nieuwe provider.
Hebben Agilhard/Dirkie bovenstaande überhaupt doorgelezen?
PS. Uit de voorwaarden maak ik overigens wel op: opzegtermijn is 1 maand, en niet 1 kalendermaand. Dus opzeggen op 19 mei betekent beëindigd per 19 juni. Maar dat staat los van waar het hier over gaat, namelijk dat je reeds door jou opgezegde abonnement toch weer wordt verlengd wanneer je nummerportering laat aanvragen door je nieuwe provider.
Laatst gewijzigd door k2p op 21 mei 2015 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
@MichielFRL: en dat systeem staat boven de wetMichielFRL schreef:TS heeft iets gedaan waardoor de systemen gefrustreerd raken.
Kosten is geen argument, want het nieuwe abonnement start pas als het nummer overgenomen is.
Wat hebben we geleerd: Houd je aan het systeem, dan loopt alles vlekkeloos.
Laatst gewijzigd door k2p op 21 mei 2015 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
@MichielFRL
Maar natuurlijk is kosten wel een argument. Je betaalt een hoog bedrag (wel tientjes hoger dan normaal) per maand omdat men de kosten van je mobieltje er uit haalden. Je wilt het contract zsm opzeggen om naar een SIM-only te gaan of een nieuw mobieltje uit te zoeken met een nieuw abonnement. Als ze je langer aan het oude abonnement houden is het easy money voor ze.
Maar natuurlijk is kosten wel een argument. Je betaalt een hoog bedrag (wel tientjes hoger dan normaal) per maand omdat men de kosten van je mobieltje er uit haalden. Je wilt het contract zsm opzeggen om naar een SIM-only te gaan of een nieuw mobieltje uit te zoeken met een nieuw abonnement. Als ze je langer aan het oude abonnement houden is het easy money voor ze.
-
He ezinken!
Dat ik vind ik jammer om te horen! Zoals mijn collega ook al aangaf, is het normaal gesproken makkelijker om nummerbehoud aan te vragen bij je nieuwe provider. Zij zullen dan je huidige contract opzeggen per einddatum van je contract. Dit proces verloopt automatisch en jij hoeft niets te doen. Je huidige contract stopt op het moment dat je nummer is overgenomen door je nieuwe provider.
Wanneer jij zelf beslist je abonnement eerst zelf stop te zetten, dan kan het inderdaad voorkomen dat het nummerbehoud niet aansluit op het einde van je contractdatum. Hier kan ik helaas geen verandering in brengen, omdat er ook enkele weken overheen gaan, voordat je nummer kan worden overgenomen door je nieuwe provider.
Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan wil ik je vragen een topic te openen op ons forum! Dit houdt het gesprek overzichtelijk. www.forum.tele2.nl
Groetjes,
Su Ling
Dat ik vind ik jammer om te horen! Zoals mijn collega ook al aangaf, is het normaal gesproken makkelijker om nummerbehoud aan te vragen bij je nieuwe provider. Zij zullen dan je huidige contract opzeggen per einddatum van je contract. Dit proces verloopt automatisch en jij hoeft niets te doen. Je huidige contract stopt op het moment dat je nummer is overgenomen door je nieuwe provider.
Wanneer jij zelf beslist je abonnement eerst zelf stop te zetten, dan kan het inderdaad voorkomen dat het nummerbehoud niet aansluit op het einde van je contractdatum. Hier kan ik helaas geen verandering in brengen, omdat er ook enkele weken overheen gaan, voordat je nummer kan worden overgenomen door je nieuwe provider.
Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan wil ik je vragen een topic te openen op ons forum! Dit houdt het gesprek overzichtelijk. www.forum.tele2.nl
Groetjes,
Su Ling
Ik schreef toch duidelijk dat niemand de voorwaarden leestk2p schreef:Hebben Agilhard/Dirkie bovenstaande überhaupt doorgelezen?
Maar dit ter zijde.
Ik spreek meer uit mijn eigen ervaring met nummer portering. Binnen mijn gezin zijn we al vele malen gewisseld van ongeveer iedere provider naar iedere andere en dit hebben altijd via de nieuwe provider laten lopen, omdat die weg bekend is en goed werkt.
Maar als je zelf een andere weg wil nemen, dan ben je daar uiteraard vrij in. Maar dan moet je ook niet gek kijken als je op onbekende wegen komt en zelf problemen moet gaan oplossen die anders anderen voor je oplossen zonder dat je er naar om hoeft te kijken.
@Tele2 webcare:
Ga het niet afschuiven op de andere provider aangezien zij me hebben aangegeven volledig afhankelijk te zijn van jullie, ze hebben een paar dagen nodig om de portering af te handelen.
@Dirkie:
Dat jij de voorwaarden niet leest moet je zelf weten maar ik lees ze wel en ik kan je zeggen dat er niets in staat over een termijn voor de portering. Er wordt alleen gerept over het beëindigen van de overeenkomst (en die is 1 maand). Dus de termijn die Tele2 neemt voor de portering komt uit de losse pols aangezien de overeenkomst 3 maanden geleden is beëindigd.
Dus ik kom weer terug op mijn eerste bijdrage, er zijn blijkbaar 2 opzegtermijnen! Anders moeten ze in de voorwaarden opnemen dat portering 1 maand duurt! Het interesseert me ook helemaal niet wat jullie 'makkelijk' vinden, of aan welk systeem ik me 'moet' houden, het gaat erom wat een provider wel en niet mag doen.
Ga het niet afschuiven op de andere provider aangezien zij me hebben aangegeven volledig afhankelijk te zijn van jullie, ze hebben een paar dagen nodig om de portering af te handelen.
@Dirkie:
Dat jij de voorwaarden niet leest moet je zelf weten maar ik lees ze wel en ik kan je zeggen dat er niets in staat over een termijn voor de portering. Er wordt alleen gerept over het beëindigen van de overeenkomst (en die is 1 maand). Dus de termijn die Tele2 neemt voor de portering komt uit de losse pols aangezien de overeenkomst 3 maanden geleden is beëindigd.
Dus ik kom weer terug op mijn eerste bijdrage, er zijn blijkbaar 2 opzegtermijnen! Anders moeten ze in de voorwaarden opnemen dat portering 1 maand duurt! Het interesseert me ook helemaal niet wat jullie 'makkelijk' vinden, of aan welk systeem ik me 'moet' houden, het gaat erom wat een provider wel en niet mag doen.
Lees even mijn bijdrage. In de voorwaarden zal waarschijnlijk niets staan over nummerportering, wel over een de stilzwijgende verlenging met telkens een maand.ezinken schreef:@Dirkie:
Als je dan die maand gaat koppelen aan de nummerportering (wat volgens mij nutteloos is) dan krijg je een losgeslagen topic op dit forum waarbij je langs elkaar heen aan het schrijven bent.
Maar dan hier het antwoord dat TS wil horen: "je hebt gelijk".
Probleem niet opgelost en iedereen blij