LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lollipop update samsung doffe ellende
-
Lollipop update samsung doffe ellende
Mijn dochter heeft bij Vodafone een abonnement met een Samsung toestel nu heeft ze twee maanden geleden een update moeten doen van de besturings- software sindsdien kan ze geen telefoon meer beantwoorden. Vodafone zegt dat dit een softwarefout van Samsung is en een bekend probleem. Ze zijn nieuwe software aan het maken maar weten niet wanneer deze uitkomt. Kan nog wel twee maanden duren. Het kan opgelost worden als ze een nieuw moederbord koopt maar dat is duur en de fout ligt niet bij haar. Vodafone wil niets doen en verschuilt zich achter Samsung en mijn dochter kan al twee maanden haar telefoon niet beantwoorden en dit kan nog wel twee maanden duren. Al die tijd moet uiteraard wel het volle pond voor het abonnement betaald worden. Wat kunnen we nu nog doen?
Re: Lollipop update samsung doffe ellende
Vodafone kan ook niets doen. Samsung heeft de software beschikbaar gesteld, en de update gaat buiten Vodafone om. Het enige wat je kunt proberen is terug te rollen naar de vorige softwareversie.
-
Dat is nu juist het punt, vorige software terugzetten gaat niet vlg vodafone dan moet je blijkbaar een nieuw moederbord kopen.
Opnieuw installeren geeft dezelfde problemen dus ook dat helpt niet.
Samsung kan verantwoordelijk zijn voor de update maar het abonnement en de telefoon zijn afgesloten en gekocht bij Vodafone, mijns inziens is vodafone dan ook verantwoordelijk voor het oplossen van de klachten. Daarbij komt, men is bekend met het probleem en heeft er vele klachten over maar waarschuwt de gebruikers niet "omdat het soms ook goed gaat"
Samsung kan verantwoordelijk zijn voor de update maar het abonnement en de telefoon zijn afgesloten en gekocht bij Vodafone, mijns inziens is vodafone dan ook verantwoordelijk voor het oplossen van de klachten. Daarbij komt, men is bekend met het probleem en heeft er vele klachten over maar waarschuwt de gebruikers niet "omdat het soms ook goed gaat"
Indien het een branded vodafone versie betreft is zij weldegelijk verantwoordelijk voor de firmware. Ik zou vragen om een leen toestel van gelijke kwaliteit totdat het probleem is opgelost.GJvdZ schreef:Vodafone kan ook niets doen. Samsung heeft de software beschikbaar gesteld, en de update gaat buiten Vodafone om. Het enige wat je kunt proberen is terug te rollen naar de vorige softwareversie.
Het kan wel maar dat moet je doen via ODIN. Je kunt ook een firmware restore proberen via KIESpenseeltje schreef:Dat is nu juist het punt, vorige software terugzetten gaat niet vlg vodafone dan moet je blijkbaar een nieuw moederbord kopen.
Volgens mij is deze update niet verplicht, maar je eigen keuze. Voor mijn Samsung S4 is deze ook beschikbaar maar ik heb hem nog niet gedaan. Mijn dochter heeft dezelfde telefoon en die heeft de update wel uitgevoerd. Overigens zonder problemen tijdens en na de installatie.penseeltje schreef:Mijn dochter heeft bij Vodafone een abonnement met een Samsung toestel nu heeft ze twee maanden geleden een update moeten doen van de besturings- software
Misschien een tip. Bij problemen met Lollipop wil een volledige reset (via - op mijn S4 zonder lollipop - instellingen --> Accounts --> Back-up maken en terugzetten --> Standaard gegevens herstellen) van je toestel wel eens helpen bij problemen. Wel eerst een backup maken van je persoonlijke zaken op je telefoon (foto's, muzieke enz enz).
Veel problemen met deze versie op Samsung toestellen schijnen opgelost te kunnen worden door de telefoon eerst terug te zetten naar de factory instellingen (let op, dit kost je alle data op het toestel dus eerst backup maken), zodat deze weer kaal/leeg is zoals deze uit de doos kwam, en dan zonder iets te installeren via de play store etc, eerst alle updates tot en met deze 5.x (Lollipop) versie te draaien. Dat zou ik eerst even proberen.
Overigens zijn de meest serieuze bugs de schuld van Google, dus nog een niveau boven Samsung. Het memory leak issue is daar een voorbeeld van.
Overigens zijn de meest serieuze bugs de schuld van Google, dus nog een niveau boven Samsung. Het memory leak issue is daar een voorbeeld van.
Dat zou inderdaad kunnen.olaf79 schreef:Indien het een branded vodafone versie betreft is zij weldegelijk verantwoordelijk voor de firmware. Ik zou vragen om een leen toestel van gelijke kwaliteit totdat het probleem is opgelost.GJvdZ schreef:Vodafone kan ook niets doen. Samsung heeft de software beschikbaar gesteld, en de update gaat buiten Vodafone om. Het enige wat je kunt proberen is terug te rollen naar de vorige softwareversie.
Vraag aan TS: is het een Vodafone branded smartphone en waar heb je de SW upgrade vandaan gehaald?