LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo melding E48 32
Ziggo melding E48 32
Beste medelezers,
Sinds de samenvoeging van Ziggo en UPC heb ik alleen maar problemen met RTL8 en NPO2. Om de paar minuten valt het beeld weg en komt de melding E48 32 in beeld en dit kan soms we 30 keer achter elkaar voorkomen. Heel waardeloos om naar te kijken en heel frusterend.
Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Ziggo maar de klantenservice reageert amper, ik krijg echt een heel slechte service en overweeg om alles op te zeggen.
Het antwoordt wat ik krijg is dat ze er niks aan kunnen doen en dat een firmware issue is van mijn decoder Humax die door hun geleverd is. Dat is natuurlijk een leuke boodschap maar ik kan hier niks mee, ik ben immers klant bij Ziggo en niet bij Humax. In mijn ogen zou het dan normaal zijn dat ik in ieder geval gecompenseerd wordt voor mijn ongemak die al maanden duurt en dat ze mij ook aan kunnen geven wanneer het wel opgelost is.wordt mijn klacht wel serieus genomen ?
Ervaren meer mensen dit probleem ook?
Sinds de samenvoeging van Ziggo en UPC heb ik alleen maar problemen met RTL8 en NPO2. Om de paar minuten valt het beeld weg en komt de melding E48 32 in beeld en dit kan soms we 30 keer achter elkaar voorkomen. Heel waardeloos om naar te kijken en heel frusterend.
Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Ziggo maar de klantenservice reageert amper, ik krijg echt een heel slechte service en overweeg om alles op te zeggen.
Het antwoordt wat ik krijg is dat ze er niks aan kunnen doen en dat een firmware issue is van mijn decoder Humax die door hun geleverd is. Dat is natuurlijk een leuke boodschap maar ik kan hier niks mee, ik ben immers klant bij Ziggo en niet bij Humax. In mijn ogen zou het dan normaal zijn dat ik in ieder geval gecompenseerd wordt voor mijn ongemak die al maanden duurt en dat ze mij ook aan kunnen geven wanneer het wel opgelost is.wordt mijn klacht wel serieus genomen ?
Ervaren meer mensen dit probleem ook?
Re: Ziggo melding E48 32
Ik had deze foutmelding op de zenders WDR, TV Gelderland en Ziggo.
Vermoedelijk gebruikt u nog "oude" kabels.
Mijn oplossing was (aangedragen door de klantenservice van Ziggo) nieuwe bredere coaxkabel van Hirschmann kopen plus stekkers en probleem is weg.
Vermoedelijk gebruikt u nog "oude" kabels.
Mijn oplossing was (aangedragen door de klantenservice van Ziggo) nieuwe bredere coaxkabel van Hirschmann kopen plus stekkers en probleem is weg.
Re: Ziggo melding E48 32
Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Ziggo melding E48 32
tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.
Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.
In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
Re: Ziggo melding E48 32
Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen".Teunbosseman schreef:tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.
Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.
In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
Re: Ziggo melding E48 32
Nou, hier kom ik niet verder dan postcode invullen, vervolgens staat er een 1, wat moet men daar dan invullen om verder te kunnen?vogels schreef:
Kijk hier even https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... 2-melding/
Re: Ziggo melding E48 32
Je huisnummer
Re: Ziggo melding E48 32
Die 1 is een voorbeeld, gewoon postcode en huisnummer zoals bprosman ook al zegt.
Re: Ziggo melding E48 32
Okay, drong niet door mijn verliefde brein door Echt waar? Ja, erg hé.ciske schreef:Die 1 is een voorbeeld, gewoon postcode en huisnummer zoals bprosman ook al zegt.
Re: Ziggo melding E48 32
Dat je verliefd bent is niet erg hoor
Re: Ziggo melding E48 32
De monteur is bij ons 4 keer langs geweest.
Nieuwe kabels aangeschaft.
Versterker aangeschaft en niets hielp.
Weer een kwaaad telefoontje naar ziggo en gezegd dat ik er helemaal klaar mee was en zou overstappen.
Weer een monteur,en na lang zoeken ,bleek het een lek te zijn in de kabel die va buiten komt.
Hij heeft er een nieuwe stekker opgezet en alles is nu opgelost.
Wel zei deze monteur dat het signaal van kpn zeer sterk is,vooral door het g4 netwerk.
Nieuwe kabels aangeschaft.
Versterker aangeschaft en niets hielp.
Weer een kwaaad telefoontje naar ziggo en gezegd dat ik er helemaal klaar mee was en zou overstappen.
Weer een monteur,en na lang zoeken ,bleek het een lek te zijn in de kabel die va buiten komt.
Hij heeft er een nieuwe stekker opgezet en alles is nu opgelost.
Wel zei deze monteur dat het signaal van kpn zeer sterk is,vooral door het g4 netwerk.
Re: Ziggo melding E48 32
Dit was nodig om een grotere internet snelheid te bieden en meer kanalen. Probleem zit bij inwerking van vreemde signalen (bijvoorbeeld 4g) op de kabels in huis. Deze zijn vaak niet goed afgeschermd door ouderdom of gewoon omdat ze goedkoop zijn.Teunbosseman schreef:tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.
Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.
Tegenwoordig sturen ze die kabel gratis op, dus dat is al een hele verbetering. Ziggo kun je moelijk aansprakelijk houden voor de kwaliteit van kabels in je huis die zij niet geleverd hebben.In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Ziggo melding E48 32
tenormin schreef:Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen".Teunbosseman schreef:tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.
Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.
In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
Maar TS niet....en ikzelf ook niet.
Maar je schrijft dat aan je kabel lag en een klusjesman heeft de splitter vervangen ?? Deze heeft niet de kabel vervangen ??
Re: Ziggo melding E48 32
Teunbosseman schreef: Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen".
Maar TS niet....en ikzelf ook niet.
Maar je schrijft dat aan je kabel lag en een klusjesman heeft de splitter vervangen ?? Deze heeft niet de kabel vervangen ??[/quote]
Ja, ook de kabel, lekker belangrijk.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Ziggo melding E48 32
Ja, ook de kabel, lekker belangrijk.[/quote]tenormin schreef:Teunbosseman schreef: Teun, ik kreeg deze foutmelding voor Ziggo en UPG "gingen trouwen".
Maar TS niet....en ikzelf ook niet.
Maar je schrijft dat aan je kabel lag en een klusjesman heeft de splitter vervangen ?? Deze heeft niet de kabel vervangen ??
Tsja, voor jou blijkbaar wel
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2015 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Ziggo melding E48 32
olaf79 schreef:Dit was nodig om een grotere internet snelheid te bieden en meer kanalen. Probleem zit bij inwerking van vreemde signalen (bijvoorbeeld 4g) op de kabels in huis. Deze zijn vaak niet goed afgeschermd door ouderdom of gewoon omdat ze goedkoop zijn.Teunbosseman schreef:tenormin schreef:Had deze melding ook, voor Ziggo-UPC. Lag inderdaad aan de coax kabel, niet aan Ziggo. Was gemakkelijk te verhelpen door nieuwe splitter, klusjesman heeft dat gedaan en kon weer normaal TV kijken.
Mwah, ligt wel bietje bij upc/ziggo opdat deze de frequenties heeft gewijzigd hebben diverse kanalen ineens blokken / ruis / storing.
Tegenwoordig sturen ze die kabel gratis op, dus dat is al een hele verbetering. Ziggo kun je moelijk aansprakelijk houden voor de kwaliteit van kabels in je huis die zij niet geleverd hebben.In mijn geval was mijn vrij nieuwe Hirschman kabel met zelfde keurmerk als ziggo/upc ineens de boosdoenert.
Wel heeft, toen nog upc, een nieuwe kabel met flinke korting gegeven welke probleem zou oplossen.
De kabel welke ze opsturen is te kort, geloof 1,5 mtr en ik heb 7,5 mtr.
Zoals ik schreef, deze 7,5 mtr heb ik met flinke korting gekregen.
Dat Ziggo niet aansprakelijk is voor de kwaliteit van de kabels welke zij niet hebben geleverd kan ik mij gedeeltelijk in vinden.
Ik heb geen goedkoop Ac-tion kabeltje liggen maar een dure Hirschmann met exact hetzelfde keurmerk als Ziggo/Upc.
Ik ga binnenkort de Hirschmann eruit halen en vervangen door de Ziggo kabel ( weer een pokke werk ) en we zullen zien of verbetert is.......ik denk van niet maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Re: Ziggo melding E48 32
Ik zou m eerst een avondje of wat "buitenom" leggen voor je veel moeite gaat doen.( weer een pokke werk )
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Ziggo melding E48 32
bprosman schreef:Ik zou m eerst een avondje of wat "buitenom" leggen voor je veel moeite gaat doen.( weer een pokke werk )
Das een goeie.....daar was ik waarschijnlijk pas opgekomen als ik eraan was begonnen
Heb sinds kort de CI++ module en wat mij opvalt zijn de verschillende kanaalsterktes welke worden weer gegeven.
Bv sbs staat op 90% maar rtl8 varierend van niks geen beeld tot 45%
We zullen zien wat de andere kabel gaat doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2015 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd