LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten wijzigingen splitsingsakt VVE

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Devloes

Kosten wijzigingen splitsingsakt VVE

Ongelezen bericht door Devloes »

Hoi allemaal,

Wij hebben in 2009, een woning gekocht. In de ' bewijs van eigendom' staat vermeld dat wij nummer 'b' kopen maar wat lokaal bekend staat als 'a'. Inderdaad, er staat bij ons een A, bij het huisnummer waarop wij de post ook ontvangen. We hebben dus 'b' gekocht, wonen in een bovenwoning, maar er staat A bij de deur. Dit staat uitgelegd in de akte van de notaris. ( foutje in het kadaster) zo deelde de notaris mede, maar het staat verklaard in de akte, dus helder.

Nu willen de buren het huis verkopen en komen met een mail waarin staat dat dit, in het kadar van een eventuele verkoop, gewijzigd moet worden. Met de hierbij behorende kosten. Dit moet worden veranderd voor de verkoop.

Maar ik denk. Het huis is dus ooit met deze administratieve fout, verkocht en door GEkocht. Ging verder prima. Nu is het dus een probleem en komen er kosten bij. Gevolg is straks dat ook wij alle correspondentie moeten gaan aanpassen, terwijl nu alles goed gaat. In hoeverre moeten wij nu bijdrage in deze hoge kosten voor de wijzigingen bij de notaris? Lijkt mij geen verplichting als er geen meerderheid is? We hebben een actieve VVE, maar ons belang in deze wijziging, ontbreekt.

De Econometrist

Re: Kosten wijzigingen splitsingsakt VVE

Ongelezen bericht door De Econometrist »

De buren kunnen wel zeggen dat dit gewijzigd moet worden, maar wat vindt de vergadering hiervan? Deze kosten komen niet voor jullie, omdat het toevallig om jullie naambordje gaat, maar voor de gehele VVE. En dat ben jij ook zelf, samen met je buren. Zijn er naast de mensen op A, lokaal bekend als B, nog meer appartementen waar deze splitsingsacte betrekking op heeft?
En hoelang gaat deze splitsinacte al mee, de hoeveelste 'generatie' bewoners zijn jullie al? Of zijn jullie pas de eerste bewoners na de splitsing?

Het is in ieder geval wel duidelijk dat je er heel lang last van gaat houden als je van A naar B 'verhuist' als straatnaam en huisnummer hetzelfde blijven.

Devloes

Ongelezen bericht door Devloes »

Goedenavond,

*Wij zijn samen met de benedenburen, de enige leden van de VVE. En de splitsing was bij de vorige bewoner al gedaan. Toen stond ( ons huis ) een tijd tekoop en kocht mijn benedenbuurvrouw haar deel van het pand. Toen stond ons huis nog leeg en kon ze het zo laten aanpassen ( tijdens haar aankoop)
________

De aap is uit de mouw. We hebben idd even de notaris gemaild, hierover. Nu blijkt dus dat de fout is gemaakt door OF de notaris of de vorige eigenaren die de splitsing hebben gedaan.

Mijn buren vertoonden in het verleden altijd al zeer onderdanig gedrag tov notabelen. Ooit kreten ze een boze brief van de gemeente waarin stond dat we als VVE een lening moesten arsluiten bij hen, voor renovatiewerkzaamheden. Wij gingen niet akkoord en dus waren wij de "moeilijke partij" achteraf bleek juridisch, dat de gemeente, idd geen druk mocht uitoefenen en er dus ook geen haast mee was.

Als we ons hadden laten leiden door hen, hadden we nu met een langdurige lening gezeten. Ook nu vertelde hun Makelaar dat dit een lijk in de kast was en aangepast MOEST worden. Zij namen dit voor waar aan, deelde mede dat ook wij opdraaien voor de kosten, met daar een kostenplaatje bij.

Achteraf bleek dat deze 'fout' al in het koopakte staat vermeld en verklaard en op gemeentelijk niveau is dat ook administratief vastgelegd. Sterker nog... Als wij de aanslag krijgen van de gemeente, dan krijgen we hem ook gericht op 9a, met de omschrijving van een bovenwoning. Bekend dus.

Wijzigen hoefde niet. Gewoon zo laten maar wel even doorgeven bij verkoop. Wijzigen kost ook een hoop tijd en energie met wijzigingen van adresgegevens, bij verzekeraars, famillie etc.... En waarvoor? Uiteindelijk veranderd er niets. We gaan er dus sowieso, niet in mee. Bedankt voor uw reactie.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is dit wel fout?
Ik kocht bouw nummer 46 en kreeg huis nr 64....

Ja, een voorlopig bouw nummer en later kwamen de huis nummers en dus moet je die 2 uit elkaar houden.

Aanpassen VVE is dan niet nodig dus goed lezen....

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

stofzuigertje schreef:dus goed lezen....
Neem je eigen tip ter harte zou ik zeggen. Bouwkavel is iets anders dan splitsingsacte.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik kocht in een appartementencomplex huisnummer 40, en dat was appartement nummer 20.

Huisnummer 2 was appartement 1
Huisnummer 4 was appartement 2
Huisnummer 6 was appartement 3
Huisnummer 8 was appartement 4
enz.

Nou en?

Gesloten