We hebben voor 3 jaar geleden problemen gekregen met onze geiser die al sinds 1980 in dit huis zit, bij de oplevering van dit huis.
De instalateur die niet beter wist dan dat dit huis van ons zelf was en niet van de woningbouw legde mij uit dat in principe een geiser na 15 tot 18 jaar vervangen dient te worden.
Die van ons zat er dus al 21 jaar in.
Hij vertelde me er tevens bij dat dat nog wel eens een hoop in de stookkosten kon schelen.
Dus ik de woningbouw opgebeld dat de instalateur me vertelde dat er een andere geiser in ons huis moest komen.
Zo gezegd zo gedaan, hoewel er wel nog anderhalf jaar overheen ging dat ze de opdracht aan het instalatiebedrijf hadden uitgeschreven.
Na ruim een jaar een andere geiser te hebben vernamen we inderdaad het verschil in de energierekening, al 5 jaar gingen de energiekosten drastisch omhoog waarover ik de NUON al eens had geinformeerd.
Deze kon natuurlijk geen andere verklaring vinden dan dat we meer verbruikten.
Maar het laatste jaar ging het verbruik op jaarbasis ineens met ruim 700 euro omlaag, dus na plaatsing van een andere combiketel!
Door nalatig onderhoud zit ik dus al 5 jaar opgescheept met een hogere energienota terwijl als de woningbouwvereniging adequaat was geweest ik al 5 jaar goedkoper had kunnen leven.
Mijns inziens dient de woningbouwverenigien die het advies van een instalateur in de wind heeft geslagen op te draaien voor die verhoging, of zie ik dat verkeerd?
Ik verneem graag jullie reacties hierop.
Wat kan ik ondernemen?
Alvast bedankt!