LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bako / AVB Vastgoed

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ElsSt
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2014 17:46

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door ElsSt »

Beste mensen.
Vanaf het vorige beheer (voorjaar 2010) doe ik al pogingen om herstel van kozijnen, ramen en dakgoot voor elkaar te krijgen. Jan 2012 ging het beheer naar BaKo Vastgoed Maar nee tot op heden niet gelukt. Wie kan mij helpen een stok achter de deur te vinden, zodat ze eindelijk in actie komen? Een adres van de eigenaar MidNed, die wel de huur int, is mij ook niet bekend. Geen idee waar ik nu een klacht over BaKo kan neerleggen.
Kortom lieve mensen: Help
Els Start

misty30
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2008 23:53

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door misty30 »

Mijn buren zijn naar 25 jaar verhuist omdat ze de huur niet meer kunnen opbrengen tov het onderhoud van de woning.. Is gewoon schandalig: Wij zitten gekocht voor 425 euro per maand aan hypotheek terwijl mijn buren 780 euro aan huur betalen... Volgens mij moet hier wel iets aan te doen zijn..

Helen58
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2011 18:19

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door Helen58 »

[email protected] Kemperbergerweg 203 Arnhem.

DSHMJansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2013 18:50
Locatie: Kerkrade

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door DSHMJansen »

Zo, en nu mijn verhaal:

In Mei/Juni 2012 moest ik verhuizen om vervelende redenen
Na een klein appartementje gevonden te hebben heb ik hiervoor gekozen en het contract getekend.

Na 1.5 jaar kreeg ik op een gegeven moment een huurcontract-verlening van Volta Limburg m.b.t. mijn warmwater-voorziening (boiler). Ik bel heel verbaast op omdat ik hellemaal nooit geweten heb dat de warmwater-voorziening (boiler) eigendom was van Volta Limburg. Na een hoop gedoe heeft Volta Limburg de warmwater-voorziening (boiler) verwijderd en ik zit dus zonder warm water.

Ik had het gevoel dat het niet klopte, vervolgens heb ik mijn huurcontract na gekeken. hier staat het volgende in: "De al dan niet aanwezige warmwatervoorziening in de keuken/badkamer behoord niet tot het gehuurde. Eventuele defecten, reparaties of vervanging hiervan komen op rekening van de huurder. Indien de warmwater-voorziening (boiler) door de vorige bewoonster is gehuurd zal de huurder deze overeenkomt overnemen."

Op dat moment besefte ik dat noch BaKo Vastgoed, die tegenwoordig BaKo Beheer heten noch Volta Limburg niet mij hebben gecommuniceerd dat de warmwater-voorziening (boiler) eigendom van volta is en dat de vorige bewonder deze gehuurd had.

Gezien Volta Limburg moeilijk deed heb ik besloten niet meer met dit bedrijf in zee te gaan. Ik dus zoeken naar andere bedrijven om een nieuwe warmwater-voorziening (boiler) te huren en daar kwamen de volgende opties uit:

1. Wij verhuren geen boilers
2. Bedrijf wil me geen warmwater-voorziening (boilerverhuren gezien mijn CV-Ketel een leeftijd heeft van 32 jaar, waardoor een warmwater-voorziening (boiler) huren een oog financieel risico was.

Ik het hele verhaal aan de technische dienst van BaKo Beheer uitgelegd, zij gaven aan dat dit heel vervelend was en dat er met de eigenaar werd overlegt voor een combi-ketel . De eigenaar houd voet bij stuk en geeft aan deze niet te vervangen en geeft ook aan dat ik geen aanpassingen mag doen.

Uiteindelijk heb ik aangeboden om dit op eigen kosten een combi-ketel te huren en de huurprijs te verrekenen met de huur van de woning, en zelfs daar krijg ik geen toestemming voor.

Nu heb ik een advocaat in de armen genomen want ik laat me door deze bende niet zo gemakkelijk aan de kant zetten.

Via deze weg wil ik ook iedereen vragen die bijvoorbeeld stukken van de rechter of andere informatie wat ik in deze zaak tegen ze kan gebruiken met mij te delen. Want wat BaKo Beheer doet, vindt ik niet kunnen.

Mvg.

DSHM Jansen

senergized
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2011 08:50

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door senergized »

Voor de mensen die alleen maar horrorverhalen lezen en niet meer van Bako durven huren;

Ik heb geen al te slechte ervaring met dit bedrijf. Afgezien van dat ze in het weekend onbereikbaar zijn voor onderhoudsverzoeken, hebben ze alle gebreken verholpen waarvoor ik een reparatieverzoek heb ingediend. Je moet ze gewoon flink achter de broek aanzitten en, zo nodig, elke week erachteraan bellen! Onderhoud doen ze namelijk niet uit zichzelf, daar moet je (een paar keer) om vragen. Bij mij hebben ze nog nooit ergens moeilijk over gedaan....

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Wederom geen reactie op onderhoudsverzoek.

Vraag:
Wie van jullie krijgt er elk jaar een overzicht v/d servicekosten?
Ik i.i.g niet.

Maar goed,
Weer naar de rechtbank dus, ik ben geen speelbal van de profiteurs...
Graag zie ik wie tot op heden nog problemen heeft.

Groet,
Fred

misty30
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2008 23:53

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door misty30 »

Ikzelf ben koper, maar heb een koophuis naast een huurhuis van BAKO beheer.. In de 10 jaar dat we hier nu wonen, hebben we 2x nieuwe buren gekregen.. Beiden drugsgerelateerd.. Net als meerdere huizen van BAKO beheer.. De huizen worden gebruikt voor wiet-plantages... Ook de makelaar die de bemiddeling doet, is absoluut niet zuiver. Deze haalt bij huizen spullen van de eigenaren uit huis, wat volgens politie helemaal niet mag. Maar omdat de eigenaren van deze huizen buiten gezet zijn, door huurachterstand of plantage, doen deze ook geen aangiftes... Als ik als koper overlast heb van de huurders of schade aan mijn woning, is het lastig om BAKO te bereiken om de schade te laten hertellen.. Kortom: Hele corrupte organisatie, waar zelfs politie al over kon zeggen dat ze er vrij weinig aan konden doen, alleen dossier aanmaken en hopen dat ze echt een keer over de scheef gaan..

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Och, het is weer een hele toestand nu...
Maar ze zullen eraan geloven, direct naar de Kantonrechter... ben het in al die jaren nu echt wel beu.
Betaal bijna 700 eur p/m aan huur en voor wat?

misty30
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2008 23:53

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door misty30 »

Mijn buren aan de andere kant, moesten noodgedwongen verhuizen omdat zij het niet meer konden betalen.. Woonden 30 jaar in het huis, maar konden 950 kale huur niet meer opbrengen... Schandalige praktijken wat deze makelaar heeft.. Wij zitten gekocht in hetzelfde huis en betalen 490 euro aan hypotheek.. Dat kan toch niet? Dit verschil is te groot.. Maar ook de screening die de makelaar doet, slaat nergens op. Ik ben al met de wijkagent bezig om de makelaar na te laten trekken.. Maar tot op heden kunnen ze nog niet veel, ze is er wel mee bezig... Maar kan Radar hier niets aan doen of in betekenen?

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Beste Misty30

Van mij mag dit best wel eens aan de kaak gesteld worden.
Alleen jammer dat Peter R de Vries & Radar leukere TV oplevert :(
Dit mag echt wel eens in een uitzending meegenomen worden.

@Redactie?

MChrome
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2015 16:00

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door MChrome »

Ik heb een appartement gehuurd best ver van Arnhem vandaan, waar ze zijn gebaseerd. Heb netjes een overzicht servicekosten gekregen, de huurverhoging na het eerste jaar is ook ruim binnen de grenzen. Ik heb ook een brief gekregen om het appartement over te kopen eerder dit jaar, maar daar kan ik nog niet in meegaan.

Tot zover geen contact nodig gehad - Ik heb wel eerst eventjes nagekeken of het wel koosjer was, maar omdat het appartement in vrij goede staat was (behalve enkele kleine dingen die voor de rekening van de vorige huurder kwamen) heb ik de stap toch gewaagd (ook een paar kleine zaken onderhandeld in het contract).

Ik kon ze destijds ook niet overdag telefonisch bereiken (er werd niet opgenomen, of 'ik zou teruggebeld worden'). De website was ook verouderd en het e-mail adres bestond niet. Alarmbellen gaan hierbij rinkelen, maar het appartement was in orde en het contract had ook geen rare zaken erin staan...Ik moet zeggen, misschien heb ik hier geluk gehad.

Ik maak me soms wel een beetje zorgen over de zaken die ik hier lees, maar hoop dat ik er niet mee te maken zal krijgen.

Karel59
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2015 14:17

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door Karel59 »

Heb 2 weken geleden brief gekregen over servicekosten 2013 en 2014, of ik ff in totaal bijna 800 euro aan hun wil gaan betalen.
Heb van Bako vanaf 2009 NOOIT afrekeningen servicekosten ontvangen en nu durft men zoiets te sturen, te gek voor woorden.
Wie heeft ook ervaringen hiermee ?

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: Bako / AVB Vastgoed

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Betaal hier 9.50 servicekosten p/m
Alleen geen service :(

Gesloten