LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (15)55 sms dienst , a € 3, per sms
(15)55 sms dienst , a € 3, per sms
M,n buurvrouw krijgt ongevraagd van een of andere sms dienst (15)55 sms,jes gestuurd, zij gooide die weg.
Bij afrekening had ze buiten haar bundelverbruik € 129,00 op de rekening staan.
1. behoort de provider je niet te beschermen?.
2. wie zit achter de (15) 55 sms dienst ?.
3. de provider weet van niets en komt van nergens.
4. ik heb haar phone geblokkeerd tegen dit soort sms diensten via Payinfo.nl
5. bestaat hier geen wettelijke regeling voor ?
Bij afrekening had ze buiten haar bundelverbruik € 129,00 op de rekening staan.
1. behoort de provider je niet te beschermen?.
2. wie zit achter de (15) 55 sms dienst ?.
3. de provider weet van niets en komt van nergens.
4. ik heb haar phone geblokkeerd tegen dit soort sms diensten via Payinfo.nl
5. bestaat hier geen wettelijke regeling voor ?
Re: (15)55 sms dienst , a € 3, per sms
Als je buurvrouw hier niet om heeft gevraagd dan is ze die 129 euro niet verschuldigd.
Zie onderstaande website omtrent de regels voor sms diensten
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... s-diensten
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... s-diensten
oh krijgt zij het geld terug van de provider ? op welke gronden ?alfatrion schreef:Als je buurvrouw hier niet om heeft gevraagd dan is ze die 129 euro niet verschuldigd.
-
www.smsdienstenfilter.nl
De Stichting SMS-gedragscode wordt gesteund door alle aanbieders van mobiele telefonie, SMS Dienstaanbieders en content providers. Deze website biedt je de mogelijkheid om je mobiele telefoonnummer te blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten. Je kan ook het mobiele nummer van je minderjarige kind blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten.
Het filter werkt uiterlijk drie dagen nadat je het filter hebt ingeschakeld. Vanaf dat moment krijg je geen enkele SMS-abonnementsdienst meer. De blokkade geldt voor onbepaalde tijd. Het filter blokkeert overigens geen eenmalige SMS-diensten, dus daar kan je nog wel gewoon gebruik van blijven maken.
Voor het sturen van de SMS naar 1555 betaal je het normale tarief voor het versturen van een SMS. Nadat je je telefoonnummer hebt ingevoerd en je keuze hebt bevestigd, krijg je een bevestiging per SMS. Dat kost € 0,25 om de kosten te dekken. Verder is het gebruik van het filter gratis.
De Stichting SMS-gedragscode wordt gesteund door alle aanbieders van mobiele telefonie, SMS Dienstaanbieders en content providers. Deze website biedt je de mogelijkheid om je mobiele telefoonnummer te blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten. Je kan ook het mobiele nummer van je minderjarige kind blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten.
Het filter werkt uiterlijk drie dagen nadat je het filter hebt ingeschakeld. Vanaf dat moment krijg je geen enkele SMS-abonnementsdienst meer. De blokkade geldt voor onbepaalde tijd. Het filter blokkeert overigens geen eenmalige SMS-diensten, dus daar kan je nog wel gewoon gebruik van blijven maken.
Voor het sturen van de SMS naar 1555 betaal je het normale tarief voor het versturen van een SMS. Nadat je je telefoonnummer hebt ingevoerd en je keuze hebt bevestigd, krijg je een bevestiging per SMS. Dat kost € 0,25 om de kosten te dekken. Verder is het gebruik van het filter gratis.
Zie bovenstaande link. Bewijslast ligt in deze bij de provider. Laten die maar bewijzen dat ze terecht incasseren. Zo niet, geen betalingsveprlichtingHar06 schreef:oh krijgt zij het geld terug van de provider ? op welke gronden ?alfatrion schreef:Als je buurvrouw hier niet om heeft gevraagd dan is ze die 129 euro niet verschuldigd.
Denk een na! Stel je krijgt een rekening voor iets dat je nooit hebt besteld. Wat doe je? Je betaald de rekening niet. Nu betaalt een ander de rekening voor je. Waarom zou je op eens die rekening nu wel moeten betalen?Har06 schreef:oh krijgt zij het geld terug van de provider ? op welke gronden ?
Vodafone heeft een zg Coulance regeling € 129,00 met onze vriendin getroffen, prima tochalfatrion schreef:Denk een na! Stel je krijgt een rekening voor iets dat je nooit hebt besteld. Wat doe je? Je betaald de rekening niet. Nu betaalt een ander de rekening voor je. Waarom zou je op eens die rekening nu wel moeten betalen?Har06 schreef:oh krijgt zij het geld terug van de provider ? op welke gronden ?
Ik heb hetzelfde ondervonden met 9977 via Vodafone, ik heb ze erover gebeld en gemaild, ze zeggen op de zaak terug te komen maar krijg alleen maar het advies om de dienst op te zeggen, dat heb ik natuurlijk allang gedaan. De ongewenste SMS diensten hebben mij zo'n € 90,- gekost.
Heb ik recht op schadeloos stelling door Vodafone?
Eric Ross schreef:Ik heb hetzelfde ondervonden met 9977 via Vodafone, ik heb ze erover gebeld en gemaild, ze zeggen op de zaak terug te komen maar krijg alleen maar het advies om de dienst op te zeggen, dat heb ik natuurlijk allang gedaan. De ongewenste SMS diensten hebben mij zo'n € 90,- gekost.
heb je ook de blokkade van betaalde sms diensten ingesteld ?
Zie mijn posts hierboven. Als jij je niet expliciet hebt aangemeld voor deze dienst, en indien dit niet bewezen is, en indien bovendien het onduidelijk is dat het een abonnementsdienst betreft ben jij geen kosten verschuldigd. Dus laat Vodafone met bewijzen komen dat je je hebt aangemeld en dat de betreffende dienst duidelijk en onomstotelijk bij aanmelding heeft aangegeven dat het een terugkerende dienst betreft en hoe je je hiervoor kunt afmelden.Eric Ross schreef:Ik heb hetzelfde ondervonden met 9977 via Vodafone, ik heb ze erover gebeld en gemaild, ze zeggen op de zaak terug te komen maar krijg alleen maar het advies om de dienst op te zeggen, dat heb ik natuurlijk allang gedaan. De ongewenste SMS diensten hebben mij zo'n € 90,- gekost.
Niet betalen, totdat ze bewijs leveren. Zeer grote kans dat ze het erbij laten zitten. Ze weten dat het erg moeilijk is om e.e.a. te bewijzen.
Bijna altijd biedt Vodafone je een coulance vergoeding aan, wel de moeite nemen om te bellen met hunolaf79 schreef:Zie mijn posts hierboven. Als jij je niet expliciet hebt aangemeld voor deze dienst, en indien dit niet bewezen is, en indien bovendien het onduidelijk is dat het een abonnementsdienst betreft ben jij geen kosten verschuldigd. Dus laat Vodafone met bewijzen komen dat je je hebt aangemeld en dat de betreffende dienst duidelijk en onomstotelijk bij aanmelding heeft aangegeven dat het een terugkerende dienst betreft en hoe je je hiervoor kunt afmelden.Eric Ross schreef:Ik heb hetzelfde ondervonden met 9977 via Vodafone, ik heb ze erover gebeld en gemaild, ze zeggen op de zaak terug te komen maar krijg alleen maar het advies om de dienst op te zeggen, dat heb ik natuurlijk allang gedaan. De ongewenste SMS diensten hebben mij zo'n € 90,- gekost.
Niet betalen, totdat ze bewijs leveren. Zeer grote kans dat ze het erbij laten zitten. Ze weten dat het erg moeilijk is om e.e.a. te bewijzen.
-
Voor de mensen waarbij dit in de toekomst voor gaat komen;
Een provider zal NOOIT een coulance regeling treffen voor een betaling aan een derde partij. Die SMS diensten verwachten het geld, dat moet ergens vandaan komen; en dat is niet de portomonee van de provider. Bij de 'Gedragscodes van mobiele diensten' kan je opvragen welke diensten actief zijn. Dit kan je doen op www.payinfo.nl
Heb je meer vragen over SMS diensten? Stuur gerust een PM.
Een provider zal NOOIT een coulance regeling treffen voor een betaling aan een derde partij. Die SMS diensten verwachten het geld, dat moet ergens vandaan komen; en dat is niet de portomonee van de provider. Bij de 'Gedragscodes van mobiele diensten' kan je opvragen welke diensten actief zijn. Dit kan je doen op www.payinfo.nl
Onjuist; Vodafone heeft mij de sms kosten vergoed, ik heb via payinfo de betaalReinoutSch schreef:Voor de mensen waarbij dit in de toekomst voor gaat komen;
Een provider zal NOOIT een coulance regeling treffen voor een betaling aan een derde partij. Die SMS diensten verwachten het geld, dat moet ergens vandaan komen; en dat is niet de portomonee van de provider. Bij de 'Gedragscodes van mobiele diensten' kan je opvragen welke diensten actief zijn. Dit kan je doen op http://www.payinfo.nl
sms diensten laten blokkeren
-
Welke SMS dienst was dit dan?Har06 schreef:Onjuist; Vodafone heeft mij de sms kosten vergoed, ik heb via payinfo de betaalReinoutSch schreef:Voor de mensen waarbij dit in de toekomst voor gaat komen;
Een provider zal NOOIT een coulance regeling treffen voor een betaling aan een derde partij. Die SMS diensten verwachten het geld, dat moet ergens vandaan komen; en dat is niet de portomonee van de provider. Bij de 'Gedragscodes van mobiele diensten' kan je opvragen welke diensten actief zijn. Dit kan je doen op http://www.payinfo.nl
sms diensten laten blokkeren
Ik heb het ook met het nummer (15)55 en bij mijn tekening stond er dat er 75 euro af is gegaan van mijn rekening dus als iemand weet hoe dat kan of war ik nu moet doen dan zou het mij heel veel plezier doen alvast bedankt
meestal gebeurt dit door eerst zelf een sms te sturen naar 1555 met een aanmelding voor deze dienst. Gaat u anders eens naar http://www.payinfo.nl, daar kunt u eventuele aanmeldingen zien, afmelden en tevens uw nummer blokkeren voor verdere aanmeldingenRosane schreef:Ik heb het ook met het nummer (15)55 en bij mijn tekening stond er dat er 75 euro af is gegaan van mijn rekening dus als iemand weet hoe dat kan of war ik nu moet doen dan zou het mij heel veel plezier doen alvast bedankt