LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alektum incasso / rcm cosmetics
Re: Alektum incasso / rcm cosmetics
.
Laatst gewijzigd door Samchi65 op 01 jul 2015 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hallo,
Ik had die k.sumuri ook gratis geprobeerd en vervolgens heb ik de testproduct die je voor 14 dagen kon testen teruggezonden. Nog geen 2 weken kreeg ik weer zo'n starterspakket, die heb ik vervolgens ook teruggestuurd en daarna een vervolgzending ook weer teruggestuurd. Kreeg afgelopen donderdag facturen dat ik moet betalen. Heb naar het nummer gebeld dat is aangegeven in alle hun facturen en ook wat er op de site staat en ik kreeg niemand te pakken aan de lijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het gewoon een faxnummer is. Zelfde dag ook nog een mailtje gestuurd en ik kreeg geen reactie. Ik keek vanmorgen in me email en zag dat ik van iemand van rcm om 1:17 's nachts een mail heb gekregen over de betaling. Heeft er iemand ook dezelfde probleem?
Ik had die k.sumuri ook gratis geprobeerd en vervolgens heb ik de testproduct die je voor 14 dagen kon testen teruggezonden. Nog geen 2 weken kreeg ik weer zo'n starterspakket, die heb ik vervolgens ook teruggestuurd en daarna een vervolgzending ook weer teruggestuurd. Kreeg afgelopen donderdag facturen dat ik moet betalen. Heb naar het nummer gebeld dat is aangegeven in alle hun facturen en ook wat er op de site staat en ik kreeg niemand te pakken aan de lijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het gewoon een faxnummer is. Zelfde dag ook nog een mailtje gestuurd en ik kreeg geen reactie. Ik keek vanmorgen in me email en zag dat ik van iemand van rcm om 1:17 's nachts een mail heb gekregen over de betaling. Heeft er iemand ook dezelfde probleem?
-
Ik begrijp hieruit dat je een testpakket hebt aangevraagd, en dus ook akkoord bent met de verzendkosten die daaruit voortkomen? Zo ja, dan is het totstandkomen van de initiële overeenkomst je aan te rekenen. Zo nee, dan is er geen overeenkomst, en hebben ze dus nergens recht op.soemar2015 schreef:Ik had die k.sumuri ook gratis geprobeerd en vervolgens heb ik de testproduct die je voor 14 dagen kon testen teruggezonden.
Staat er in de voorwaarden van het proefpakket dat er opgezegd moet worden, en zo ja, op welke wijze er opgezegd moet worden? Ervan uitgaande dat er een overeenkomst bestaat (/bestond), en deze niet, of niet correct, opgezegd is, is het opsturen van die andere pakketten niet als ongevraagd te bestempelen. Indien er aangeven stond dat het proefpakket eenmalig verzonden zou worden, en er in de overeenkomst niet aangegeven staat dat het zonder opzegging automatisch omgezet wordt in een abonnement, zijn deze toezendingen wél onterecht, en ben je niet verplicht er iets mee te doen.soemar2015 schreef: Nog geen 2 weken kreeg ik weer zo'n starterspakket, die heb ik vervolgens ook teruggestuurd en daarna een vervolgzending ook weer teruggestuurd. Kreeg afgelopen donderdag facturen dat ik moet betalen.
Voor deze bedrijven is het vaak voordelig om slecht bereikbaar te zijn; wie niet eenvoudig kan bellen, kan ook de overeenkomst niet eenvoudig opzeggen. Wat wél altijd een goede manier is om te bevestigen dat de overeenkomst niet meer bestaat, is door een mailbericht te sturen, en expliciet om reactie te vragen. Zo heb je bewijs dat de schuldeiser redelijkerwijs op de hoogte gebracht geacht kan worden van het niet meer bestaan van de overeenkomst, en kun je dus bewijzen dat binnen een redelijke termijn vanaf het moment van ontvangen geen pakketten meer toegestuurd hadden mogen worden.soemar2015 schreef: Heb naar het nummer gebeld dat is aangegeven in alle hun facturen en ook wat er op de site staat en ik kreeg niemand te pakken aan de lijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het gewoon een faxnummer is. Zelfde dag ook nog een mailtje gestuurd en ik kreeg geen reactie. Ik keek vanmorgen in me email en zag dat ik van iemand van rcm om 1:17 's nachts een mail heb gekregen over de betaling.
Om je verder te kunnen adviseren wil ik je vragen of je hier even de relevante delen van de door RCM aan jou gestuurde mail kunt plaatsen, zodat duidelijker wordt wat hun positie in deze zaak is.
In maart heb ik via Facebook een starterspaket K Sumuri crème besteld. Voor 6.95 euro mocht ik het product 14 dagen gebruiken. Op 25 april kreeg ik het pakketje, maar ik heb het op 5 mei teruggestuurd (met begeleidende brief), omdat bleek dat ik aan drie vervolgzendingen vastzat wanneer ik het niet binnen 14 dagen terug zou sturen. Toen ik na vijf dagen nog geen E mail had ontvangen van RCM heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen, dit werd gemeld in de actievoorwaarden. De eerste keer hoorde ik een raar geluid en later kreeg ik nooit gehoor. Zonder overdrijven wel tien keer gebeld. Ik ben er vanuit gegaan dat het wel goed zou komen, uiteindelijk had ik alles op tijd teruggestuurd.
Vandaag 26 mei blijkt er 59.95 van mijn rekening afgeschreven. Ik verwacht dus één dezer dagen weer een zending, die ik dus absoluut niet wil. Ik heb het bedrag gestorneerd, maar ben bang dat ik er nog niet vanaf ben als ik de reacties op Radar lees. Ik heb er spijt van dat ik niet even eerder heb gegoogled op RCM. Ik was dan gewaarschuwd geweest.
Mijn vraag is moet ik wanneer er weer een pakketje komt dit terugsturen?
Vandaag 26 mei blijkt er 59.95 van mijn rekening afgeschreven. Ik verwacht dus één dezer dagen weer een zending, die ik dus absoluut niet wil. Ik heb het bedrag gestorneerd, maar ben bang dat ik er nog niet vanaf ben als ik de reacties op Radar lees. Ik heb er spijt van dat ik niet even eerder heb gegoogled op RCM. Ik was dan gewaarschuwd geweest.
Mijn vraag is moet ik wanneer er weer een pakketje komt dit terugsturen?
-
bedankt voor je reactie stefanfroch.
ja het klopt ik heb een testpakket aangevraagd en moest voor de verzendkosten betalen van euro 6.95.
Ik heb gelezen dat ik 14 dagen de tijd had om het uit te proberen en als het me niet beviel het binnen die tijd terug te sturen. Er stond namelijk als j het binnen de 14 dagen terug gestuurd heb dat je aan niks vast zit. Doe je niks dan krijg je het starterspakket en ook wel vervolgpakket. Ik had alles wel goed gelezen wat op de voorwaarden stond. Ik heb bij het terug verzenden van het testpakket zelfs ook nog een briefje bij gezet waarom ik het product niet wil en ook wens verder geen pakketen meer te ontvangen. Zelfs toen ze ook nog het vervolgzending hebben gestuurd heb ik ook nog een briefje erbij gedaan. Ik weet echter nu niet wat ik verder moet doen.
Dit zijn de emails die ik had heb per mail.
Geachte mevrouw ,
Enige tijd geleden heeft u bij RCM Cosmetics een zending K-Sumuri besteld, die aan u verzonden is op 17-3-2015.
Voor dit pakket, Vervolgzending 1 K-Sumuri, hebben wij u een factuur gestuurd, gedateerd op 15-5-2015, met kenmerk 201503179716HL.
U diende deze factuur binnen 7 dagen te betalen. Wij hebben het verschuldigde bedrag nog niet mogen ontvangen, wellicht is het doen van deze betaling aan uw aandacht ontsnapt.
Middels dit e-mailbericht willen wij u nadrukkelijk verzoeken de betaling van het bedrag van EUR 59,95 per direct over te maken op IBAN: NL28ABNA0627055877 ten name van RCMC B.V.
Makkelijk online betalen kan met iDeal via de volgende link:
http://rcmc.go2cloud.org/aff_c?offer_id ... 03179716HL.
Geachte mevrouw ,
Enige tijd geleden heeft u bij RCM Cosmetics een zending K-Sumuri besteld, die aan u verzonden is op 27-3-2015.
Voor dit pakket, Startpakket K-Sumuri, hebben wij u een factuur gestuurd, gedateerd op 15-5-2015, met kenmerk 201503279716HL.
U diende deze factuur binnen 7 dagen te betalen. Wij hebben het verschuldigde bedrag nog niet mogen ontvangen, wellicht is het doen van deze betaling aan uw aandacht ontsnapt.
Middels dit e-mailbericht willen wij u nadrukkelijk verzoeken de betaling van het bedrag van EUR 59,95 per direct over te maken op IBAN: NL28ABNA0627055877 ten name van RCMC B.V.
http://rcmc.go2cloud.org/aff_c?offer_id ... 03279716HL.
Indien wij uiterlijk over 7 dagen geen betaling van u ontvangen hebben, zullen wij uw factuur uit handen geven aan onze incassopartner. In dat geval zal het factuurbedrag worden verhoogd met EUR 40,00 aan buitengerechtelijke incassokosten.
Wij gaan er vanuit dat u het niet zover zult laten komen en dat wij spoedig uw betaling zullen ontvangen. Als u nog vragen hebt, kunt u ons bereiken per telefoon of e-mail.
Vriendelijke groet,
Richard Wijnker
Debiteurenbeheer/ Incasso | RCM Cosmetics
020-3377108
Deze berichten heb ik in m spam ontvangen.
ja het klopt ik heb een testpakket aangevraagd en moest voor de verzendkosten betalen van euro 6.95.
Ik heb gelezen dat ik 14 dagen de tijd had om het uit te proberen en als het me niet beviel het binnen die tijd terug te sturen. Er stond namelijk als j het binnen de 14 dagen terug gestuurd heb dat je aan niks vast zit. Doe je niks dan krijg je het starterspakket en ook wel vervolgpakket. Ik had alles wel goed gelezen wat op de voorwaarden stond. Ik heb bij het terug verzenden van het testpakket zelfs ook nog een briefje bij gezet waarom ik het product niet wil en ook wens verder geen pakketen meer te ontvangen. Zelfs toen ze ook nog het vervolgzending hebben gestuurd heb ik ook nog een briefje erbij gedaan. Ik weet echter nu niet wat ik verder moet doen.
Dit zijn de emails die ik had heb per mail.
Geachte mevrouw ,
Enige tijd geleden heeft u bij RCM Cosmetics een zending K-Sumuri besteld, die aan u verzonden is op 17-3-2015.
Voor dit pakket, Vervolgzending 1 K-Sumuri, hebben wij u een factuur gestuurd, gedateerd op 15-5-2015, met kenmerk 201503179716HL.
http://rcmc.go2cloud.org/aff_c?offer_id ... 03179716HL.
Geachte mevrouw ,
Enige tijd geleden heeft u bij RCM Cosmetics een zending K-Sumuri besteld, die aan u verzonden is op 27-3-2015.
Voor dit pakket, Startpakket K-Sumuri, hebben wij u een factuur gestuurd, gedateerd op 15-5-2015, met kenmerk 201503279716HL.
http://rcmc.go2cloud.org/aff_c?offer_id ... 03279716HL.
Indien wij uiterlijk over 7 dagen geen betaling van u ontvangen hebben, zullen wij uw factuur uit handen geven aan onze incassopartner. In dat geval zal het factuurbedrag worden verhoogd met EUR 40,00 aan buitengerechtelijke incassokosten.
Wij gaan er vanuit dat u het niet zover zult laten komen en dat wij spoedig uw betaling zullen ontvangen. Als u nog vragen hebt, kunt u ons bereiken per telefoon of e-mail.
Vriendelijke groet,
Richard Wijnker
Debiteurenbeheer/ Incasso | RCM Cosmetics
020-3377108
Deze berichten heb ik in m spam ontvangen.
-
Actievoorwaarden K Sumuri
1. De K Sumuri Skin Conditioner flacons worden automatisch aangevraagd door het ingeven van een bestelling via een van de actiepagina’s.
2. De klant ontvangt binnen 10 werkdagen de bestelling. Het pakket past gewoon door de brievenbus.
3. De geleverde goederen zijn altijd nieuw en onderhevig aan fabriekscontrole.
4. De verzend- en administratiekosten van EUR 6,95 worden vooraf in rekening gebracht.
5. De klant mag het product na levering gedurende 14 dagen testen.
6. Wenst de klant de goederen te behouden, dan hoeft de klant geen actie te ondernemen. De koop is definitief als de klant binnen de 14 dagen testperiode de goederen niet retourneert. De kosten van het product (€ 59,95) worden dan automatisch afgeschreven en het K Sumuri Skin Repair Plan bestaande uit 3 vervolgzendingen wordt gestart. De klant ontvangt maandelijks een vervolgzending met daarin een flacon K Sumuri (€ 59,95 per zending, inclusief verzendkosten). De bedragen worden middels automatische incasso afgeschreven. Na de contractduur is het abonnement ieder moment opzegbaar met een maand opzegtermijn per zending.
7. Wanneer de goederen niet bevallen kan de klant kiezen de zending uiterlijk binnen 14 dagen na de bezorgdatum retour te sturen naar RCM Cosmetics, Televisieweg 2, 1322 AC Almere. De klant dient hiervoor de retour-bon te gebruiken welke op de achterzijde van de bevestigingsbrief staat. De retourkosten zijn voor rekening van de klant.
8. Binnen 5 dagen nadat u uw goederen aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet bereikt hebben, maak hiervan dan ter stond melding.
9. Voor informatie kunt u terecht bij de K Sumuri klantenservice op www.rcm-cosmetics.nl of via telefoonnummer: 020-3377108.
10. Met het meedoen aan deze actie geeft u K Sumuri toestemming om u per email op de hoogte te houden van de meest aantrekkelijke health en beauty acties en deals.©
1. De K Sumuri Skin Conditioner flacons worden automatisch aangevraagd door het ingeven van een bestelling via een van de actiepagina’s.
2. De klant ontvangt binnen 10 werkdagen de bestelling. Het pakket past gewoon door de brievenbus.
3. De geleverde goederen zijn altijd nieuw en onderhevig aan fabriekscontrole.
4. De verzend- en administratiekosten van EUR 6,95 worden vooraf in rekening gebracht.
5. De klant mag het product na levering gedurende 14 dagen testen.
6. Wenst de klant de goederen te behouden, dan hoeft de klant geen actie te ondernemen. De koop is definitief als de klant binnen de 14 dagen testperiode de goederen niet retourneert. De kosten van het product (€ 59,95) worden dan automatisch afgeschreven en het K Sumuri Skin Repair Plan bestaande uit 3 vervolgzendingen wordt gestart. De klant ontvangt maandelijks een vervolgzending met daarin een flacon K Sumuri (€ 59,95 per zending, inclusief verzendkosten). De bedragen worden middels automatische incasso afgeschreven. Na de contractduur is het abonnement ieder moment opzegbaar met een maand opzegtermijn per zending.
7. Wanneer de goederen niet bevallen kan de klant kiezen de zending uiterlijk binnen 14 dagen na de bezorgdatum retour te sturen naar RCM Cosmetics, Televisieweg 2, 1322 AC Almere. De klant dient hiervoor de retour-bon te gebruiken welke op de achterzijde van de bevestigingsbrief staat. De retourkosten zijn voor rekening van de klant.
8. Binnen 5 dagen nadat u uw goederen aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet bereikt hebben, maak hiervan dan ter stond melding.
9. Voor informatie kunt u terecht bij de K Sumuri klantenservice op www.rcm-cosmetics.nl of via telefoonnummer: 020-3377108.
10. Met het meedoen aan deze actie geeft u K Sumuri toestemming om u per email op de hoogte te houden van de meest aantrekkelijke health en beauty acties en deals.©
-
Dit lijkt me in jouw zaak het essentiële punt; hebben ze bevestigd dat ze spullen van jou retour hebben ontvangen? Als je deze schriftelijke bevestiging kunt produceren, kun je aantonen dat er geen reden meer was om spullen toe te zenden. Wanneer RCM dit bericht echter niet gestuurd heeft, kunnen ze claimen de bestelde spullen niet terug te hebben ontvangen, waardoor de overeenkomst niet opgezegd is, en ze door konden gaan met toezenden. Wanneer ze dit claimen, is het helaas aan jou om te bewijzen dat jij het wél teruggestuurd hebt. Wanneer je dat niet kunt aantonen, staat RCM helaas volledig in hun recht wanneer ze jou dingen toezenden.soemar2015 schreef:8. Binnen 5 dagen nadat u uw goederen aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet bereikt hebben, maak hiervan dan ter stond melding.
Als je aangetekend of via primera of ergena anders via postnl het pakket hebt opgestuurd krijg je een bevestiging. Van hun er staat een barcode op dat papiertje met die barcode kan je het pakket traceren of het daadwerkelijk is bezorgd.
Zo heb ik het ook gedaan. maar ik kreeg ook geen bevestiging van rcm cosmetics dat het is aangekomen. Pas na mijn aangetekende brief kreeg ik een belletje. En heb ook tegen hun gezegd dat deze zaak voor mij is afgedaan. Na 3 dagen kreeg ik een mail van incasso bureau Van Hoek&Partners. ook een spam tijd dat volgens rcm ik beweer dat ik het pakket heb opgestuurd en dat het gewicht van het pakket niet klopt. Na deze mail heb ik niet neer gereageerd want in de aangetekendr brief wat ik heb gestuurd naar rcm en de incasso. Staat een kopie van de barcode en zo kunnen ze op postnl kijken hoeveel het daadwerkelijk weegt.
Maar wat ik eigenlijk duidelijk probeer te maken is dat hun alles proberen om je zo bang te maken dat je uit eindelijk toch het bedrag of meer betaald. Terwijl hun weten dat ze verkeerd en tegen de wet werken.
Zo heb ik het ook gedaan. maar ik kreeg ook geen bevestiging van rcm cosmetics dat het is aangekomen. Pas na mijn aangetekende brief kreeg ik een belletje. En heb ook tegen hun gezegd dat deze zaak voor mij is afgedaan. Na 3 dagen kreeg ik een mail van incasso bureau Van Hoek&Partners. ook een spam tijd dat volgens rcm ik beweer dat ik het pakket heb opgestuurd en dat het gewicht van het pakket niet klopt. Na deze mail heb ik niet neer gereageerd want in de aangetekendr brief wat ik heb gestuurd naar rcm en de incasso. Staat een kopie van de barcode en zo kunnen ze op postnl kijken hoeveel het daadwerkelijk weegt.
Maar wat ik eigenlijk duidelijk probeer te maken is dat hun alles proberen om je zo bang te maken dat je uit eindelijk toch het bedrag of meer betaald. Terwijl hun weten dat ze verkeerd en tegen de wet werken.
-
Ik heb helaas dat bonnetje niet meer van post.nl. Ik had volop vertrouwen dat het wel is aangekomen en dat alles goed afgehandeld is. Echt wel oplichters allemaal. Dus ik moet dan wel alles aan hun betalen ondanks ik alles netjes heb teruggezonden. Dat is echt vet balen!!
-
Nee. Postnl heeft nog in hun administratie staan dat ze een pakket voor jou bij hen hebben afgeleverd. Dat is ook op NAW gegevens terug te vinden als je het bonneje niet meer hebt. Neem daar contact mee op met de vraag of ze willen onderzoeken wat er met het pakket gebeurd is, en wanneer het is afgeleverd. Met een verklaring van postnl sta je sterk voor een rechter.soemar2015 schreef:Ik heb helaas dat bonnetje niet meer van post.nl. Ik had volop vertrouwen dat het wel is aangekomen en dat alles goed afgehandeld is. Echt wel oplichters allemaal. Dus ik moet dan wel alles aan hun betalen ondanks ik alles netjes heb teruggezonden. Dat is echt vet balen!!
-
Het is inderdaad aan te raden om even contact op te nemen met PostNL, hoewel het mogelijkerwijs eerst een idee is om via contact met RCM even te checken wanneer zij het pakket retour hebben ontvangen. Als je dit over de mail doet, heb je meteen een zaak;
-Wanneer ze aangeven het pakket ontvangen te hebben, hadden ze geen reden om door te gaan met spullen opsturen.
-Wanneer ze aangeven het pakket niet ontvangen te hebben, maar PostNL wel kan bevestigen dat het afgeleverd is, heb je twee conflicterende verklaringen, waarbij een bedrijf als PostNL meer geloofwaardigheid heeft dan een incassocowboy.
-Wanneer ze aangeven het pakket niet ontvangen te hebben, en PostNL aangeeft dat het niet afgeleverd kon worden, of niet aangenomen is, zit er een fout in de gegevens van RCM, waar jij niet van kon weten.
-Wanneer ze aangeven het pakket niet ontvangen te hebben, en PostNL je geen ontvangstbevestiging kan geven, en jij zelf wél aan een verzendbevestiging kan komen, is er iets fout gegaan bij de post, en valt dat jou redelijkerwijs niet aan te rekenen.
-Wanneer ze aangeven het pakket ontvangen te hebben, hadden ze geen reden om door te gaan met spullen opsturen.
-Wanneer ze aangeven het pakket niet ontvangen te hebben, maar PostNL wel kan bevestigen dat het afgeleverd is, heb je twee conflicterende verklaringen, waarbij een bedrijf als PostNL meer geloofwaardigheid heeft dan een incassocowboy.
-Wanneer ze aangeven het pakket niet ontvangen te hebben, en PostNL aangeeft dat het niet afgeleverd kon worden, of niet aangenomen is, zit er een fout in de gegevens van RCM, waar jij niet van kon weten.
-Wanneer ze aangeven het pakket niet ontvangen te hebben, en PostNL je geen ontvangstbevestiging kan geven, en jij zelf wél aan een verzendbevestiging kan komen, is er iets fout gegaan bij de post, en valt dat jou redelijkerwijs niet aan te rekenen.
Hier als mede gedupeerde in dit spel van RCM Cosmetics, krijg ik hier ook regelmatige een mail
van Hoek & Partners Incassoservices B.V. Met als begin zin "RCM Cosmetics te Almere heeft u, middels Van Hoek & Partners Group B.V., enige tijd geleden per brief gesommeerd het verschuldigde bedrag te voldoen." is hier nooit en te nimmer en brief van dit bedrijf op de deurmat zien gevallen. Om deze reden heb ik meerdere pogingen gedaan om RCM Cosmetics telefonisch te woord te krijgen, om deze overeenkomst te kunnen breken. Helaas krijg ik niks meer te horen als een faxtoon tot de verbinding aan de andere kant verbroken wordt.
Ook heb ik geprobeerd om via Hoek & Partners Incassoservices B.V helderheid in de zaak te kunnen krijgen. Volgens hun hadden ze in februari een overeenkomst van RCM Cosmetics gekregen. En zouden ze mij deze gelijk doorsturen. Als resultaat krijg ik nogmaals twee keer de identieke incasso mail. Dubieus vindt ik deze zaak wel. Hoek & Partners geeft dus aan in februari een overeenkomst gekregen te hebben, maar verder geen contact gehad te hebben met RCM?!
Mocht iemand het voor elkaar gekregen hebben om deze overeenkomst te breken, dan lees ik dat graag..
van Hoek & Partners Incassoservices B.V. Met als begin zin "RCM Cosmetics te Almere heeft u, middels Van Hoek & Partners Group B.V., enige tijd geleden per brief gesommeerd het verschuldigde bedrag te voldoen." is hier nooit en te nimmer en brief van dit bedrijf op de deurmat zien gevallen. Om deze reden heb ik meerdere pogingen gedaan om RCM Cosmetics telefonisch te woord te krijgen, om deze overeenkomst te kunnen breken. Helaas krijg ik niks meer te horen als een faxtoon tot de verbinding aan de andere kant verbroken wordt.
Ook heb ik geprobeerd om via Hoek & Partners Incassoservices B.V helderheid in de zaak te kunnen krijgen. Volgens hun hadden ze in februari een overeenkomst van RCM Cosmetics gekregen. En zouden ze mij deze gelijk doorsturen. Als resultaat krijg ik nogmaals twee keer de identieke incasso mail. Dubieus vindt ik deze zaak wel. Hoek & Partners geeft dus aan in februari een overeenkomst gekregen te hebben, maar verder geen contact gehad te hebben met RCM?!
Mocht iemand het voor elkaar gekregen hebben om deze overeenkomst te breken, dan lees ik dat graag..
-
Ben je in dit geval überhaupt een overeenkomst aangegaan? Wanneer dat het geval is, is er een betalingsverplichting. Wanneer er geen overeenkomst aangegaan is, maar RCM wel beweert dat die er is, is het aan hen om dat te bewijzen.FelixM schreef:Hier als mede gedupeerde in dit spel van RCM Cosmetics, krijg ik hier ook regelmatige een mail
Een sommatie per brief heeft weinig relevantie, aangezien daarvan niet aangetoond kan worden dat die afgeleverd is, of wat de inhoud was.
Wat ik je kan aanraden; stuur een aangetekende brief, of e-mail, met daarin het volgende;
-Je bent er niet van op de hoogte dat er een overeenkomst bestaat tussen jou en RCM, en bent dus van mening dat er vanuit jou geen betalingsverplichting is.
-Wanneer RCM kan aantonen dat er een overeenkomst is, zul je een en ander in overweging nemen, en kijken naar de mogelijkheden om alsnog tot betaling over te gaan.
-Wanneer deze overeenkomst echter niet binnen een redelijke termijn (denk aan 14 dagen, of 10 werkdagen) toegezonden wordt, ga jij ervan uit dat er kennelijk geen overeenkomst bestaat, jij dus niet verplicht bent te betalen, en dat je verwacht verder niet meer lastig gevallen te worden.
-
Hoho, een advies betreffende het sturen van een aangetekende brief is wel een beetje voorbarig. Is Felix uberhaupt wel in de weer geweest met nagellak, en heeft er ooit echt een overeenkomst bestaan tussen Felix en RCM cosmetics? Weet Hoek & Partners wel de gegevens, behalve het email adres? Gaat het hier niet om een fishing mail?
Zoek eerst maar eens uit over welke gegevens ze beschikken, maak ze zelf niet wijzer dan ze al zijn. En als het e.e.a. klopt, en er is inderdaad ooit een bestelling gedaan, en ze kunnen dat ook aantoonbaar maken, dan kan je altijd nog eens verder kijken. Dan zou betalen zelfs een optie kunnen worden...
Zoek eerst maar eens uit over welke gegevens ze beschikken, maak ze zelf niet wijzer dan ze al zijn. En als het e.e.a. klopt, en er is inderdaad ooit een bestelling gedaan, en ze kunnen dat ook aantoonbaar maken, dan kan je altijd nog eens verder kijken. Dan zou betalen zelfs een optie kunnen worden...
-
Aangetekende brief is idd niet de wenselijke optie, maar wel een van de snellere manieren om het proces in gang te zetten. Maar een e-mail werkt voor dat doel net zo goed. In ieder geval snel duidelijk maken dat als ze geen overeenkomst kunnen produceren, er geen reden voor jou is om te betalen.
-
Ik heb een proeffles van K.Sumuri skin condition besteld van RCM Cosmetics.
Na het ontvangen te hebben las ik als je geen vervolgzendingen wilt ontvangen dat je het product binnen 14 dagen terug moet sturen als het je niet bevalt. Anders ga je akkoord met vervolgzendingen. Dit moet je doen met een retour-bon die op de achterzijde van de bevestigingsbrief zit. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Hoe moet ik nu het pakketje terugsturen??? Ik heb geen bestelnummer. Ik heb het besteld via een internetadvertentie. Als ik het telefoonnummer bel [gegevens verwijderd] neemt niemand op. Als ik probeer een berichtje te sturen kan dat niet. Wat moet ik in vredesnaam doen? Ik heb nog maar een week om iets te ondernemen!!
Na het ontvangen te hebben las ik als je geen vervolgzendingen wilt ontvangen dat je het product binnen 14 dagen terug moet sturen als het je niet bevalt. Anders ga je akkoord met vervolgzendingen. Dit moet je doen met een retour-bon die op de achterzijde van de bevestigingsbrief zit. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Hoe moet ik nu het pakketje terugsturen??? Ik heb geen bestelnummer. Ik heb het besteld via een internetadvertentie. Als ik het telefoonnummer bel [gegevens verwijderd] neemt niemand op. Als ik probeer een berichtje te sturen kan dat niet. Wat moet ik in vredesnaam doen? Ik heb nog maar een week om iets te ondernemen!!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2015 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd
Reden: Telefoonnummer verwijderd
-
Aangetekend terug sturen naar RCM Cosmetics, Televisieweg 2, 1322 AC Almere, met een begeleidende brief waarin je meldt:Evelienxxxx schreef:Wat moet ik in vredesnaam doen? Ik heb nog maar een week om iets te ondernemen!!
- dat het produkt je niet bevalt en je met het oog op de wet Koop Op Afstand, en de 14 dagen termijn in acht nemend, bij deze het artikel retourneert
- dat je afziet van verdere continuering van de overeenkomst en alle volgende zendingen
- dat je het op deze manier doet omdat je geen retourformulier hebt ontvangen waarvan je bij deze middels deze brief ook melding maakt
- dat het contactformulier op de site eveneens niet werkt en hun telefoonnummer zoals dat genoemd is op de klantenservicepagina op de site niet bereikbaar is
- al jouw informatie die je gegeven hebt bij de bestelling zodat ze kunnen achterhalen om welke klant het gaat (naam, adres, telefoon..., alles wat je ook opgegeven hebt toen je bestelde)
- dat je deze brief beschouwt als zijnde voldoende voor de beëindiging van de verbintenis, overeenkomstig de wet Koop Op Afstand, BW7 art. 46 e.v.
- dat je gaarne een bevestiging ontvangt van deze opzegging
Via welke website?Evelienxxxx schreef:Ik heb een proeffles van K.Sumuri skin condition besteld van RCM Cosmetics.
1. Je kunt het product gewoon houden en de overeenkomst opzeggen;Evelienxxxx schreef:Na het ontvangen te hebben las ik als je geen vervolgzendingen wilt ontvangen dat je het product binnen 14 dagen terug moet sturen als het je niet bevalt. Anders ga je akkoord met vervolgzendingen.
2. Was dit niet vooraf aangegeven, zo nee dat geldt dit niet.
Je hebt (vooralsnog) 12 maanden. Immers, je hebt het retourformulier niet ontvangen.Evelienxxxx schreef:Ik heb nog maar een week om iets te ondernemen!!
Die bestaat al lang niet meer en is vervangen door de consumentenrechten wet in art. 6:230a e.v. BW.De Econometrist schreef: - dat je deze brief beschouwt als zijnde voldoende voor de beëindiging van de verbintenis, overeenkomstig de wet Koop Op Afstand, BW7 art. 46 e.v.
-
Inderdaad, daar had ik even een verkeerd stukje gekopieerd.alfatrion schreef: Die bestaat al lang niet meer en is vervangen door de consumentenrechten wet in art. 6:230a e.v. BW.