LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs inname

Andere onderwerpen over auto en vervoer
thijssie117
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2015 15:03

Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door thijssie117 »

Goedemiddag,

Gisteren is mijn rijbewijs ingenomen door een video surveillance, ze hebben geen meting bij mij kunnen doen, maar o.b.v. hun eigen pieksnelheid hebben ze mn rijbewijs ingenomen. kunnen ze dit a.d.h.v. hun eigen snelheid innemen zonder een meting te doen?

heb volgens hun ± overschrijding van 80 km op de snelweg waar ik 120 mocht.

hoe hoog zal deze boete ± bedragen?
is 1e keer dat ik in aanmerking kom voor een boete, heb 2 jaar mn rijbewijs.

bedankt!

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Barre Barry »

thijssie117 schreef:Goedemiddag,

Gisteren is mijn rijbewijs ingenomen door een video surveillance, ze hebben geen meting bij mij kunnen doen, maar o.b.v. hun eigen pieksnelheid hebben ze mn rijbewijs ingenomen. kunnen ze dit a.d.h.v. hun eigen snelheid innemen zonder een meting te doen?
Ja dat kunnen ze. Sterker nog, dat hebben ze dus ook gedaan.
thijssie117 schreef:heb volgens hun ± overschrijding van 80 km op de snelweg waar ik 120 mocht.

hoe hoog zal deze boete ± bedragen?
is 1e keer dat ik in aanmerking kom voor een boete, heb 2 jaar mn rijbewijs.

bedankt!
Boete wordt bepaald door de OvJ. Daar staat geen bedrag op, maar sinds jij pas 2 jaar je rijbewijs hebt en dit soort stunts uithaalt, mag je wel rekenen op een bedrag met meer dan een paar nulletjes. Verder kan je rekenen op een paar strafpunten op je rijbewijs, wordt het de komende tijd lopen of fietsen en mag je ook nog een cursusje gaan volgen als je geluk hebt. Cursuskosten zijn voor jou.

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Rebel38 »

thijssie117 schreef:Goedemiddag,

Gisteren is mijn rijbewijs ingenomen door een video surveillance, ze hebben geen meting bij mij kunnen doen, maar o.b.v. hun eigen pieksnelheid hebben ze mn rijbewijs ingenomen. kunnen ze dit a.d.h.v. hun eigen snelheid innemen zonder een meting te doen?
Schijnbaar wel.
Gezien hun functie zullen ze best wel op de hoogte zijn van de regels en uitvoering.
Daarbij is 80 km nogal wat, en als ze zich dan een kilometertje of wat vergissen moet de werkelijke snelheid alsnog een flinke hap geweest zijn.
Dan ben je gewoon een gevaar op de weg en ben ik blij dat ze je rijbewijs ingevorderd hebben.
Over de hoogte van de boete, die kan mij niet hoog genoeg zijn.
Overigens, twee jaar rijbewijs is niets, echte rijervaring bouw je pas op pas na een jaar of 5.
Voeg dit er maar aan toe als je de volgende keer overweegt andermans veiligheid en leven (dat van jezelf is jouw zaak) ondergeschikt te maken aan jouw tijdwinst.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door bprosman »

hun eigen snelheid innemen zonder een meting te doen?
Eigen snelheid van video surveillance = geijkte snelheidsmeting.
heb volgens hun ± overschrijding van 80 km op de snelweg waar ik 120 mocht.
Voor inname rijbewijs Mogen ze zich dan ook nog 30km vergissen :wink:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Quark »

Je weet zeker dat het om de snelheid ging, er is je geen artikel 5 aangezegd?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Quark schreef:Je weet zeker dat het om de snelheid ging, er is je geen artikel 5 aangezegd?
Ze maken er geen artikel 5 van als ze aan de snelheid al meer dan genoeg hebben.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door encore »

Dus TS reed ongeveer 200 km/h...en denkt nu dat er een manier is om onder de straf uit te komen? Dat rijbewijs zouden ze moeten verscheuren en nooit meer opnieuw laten halen. Jemig, niks geleerd en klagen, klagen, klagen...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door prem »

thijssie117 schreef:Goedemiddag,

Gisteren is mijn rijbewijs ingenomen door een video surveillance, ze hebben geen meting bij mij kunnen doen, maar o.b.v. hun eigen pieksnelheid hebben ze mn rijbewijs ingenomen. kunnen ze dit a.d.h.v. hun eigen snelheid innemen zonder een meting te doen?

heb volgens hun ± overschrijding van 80 km op de snelweg waar ik 120 mocht.

hoe hoog zal deze boete ± bedragen?
is 1e keer dat ik in aanmerking kom voor een boete, heb 2 jaar mn rijbewijs.

bedankt!
Ik ben in NL , in 2006, geflitst met 218, gecorrigeerd 211, waar je 120 mocht, stom ik weet het.
Ik heb direct een advocaat genomen, moet je ook direct doen denk ik!
Kostte mij 800 euro boete en twee jaar voorwaardelijke rijontzegging. Dan de advocaatkosten nog.
Dus reken maar op 1000 euro plus, plus inbeslagname, vervelend maar ja het is niet anders.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Julie4444 »

prem schreef:Ik ben in NL , in 2006, geflitst met 218, gecorrigeerd 211, waar je 120 mocht, stom ik weet het.
Ik heb direct een advocaat genomen, moet je ook direct doen denk ik!
Kostte mij 800 euro boete en twee jaar voorwaardelijke rijontzegging. Dan de advocaatkosten nog.
Dus reken maar op 1000 euro plus, plus inbeslagname, vervelend maar ja het is niet anders.
En volledig terecht. Ik denk dat TS van de pot gerukt is, dat hij zo belachelijk hard rijdt. En dan ook nog eens met nauwelijks rijervaring.

TS: doe de wereld een lol en ga op een andere manier je leven riskeren, zodat er geen andere mensen dood gaan aan jouw stomme acties.

Ik hoop van harte dat je hier iets van leert, maarja.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door thecure »

thijssie117 schreef:Goedemiddag,

Gisteren is mijn rijbewijs ingenomen door een video surveillance, ze hebben geen meting bij mij kunnen doen, maar o.b.v. hun eigen pieksnelheid hebben ze mn rijbewijs ingenomen. kunnen ze dit a.d.h.v. hun eigen snelheid innemen zonder een meting te doen?

heb volgens hun ± overschrijding van 80 km op de snelweg waar ik 120 mocht.

hoe hoog zal deze boete ± bedragen?
is 1e keer dat ik in aanmerking kom voor een boete, heb 2 jaar mn rijbewijs.

bedankt!
dus je hebt 200 km/u gereden, of is dit een grap?

zo niet, rijbewijs innemen en niet meer teruggeven. je bent echt een gevaarlijke gek op de weg.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door prem »

Beetje kort door de bocht hoor. Ok hij heeft weinig ervaring op de openbare weg, maar misschien kart ie wel of zo.
Dan, wat voor auto is het. Als wij door Duitsland rijden zet ik hem steevast op 220. Fluitend komt ie aan Zwitserland.
Dan de weg, en het tijdstip. Mijn geval was 10 uur 's-avonds ( bezoek uit buitenland stond voor de deur), op een verlaten a27 na Gorinchem. Geen vuiltje aan de lucht maar alleen stonden ze te flitsen.

@TS, direct advocaat zoeken!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Julie4444 »

prem schreef:Beetje kort door de bocht hoor. Ok hij heeft weinig ervaring op de openbare weg, maar misschien kart ie wel of zo.
Dan, wat voor auto is het. Als wij door Duitsland rijden zet ik hem steevast op 220. Fluitend komt ie aan Zwitserland.
Dan de weg, en het tijdstip. Mijn geval was 10 uur 's-avonds ( bezoek uit buitenland stond voor de deur), op een verlaten a27 na Gorinchem. Geen vuiltje aan de lucht maar alleen stonden ze te flitsen.

@TS, direct advocaat zoeken!
Duitsland is anders: veelal 3-baans en daar mag je gewoon zo hard rijden op veel plaatsen. De gemiddelde weggebruiker rijdt daar ook veel harder dan in NL. Als je in NL op de snelweg 80 KM sneller gaat dan de rest ben je gewoon levensgevaarlijk bezig en riskeer je het leven van niet alleen jezelf, maar van de andere weggebruikers.

TS is een gevaar op de weg en ik hoop van harte dat, als hij weer mag rijden en dit soort gedrag weer vertoont, hij zichzelf tegen een boom doodrijdt zodat er niemand anders de dupe wordt van zijn onverantwoorde rijgedrag.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door puma73 »

prem schreef:Beetje kort door de bocht hoor. Ok hij heeft weinig ervaring op de openbare weg, maar misschien kart ie wel of zo.
Dan, wat voor auto is het. Als wij door Duitsland rijden zet ik hem steevast op 220. Fluitend komt ie aan Zwitserland.
Dan de weg, en het tijdstip. Mijn geval was 10 uur 's-avonds ( bezoek uit buitenland stond voor de deur), op een verlaten a27 na Gorinchem. Geen vuiltje aan de lucht maar alleen stonden ze te flitsen.

@TS, direct advocaat zoeken!
Nederland met Duitsland vergelijken is het zelfde als appels en peren met elkaar vergelijken. Ik hoop dat men u de volgende keer staande houd en ter plekke uw rijbewijs invorderen.
Mensen die zo reageren zijn geen haar beter dan TS.

En waarom moet TS een advocaat nemen? Misschien kan hij die helemaal niet betalen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door prem »

Wanneer heb ik de vergelijking gemaakt???
Lees goed s.v.p.
Ik ben er ook niet trots op zo hoor, het ging alleen over de hoogte van de boete. Ik rijd altijd wel iets sneller dan toegestaan maar geen 200 in NL.

Hij moet een advocaat nemen om de rechter te overtuigen om niet voor te lange tijd zijn papiertje kwint te zijn, lijkt me nogal wiedes.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Voor mijn ogen zijn twee kinderen doodgereden, dus ik ben niet genuanceerd wat betreft dit onderwerp nee.

Maar ja, mensen die zich in zulke extreme mate niet aan het snelheidslimiet houden hebben geen respect voor andermans leven, dus waarom zou een ander dan respect hebben voor hun leven, zeker als ze dat zelf niet eens hebben?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mei 2015 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoegingen verwijderd

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Rebel38 »

Julie4444 schreef:Voor mijn ogen zijn twee kinderen doodgereden door zo'n gek, dus ik ben niet genuanceerd wat betreft dit onderwerp nee. Je wil niet weten hoe dat er uit zag en, geloof me, als jij zoiets gezien/meegemaakt had zou je ook wel anders denken.
*Ik reageer hier nu in het verlengde van en niet op bovenstaande quote.*
Ik zal hier geen afbeeldingen of links plaatsen, want dan weet ik zeker dat ik een ban voor het leven krijg.
Maar voer eens op Google in ''traffic death'' en kies dan voor ''afbeeldingen'' (Waarschuwing, afschrikwekkend)
Prent de beelden goed en scherp in het geheugen en ga dan na of die 5 minuten tijdwinst of die kick van hard rijden zo belangrijk zijn als je de volgende keer weer de auto in stapt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door prem »

Julie4444 schreef:
prem schreef:Jij bent ook lekker beschaafd bezig he.
Voor mijn ogen zijn twee kinderen doodgereden door zo'n gek, dus ik ben niet genuanceerd wat betreft dit onderwerp nee. Je wil niet weten hoe dat er uit zag en, geloof me, als jij zoiets gezien/meegemaakt had zou je ook wel anders denken.

Maar ja, mensen die zich in zulke extreme mate niet aan het snelheidslimiet houden hebben geen respect voor andermans leven, dus waarom zou een ander dan respect hebben voor hun leven, zeker als ze dat zelf niet eens hebben?
Voor je ogen??? Dus dan reed je ook 200...zelfde laken een pak dus.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door prem »

Rebel38 schreef:
Julie4444 schreef:Voor mijn ogen zijn twee kinderen doodgereden door zo'n gek, dus ik ben niet genuanceerd wat betreft dit onderwerp nee. Je wil niet weten hoe dat er uit zag en, geloof me, als jij zoiets gezien/meegemaakt had zou je ook wel anders denken.
*Ik reageer hier nu in het verlengde van en niet op bovenstaande quote.*
Ik zal hier geen afbeeldingen of links plaatsen, want dan weet ik zeker dat ik een ban voor het leven krijg.
Maar voer eens op Google in ''traffic death'' en kies dan voor ''afbeeldingen'' (Waarschuwing, afschrikwekkend)
Prent de beelden goed en scherp in het geheugen en ga dan na of die 5 minuten tijdwinst of die kick van hard rijden zo belangrijk zijn als je de volgende keer weer de auto in stapt.
Je kunt beter een ongeluk hebben met 200 dan met 120, geloof me maar.
Weet je wat een groot gevaar is? Kwebbelende vrouwen achter het stuur in van die oude zelfmoordautootjes, die naar links gaan zonder te kijken.
Bellende en smsende die dan de bocht ook nog omgaan, terug moeten schakelen, want een automaat is te duur, bijna het fietspad op rijdend.
Laatst gewijzigd door prem op 29 mei 2015 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door prem »

snuffel1 schreef:Ik ga Ts zeker niet verdedigen maar iedereen die nog nooit een snelheidsovertreding heeft begaan in of op een motorvoertuig is ofwel nooit bekeurd of weet niet eens wat een motorvoertuig is. Kom op zeg we rijden allemaal wel eens veel te hard gelukkig niet zo extreem als Ts maar wel te hard.
Zo is het, ik rijd wekelijks 150 of 160, zelfs vandaag nog naar Brugge.
Hier zit het echter direct vol met heiligen als het over een verkeers overtreding gaat.

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Rijbewijs inname

Ongelezen bericht door Rebel38 »

snuffel1 schreef:Kom op zeg we rijden allemaal wel eens veel te hard gelukkig niet zo extreem als Ts maar wel te hard.
Zeker rijden we allemaal wel eens te hard, maar daarin zie ik geen reden tot berusting.
Het is in de mode vandaag de dag om dergelijk gedrag goed te praten en daardoor juist de ernst er van af te halen.
Een auto is een moordwapen in het bezit van de lichtzinnige en daar doe ik pertinent niks aan af!

Gesloten