LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Er is niet toevallig een firmware upgrade van je TV die dit oplost ?
Misschien iemand in de buurt met een ander merk / type CI+ module dat je even kunt testen ?
Die Ci+ module kun je ook los zelf bestellen daar heb je Ziggo niet voor nodig.

vanbergehenegouwen

Ongelezen bericht door vanbergehenegouwen »

Filmware is goed.
Ci+ kan je natuurlijk kopen, maar bij contract wissel zonder kosten.
Waar ik over val is de admin kosten vindt ik niet normaal, ben al klant.
Het zijn nota bene problemen die zijn veroorzaakt door ziggo zelf.

bprosman

Lijkt me voorbarig om nu al te concluderen.

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

Heeft de klant wel waarde voor Ziggo.
Mij komt het over, dat de klant er slechts is om geld te generen, dit geldt uiteraard voor heel veel bedrijven/instituten.
TV, telefonie en internet is een veel gebruikt iets en dus goed om uit te melken.
Ziggo/UPC levert een zwak product en zodra er zich een verandering voordoet, ontstaan de problemen.
Na het samengaan (lees verandering) van UPC en Ziggo en de laatste als naamvoering commercieel een interessantere zal zijn, komen de problemen.
Het wordt opgelost op de manier zoals ik van UPC gewend was, verhaaltjes (bv de kabeltjes problematiek), beloftes en vervolgens niets.
Zijne de anderen beter?
Ik heb het opgegeven na kpn, telfort, upc nu ziggo en probeer het probleem zelf op te lossen, tot een betere of goedkopere aanbieder verschijnt, die ook werkelijk minstens het product en verhaal waarmaakt, glasvezel is een optie maar het probleem ligt bij de bedrijven en niet in de kabel.

bprosman

optie maar het probleem ligt bij de bedrijven en niet in de kabel.
Kun je dat onderbouwen ? Mijn ervaring is namelijk anders, ik help regelmatig mensen uit mijn kennissen/vriendenkring met slechte ontvangst en "blokken" en op een enkele uitzondering na is het altijd de kabel , rotte versterker en/of slecht aangezette connectoren.
kpn, telfort, upc nu ziggo
KPN/Telfor en Ziggo/UPC gebruiken 2 totaal verschillende technieken, als je bij allemaal problemen hebt begin ik toch sterk te twijfelen over je Eigen installatie.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vanbergehenegouwen schreef:Filmware is goed.
Ci+ kan je natuurlijk kopen, maar bij contract wissel zonder kosten.
Waar ik over val is de admin kosten vindt ik niet normaal, ben al klant.
Als zowel tv als ci module ziggo gecertificeerd zijn, dan is dit het probleem van ziggo en moeten zij gratis voor een oplossing zorgen.

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

bprosman
Systeem melding eerst een kabel probleem, daarna de contactdoos.
Na aansluiting van de tv met de door hun geleverde (1m)kabel direct op de hoofdaansluiting en de ontvangst wordt niet echt veel beter, ook geen invloed van een antenne versterker.
Ik weet dat kabels/aansluitstekkers het verschil kunnen maken, maar om steeds nieuwe te moeten kopen vind ik overdreven.
Contact met toen nog upc gehad over een ander internet probleem en toen ook over de zwakke ontvangst gesproken, hun meting wees niets uit, er zou een monteur langs komen nu bijna 2 maanden voorbij, de weg is zeker niet te vinden.
Het internet probleem was na het gesprek "toevallig" verdwenen.
Ik denk dat de bedrijven zoveel mogelijk aansluitingen tegen de meest zwakke zendkwaliteit (lees kosten) hanteren.
De tv is binnen het abonnement voor mij gelukkig ondergeschikt, krijg niet alle zenders volgens het pakket.
Klopt kpn/telfort gingen via adsl en voor mij slechts telefoon en internet gebruik en geen echte storingen, tv ontvangst analoge upc kabelaansluiting, een overgang naar een andere abonnement vorm was niet bijzonder, de adsl snelheid was niet voldoende groot binnen de woonregio (geen dorp), ook misschien een manier om je op het dure glasvezel of upc/ziggo kabel te krijgen?
Problemen zijn niet alleen storingen, ook onevenredige prijsverhogingen, mentaliteit, wat dacht je van de smoesjes/verhaaltjes en afhouden door callcenters of klantenservice, op de media hoor je niet anders.
Ziggo biedt waar voor z'n geld?
Horizon go overal te ontvangen, maar is op google chrome en android tablets niet te ontvangen door het gebruik van silverlight.
Het was ooit ook een probleem bij upc, advies ziggo gebruik maar een ander programma, gaat moeilijk op android, dat is pas klantenservice.

bprosman

Ik denk dat de bedrijven zoveel mogelijk aansluitingen tegen de meest zwakke zendkwaliteit (lees kosten) hanteren.
Denk je nou echt dat het in kosten uitmaakt met hoeveel dB die versterker in je straat het signaal uitstuurt ?.
de adsl snelheid was niet voldoende groot binnen de woonregio (geen dorp), ook misschien een manier om je op het dure glasvezel of upc/ziggo kabel te krijgen?
ADSL snelheden liggen nu eenmaal lager dan Kabel/Glasvezel.

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

Ben nu bezig met mijn 5de Horizon box sinds december.
Iedere keer gaat na installatie na een paar weken het geluid haperen.
Ook elke keer monteur geweest, van alles doorgemeten, buiten een stekker vervangen, binnen de kabel uit de muur een stukje ingekort en steeds de box weer terug op fabrieksinstellingen.
Op dit moment de nieuwste Horizon box in gebruik maar ook nu gaat het weer mis.
Teruggezet naar fabrieksinstellingen en even gaat het weer goed, maar dan begint de ellende weer.
Sinds overname UPC door Ziggo ineens ook blokkerig of stilstaand beeld + het eerdere geluisprobleem.
Kabels zijn door de monteurs aangelegd en origineel van UPC/Ziggo.
Ben er eigenlijk onderhand wel klaar mee, tot en met de oude mediabox tevreden, maar sinds Horizon is het doffe ellende.

Gesloten