LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECU vervangen, vol met problemen!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Westbaas

ECU vervangen, vol met problemen!

Ongelezen bericht door Westbaas »

Ik heb een fiat stilo, uit 2004.

Die heeft een hoop problemen met het opstarten van de auto, omdat hij de melding Coolent Temp. Sensor fail. aangaf, en dat de MAP sensor kapot was. Alles uiteraard laten vervangen, maar steeds komt de melding terug. Start heel moeilijk, maar als hij eenmaal loopt, dan draait hij als een zonnetje! Ik, in overleg met de garage, besloten om de ECU te laten reviseren, kosten ongeveer €500. De garage de ECU eruit gehaald, opgestuurd en laten reviseren. Na een weekje weer terug gekregen, ECU er weer in, en niet doen. Foutmelding startonderbreking. Hun weer de ECU terug sturen, naar dat bedrijf wat dat ding heeft gereviseerd. Vervolgens nemen ze contact op, dat de ECU volledig defect is, en niet te repareren is.

Het komt er op neer dat mijn auto dus nu helemaal niet meer rijdt. Garage is aan het uitzoeken was het kost om een nieuwe aan te schaffen, maar de prijzen liegen er niet om. Ik wil dit dus gaan afslaan, maar kan iemand mij vertellen in hoeverre ik in mijn recht staat? De garage heeft in principe mijn auto kapot gemaakt? Ze boden wel aan, om een auto bij hun in te ruilen, maar dat wil ik niet omdat ik een nieuwe wil gaan aanschaffen, direct uit de fabriek.

Kan iemand mij hier mee helpen? Ik ga uiteraard geen cent betalen voor de kosten die zijn gemaakt, maar ik wil het liefste wel wat geld zien, omdat mijn auto het nu helemaal niet meer doet!

peteroo

Re: ECU vervangen, vol met problemen!

Ongelezen bericht door peteroo »

Volledige schadevergoeding kunt u op uw buik schrijven, vrees ik. Het is een auto van elf jaar oud. Vraag is bovendien of alle problemen zullen zijn verholpen.

Ik zou proberen er samen uit te komen. Bovendien blijkt niet het uw verhaal en/of(?) uw garage of het revisiebedrijf de fouten hebben gemaakt.

U wilde de auto toch al gaan inruilen op een nieuwe? Soms is het voordeliger om de oude auto niet in te ruilen en voor weinig te verkopen. Dan waren al die kosten en ellende ook niet nodig geweest.

Gesloten