LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenmaker wil schoenen niet geven ivm geen bewijsje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wbe

Schoenmaker wil schoenen niet geven ivm geen bewijsje

Ongelezen bericht door wbe »

Ik heb schoenen ter reparatie gebracht bij mijn schoenmaker. Helaas ben ik mijn bewijsje kwijt geraakt.
Gelukkig heb ik met mijn telefoon er een foto van gemaakt en ik heb op mijn telefoon een SMS van mijn schoenmaker gekregen dat de schoenen gerepareerd zijn en klaar liggen.

Echter weigert mijn schoenmaker mijn schoenen te geven ondanks mijn foto als bewijs en de sms die ik van hem heb gekregen.

Het zijn goede van Bommel bootschoenen en ik kan precies omschrijven hoe ze er uit zien, wat we hebben afgesproken hoe hij ze zou repareren en wat het ongeveer zou gaan kosten.

Wat kan ik nog doen om alsnog mijn schoenen terug te krijgen!?

Frantic2

Re: Schoenmaker wil schoenen niet geven ivm geen bewijsje

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Je hebt je naam toch tenminste opgegeven en je adres? Gewoon je ID meenemen als je ze op gaat halen...

close

Ongelezen bericht door close »

Ronduit bizar gedrag van die schoenmaker. Gaat het om dezelfde persoon als bij het inleveren?

wbe

Ongelezen bericht door wbe »

Jazeker is dit dezelfde persoon. Dit is al eerder voorgekomen en een aantal jaar geleden heeft hij bij ons zelfs de lokale krant gehaald. Hij heeft zelfs wel eens schoenen naar iemand zijn/haar hoofd gegooid omdat die persoon ook zijn bewijs kwijt was en die persoon pikte dit niet.

Maar waarom ben ik dan toch naar deze schoenmaken gegaan? Je denkt dat jezelf dit nooit zou overkomen en het bewijsje niet zou kwijtraken. Daarom had ik toevallig uit voorzorg er een foto van gemaakt.

Ik wil het nog niet op de spits drijven maar wil toch graag mijn schoenen terug (en betalen uiteraard).

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

vogels schreef:Tja, in principe kan je die mobiel wel gevonden of gestolen hebben. Echt 100% bewijs dat het jouw schoenen zijn, is het dus niet. Nog maar eens goed zoeken?
Dat geldt exact even goed voor het originele bonnetje... dus als argument snijdt dit geen hout. Die man moet gewoon z'n schoenen terug geven.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

wbe schreef:Jazeker is dit dezelfde persoon. Dit is al eerder voorgekomen en een aantal jaar geleden heeft hij bij ons zelfs de lokale krant gehaald. Hij heeft zelfs wel eens schoenen naar iemand zijn/haar hoofd gegooid omdat die persoon ook zijn bewijs kwijt was en die persoon pikte dit niet.
Toch wel bijzonder dat er dan toch nog klanten naar toe gaan.....

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb je toevallig een fotootje waar jijzelf met die schoenen aan op staat?
Ik vind het een zeer vreemde actie van deze schoenmaker! En ik zou het wel op de spits drijven en anders maar weer het plaatselijke krantje erbij halen, kom op, het moet niet gekker worden :evil:
En idd toch ook nog maar goed zoeken.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Die schoenmaker wil zeker zijn toko kwijtraken? Wat een bezopen verhaal. Zou ook, als hij blijft weigeren, het plaatselijke krantje (weer) eens je verhaal laten optekenen; te zot voor woorden en, eerlijk gezegd: nooit gehoord van zoveel starheid. Ik bedoel: het is al iemand anders overkomen, dus nagel die man/zaak maar aan de schandpaal. Trek ze aan: als ie er een geeft, je past toch in je "zilveren" Bommel schoen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ben overigens wel benieuwd wat jullie reacties zullen zijn als er iemand hier een klacht heeft over een schoenmaker die schoenen heeft meegegeven aan iemand anders die claimde dat hij het bonnetje kwijt was... Krijgt de schoenmaker dan gelijk?

Moneyman

Wel als het zo evident aantoonbaar is dat degene die de schoenen opeist over het bonnetje beschikt(e).

moederslink

Verwijderd
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 jun 2015 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Volgende keer bewijsje fotograferen ipv de schoenen ;-)
Politiebureau al eens gebeld ?
Ik zou in zn winkel gaan zitten en m vertellen dat je vertrekt als je de schoenen hebt. Laat m de politie maar bellen.

Moneyman

bprosman schreef:Volgende keer bewijsje fotograferen ipv de schoenen ;-)
Da's precies wat TS heeft gedaan, getuige zijn opmerking:
wbe schreef:Ik heb schoenen ter reparatie gebracht bij mijn schoenmaker. Helaas ben ik mijn bewijsje kwijt geraakt.
Gelukkig heb ik met mijn telefoon er een foto van gemaakt en ik heb op mijn telefoon een SMS van mijn schoenmaker gekregen dat de schoenen gerepareerd zijn en klaar liggen.

Echter weigert mijn schoenmaker mijn schoenen te geven ondanks mijn foto als bewijs en de sms die ik van hem heb gekregen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Wel als het zo evident aantoonbaar is dat degene die de schoenen opeist over het bonnetje beschikt(e).
Of iemand die de eigenaar kent. Ik vind het ook aannemelijk dat TS de eigenaar is. Ik kan me nog voorstellen dat hij de schoenen niet meteen wil meegeven om de (echte) eigenaar een kans te geven met het bonnetje op de popen te komen. Als hij dat lang doet dan is er m.i. sprake van verduistering.

Moneyman

Vergeet niet dat TS op diezelfde telefoon op het smsje van de schoenmaker had ontvangen en kon laten zien... En daarnaast alle details van de transactie kon vertellen. Hoeveel bewijs wil je hebben?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Vergeet niet dat TS op diezelfde telefoon op het smsje van de schoenmaker had ontvangen en kon laten zien...
Ja, je hebt gelijk. Het is nu al verduistering.

moederslink

Verwijderd
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 jun 2015 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

alfatrion schreef:
Moneyman schreef:Vergeet niet dat TS op diezelfde telefoon op het smsje van de schoenmaker had ontvangen en kon laten zien...
Ja, je hebt gelijk. Het is nu al verduistering.
Nee hoor, de schoenmaker heeft de schoenen niet toegeëigend. Zodra TS met het bonnetje komt, zal de schoenmaker de schoenen weer afgeven.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

ruitenheer schreef:Nee hoor, de schoenmaker heeft de schoenen niet toegeëigend. Zodra TS met het bonnetje komt, zal de schoenmaker de schoenen weer afgeven.
Vind u het dan niet ietwat vreemd dat er aangegeven word aan de betreffende TS dat de schoenen klaar zijn. Hij weet dan toch ook wel voor/van wie die schoenen zijn?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, om welke van de 87+ paar schoenen die de beste man heeft staan gaat het...

Bij het brengen werd er een bonnetje met een volgnummer afgegeven, bij het repareren zat er een bonnetje bij met het volgnummer en de contactgegevens, toen ze klaar waren werden die contactgegevens gebruikt om de eigenaar een sms te sturen.

En nu staat die eigenaar daar, zonder bonnetje, dus ook zonder volgnummer. Welk paar moet de schoenmaker meegeven? Die van Van Bommel? Dat zijn dure schoenen ja... Zijn dat de goede, of zijn die van iemand anders?

Gesloten