LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie kent??
wie kent??
Wie kent de website uwadresgids?
En wie heeft daar ervaringen mee?
Zonder dat ik het wist werd ik op hun site gezet en gisteren werd ik gebeld dat ik moest betalen.
ErnaW
En wie heeft daar ervaringen mee?
Zonder dat ik het wist werd ik op hun site gezet en gisteren werd ik gebeld dat ik moest betalen.
ErnaW
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2015 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
Re: wie kent??
Vraag ze, als ze verder gaan, gewoon om een bewijs dat u daar opdracht voor hebt gegeven, en vraag ze verder geen contact op te nemen tenzij ze u willen dagvaarden. Dan moeten ze alsnog bij de rechter bewijs overleggen - en dat kunnen ze niet.
-
Dit is ons ook overkomen Mijn man heeft zich bij KvK geregistreerd als vertaler, maar werkt met vaste opdrachtgevers. Hij hoeft en wil niet in gidsen vermeld worden. We zijn gebeld door uwadresgids met de mededeling dat de opdracht bevestigd was. We wisten niet welke opdracht en dachten wellicht iets van de registratie bij KvK ofzo. Helaas hebben we de 1e keer betaald. Op 16 mei j.l. werden we weer gebeld. Ik nam op. De man van uwadresgids zei met mijn man gesproken te hebben over een nieuwe opdracht en wilde dat ik deze bevestigde. Direct na het gesprek heb ik teruggebeld. Mijn man had nl. al diverse keren telefonisch duidelijk gemaakt niet meer gebeld te willen worden en geen opdracht te hebben gegeven. En de dagen daarna hebben we nog vele malen gebeld. Er wordt niet opgenomen. We hebben een brief gestuurd, e-mails etc. maar helaas... 3 dagen na dit telefoontje een factuur (van 360,- voor 1 maand vermelding die we niet eens willen!). Hierop bezwaar gedaan via de mail. En vandaag, 02-06, een herinnering aan de factuur om deze z.s.m. te betalen. Mijn man heeft geen opdracht gedaan, wil niet in de gids, maar het gesprek met mij is opgenomen als 'bewijs' van de opdracht. Ik was misleid en twijfelde enorm. Op de 1e factuur stond dat je contact op moest nemen als er iets niet klopte, maar niemand neemt op, schrijft of mailt terug. Wat nu te doen? Wij hebben geen 360,-, willen niet in de gids vermeld worden en balen enorm van deze situatie.
-
Inmiddels hebben we van een incasso bureau een brief gekregen (zelfde achternaam als de meneer van uwadresgids.nl) en is het bedrag verhoogd met incasso kosten. Dit bedrag hebben we niet. De opdracht hebben we nooit gegeven. Wat nu als we niet betalen?
-
Ik zou zeggen laat je niet intimideren . Er is een nieuwe wet die bepaalt dat een telefonisch afgesloten abonnement schriftelijk moet worden bevestigd. Ik weet niet zeker of die ook geld voor zakelijke gevallen, maar als dat niet zo is kunt uw man nog steeds beweren dat hij geen opdracht heeft gegeven, het feit dat u iets telefonisch heeft bevestigd waarvan u geeneens wist wat het was is wel heel flinterdun bewijs.
Lekker verhaal trouwens,360 euro moeten betalen voor "ergens "een maand naamsvermelding..... Als het nou nog op de voorpagina van eeen landelijke krant was.....
Lekker verhaal trouwens,360 euro moeten betalen voor "ergens "een maand naamsvermelding..... Als het nou nog op de voorpagina van eeen landelijke krant was.....
-
Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van deze misselijk makende praktijken. Als klein ondernemer moet ik nu kleine €400, - betalen omdat ik per ongeluk ja heb gezegd (na een opdringerig manipulerend telefoongesprek) op iets wat ik niet wou! Uwadresgids heeft me wel een korting aangeboden om mij tegemoet te komen, maar nog ben ik van plan om niets te betalen. Is dat het juiste wat ik kan doen?
Deze praktijken moeten stoppen!!!!
Helaas kan de politie niets doen, want hiervoor is geen aangifte voor mogelijk! Hoe absurd!
Helaas hebben zij op hun website overal zichzelf voor ingedekt en zijn zij niet te traceren vanwege KvK nummer op Curacao. Hier zou toch een uitzending over gemaakt moeten worden om deze mensen te kunnen stoppen!! En de ontwikkelingen bij de 2e kamer er sneller door heen laten gaan zodat hier een echte wet voor gemaakt kan worden. Dat je nog een keer schriftelijk moet ondertekend worden. Radar heeft u een oplossing hiervoor?
Helaas kan de politie niets doen, want hiervoor is geen aangifte voor mogelijk! Hoe absurd!
Helaas hebben zij op hun website overal zichzelf voor ingedekt en zijn zij niet te traceren vanwege KvK nummer op Curacao. Hier zou toch een uitzending over gemaakt moeten worden om deze mensen te kunnen stoppen!! En de ontwikkelingen bij de 2e kamer er sneller door heen laten gaan zodat hier een echte wet voor gemaakt kan worden. Dat je nog een keer schriftelijk moet ondertekend worden. Radar heeft u een oplossing hiervoor?
Hallo,
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb wel aangifte gedaan. Niet dat de politie er veel mee kan maar toch. Het ligt in hun handen. Ook hoop ik dat jullie aangifte gaan doen want samen staan we veel sterker.
Vanmorgen kreeg ik een brief van v.d. Donk, Bot&Co. b.v. Met de bedrag erop van ruim 400,00 euro.
Deze kosten ben ik wettelijk verplicht.
Het handelsregister nummer is trouwens nergens te vinden. Dit nummer heeft op hun naam gestaan maar is nu weer beschikbaar.
v d Donk staat ook niet in de ledenlijst van het NVRA. Wat hij beweerd.
Tot zover,
Erna
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb wel aangifte gedaan. Niet dat de politie er veel mee kan maar toch. Het ligt in hun handen. Ook hoop ik dat jullie aangifte gaan doen want samen staan we veel sterker.
Vanmorgen kreeg ik een brief van v.d. Donk, Bot&Co. b.v. Met de bedrag erop van ruim 400,00 euro.
Het handelsregister nummer is trouwens nergens te vinden. Dit nummer heeft op hun naam gestaan maar is nu weer beschikbaar.
Tot zover,
Erna
Maak hetzelfde mee met dit "bedrijf", vandaag aangifte gedaan bij politie. er wordt geprobeerd geld te krijgen voor iets wat je niet wil kopen. Verder in een aangetekende brief om directe stopzetting gevraagd. Plaatste geen handtekening want dan gaan ze daar weer misbruik van maken. Aan eenieder: betaal niet, je ziet het namelijk niet meer terug.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jul 2015 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
Volgens welk wetsartikel??ErnaW schreef:Deze kosten ben ik wettelijk verplicht.
Bluf, ze proberen U te dwingen te betalen en omdat je reageerde en twijfelde gaan ze door.
Pleur op! Dat soort antwoorden laten ze zitten maar U twijfelde en bij telefoontje ....
Ze zoeken zwakkeren en die betalen vaker omdat ze geen schulden of problemen willen.
Gewoon negeren, geen bewijs dus laat ze maar dreigen met wettelijke maatregelen.
Hun niet te vinden nummer, word zelden gecontroleerd dus hun manier van werken.
Ze doen niets behalve proberen U geld afhandig te maken.
Pleur op! Dat soort antwoorden laten ze zitten maar U twijfelde en bij telefoontje ....
Ze zoeken zwakkeren en die betalen vaker omdat ze geen schulden of problemen willen.
Gewoon negeren, geen bewijs dus laat ze maar dreigen met wettelijke maatregelen.
Hun niet te vinden nummer, word zelden gecontroleerd dus hun manier van werken.
Ze doen niets behalve proberen U geld afhandig te maken.
Klinkt als acquisitiefraude. Gewoon niets betalen. U heeft nergens opdracht voor gegeven dus zij hebben geen recht op geld.ErnaW schreef:Hallo,
Tot zover,
Erna
Goedemorgen,
Vanmorgen heb ik telefoon gehad van de politie.
De politie vroeg mij of ik nog contact had gehad. Ja een factuur.
De factuur van het incasso bedrijf v.d. Donk heb ik gescand en doorgestuurd.
Met dit dossier gaan ze nu aan de slag om te kijken wat zij er mee kunnen.
Mijn advies: aangifte doen met een door jou opgebouwd dossier.
En niet betalen!ErnaW schreef:Goedemorgen,
U kunt zich beroepen op de colportage wet. Via de reflexwerking van deze wet is deze mogelijk ook van toepassing op u.gedupeerde12345 schreef:Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van deze misselijk makende praktijken. Als klein ondernemer moet ik nu kleine €400, - betalen omdat ik per ongeluk ja heb gezegd (na een opdringerig manipulerend telefoongesprek) op iets wat ik niet wou! Uwadresgids heeft me wel een korting aangeboden om mij tegemoet te komen, maar nog ben ik van plan om niets te betalen. Is dat het juiste wat ik kan doen?
Als u daarnaast kunt aantonen dat het hier om oplichting gaat kunt u wel aangifte doen. De politie is verplicht aangifte op te nemen. Of ze er wat mee doen is een andere vraag.
Mijn vrouw heeft ook te maken gehad met Uwadresgids. Onder valse voorwendselen is haar een 'overeenkomst' aangesmeerd (waar ze ook een bandopname van hadden gemaakt) waar € 498 voor betaald moest worden. Uiteraard gingen we hier niet mee akkoord en toen hebben zij 'uit coulance' het bedrag verlaagd naar € 348. Uiteraard gingen we hier ook niet mee akkoord. Na meerdere brieven over en weer kwam het erop neer dat ze zeiden dat we gewoon moesten betalen. Ook werd er gedreigd om het uit handen te geven aan een incassobureau en dat de kosten op ons verhaald zouden worden.
We hebben toen een juridisch adviseur ingeschakeld en na 1 brief van haar (met juridische verwijzingen naar bepaalde wetsartikelen) kregen we binnen 1 week een credit factuur en was alles opgelost.
De juridische adviseur kostte zo'n €85, maar dat is een koopje om van het gezeur af te zijn en al helemaal goedkoper dan hun factuur te betalen!
Onze conclusie is dat ze net zo lang doorgaan totdat ze zien dat er een juridisch professional zich er mee gaat bezig houden. Dan geven ze meteen op en gaan snel door naar een ander die zich wel onder druk laat zetten en zich laat verleiden om te betalen.
Ons advies is dus: niet betalen en schakel een juridisch adviseur in.
We hebben toen een juridisch adviseur ingeschakeld en na 1 brief van haar (met juridische verwijzingen naar bepaalde wetsartikelen) kregen we binnen 1 week een credit factuur en was alles opgelost.
De juridische adviseur kostte zo'n €85, maar dat is een koopje om van het gezeur af te zijn en al helemaal goedkoper dan hun factuur te betalen!
Onze conclusie is dat ze net zo lang doorgaan totdat ze zien dat er een juridisch professional zich er mee gaat bezig houden. Dan geven ze meteen op en gaan snel door naar een ander die zich wel onder druk laat zetten en zich laat verleiden om te betalen.
Ons advies is dus: niet betalen en schakel een juridisch adviseur in.
Bijna allemaal 'geldklopperij' trucs en incasso's. Mensen zijn vaak bang en betalen. Kijk maar eens op Google hoeveel mensen erin getrapt zijn. Gewoon nooit betalen; allemaal blufpoker van die gidsen. Men moet zich alleen niet zo bang laten maken door dreigementen van.... Goedkoper dan ook maar iets te betalen.
Het principe is gewoon heel simpel: Als jij zelf niet de opdracht voor iets hebt gegeven of onder false voorwendselen met een aanbod akkoord bent gegaan (en dus bent misleid) hoef je niet te betalen.