LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slecht behandeld Door altis
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 apr 2015 21:22
- Locatie: Den bosch
slecht behandeld Door altis
Ik heb in 2000 een keuken gekocht bij altis keukens oss
na 5 a 6 jaar ging de folie los van de deuren e ze waren ook verkleurd sommige deuren
Ik heb toen een nieuw voor front gehad
nu na 6 jaar weer het zelfde deuren verkleurd
Heb contact opgenomen met altis keukens het verhaal uitgelegd omdat ze geen zaken meer deden met nobilia moesten ze even kijken hoe en wat
kreeg na 2 weken telefoon dat ik een nieuw voor front kreeg maar moest wel de montage betalen
ben daar mee eens gegaan
wist Waneer de front zou komen heb de avond daarvoor alle oude deuren eraf gehaald voor de monteur
toen de de dag dat ze kwamen en de monteur bezig was kwam ik een aantal deuren tekort
Sprak met de monteur af wel hangen die oude erbij terug dan ziet het er een beetje fatsoenlijk uit
De deuren zouden na geleverd worden binnen een paar weken
na 3 weken kreeg ik telefoon met de mededeling dat die front die ik heb niet meer leverbaar was
daar zat ik met mijn keuken als (dambord)
Ik mocht bij super keukens een front uit zoeken tegen een kleine betaling
Ben daar gaan kijken en uitgezocht
Nu heb ik mijn nieuw front met de rekening van 1120 euro
en montage 180 euro
Heb netjes de monteur betaald 200 omdat mijn ijskast deur er niet bij zat ?
En de rest het bedrag in gehouden
omdat de voor front aan de montage uren 17 uur hebben geduurd knap hè
heb de hoge pief gebeld daar er zou een tegemoetkoming zijn maar mooi niet
heb toen de bon gevraagt van de keuken was die kosten tot mijn verbazing 1065 euro
e moet de deuren betalende hu fout bestelt hebben en een plint onder de keuken en die ook dubbel
nou dat ging ik niet doen
heb nu een bedrag van 1065 betaald
omdat ik 3 herinneringen hadden gehad en verder geen problemen wilde
Nu heb ik, een brief van incasso das gekregen bezwaar gemaakt
Als ik zeg dat ik me zwaar opgelicht voel doorhangen heb ik dan gelijk
laat het me maar weten want eigenlijk hadden ik niks moeten betalen want ik heb niet om die koste gevraagt
na 5 a 6 jaar ging de folie los van de deuren e ze waren ook verkleurd sommige deuren
Ik heb toen een nieuw voor front gehad
nu na 6 jaar weer het zelfde deuren verkleurd
Heb contact opgenomen met altis keukens het verhaal uitgelegd omdat ze geen zaken meer deden met nobilia moesten ze even kijken hoe en wat
kreeg na 2 weken telefoon dat ik een nieuw voor front kreeg maar moest wel de montage betalen
ben daar mee eens gegaan
wist Waneer de front zou komen heb de avond daarvoor alle oude deuren eraf gehaald voor de monteur
toen de de dag dat ze kwamen en de monteur bezig was kwam ik een aantal deuren tekort
Sprak met de monteur af wel hangen die oude erbij terug dan ziet het er een beetje fatsoenlijk uit
De deuren zouden na geleverd worden binnen een paar weken
na 3 weken kreeg ik telefoon met de mededeling dat die front die ik heb niet meer leverbaar was
daar zat ik met mijn keuken als (dambord)
Ik mocht bij super keukens een front uit zoeken tegen een kleine betaling
Ben daar gaan kijken en uitgezocht
Nu heb ik mijn nieuw front met de rekening van 1120 euro
en montage 180 euro
Heb netjes de monteur betaald 200 omdat mijn ijskast deur er niet bij zat ?
En de rest het bedrag in gehouden
omdat de voor front aan de montage uren 17 uur hebben geduurd knap hè
heb de hoge pief gebeld daar er zou een tegemoetkoming zijn maar mooi niet
heb toen de bon gevraagt van de keuken was die kosten tot mijn verbazing 1065 euro
e moet de deuren betalende hu fout bestelt hebben en een plint onder de keuken en die ook dubbel
nou dat ging ik niet doen
heb nu een bedrag van 1065 betaald
omdat ik 3 herinneringen hadden gehad en verder geen problemen wilde
Nu heb ik, een brief van incasso das gekregen bezwaar gemaakt
Als ik zeg dat ik me zwaar opgelicht voel doorhangen heb ik dan gelijk
laat het me maar weten want eigenlijk hadden ik niks moeten betalen want ik heb niet om die koste gevraagt
Re: slecht behandeld Door altis
sorry, maar weet je waar punten en komma's voor zijn? Misschien kan je ze toevoegen aan je bericht zodat het leesbaar is.
Ik snap niks van je relaas, alleen dat je 15 jaar oude keuken toe is aan nieuwe frontjes en dat kost geld!
Ik snap niks van je relaas, alleen dat je 15 jaar oude keuken toe is aan nieuwe frontjes en dat kost geld!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 apr 2015 21:22
- Locatie: Den bosch
Re: slecht behandeld Door altis
Laatst gewijzigd door sandra en wes op 27 apr 2015 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: slecht behandeld Door altis
Niet meer van toepassing!
Laatst gewijzigd door tenormin op 22 apr 2015 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: slecht behandeld Door altis
Relaas. Doordat je verhaal niet gestructureerd is, is het voor ons lastig te volgen wat er precies aan de hand was.sandra en wes schreef:Als jij op de punten en komma's Let
Ga een ander lastig vallen en lees dit dan niet
En het is helaas ?????
Lijkt mij dat na 12(?) jaar er dingen vervangen werden? 2000 is 15 jaar geleden, dus is het 15 jaar? Is mij onduidelijk. Maar sowieso is moeten betalen dan toch logisch, of wat is nu het probleem?
Klonk ook alsof je niet akkoord ging met de prijs nadat er geleverd was. Je kan niet zomaar niet betalen. Informeren moet je dus van te voren doen... een offerte laten opmaken of vragen naar de kosten.
Re: slecht behandeld Door altis
THX, gezien de reactie van TS onthou ik mij van commentaar verder. Advies wil ik dan wel geven..... Betalen, helaas zit er weinig anders op nu je overal mee akkoord bent gegaan. Je kunt na 15 jaar niet verwachten dat de kosten door de leverancier betaald gaan worden.Zo een ietsje beter, @ Frantic 2?
@sandra en wes, is alleen maar goed bedoeld mijnerzijds, hoor. Hoop niet dat ik jullie beledig door de gevraagde punten en komma's.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 apr 2015 21:22
- Locatie: Den bosch
Re: slecht behandeld Door altis
Je leest het niet goed de achter bouw is 15 mijn voor front is nu voor de 4e keer vervangen en dan
Zeggen dat die front die er half in hangt niet meer leverbaar is een beetje raar ik hoef voor die kosten niet op te draaien e vooral niet op verkeerde bestelde dingen
Zeggen dat die front die er half in hangt niet meer leverbaar is een beetje raar ik hoef voor die kosten niet op te draaien e vooral niet op verkeerde bestelde dingen
Re: slecht behandeld Door altis
Off Topic: @Frantic2, je hebt gelijk, heeft niet geholpen, nou ja.
Re: slecht behandeld Door altis
???? Wat is nu vervangen en wanneer?sandra en wes schreef:Je leest het niet goed de achter bouw is 15 mijn voor front is nu voor de 4e keer vervangen en dan
Zeggen dat die front die er half in hangt niet meer leverbaar is een beetje raar ik hoef voor die kosten niet op te draaien e vooral niet op verkeerde bestelde dingen
Als het 15 jaar oud is is het normaal dat je moet betalen, mits deze geleverd worden. Als dingen niet leverbaar zijn kunnen die niet in rekening gebracht worden.
Je verhaal is nog steeds nauwelijks te volgen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 apr 2015 21:22
- Locatie: Den bosch
Re: slecht behandeld Door altis
Ik snap niet waarom niemand het verhaal snapt
Ik hadden meer gehoopt op advies maar helaas alleen commentaar
Ik hadden meer gehoopt op advies maar helaas alleen commentaar
Re: slecht behandeld Door altis
Je hebt toch advies gekregen op basis van het onduidelijke verhaal. Nogmaals: betalen.
Re: slecht behandeld Door altis
Niemand snapt je verhaal omdat je het niet goed vertelt. Het is helemaal niet duidelijk wat er exact gebeurd is en je geeft geen antwoord op de vragen.sandra en wes schreef:Ik snap niet waarom niemand het verhaal snapt
Ik hadden meer gehoopt op advies maar helaas alleen commentaar
Zelf geef je commentaar op een verzoek tot verduidelijking van je relaas terwijl dat geen commentaar was.
Het advies dat je op basis daarvan hebt ontvangen is: betalen.
Als je meer antwoorden wilt zal je eerst een gestructureerd verhaal moeten schrijven zodat iedereen concreet weet wat er aan de hand is. Begin maar eens met mijn vragen (zie mijn posts uit April hierboven) te beantwoorden.
Maar ja: als je in de communicatie met Altis ook zo onduidelijk bent geweest vind ik het helemaal niet gek dat je er problemen mee hebt. Aangezien het om een keuken van 15 jaar oud gaat was ook mijn advies: betalen.
Je hebt geen recht op gratis herstel na zo'n lange tijd.
Re: slecht behandeld Door altis
Ik vind de titel misleidend, lijkt mij dat Altis geen blaam treft.
Na 6 jaar heb je nieuwe deuren gehad als ik het goed begrijp.
En 6 jaar later doet zich weer een probleem voor en zij helpen je uit de brand door een set deuren te leveren voor een schappelijke prijs.
Overigens lijkt mij dat de jaren anders tellen als je de keuken in 2000 hebt gekocht.
Snap ook niet dat je de "hoge pief" moet bellen omdat de montage lang heeft geduurd, je hoeft de goede man slechts 180 euro te betalen.
Al met al een wazig verhaal.
Na 6 jaar heb je nieuwe deuren gehad als ik het goed begrijp.
En 6 jaar later doet zich weer een probleem voor en zij helpen je uit de brand door een set deuren te leveren voor een schappelijke prijs.
Overigens lijkt mij dat de jaren anders tellen als je de keuken in 2000 hebt gekocht.
Snap ook niet dat je de "hoge pief" moet bellen omdat de montage lang heeft geduurd, je hoeft de goede man slechts 180 euro te betalen.
Al met al een wazig verhaal.
Re: slecht behandeld Door altis
Dat het niet helemaal soepel is gelopen lijkt me wel helder (dat de communicatiewijze niet echt heeft geholpen overigens ook). Advies kan enkel eindigen in gewoon betalen.
Re: slecht behandeld Door altis
Ik heb zo het idee dat "sandra en wes" gewoon niet willen betalen en hier naar advies zochten hoe ze de wanbetaler kunnen uithangen zonder consequenties.Veldt01 schreef:Dat het niet helemaal soepel is gelopen lijkt me wel helder (dat de communicatiewijze niet echt heeft geholpen overigens ook). Advies kan enkel eindigen in gewoon betalen.
(als je bedenkt dat ze het advies om te betalen "commentaar" noemen).
Dus over een tijdje zullen we wel een "help, we moeten voor de rechter komen of deurwaarder topic" van ze zien.