LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Storting belastingdienst
Storting belastingdienst
Goededag,
Ik had even een leuke ervaring met onze belastingdienst die ik graag met jullie wil delen.
Dit jaar kwam ik er dols gelukkig achter dat ik van vorig jaar ook nog een hoop terug kreeg van de belasting dienst, Mooi megenomen ! We betalen genoeg dus een keer wat terug krijgen is altijd prettig. Na een lange tijd niet gebruik te hebben gemaakt van het handige Mijntoeslagen.nl kwam ik er achter dat mijn rekening nummer niet correct was ingevuld, Maar geen paniek ik had nog geen ''beschikking'' op mijn huis adres opgestuurd gekregen dus het geld is nog niet overgemaakt kreeg ik van een medewerker te horen. Dus heb ik zonder enige vorm van stress online snel mijn rekening nummer geweizigd in afwachting op de betaling. Na een week niks vornomen te hebben en geen bedrag op mijn rekening nummer heb zien verscheinen ben ik eens gaan bellen om te vragen of alles goed is gegaan waar op ik het volgende verhaal krijg :
Ooh meneer de betaling is gedaan 1 dag voor u het rekening nummer geweizigd heeft wat ververlend..... Nog vervelender is dat u heel soms moet bevestigen dat het wel echt u rekening is door ons een afschrift te sturen en laat u meneer nou net de gelukkigen zijn. Na u papieren opgestuurd te hebben kan er nog eens 10 dagen over voor u het geld heeft. Dus inmiddels een week verder en dit proces te hebben doorlopen dacht ik, laat ik nog eens gaan kijken op mijntoeslagen.nl waar ik zag dat mijn rekening nummer netjes geweizigd is. Toch dacht ik laat ik nog eens even bellen hoe het nu ziet aangezien ik het vertrouwen een klein beetje veloren was. Waarop ik vervolgens het volgende antwoord kreeg. Meneer ik kan zien dat het rekening nummer geweizigd is het geld inmiddels terug is van de bank alleen het kan nog ongeveer 20 dagen duren voor u het geld op rekening ziet Omdat dat een heel ander process is. ???...????
Lieve mensen ik snap dat het druk kan zijn maar wat als wij te laat betalen aan hun ??
Een simpele handeling met een uitgebreid software systeem waar de belasting dienst mee werkt hoeft toch echt niet zo ingewikkeld te zijn ?
Graag hoor ik jullie Ervaring/Mening
Ik had even een leuke ervaring met onze belastingdienst die ik graag met jullie wil delen.
Dit jaar kwam ik er dols gelukkig achter dat ik van vorig jaar ook nog een hoop terug kreeg van de belasting dienst, Mooi megenomen ! We betalen genoeg dus een keer wat terug krijgen is altijd prettig. Na een lange tijd niet gebruik te hebben gemaakt van het handige Mijntoeslagen.nl kwam ik er achter dat mijn rekening nummer niet correct was ingevuld, Maar geen paniek ik had nog geen ''beschikking'' op mijn huis adres opgestuurd gekregen dus het geld is nog niet overgemaakt kreeg ik van een medewerker te horen. Dus heb ik zonder enige vorm van stress online snel mijn rekening nummer geweizigd in afwachting op de betaling. Na een week niks vornomen te hebben en geen bedrag op mijn rekening nummer heb zien verscheinen ben ik eens gaan bellen om te vragen of alles goed is gegaan waar op ik het volgende verhaal krijg :
Ooh meneer de betaling is gedaan 1 dag voor u het rekening nummer geweizigd heeft wat ververlend..... Nog vervelender is dat u heel soms moet bevestigen dat het wel echt u rekening is door ons een afschrift te sturen en laat u meneer nou net de gelukkigen zijn. Na u papieren opgestuurd te hebben kan er nog eens 10 dagen over voor u het geld heeft. Dus inmiddels een week verder en dit proces te hebben doorlopen dacht ik, laat ik nog eens gaan kijken op mijntoeslagen.nl waar ik zag dat mijn rekening nummer netjes geweizigd is. Toch dacht ik laat ik nog eens even bellen hoe het nu ziet aangezien ik het vertrouwen een klein beetje veloren was. Waarop ik vervolgens het volgende antwoord kreeg. Meneer ik kan zien dat het rekening nummer geweizigd is het geld inmiddels terug is van de bank alleen het kan nog ongeveer 20 dagen duren voor u het geld op rekening ziet Omdat dat een heel ander process is. ???...????
Lieve mensen ik snap dat het druk kan zijn maar wat als wij te laat betalen aan hun ??
Een simpele handeling met een uitgebreid software systeem waar de belasting dienst mee werkt hoeft toch echt niet zo ingewikkeld te zijn ?
Laatst gewijzigd door Domenico op 10 jun 2015 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Storting belastingdienst
Mijn mening is dat u een fout heeft gemaakt door niet het goede rekeningnummer bekent te maken bij de belastingdienst en hun nu verwijt dat ze er lang overdoen voordat u over uw geld kunt beschikken. Rare lui bij de belastingdienst (dus niet).
Een vergelijkbare ervaring heb ik niet, een mening wel. En die is eigenlijk vrij simpel, ik vindt dat je in de voor hen met afstand drukste periode van het jaar, wel enig begrip en ook geduld mag tonen.Domenico schreef:Goededag,
Voor een organisatie die ettelijke miljoenen betalingen moet doen de komende maand, vind ik 20 dagen wel een te verdedigen termijn. Dit los van het feit dat ze je bij het doen van de aangifte ook attenderen op het bij hen bekende rekeningnummer, en je op dat moment, ruim van te voren, dit ook zélf had kunnen wijzigen/regelen.
-
Ik snap het niet helemaal. Dat 'verkeerde rekeningnummer'. Staat dat op naam van een ander of zo? Of hoe komt de BD er dan aan?
Nee dat verwijt ik ze totaal niet ik vind het raar dat er allemaal verschillende dingen worden gezegd en ik indd na het regelen van al de zaken boven op de tijd wachten die ik al doe nogmaals 20 dagen wachten komt.. (werknemer van de belastingdienst?)Jantje7 schreef:Mijn mening is dat u een fout heeft gemaakt door niet het goede rekeningnummer bekent te maken bij de belastingdienst en hun nu verwijt dat ze er lang overdoen voordat u over uw geld kunt beschikken. Rare lui bij de belastingdienst (dus niet).
Dit was nog een oud rekening nummer van mij ( wel op mij naam nog maar niet actief) het bedrag is ook de zelfde dag terug gestort naar de belastingdienstwitte angora schreef:Ik snap het niet helemaal. Dat 'verkeerde rekeningnummer'. Staat dat op naam van een ander of zo? Of hoe komt de BD er dan aan?
-
Ach, als het om de aangifte van 2014 gaat hebben ze tot 1 juli de tijd om te betalen. Zijn ze nog steeds op tijd.
Ik heb nog niks gehoord trouwens.
Beetje jammer dit. Je vraagt om meningen. Maar als je die krijgt, en hij stemt niet overeen me de jouwe, ga je gelijk op de man spelen en verdachtmakingen strooien? Vraag het dan niet, als je geen meningen wilt horen... de mijne krijg je in ieder geval niet, al kun je ;m vast wel raden.Domenico schreef:Nee dat verwijt ik ze totaal niet ik vind het raar dat er allemaal verschillende dingen worden gezegd en ik indd na het regelen van al de zaken boven op de tijd wachten die ik al doe nogmaals 20 dagen wachten komt.. (werknemer van de belastingdienst?)Jantje7 schreef:Mijn mening is dat u een fout heeft gemaakt door niet het goede rekeningnummer bekent te maken bij de belastingdienst en hun nu verwijt dat ze er lang overdoen voordat u over uw geld kunt beschikken. Rare lui bij de belastingdienst (dus niet).
Wij hebben al wel bericht, en het geld ook al.witte angora schreef:Ach, als het om de aangifte van 2014 gaat hebben ze tot 1 juli de tijd om te betalen. Zijn ze nog steeds op tijd.
-
Sja, ik heb hem ook pas rond 10 april verstuurd (op papier dus).
Bedankt voor de reacties hoop iniedergeval dat ze het snel storten dan !!
Voor de mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen na het geven van een ''mening'' en daar dan een reactie van mij op terug krijgen..dat was niet mijn intentie ! vind het alleen heel grappig dat de eerste 2 antwoorden dan ook echt gelijk zo " heilig '' jaa ik snap de belasting dienst helemaal... (tot er een keer een wat fout gaat bij hun veel plezier met oplossen!!) Probleempje van Nederland we hebben te veel van de mensen die het alleemaal voor liefnemen en simpelweg als een kudden schapen achter elkaar aan loopt Sorry dan dat ik me afvraag waarom het 2 maande intotaal moet duren voor alleen het weizigen van een Rekening nummer en vervolgens het bedrag opnieuw overmaakt !!! Peace
Voor de mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen na het geven van een ''mening'' en daar dan een reactie van mij op terug krijgen..dat was niet mijn intentie ! vind het alleen heel grappig dat de eerste 2 antwoorden dan ook echt gelijk zo " heilig '' jaa ik snap de belasting dienst helemaal... (tot er een keer een wat fout gaat bij hun veel plezier met oplossen!!) Probleempje van Nederland we hebben te veel van de mensen die het alleemaal voor liefnemen en simpelweg als een kudden schapen achter elkaar aan loopt Sorry dan dat ik me afvraag waarom het 2 maande intotaal moet duren voor alleen het weizigen van een Rekening nummer en vervolgens het bedrag opnieuw overmaakt !!! Peace
De reden is je al uitgelegd, door de belastingdienst zélf, alleen accepteer je die niet...
Domenico schreef:alleen het kan nog ongeveer 20 dagen duren voor u het geld op rekening ziet Omdat dat een heel ander proces is. ???...????
Je gaat uit van aannames, en die kloppen zelden. Juist de uitgebreide en diverse software waar de belastingdienst mee werkt, maakt dat veel processen gescheiden zijn en niet volt en volledig geautomatiseerd doorlopen. Exact wat je ook uitgelegd is. Denk nog maar eens terug aan de nieuwsberichten van een week of wat geleden met betrekking tot de duizenden ontslagen bij de Belastingdienst. Weet je nog waarom? Juist, omdat ze NU hun software enorm gaan verbeteren en uniformeren...Domenico schreef:Een simpele handeling met een uitgebreid software systeem waar de belasting dienst mee werkt hoeft toch echt niet zo ingewikkeld te zijn ?
Misschien snapt de computer niet wat een rekening nummer "weizigen" isweizigen
Als je zelf een foutje maakt, moet je niet zeuren.
Als het goede rekeningnummer bekend was geweest bij de belastingdienst, dan had TS het geld allang gehad...
Als het goede rekeningnummer bekend was geweest bij de belastingdienst, dan had TS het geld allang gehad...
mh73 schreef:Als je zelf een foutje maakt, moet je niet zeuren.
Nogmaals lieve mensen ik zeur niet omtrent mijn eigen Fout (zoeizo vraag ik om een mening van mensen met vergelijkbare situatie) ! ik vind het nogmaals erg vervelend dat ik van het kasje naar de muur gestuurd wordt en elke keer wat anders te horen krijg aan de telefoon (het probleem)! ik snap zelf ook heus wel dat het me eigen fout is ! Alleen het oplossen hiervan hoeft van mij niet zo ingewikkeld en daar wou ik graag ervaringen en meningen over ( de reden van de post ) indd dan zit ik niet te wachte op mensen die dan heel HEILIG gaan zeggen ja dat is je eigen fout (DAT SNAP IK ZELF OOK WEL !!!!)
Dat lees ik niet in je openingspost.Domenico schreef:zoeizo vraag ik om een mening van mensen met vergelijkbare situatie) !
Los daarvan: lees de gebruiksregels van dit forum even door, dan weet je dat je manier van reageren niet conform de regels is en (in ieder geval door mij) ook niet wordt gewaardeerd.Domenico schreef:Graag hoor ik jullie Ervaring/Mening
[*]Het veelvuldig of overdreven gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.
Nee, wat jij wil is een mogelijkheid vinden om het geld zo snel mogelijk op je rekening te krijgen. En in sommige gevallen, waaronder de belastingdienst valt, is het dan gewoon een kwestie van afwachten.Domenico schreef:Nogmaals lieve mensen ik zeur niet omtrent mijn eigen Fout (zoeizo vraag ik om een mening van mensen met vergelijkbare situatie) ! ik vind het nogmaals erg vervelend dat ik van het kasje naar de muur gestuurd wordt en elke keer wat anders te horen krijg aan de telefoon (het probleem)! ik snap zelf ook heus wel dat het me eigen fout is ! Alleen het oplossen hiervan hoeft van mij niet zo ingewikkeld en daar wou ik graag ervaringen en meningen over ( de reden van de post ) indd dan zit ik niet te wachte op mensen die dan heel HEILIG gaan zeggen ja dat is je eigen fout (DAT SNAP IK ZELF OOK WEL !!!!)
Maar ik zie dat TS zijn openingspost al verwijderd heeft. Niet de gewenste reacties gekregen zeker.
-
Je openingsbericht was al gequoted. Weghalen had geen nut. Toch kan ik me je reactie wel indenken. Het gaat niet om een wereldschokkend probleem. Alleen dat de betaling wat langer op zich laat wachten als dat je uitkomt. Als het eenmaal binnen is, is er geen probleem meer, dus dan heeft dit topic ook geen nut meer.Domenico schreef:Goededag,
Ik zie eigenlijk ook niet goed in wat anderen in de toekomst met dit topic zouden kunnen, ook al zou het OP niet weg zijn gehaald.
Ik had een klein foutje gemaakt tijdens het weizigen van mijn post... En voor de in jou ogen niet gewenste reacties... heb gister nogmaals met de belasting dienst gebeld omdat mijn rekening nummer nu helemaal niet meer te zien was online. Met een groot vraag teken van hun zelf inc een hoop andere mensen waar het zelfde gebeurt is.. wat het is weten ze niet maar het rekening weer opnieuw in het systeem zetten kan tot 4 weken duren (Alweer) boven op de wachtijd van de processen nu nog meer wachttijd gekregen. Dus voor al onze mensen die aangeven dat ze de belasting dienst snappen ! welke taal is het ???mh73 schreef:Nee, wat jij wil is een mogelijkheid vinden om het geld zo snel mogelijk op je rekening te krijgen. En in sommige gevallen, waaronder de belastingdienst valt, is het dan gewoon een kwestie van afwachten.Domenico schreef:Nogmaals lieve mensen ik zeur niet omtrent mijn eigen Fout (zoeizo vraag ik om een mening van mensen met vergelijkbare situatie) ! ik vind het nogmaals erg vervelend dat ik van het kasje naar de muur gestuurd wordt en elke keer wat anders te horen krijg aan de telefoon (het probleem)! ik snap zelf ook heus wel dat het me eigen fout is ! Alleen het oplossen hiervan hoeft van mij niet zo ingewikkeld en daar wou ik graag ervaringen en meningen over ( de reden van de post ) indd dan zit ik niet te wachte op mensen die dan heel HEILIG gaan zeggen ja dat is je eigen fout (DAT SNAP IK ZELF OOK WEL !!!!)
Maar ik zie dat TS zijn openingspost al verwijderd heeft. Niet de gewenste reacties gekregen zeker.
Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken...nou makkelijker ook niet blijkbaar