LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stylebird Ibiza Mode

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Abel1963

Stylebird Ibiza Mode

Ongelezen bericht door Abel1963 »

Geen idee of mijn bericht in dit gedeelte van het forum moet, of misschien wel bij jurudisch :-). Waar het ook staat of hoort...ik heb een probleem met een product dat ik online gekocht heb bij Stylebird Ibiza Mode en ik zou graag willen wetne hoe ander hier over denken en wat ik eventueel zou kunnen ondernemen om dit op te lossen.

Vorige week heb ik sandalen voor de zomer besteld. Heb er maanden over lopen dubben, ze zijn best duur (92 euro), maar eindelijk had ik het bij elkaar en de knoop doorgehakt. Ze werden netjes bezorgd en zagen er prima uit, precies zoals ik verwacht had. Ik deed ze aan, allemaal hartstikke leuk. In huis een beetje heen en weer...nog steeds allemaal leuk.

Dus...ik ga boodschappen doen en kom erqachter dat ze VRESELIJK lopen en VRESELIJK zitten. Normaal gesproken bij het kopen van schoenen kom je er ook pas achter als je er wat langer op loopt.
Voor zoveel geld wil ik ze niet in de kast smijten om nooit meer naar om te kijken, dus ik besluit ze terug te sturen.

En daar wrikt de schoen (sorry :-))...ik heb er buiten mee gelopen (ook al is het niet veel), je kunt het zien aan de zool. Ik schrijf toch netjes een mail naar het bedrijf en leg het uit. Tenslotte hebben we het toch over 92 euro. Wat krijg ik terug als reactie: jammer, maar helaas. (de zin was een paar woorden langer, maar hier kwam het op neer).

Maar nu: wat zijn mijn rechten in deze? Heeft iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Abel1963 op 09 jun 2015 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Stylebird Ibiza Mode

Ongelezen bericht door mh73 »

Wat dacht je van het subforum 'webwinkels'?

Maar om op je vraag terug te komen: je mag de schoenen gewoon terugsturen, de webwinkel mag dat niet weigeren. Wat de webwinkel wel mag is schade aan het gekochte aan jou doorberekenen. De winkel kan deze schoenen niet meer verkopen (wat moeten ze met een paar schoenen met gebruiksschade?), dus is de kans groot dat je niets van je aankoopsom terugziet.

Abel1963

Webwinkel...ook een optie, maar het gaat me niet zozeer om webwinkel of geen webwinkel, maar het retourbeleid. Vandaar maar hier gepost en vandaar mijn twijfel of het meer juridisch is.

Ik begrijp wat je zegt...over schade...maar heb daar letterlijk nog NOOIT problemen mee gehad. Hoe kun je ook iets bepalen door een beetje in huis te hobbelen? Je moet wel iets substantieels doen om erachter te komen of iets lekker zit dan wel loopt. Meestal heb ik geen problemen en de enkele keer dat ik dat wel had werd het zonder problemen teruggenomen. Zou ik dan al die tijd mazzel gehad hebben? :-)

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Abel1963 schreef:Webwinkel...ook een optie, maar het gaat me niet zozeer om webwinkel of geen webwinkel, maar het retourbeleid. Vandaar maar hier gepost en vandaar mijn twijfel of het meer juridisch is.

Ik begrijp wat je zegt...over schade...maar heb daar letterlijk nog NOOIT problemen mee gehad. Hoe kun je ook iets bepalen door een beetje in huis te hobbelen? Je moet wel iets substantieels doen om erachter te komen of iets lekker zit dan wel loopt. Meestal heb ik geen problemen en de enkele keer dat ik dat wel had werd het zonder problemen teruggenomen. Zou ik dan al die tijd mazzel gehad hebben? :-)
Juist het feit dat je bij een webwinkel hebt gekocht, geeft je nog extra rechten. Een echte, fysieke winkel hoeft helemaal geen retourbeleid te hebben, gekocht is gekocht. Áls die winkels een retourbeleid hebben is dat alleen maar service.
Waarom zou het wat juridisch zijn? Je hebt schoenen teruggestuurd met gebruiksschade, niet meer te verkopen en de webwinkel heeft het recht jou daarvoor schade in rekening te brengen. Dan kun je erover discussiëren of die schade 100% bedraagt, maar ik denk dat de webwinkel sterk staat, mocht je voor dit bedrag een rechtszaak willen beginnen.
Heb je andere keren mazzel gehad? Dat kan.

Abel1963

Okay...begrijp je helemaal. Dan is het gewoon een kwestie van jammer. 91 euri weggegooid...leuke slippers in de kast :-)))

Gesloten