LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Ik krijg zojuist een email van KPN dat mijn digitenne abonnement per juni met 12% verhoogd wordt. Namelijk van maandelijks 12,50 naar 14,00 euro. Dat vind ik wel een forse verhoging. Mag dat zomaar? Kunnen of willen we er wat aan doen?
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Ik neem aan dat je al in de van toepassing zijnde voorwaarden hebt gekeken? Wat staat daar?
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Volgens mij staat er een termijn van 3 maanden voor, want het betreft geen aanvullende dienst. Maar het is me niet echt duidelijk. In de email zeggen ze dat het komt omdat er minder klanten voor digitenne zijn en dat daardoor de prijs per klant hoger wordt.
Uit de algemene voorwaarden mobiele diensten KPN:
Wijziging in een dienst of een mobiel netwerk
1 De technische eigenschappen van een Mobiele Telecommunicatiedienst of van een Mobiel Netwerk kunnen door KPN worden gewijzigd om aan de eisen van de tijd en de stand van de techniek te blijven voldoen.
2 In verband met de beëindiging, wijziging of intrekking van een vergunning die benodigd is voor de aanleg en exploitatie van een Mobiel Netwerk kan KPN de dienstverlening geheel of gedeeltelijk beëindigen of wijzigen. KPN zal de Contractant van de Dienst die wordt beëindigd hierover uiterlijk drie Maanden van te voren informeren, tenzij dat in redelijkheid niet mogelijk is.
3 Indien KPN de dienstverlening op grond van lid 2 beëindigt, eindigen bestaande overeenkomsten voor de desbetreffende Dienst(en) uiterlijk met ingang van de datum waarop de bedoelde dienstverlening wordt beëindigd. KPN zal in dat geval aan de Contractant waar mogelijk een vervangende Dienst aanbieden.
4 Naast het bepaalde in lid 3 is KPN gerechtigd (een Aanbiedingsvorm van) een Mobiele Telecommunicatiedienst te beëindigen of te wijzigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging van ten minste drie Maanden, als operationele, technische of bedrijfseconomische redenen daartoe aanleiding geven. Het bepaalde in lid 3 is daarbij van overeenkomstige toepassing.
5 KPN is eveneens gerechtigd (een Aanbiedingsvorm van) een Aanvullende Dienst te beëindigen of te wijzigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging van ten minste één Maand, als operationele, technische of bedrijfseconomische redenen of de eisen van de tijd daartoe aanleiding geven.
Uit de algemene voorwaarden mobiele diensten KPN:
Wijziging in een dienst of een mobiel netwerk
1 De technische eigenschappen van een Mobiele Telecommunicatiedienst of van een Mobiel Netwerk kunnen door KPN worden gewijzigd om aan de eisen van de tijd en de stand van de techniek te blijven voldoen.
2 In verband met de beëindiging, wijziging of intrekking van een vergunning die benodigd is voor de aanleg en exploitatie van een Mobiel Netwerk kan KPN de dienstverlening geheel of gedeeltelijk beëindigen of wijzigen. KPN zal de Contractant van de Dienst die wordt beëindigd hierover uiterlijk drie Maanden van te voren informeren, tenzij dat in redelijkheid niet mogelijk is.
3 Indien KPN de dienstverlening op grond van lid 2 beëindigt, eindigen bestaande overeenkomsten voor de desbetreffende Dienst(en) uiterlijk met ingang van de datum waarop de bedoelde dienstverlening wordt beëindigd. KPN zal in dat geval aan de Contractant waar mogelijk een vervangende Dienst aanbieden.
4 Naast het bepaalde in lid 3 is KPN gerechtigd (een Aanbiedingsvorm van) een Mobiele Telecommunicatiedienst te beëindigen of te wijzigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging van ten minste drie Maanden, als operationele, technische of bedrijfseconomische redenen daartoe aanleiding geven. Het bepaalde in lid 3 is daarbij van overeenkomstige toepassing.
5 KPN is eveneens gerechtigd (een Aanbiedingsvorm van) een Aanvullende Dienst te beëindigen of te wijzigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging van ten minste één Maand, als operationele, technische of bedrijfseconomische redenen of de eisen van de tijd daartoe aanleiding geven.
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Waarom citeert je het artikel over het wijzigen van een dienst? Er wordt toch geen dienst gewijzigd? Er wordt alleen wat aan de prijs van een verder gelijkblijvende dienst gedaan.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Prijs gaat echt niet omlaag als veel mensen het opzeggen, de tijden dat ruim een miljoen mensen deze dienst hadden is voorbij dus voor KPN wordt het duurder dus betalen die paar abonnees het nu dus het wordt nog duurder let maar op.
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Ze schrijven dat er minder klanten voor dit product zijn, dus bij gelijk blijvende kosten, zal de prijs per overblijvende abonnee hoger worden. Alternatief zou kunnen zijn dat ze zenders gaan schrappen, maar linksom of rechtsom gaat er iets knellen door het teruglopende aantal klanten.mvl123 schreef:Ik krijg zojuist een email van KPN dat mijn digitenne abonnement per juni met 12% verhoogd wordt. Namelijk van maandelijks 12,50 naar 14,00 euro. Dat vind ik wel een forse verhoging. Mag dat zomaar? Kunnen of willen we er wat aan doen?
Enige alternatief is opzeggen of overstappen.
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Nou dat is pas een bedrijfsstrategie. Minder klanten dus prijs omhoog. Misschien moeten die koninklijke prutsers nederland zich eens afvragen WAAROM het aantal klanten terugloopt en daar dan wat mee doen.sjohie schreef:Ze schrijven dat er minder klanten voor dit product zijn, dus bij gelijk blijvende kosten, zal de prijs per overblijvende abonnee hoger worden. Alternatief zou kunnen zijn dat ze zenders gaan schrappen, maar linksom of rechtsom gaat er iets knellen door het teruglopende aantal klanten.mvl123 schreef:Ik krijg zojuist een email van KPN dat mijn digitenne abonnement per juni met 12% verhoogd wordt. Namelijk van maandelijks 12,50 naar 14,00 euro. Dat vind ik wel een forse verhoging. Mag dat zomaar? Kunnen of willen we er wat aan doen?
Enige alternatief is opzeggen of overstappen.
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Je vergeet dat ze ook contractuele verplichtingen hebben tov de overheid in dit geval, het contract (tot 2017) eist ook een aantal dingen, die samen met de technische beperkingen wat betreft frequenties en bandbreedte ervoor zorgen dat ze het product zelf niet zoveel kunnen vernieuwen als de markt eist.olaf79 schreef:Nou dat is pas een bedrijfsstrategie. Minder klanten dus prijs omhoog. Misschien moeten die koninklijke prutsers nederland zich eens afvragen WAAROM het aantal klanten terugloopt en daar dan wat mee doen.sjohie schreef:Ze schrijven dat er minder klanten voor dit product zijn, dus bij gelijk blijvende kosten, zal de prijs per overblijvende abonnee hoger worden. Alternatief zou kunnen zijn dat ze zenders gaan schrappen, maar linksom of rechtsom gaat er iets knellen door het teruglopende aantal klanten.mvl123 schreef:Ik krijg zojuist een email van KPN dat mijn digitenne abonnement per juni met 12% verhoogd wordt. Namelijk van maandelijks 12,50 naar 14,00 euro. Dat vind ik wel een forse verhoging. Mag dat zomaar? Kunnen of willen we er wat aan doen?
Enige alternatief is opzeggen of overstappen.
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
NPO 1,2 en 3 + regionale blijven met geschikt toestel gratis te ontvangen..
Opzeggen wegens deze reden en als we dat massaal doen....
Maar ook Ziggo/UPC en CD via Satelliet werden duurder dus normale ontwikkeling dus betaal je straks voor commerciele zenders want 1,2,3 en regio blijven gratis...
Opzeggen wegens deze reden en als we dat massaal doen....
Maar ook Ziggo/UPC en CD via Satelliet werden duurder dus normale ontwikkeling dus betaal je straks voor commerciele zenders want 1,2,3 en regio blijven gratis...
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Ik denk dat de strategie van kpn is: prijs omhoog, veel opzeggingen en dan digitenne helemaal uitfaseren...
Re: Digitenne (KPN) prijsverhoging 12%
Alternatief is EDPnet, zelfde dienst, lager tarief:
http://www.edpnet.nl/nl/prive/televisie.html
http://www.edpnet.nl/nl/prive/televisie.html