LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schooersteenveger Correct

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
cor westland
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015 13:48

Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door cor westland »

Kijk uit met schoorsteenveeg bedrijf Correct uit Den Bosch
Na afzeggen afspraak via antwoord app. en daarna nog een keer via de telefoon kwamen ze toch aan de deur en wel met een rekening van 32 euro of we die maar even meteen wilde betalen, daarna kregen we een briefje dat we het binnen 5 dagen moesten betalen. Dat doen we dus niet want het is op tijd afgemeld. Dus pas op
Bijlagen
De rekening van nr 13 en 15
De rekening van nr 13 en 15
Correct Den Bosch.jpg (53.2 KiB) 8283 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Edwin44
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 aug 2014 18:17

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door Edwin44 »

De meeste schoorsteen veeg bedrijven moet je mee uitkijken.
Neem er altijd 1 die aangesloten is bij branch organisatie.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door prem »

cor westland schreef:Kijk uit met schoorsteenveeg bedrijf Correct uit Den Bosch
Na afzeggen afspraak via antwoord app. en daarna nog een keer via de telefoon kwamen ze toch aan de deur en wel met een rekening van 32 euro of we die maar even meteen wilde betalen, daarna kregen we een briefje dat we het binnen 5 dagen moesten betalen. Dat doen we dus niet want het is op tijd afgemeld. Dus pas op
Opzeggen kun je t best aangetekend of per mail doen. Wat staat er in de voorwaarden?

Zombiemaster
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Waarom komen eigenlijk alle schoorsteenbedrijven die spontaan aan de deur komen uit Den Bosch? En ja echt allemaal.

Edwin44
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 aug 2014 18:17

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door Edwin44 »

Ze rijden door heel Nederland (venten) noemen ze dat.
Als een bedrijf uit zich eigen zich meld aan de deur, nooit zaken mee doen.
U belt zelf een bedrijf als u die nodig heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Correct uit Den Bosch zijn gewoon criminelen. Een ander woord is er niet voor. Gebruik de zoekfunctie van het forum voor meer ellende. Ze kunnen erg intimiderend overkomen. Ik heb ze ooit ook aan de deur gehad. In het "gaskacheltijdperk" kwamen ze elk jaar bij mij in de buurt om hun "diensten" aan te bieden. De politie is er bij geweest etc.

Waar ze het meest aan verdienen is: schoorsteenvegen en je daarna vertellen dat je rookkanaal "lek" is terwijl dat niet waar is. Ze bieden je dan een reparatie aan. Die blijkt dan 1500 euro of meer te kosten. Bij mij hebben ze dit ook geprobeerd. Ik heb toen een professioneel bedrijf een camera-inspectie van mijn rookkanaal laten verrichten en er was geen lek te vinden. Bejaarden zijn hun favoriete slachtoffer. Al deze firma's komen uit Den Bosch. Tros Radar heeft er zelfs een complete uitzending aan gewijd in 2010: http://www.radartv.nl/uitzending/vorige ... eenvegers/

Niet betalen om er maar van af te zijn! Dan beloon je ze voor hun praktijken.

Huur alleen ASPB schoorsteenvegers in:
http://www.schoorsteenveger.nl/

Armino
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2015 09:33

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door Armino »

Pas op met Schoorsteenveger Correct [bedrijfsgegevens verwijderd]! [ongefundeerde bewering verwijderd]

Ons was beloofd, door een man met flyer aan de deur, dat zijn mannen wél ons dak op konden om de schoorsteen te vegen. Wij wisten namelijk al dat het van beneden niet lukte, dus daarvoor hoefden ze dan ook niet te komen. Dus toen de heren arriveerden zeiden ze Oh, maar dat gaat ons niet lukken. Zo hoog komen wij niet met onze ladder.

Dat was dus precies de reactie die wij vorige keer ook hadden gehad [bedrijfsgegevens verwijderd], echter was ons door de man met de flyer beloofd en gegarandeerd dat zij het wél echt konden, vanaf het dak. Hun ladder zou lang genoeg zijn. Nou, niet dus.

Vervolgens dachten wij dus dat ze weg zouden gaan, omdat het duidelijk was dat ze de klus niet konden klaren. Maar, in plaats daarvan, zeiden de mannen "Kunnen we naar binnen??" en stommelde langs mijn moeder door naar binnen, waarbij hij haar bijna omver duwde.

Toen hebben ze wat van onderin in onze schoorsteen liggen porren, rommel gemaakt, waarna ze tot de conclusie kwamen dat het niet was gelukt maar dat we wel 35 euro moesten betalen. Wij hadden ze namelijk aan het werk gezet om onze schoorsteen te vegen, dan moesten we dat ook betalen.
Natuurlijk hebben wij gezegd Dat doen we niet, we hebben jullie niet gevraagd om binnen te komen en al helemaal niet om de schoorsteen van onderen te vegen, dus snel mijn huis uit jullie en we betalen niets.

Daarna gooide hij de (handgeschreven) rekening op onze kast, liet een plastic tas met zooi achter naast de schoorsteen en zette de spullen die hij opzij had gezet niet netjes terug. We hadden dus ook nog werk van hem omdat we moesten opruimen toen hij weg was. Vervolgens stommelde hij door de gang en trok de deur met een harde knal dicht.

De volgende ochtend kreeg mijn moeder telefoon:
Zo mevrouw, dus u wilt niet betalen? Waarop mijn moeder haar verhaal begon te doen over wat er allemaal was voorgevallen, en dat de mannen niet hadden gedaan waarvoor ze gekomen waren, dat ze van buiten al hadden kunnen zien dat de klus niet ging lukken, maar vervolgens toch naar binnen wilden stommelen en wat gingen klungelen aan onze schoorsteen. Maar ze kreeg niet eens de kans om haar zegje te doen en haar verhaal af te maken, want de meneer viel haar alweer in de rede:
“Ok dan sturen we wel een deurwaarder en dan komt er minstens 280 euro bovenop!”
En beëindigde daarmee het gesprek.

Daarop heb ik een mailtje gestuurd naar het bedrijf zelf, en uitgelegd wat er was voorgevallen en dat ik me daarover wilde beklagen, en datzelfde mailtje is ook naar de bond NSVB.ORG gegaan. Correct is aangesloten bij deze bond, maar na een kleine zoektocht op internet kom ik er al gauw achter dat deze niet erkende bond al even dubieus is als het bedrijf zelf, en waarschijnlijk opgericht door dezelfde eigenaar. Lekker dan.

[persoonsgegevens verwijderd] van Correct reageerde daarop met de mededeling dat zijn mannen 35 minuten bij ons binnen zijn geweest, hun werk netjes hebben gedaan en daar ook getuigen van hebben. Deze getuigen willen ook opdraven, mocht de zaak escaleren. De mensen in onze straat zouden ons en ons gedrag met de Tokkies vergelijken en ondertussen was 35 eu al 38 eu geworden. Vervolgens kwam er nog een mail achteraan: "Tevens zullen wij direct aangifte gaan doen mocht uw ons verder bedreigen,zoals uw al telefonisch heeft gedaan dus dit is laatste waarschuwing .wij wensen op geen enkele wijze bedreigt te worden ook niet op internet of via mail of op welke wijze dan ook.wij hebben deze zaak al formeel gemeld bij onze advocaat ."

Te belachelijk voor woorden, degene die vandaag nog aangifte bij de politie gaat doen dat ben ik zelf.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2015 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, bedrijfsgegevens verwijderd, ongefundeerde beweringen verwijderd

maarten444
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 12:34

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door maarten444 »

Ik voel me onder druk gezet om tot aanschaf van een schoorsteenkap over te gaan. Hieronder mijn reactie bij het betalen van de factuur:
Wel moet mij van het hart dat ik me door uw medewerkers, die overigens beleefd en behulpzaam waren (een van hen heeft nog geprobeerd een paar pannen recht te leggen), me onder druk gezet heb gevoeld. Hij adviseerde een roterende kap omdat er teveel aanslag in het kanaal zou zitten door te weinig trek, en er gevaar voor schoorsteenbrand zou zijn. Toen ik aarzelde wegens de hoge prijs zei hij op de bon een aantekening van die aanslag te moeten zetten, als ik niet zijn advies volgde. Daarom heb ik die roterende kap aangeschaft.
Ik ben daar achteraf ontevreden over: er was bij nadere inspectie echt erg weinig aanslag, de schoorsteen trok steeds goed. Daarbij kost dezelfde kap maar E 117,- bij AIRXL.nl. U rekent dus E 258,- voor het plaatsen (10 minuten werk), wat ik gemakkelijk zelf had kunnen doen. Dus ik ga dit wel op een forum over schooorsteenveeg bedrijven zetten, waar ik helaas ook andere onprettige verhalen over uw bedrijf las.

Ik zou het zeer op prijs stellen als u dit laat lezen aan de medewerkers die deze onnodige reparatie hebben uitgevoerd.

Met vriendelijke groet, Maarten Elink Schuuurman.

maarten444
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 12:34

Re: Schooersteenveger Correct

Ongelezen bericht door maarten444 »

Ik kreeg snel een reactie van mw. Smit van Correct, waarop ik terugmailde, zie onder:
Geachte mevrouw Smit,
Het is prettig dat u mijn mail beantwoord: ik de dag na de werkzaamheden heb ik met u gebeld en u zei toen dat ik teruggebeld zou worden door een van de uitvoerders. Daar heb ik vergeefs op gewacht, tot mijn frustratie. Ik heb dus wel getracht met iemand mijn klacht te bespreken. Als ik zou zijn teruggebeld was er mogelijk een betere oplossing gekomen.
Ik zie dat op Ventura de kap E 242 kost (voor u wat minder denk ik) en u voor plaatsen dus iets van E 170 rekent, wat inderdaad schappelijker is.
Ik zal deze reacties ook op het forum plaatsen.
Met vriendelijke groet, Maarten Elink Schuurman.

--------------------------------------------------------------------------------

Van: schoorsteenveger Correct [mailto:[email protected]]
Verzonden: vrijdag 22 januari 2016 15:35
Aan: M. Elink Schuurman
Onderwerp: Re: openstaande factuur 019398


Geachte heer,Schuurman,
Het is onmogelijk dat het hier zelfde kap betreft ,op internet staan zoveel imitatiekappen,wij plaatsen de enige orginele. Onze kappen kopen wij bij www.venturaholland.nl zie hun website dan ziet uw dat wij geen onbehoorlijke prijs hebben berekend.Tevens is het beter als uw klachten heeft dit telefonisch aan ons mede te delen ipv een forum iets melden wat achteraf helemaal niet klopt.Wij proberen iedere klant tevreden te stellen ,daarom ook gratis bij uw enkele pannen goed gelegd.dus zou fijn zijn als uw op desbetreffende forum melding maakt dat wij achteraf gezien niets verkeerd hebben gedaan.
Mocht uw toch vragen of opmerkingen hebben graag even bellen naar 073-6400020.

vriendelijke groeten ,
L Smit Dakbeheer

Gesloten