LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hoof801
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2015 03:37

Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door hoof801 »

In november een nieuwe tv gekocht van Philips de 65PUS9809/12 dit zou het paradepaartje van Philips zijn.

Maar niets is minder waar.
Vanaf de eerste dag stapelen de problemen zich op zoals.
-TV start niet op (stekker eruit)
-Half beeld (stekker eruit)
-Beeld word groen (stekker eruit)
-Ambylight blijft aan (stekker eruit)
-TV gaat helemaal niet meer aan (stekker er een uur uit laten)
-4K werkt niet met externe 4k audio/video (eerste de stekker eruit)
-De firmware is slecht en bevat vele fouten, skype history kun je niet wissen, Playstore account gegevens kun je niet meer inzien nadat de tv is ingesteld (hard reset is nodig) enz enz enz.
Het word bijna een dag taak, heb al aan Philips een Klik aan/uit gevraagd aangezien ik niet goed bij de stekker kan.

Nu is E-Care al diverse malen langs geweest, zelfs een keer zonder spullen. (wat kom je dan doen)
Een keer is het mainbord en de voeding vervangen.
Maar dat heeft niks geholpen.
Uit eindelijk is de tv geheel vervangen voor een nieuw exemplaar, een week geleden.
Maar nadat de monteur weg was en de tv was ingesteld (dit deed E-care niet eens) begonnen de probleem gelijk weer als beschreven.
Weer gemaild naar E-care deze heeft een brief gestuurd dat Philips mij zou bellen... moet nog gebeuren.
Zelf maar eens gebeld, krijg je de standaard antwoorden is je firmware vernieuwd heb je de stekker eruit gehaald... ja ik doe niks anders meer.
Mij is aangeraden op nieuwe firmware te wachten... maar 4 maanden verder nog niks.
Maar goed men wilde dus weer een reparatie laten uitvoeren?? ik heb mede gedeeld dat ik er echt klaar mee was dit gaat al zo van dag 1 tot 7 maanden verder.
Philips zegt geen andere oplossing te kunnen bieden... dus heb ik mede gedeeld de rechtsbijstand er maar eens op zet, dit word te gek voor een tv van 4500,00 euro.

Nou daar zit je dan met een tv die niet voldoet aan wat die moet doen.

Dank je..
Laatst gewijzigd door hoof801 op 27 jun 2015 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door aarie25 »

je bent niet de enigste,vond meer mensen met klachten erover, hieronder enkele voorbeelden
toch wel slecht voor zo`n dure tv :roll:

voorbeeld 1
Ben ondertussen al aan mijn derde toestel bezig.
Eerste toestel starte niet op,met het tweede toestel problemen met vast lopen en met ambilights op statisch bibberend beeld.Sinds eergisteren is mijn derde toestel geleverd en terug hetzelfde probleem met bibberend beeld met ambilight op statisch.Ben het beu en wil mijn geld terug.

voorbeeld 2
Inmiddels iets meer dan 3 maanden in bezit. Beeldkwaliteit is fantastisch. Na de laatste software update geluid stukken verbeterd. Helaas moederboard al een keer vervangen na continue probleem dat TV vast loopt. Enige oplossing is spanning eraf en weer aanzetten en met beetje geluk start dan weer alles op. Maar probleem blijft zich herhalen. Komende week opnieuw de reparateur aan de deur. Dus hopen dat het dan wel werkt. Jammer voor z'n dure TV....

voorbeeld 3
In november de Televisie aangeschaft.
Vanaf begin al problemen met beeld en geluid.
CI+ module van Ziggo wordt vaak niet herkend en TV slaat vaak vast bij wisselen App's of zenders.
TV blijft dan hangen en laat alleen zwart beeld zien. Dit is alleen op te lossen door stekker uit toestel te halen.
Af en toe bij opstarten TV blijft deze ook hangen, hierna moet ook stekker weer uit toestel.
Geluid bij zachte passages lijkt net of geluid uitvalt en dit is heel storend.
Onlangs moederboard vervangen maar heeft nog steeds zelfde problemen. Nu is de TV inmiddels voor 2e keer weer naar reparateur.
Als de TV het goed doet is dit een mooie TV met name ook de ambilight en een geweldig beeld.
Laatst gewijzigd door aarie25 op 15 jun 2015 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

hoof801
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2015 03:37

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door hoof801 »

Beste Arie,

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt dat je het geld terug krijgt.
Hier lukt het niet.
Men moet de tv een kans geven op te repareren, als dat 3x is kunnen ze een regeling treffen.
Maar ze geven je een nieuwe tv en dan gaat die 3x reparatie niet op want jou nieuwe tv is nooit gerepareerd.
Dit is een gemeen spelletje.

Ik ben er in ieder geval doodziek van.
Iedere dag het zelfde liedje stekker eruit en hij werkt weer.
Wat vervelend is dat ik voor de monteur iedere keer vrij moet nemen en mij dus de vrije dagen kosten.
Ik heb er 22 en daarvan zijn er al 5 naar Philips gegaan.
Tot de dag van vandaag hebben ze me nooit terug gebeld!
Op email reageren ze niet meer, ik moet maar een online formulier invullen.
Bellen schiet ook niet op starttarief 1 euro en je belkosten, en als het dan help is het oké, maar dan krijg je een standaard verhaal van een medewerker die niet een weet wat voor tv het is.

Misschien word het eens tijd dat men Philips eens een keer aan de tand voelt op tv.
Deze komen er lekker makkelijk weg mee.
En er zijn klachten zat, alhoewel ze dat ook ontkennen..

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door Barre Barry »

hoof801 schreef: dus heb ik mede gedeeld de rechtsbijstand er maar eens op zet, dit word te gek voor een tv van 4500,00 euro.
Zegt Philips Meneer veel sterkte ermee en een fijn weekeind.
Wat verwacht je dan? Jij geeft zelf aan die weg te willen bewandelen. Moeten ze het dan daar niet mee eens zijn?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lees alle informatie hier eens aandachtig door: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Helaas zal dit probleem nooit worden opgelost omdat Philips (of eigenlijk TP Vision) dit niet kan.
De software van alle tv's uit de 2014/2015 is zo brak dat er enorm veel verschillende problemen ontstaan.
Het ene probleem wordt met firmware opgelost en het ander probleem dient zich weer aan.
Onze winkel is gestopt met de verkoop van Philips tv's en dat is een opluchting, weinig tot geen problemen meer. Probeer z.s.m. van je toestel af te komen via het verkooppunt want die is verantwoordelijk.
De meeste vakzaken in NL kennen de Philips problemen ondertussen. Koop een Panasonic, Sony of Samsung en het plezier kan echt beginnen. Het einde van Philips tv is in zicht en dat duurt geen jaren meer.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door thecure »

+1 voor audiofreak

Je moet je handelaar vragen of hij de koop wil ontbinden, lees mijn verhaal met Philips maar eens:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=152871

hoof801
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2015 03:37

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door hoof801 »

thecure schreef:+1 voor audiofreak

Je moet je handelaar vragen of hij de koop wil ontbinden, lees mijn verhaal met Philips maar eens:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=152871
Dank je, zal ik zeker eens doen.
Inmiddels heb ik het bij de rechtsbijstand neer gelegd.
Hopende komen we tot een oplossing.

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op ontbinding, omdat de verkoper niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast heeft gezorgd voor een conform toestel doormiddel van herstel of vervanging.
hoof801 schreef:Men moet de tv een kans geven op te repareren, als dat 3x is kunnen ze een regeling treffen.
Maar ze geven je een nieuwe tv en dan gaat die 3x reparatie niet op want jou nieuwe tv is nooit gerepareerd.
De hoofdregel is dat jij in beginsel mag kiezen tussen herstel of vervanging (art. 7:21 lid 4 BW).
hoof801 schreef:Wat vervelend is dat ik voor de monteur iedere keer vrij moet nemen en mij dus de vrije dagen kosten.
Die kosten kun je verhalen op de verkoper (art. 7:24 BW).
hoof801 schreef:Bellen schiet ook niet op starttarief 1 euro en je belkosten, en als het dan help is het oké, maar dan krijg je een standaard verhaal van een medewerker die niet een weet wat voor tv het is.
Je kunt al je rechten verspelen door niet naar de verkoper te stappen (art. 7:23 lid 1 derde volzin BW).

hoof801
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2015 03:37

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door hoof801 »

Update: 27/7/15

Ben net gebeld door E-Care en deze komt de tv ophalen, deze gaat retour.
Men heeft een regeling getroffen zodat ik een andere kan uitzoeken.
Jammer dat het allemaal zolang heeft geduurd, maar goed de oplossing is er toch gekomen.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Philips de 65PUS9809/12 probleem tv

Ongelezen bericht door aarie25 »

nou dan is het toch nog opgelost! nu alleen maar hopen dat de andere tv het langer volhoud :D

Gesloten