LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo-koffie krijgt 8,8: slimme marketing of misleiding?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin

Senseo-koffie krijgt 8,8: slimme marketing of misleiding?

Ongelezen bericht door Radar »

'Gewaardeerd met een 8,8' staat op verschillende verpakkingen van Senseo-pads. De koffie is getest onder ruim duizend respondenten. Een onderzoek uitgevoerd door... Senseo zelf. Mag zo'n reclame wel, en klopt de uitkomst? Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... isleiding/

Wat vind jij van deze reclame van Senseo?

Julie4444

Re: Senseo-koffie krijgt 8,8: slimme marketing of misleiding?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Alsof dit anders is dan andere leuzen op producten. Wel eens gekeken op hoeveel dingen "ambachtelijk" staat? Het is allemaal onzin. Jammer dat mensen het nog serieus nemen ook.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Uitgevoerd door Senseo zelf , dus niet objectief lijkt mij.
En wat zijn nu helemaal 1000 respondenten?? Bovendien kregen ze " als beloning " gratis pads..tja :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel eens gekeken op hoeveel dingen "ambachtelijk" staat?
De mooiste vind ik altijd "Uit eigen keuken" ehhh ja... had het opmerkelijker gevonden als er "Wij koken in buurman's keuken" had gestaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, hoeveel mensen weten na al die jaren Senseo en vergelijkbare zooi nog hoe koffie hoort te smaken?

Het is ook een kwestie van hoe die 1000 proefpersonen bij elkaar zijn gescharreld. Vermoedelijk zijn ze allemaal geselecteerd op het drinken van Senseo, sja...
Laatst gewijzigd door witte angora op 15 jun 2015 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444

bprosman schreef:
Wel eens gekeken op hoeveel dingen "ambachtelijk" staat?
De mooiste vind ik altijd "Uit eigen keuken" ehhh ja... had het opmerkelijker gevonden als er "Wij koken in buurman's keuken" had gestaan.
Echt he. En "vers uit eigen bakkerij"... die paar zijn afgebakken ja, nog steeds gewoon fabrieksbrood.
Of dat "beenham" überhaupt echte beenham is. Zo kan ik nog wel doorgaan. En dan vind men Senseo misleidend? Zeg dat eerst maar eens tegen de supermarkten. :lol:

gordr

Ongelezen bericht door gordr »

Hier kennen we toch een hele mooie term voor: een WC-Eend onderzoek.

De term is gebaseerd op een TV-reclame van WC-Eend waarin onderzoekers van WC-Eend beweerden: Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend. Sindsdien worden dit soort onderzoeken dus als WC-Eend onderzoeken bestempeld. En je komt ze overal tegen. Zelfs zgn. onafhankelijke bureaus die een onderzoek moeten uitvoeren waaruit komt wat de opdrachtgever aangeeft. Gewoon een kwestie van je onderzoeksmethode zo opzetten dat de gewenste uitkomst voorspelbaar is.

Heeft u interesse in een gratis reis naar de Maladiven? Antwoord: Ja. Houdt u van reizen? Antwoord moet wel Ja zijn, anders loop je de gratis reis misschien mis. Conclusie 99% van de mensen houdt van reizen.
Maar vraag het de forenzen op maandag-ochtend in een overvolle trein op weg naar hun werk ...

witte angora

Wordt fabrieksbrood dan niet gebakken? :shock:

prem

Ongelezen bericht door prem »

Radar schreef:'Gewaardeerd met een 8,8' staat op verschillende verpakkingen van Senseo-pads. De koffie is getest onder ruim duizend respondenten. Een onderzoek uitgevoerd door... Senseo zelf. Mag zo'n reclame wel, en klopt de uitkomst? Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... isleiding/

Ik krijg er het zuur van.. 8)

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

witte angora schreef:Wordt fabrieksbrood dan niet gebakken? :shock:
:lol: :lol:

Eerlijk is eerlij er is verschil..

Joh die consumentbond onderzoeken neem ik ook met pak zout...tot voor kort.
Ook pas in de krant gestaan sat het corupte zooi is dus...
Men moet gewoon lekker van eigen mening uit gaan..
Als je bv een,ik noem iets!?? Wasmachine moet hebben ga je kijkrn,oh die vind ik wel wat,google renencies,verschillende dus niet alleen consumrntenbond!! Misschien via via zegt iemand nou die van top ding merk gaat al??mee

Senseo heetlijk,weet je het niet proef eerst bijiemand..
Bv ja ik weer nespresso!! Kan je gratis drinkrn bij bijenkorf,nee ze smeren niet gelijk ding aan..
Probeer je het,week later nog een keer zeg maar wat...kan je meer uithalen als alle verhalen..

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zulke smaakpanels gaan vaak vooral over de vraag of het de 'vertrouwde' smaak heeft. Zie je ook met bv pakjes van Unilever. Hoeft niet lekker te zijn, als het maar bekend smaakt.

Julie4444

witte angora schreef:Wordt fabrieksbrood dan niet gebakken? :shock:
Ja, in de fabriek. Als je appie heijns assortiment als voorbeeld neemt heb je die broden van onder de € 2. Dat zijn fabrieksbroden die in de fabriek zijn afgebakken en zo geleverd zijn bij de supermarkt.

Als je een pain du boulogne koopt (de € 2.09 broden) zijn die in de fabriek voorgebakken en in de winkel afgebakken. Dat noemt men "vers".

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Er is alleen onderzoek gedaan onder Senseo klanten, dit is een schoolvoorbeeld van een selecte steekproef.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit is net zoiets als de wedstrijd "grootste lilliputter" winnen, leuk binnen de context van het onderzoek, maar dit kán nooit echt representatief zijn voor de smaak en mening van de gemiddelde koffiedrinker.

witte angora

@ Julie, ik zat even een beetje te stangen zeg maar. Natuurlijk wordt fabrieksbrood gebakken. Maar ook de warme bakker van tegenwoordig is niet zo warm meer. Vaak is er sprake van een keten, en gebeurt er exact hetzelfde als bij de Appie. Of heb je bij de bakker om de hoek, ooit wel eens een bakker het deeg zien kneden?

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Ze hebben mij niets gevraagd en ik vind de Senseo niet om te zuipen.

Julie4444

witte angora schreef:@ Julie, ik zat even een beetje te stangen zeg maar. Natuurlijk wordt fabrieksbrood gebakken. Maar ook de warme bakker van tegenwoordig is niet zo warm meer. Vaak is er sprake van een keten, en gebeurt er exact hetzelfde als bij de Appie. Of heb je bij de bakker om de hoek, ooit wel eens een bakker het deeg zien kneden?
Verschilt per bakker, maar goed punt.

gordr

Ongelezen bericht door gordr »

Gewaardeerd met een 8,8 staat er op het pak.
Nou, denk ik dan, dat zal dan wel slechte koffie zijn, want ik haalde vroeger op school altijd minimaal een 9,0. Het is gewoon marketing-meuk die je moet laten zijn voor wat het is.
Is er iemand die bij het lezen van de zin 'Gewaardeerd met een 8,8' denkt, oohhh, dan moet ik dat kopen, want ze hebben een 8,8? Iemand? Meldt u!
Waarom zijn ze dan niet gewaardeerd met een 10?
Omdat dat ongeloofwaardig is, dus zetten ze er 8,8 op, om geloofwaardig over te komen.
Einde van het liedje: die koffie is niet te hachelen. Ik geef het een 4,2 maar dat zetten ze liever niet op het pak. Terwijl dat in Duitsland of Frankrijk best goed zou zijn, want een 4,2 van maximaal 5 is best goed.
8,8 van wat? Op de schaal van 10 of op de schaal van 100?
Marketing-meuk dus. En het maakt helemaal niet uit wat je erop zet, als het maar grote letters zijn. Je kunt er net zo goed op zetten dat 7 van de honderd mensen het wel lekker vonden, heeft hetzelfde effect, of misschien wel een beter effect. Dan behoor je immers tot de top-7% van echte kenners.
Zo werkt marketing, en het werkt, omdat wij er allemaal intuinen.

Lebbis heeft ooit eens een stukje gedaan over nuts waar heel groot 'vernieuwd' op stond. Ohh ja, wat is er dan vernieuwd? Dat staat er niet op. En dan ga ik bellen hè. Nou dat wisten ze niet. Wat is er dan vernieuwd? Zit er een mars in?
Einde van het liedje is vaak dat de verpakking vernieuwd is.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Senseo PRIMA bakkie koffie

EllenRoisin

Ongelezen bericht door EllenRoisin »

Radar schreef:'Gewaardeerd met een 8,8' staat op verschillende verpakkingen van Senseo-pads. De koffie is getest onder ruim duizend respondenten. Een onderzoek uitgevoerd door... Senseo zelf. Mag zo'n reclame wel, en klopt de uitkomst? Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... isleiding/

Het product Senseo is smerig en bijna stofafval. Ik zet koffie in cafetiere van grof gemalen arabicakoffie met gekookt water

Gesloten