LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe pak je dit aan?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Pietv.
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:30

Hoe pak je dit aan?

Ongelezen bericht door Pietv. »

Ik heb radiatoren laten aansluiten. De opdracht heb ik online geplaatst en kreeg veel reacties. Een persoon was vlot in het reageren en had een goed verhaal. Was niet de goedkoopste maar daar ben ik maar vanaf afgestapt. Goedkoop is duurkoop was de invalshoek volgens mijn vrouw.
Hij gaf me de keuze gewone- of speciale radiatorkranen. Ik heb voor speciale gekozen en na 4 weken wachten kwam hij eindelijk over de vloer. Met kranen die qua lelijkheid zijn weerga niet kenden, dus het speciale deel verviel ter plekke maar hij had ze besteld en ik moest betalen. Ondanks mijn bezwaren dat ik ze niet vooraf heb gezien. Na lang discussiëren moest ik 75% van de kosten dragen en hij 25% van kosten van de kranen.

De werkzaamheden zijn uitgevoerd echter het deel onder de vloer oogt ondeugdelijk. 3 mensen uit het vak beamen dit en zeggen dat dit niet kan. De nefit installateur noemt het prutswerk.
Hij heeft bij vertrek spullen van mij meegenomen waar ik later achter kwam. Na sms-en, mailen komt hij ze volgende week terugbrengen. Ik wou in de tussentijd iets verkopen van de oude installatie maar kon het hierdoor niet compleet verstrekken en kwam er pas achter nadat de koper mij hier op attent had gemaakt. Met een flinke korting heeft hij het meegenomen, de twee kranen ging hij zelf bestellen.

Direct na oplevering is er een lek geconstateerd. Hierop reageerde hij lauw onder het motto zet er maar een bakje onder. Verder kwam hij er dagenlang niet op terug. Dit lek wordt hoop ik na een week verholpen na een bericht op zijn facebook want hij gaf taal nog teken via andere kanalen. Het in bedrijf stellen was niet compleet, ik heb bij vertrek op verschillende plaatsen moeten ontluchten alvorens het systeem goed functioneerde.
Tijdens de werkzaamheden had hij niet het juiste materiaal bij zich, dit heb ik voor hem geregeld bij een groothandel en opgehaald.

Ik heb de nota betaald om er maar vanaf te zijn, maar door de lekkage, gemiste spullen en beoordelingen van een bouwkundige, nefit-installateur en aannemer ben ik op mijn schreden terug gekomen. Maar hoe ga ik te werk en heb ik überhaupt een kans om iets te bereiken. Want het liefste neem ik afscheid van hem want hij en zijn metgezel daar kan ik met gemak 4 keer in. Hij heeft een zeer complete website maar ben geen belangenvereniging tegen gekomen.

Vriendelijke groeten,

Piet

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hoe pak je dit aan?

Ongelezen bericht door langste adem »

Dus je hebt speciale kranen besteld zonder dat je wist wat dat was en je vond ze achteraf niet mooi ?
Dat is wel een beetje naief van je.
Aan de andere kant, als ie broddelwerk heeft afgeleverd moet ie dat natuurlijk herstellen.
Maar als je in zee gegaan bent met een of andere dubieuze klusjesman ( en daar lijkt het wel op : "zet er maar een bakje onder :? ), en je hebt al betaald, nou veel succes dan maar

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe pak je dit aan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Pietv. schreef:IDe opdracht heb ik online geplaatst en kreeg veel reacties.
Ik denk dat het hier eigenlijk al fout ging. Als je een soort open aanbesteding doet, komt er van alles op af. Ook beunhazen.

Geloof me: je bent heus de enige niet. Ik huur mijn woning van Ymere, toch geen kleine jongen. Voor de beschoeiing aan de waterkant hebben ze een bedrijf ingehuurd dat achteraf een ongelooflijke beun bleek te zijn. Het is een puinzooi geworden. Als zo'n groot bedrijf er al in trapt, hoef je je niet te schamen dat je als particulier er in getrapt bent.

Hoe nu verder? Ik ben bang dat verhaal halen nogal lastig gaat worden. Je kunt in ieder geval een korte, aangetekende brief versturen waarin je neerzet wat je klacht is, en hoe je het opgelost wilt hebben. Wees zo concreet mogelijk, en to-the-point. Hoeveel en welke installateurs en Tante Beps de boel hebben afgekeurd is niet zo belangrijk, om maar wat te noemen. Dat bakje water: het frustreert, maar het is niet waar het om gaat. Je wilt een oplossing, en daar zul je naar toe moeten werken.

Succes ermee!

Pietv.
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:30

Re: Hoe pak je dit aan?

Ongelezen bericht door Pietv. »

Ik heb hem eerst mondeling gesproken en hij kaatst de bal terug. Onder het motto ik kan niet voor elke klant een catalogus gaan samenstellen. Daar heb ik geen tijd voor en het terugsturen kost mij tijd en geld dus je hoeft mij niets te vertellen. Over zijn werkzaamheden was hij heel kort, als je het netjes had gewild dan had je dit van te voren moeten zeggen en niet achteraf. Ga nog een mail sturen naar de leverancier van de kranen om te vragen welk bedrag op zijn rekening is terecht gekomen. Na het retourneren van de kranen.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hoe pak je dit aan?

Ongelezen bericht door langste adem »

Pietv. schreef: als je het netjes had gewild dan had je dit van te voren moeten zeggen
:shock: wat een beunhaas zeg.
Ga nog een mail sturen naar de leverancier van de kranen om te vragen welk bedrag op zijn rekening is terecht gekomen.

Ik denk niet dat die leverancier daar uberhaupt mededelingen over doet. En als die beunhaas regelmatig dit soort werkzaamheden uitvoert, zal hij vermoedelijk de kranen voor de volledige prijs weer verkopen aan een ander.

Ik denk dat het verder weinig zin heeft om actie te ondernemen bij deze persoon. Tenzij het echt een principezaak is voor je. Maar dan zul je ook moeten aantonen dat hij ondeugdelijk werk heeft verricht. De lekkage is al opgelost. Maar als de radiatoren verder perfect werken, maar alleen de leidingen onder de grond zijn wat minder netjes aangelegd (?)... tsja......

Pietv.
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:30

Re: Hoe pak je dit aan?

Ongelezen bericht door Pietv. »

langste adem schreef:
Ik denk dat het verder weinig zin heeft om actie te ondernemen bij deze persoon. Tenzij het echt een principezaak is voor je. Maar dan zul je ook moeten aantonen dat hij ondeugdelijk werk heeft verricht. De lekkage is al opgelost. Maar als de radiatoren verder perfect werken, maar alleen de leidingen onder de grond zijn wat minder netjes aangelegd (?)... tsja......
Eigenlijk denk ik dit ook het is een dure les geweest. En vermoedelijk zit deze gast in zichzelf te lachen onder het motto weer een sukkel die mij nog wat extra geld oplevert. Trots op een paar uurtjes prutsen met een hoog rendement.

Merp2000
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2014 02:15

Re: Hoe pak je dit aan?

Ongelezen bericht door Merp2000 »

Dat is nou een van de resultaten dat Jan en alleman zich zo maar mag i schrijven bij de kvk als loodgieter, timmerman, installateur, zonder overleg van welk diploma maar ook. In Belgie onmogelijk zonder diploma en beunhazerij komt hier dan ook zelden voor.

Gesloten