LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeplus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Een illegaal piramidespel of MLM piramidespel bestaat bij de gratie van hun slachtoffers (degenen die onderaan de piramide staan of halverwege ergens sneuvelen). Die mensen zijn namelijk hun geld kwijt. Welterusten.

Gast

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Gast »

Doe je nou mee Noordeling ? Het is een erg goede piramide en kost maar 1990 euri's. Gaan we lekker de hele dag mensen erin trekken 8)

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door kuklos »

Wederom zie ik dat je alleen ziet, wat je wilt zien.
Michelm, dit geldt voor jou ook.
Blijkbaar is die website zaligmakend.
Deze site is geen bewijs.
Aangezien niemand kan bewijzen dat deze bedrijven aan mlm doen, concludeer ik dat ze dat dus NIET doen.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Aangezien niemand kan bewijzen dat deze bedrijven aan mlm doen, concludeer ik dat ze dat dus NIET doen.
Kuklos, het gaat er ook niet om óf deze bedrijven aan mlm doen maar dat ze een deel van hun producten d.m.v. relatiemarketing/netwerkmarketing aan de man brengen.
Is ook absoluut niks mis mee. Bij mijn laatste werkgever heb ik ook (onbewust) klanten aangebracht door te vertellen waar ik werkte en wat voor bedrijf het was. Enig verschil is dat ik met alle papierwerk zat en de managers met alle financiën.

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door kuklos »

Kristina, wat bedoel je met de managers met alle financien?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Dat wij "de werkvloer" zorgde voor het binnenhalen van de klanten min of meer. De baas krijgt natuurlijk alle eer hiervoor én een dikke salaris. Oh wee als wij ooit om salarisverhoging vroegen.....dan ging je door een heel procedure. Eerst een gewone gesprek aanvragen, dan een functioneringsgesprek, vervolgens een beoordelingsgesprek en uiteindelijk krijg je te horen. "jij communiceert niet goed met collega's/klanten....eerst een cursus communicatie volgen en dan praten we over een salarisverhoging"
Heel frustrerend en totaal ongegrond.
Ben met netwerkmarketing begonnen om o.a. mijn salaris aan te vullen, 't was ook een heuglijke dag toen ik mijn ontslag indiende...vergeet ik nooit meer.

Mijn advies aan mensen die aan netwerken willen beginnen is, weet waar je aan begint. Netwerkers worden vaak belachelijk gemaakt, hebben te maken met sarcasme en negativiteit. Als je hier niet tegen bestand bent, kan het je ego een behoorlijke deuk bezorgen. Het is absoluut géén "snel rijk worden" business maar met de juiste houding en de bereidheid om de nodige tijd te investeren en geduldig te zijn kom je al een heel eind. Daardoor is het mogelijk om op een gegeven moment financieel onafhankelijk te worden. (let wel: mits je dit zelf wilt natuurlijk. Wat bijverdienen is ook altijd een optie!)

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door kuklos »

Kristina, deze methodiek is slecht, dus datgene wat in jouw bedrijf gebeurde.
Dit is echter niet typerend voor alle normale bedrijven.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Kuklos, het gaat er ook niet om óf deze bedrijven aan mlm doen maar dat ze een deel van hun producten d.m.v. relatiemarketing/netwerkmarketing aan de man brengen.
Is ook absoluut niks mis mee. Bij mijn laatste werkgever heb ik ook (onbewust) klanten aangebracht door te vertellen waar ik werkte en wat voor bedrijf het was. Enig verschil is dat ik met alle papierwerk zat en de managers met alle financiën.
Kristina: waar jij nu over schrijft is geen MLM. Veel bedrijven werken met vertegenwoordigers die provisie ontvangen voor de verkochte produkten. Dat jij niet beloond werd voor het aanbrengen van klanten is op zich vervelend, maar het heeft niets te maken met MLM.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Nee, dat klopt dat het niet typerend is. Ik heb ook bij heel goede bedrijven gewerkt.
Daarom is het belangrijk dat je mensen in hun waarde laat, wat betreft hun opleiding, keuze in werk, levensstijl enzovoort.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Kristina: waar jij nu over schrijft is geen MLM. Veel bedrijven werken met vertegenwoordigers die provisie ontvangen voor de verkochte produkten. Dat jij niet beloond werd voor het aanbrengen van klanten is op zich vervelend, maar het heeft niets te maken met MLM.
Klopt, is ook geen mlm.
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je ook in een reguliere bedrijf te maken heeft met "mond tot mond" reclame, dit is hoe wij, over het algemeen, in netwerkmarketing klanten werven.

Osiris

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Osiris »

goh,

Wat een geklaag zeg over MLM. Ik wil wel eens weten waarom MLM zo slecht is? Waarom mag er niet op ieder nivo in de "Piramide "verdient worden over de inzet van andere?
dit gebeurt ook bij de normale handel. De directeur van een bedrijf verdient meer dan diegene in de produktie terwijl die juist het werk verricht. Dit is wel in orde? Bij MLM is het zo dat je verdient naar arbeid. Heb jij veel mensen kennis laten maken met je dienst of produkt verdien jij ook meer. Het jammere is ook dat veel mensen MLM zien als "Snel rijk" Methode. Als je dat wilt, kun je beter drugskoerier of iets dergeljks worden.

Zoals jullie weten zijn Tupperware, Avon, Oriflame en aanverwante Party verkoopmethoden ook MLM of te wel directe verkoop. Dit is wel ok??
Hier heb ik op dit forum nog nooit iemand horen klagen.

Zoals ik al schreef: Geef eens een gegronde reden, met goede voorbeelden, waarom MLM niet deugd, slecht is etc. Dus voorbeelden dat het produkt niet deugt, je door mensen duizenden belooft worden heeft niks met het fenomeen MLM te maken maar met diegene die MLM Toepassen.

Alvast bedankt,

Osiris

Gast

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil wel eens weten waarom MLM zo slecht is?
Is al heel vaak aangehaald.
Je weet niet waar je in de piramide staat, dus weet niet in hoeverre de markt al verzadigd is.
Je hebt te maken met mensen die geen verkoper zijn, qua persoonlijkheid.
Er worden geen sociale lasten afgedragen.
Je verkoopt aan vrienden en familie.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Slim »

Wederom zie ik dat je alleen ziet, wat je wilt zien.
En dat jij niet wilt zien wat mensen met een moraal wel willen zien.
:cry:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Je weet niet waar je in de piramide staat, dus weet niet in hoeverre de markt al verzadigd is.
Iedereen begint op hetzelfde niveau. Waar je eindigt, ligt aan je eigen inspanning.
Je hebt te maken met mensen die geen verkoper zijn, qua persoonlijkheid.
Je hoeft geen verkoop ervaring te hebben. Een opgewekte persoonlijkheid is een pré!
Er worden geen sociale lasten afgedragen.
Oh?!
Je verkoopt aan vrienden en familie.
Mag, maar hoeft niet. Ik doe liever zaken met de 'koude markt'

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

En dat jij niet wilt zien wat mensen met een moraal wel willen zien.
Wat wil je hiermee beweren Slim?

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Een illegaal piramidespel of MLM piramidespel bestaat bij de gratie van hun slachtoffers (degenen die onderaan de piramide staan of halverwege ergens sneuvelen). Die mensen zijn namelijk hun geld kwijt. Welterusten.
Oh, omdat je broer het doet ben je nu ineens een expert.
Je had het over respect, ik ben nieuw hier, GEEF DAT DAN OOK AAN EEN ANDER.... :shock:
Je reactie slaat zoals gewoonlijk nergens op.
Je zet lukraak wat teksten neer die je volgens mij hier en daar hebt gelezen en kijkt wat er gebeurd.

Je mixt MLM met pyramide spel, dat klopt niet, ik vroeg inhoudelijk wat pyramide verkoop volgens jullie is, je mening kon ik al.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Michelm, dit geldt voor jou ook.
Blijkbaar is die website zaligmakend.
Deze site is geen bewijs.
Aangezien niemand kan bewijzen dat deze bedrijven aan mlm doen, concludeer ik dat ze dat dus NIET doen.
Betse klukkluk, het is niet aan mij om te bewijzen of MLM in jouw ogen legaal is. Dat kun je alleen zelf doen, als je niet iets wilt zien gebeurd dat ook niet.
Ook heb ik al aangegeven, dat als je er meer over wilt weten, bel naar die bedrijven en vraag ernaar ( ik bedoel dus naar toyota, palmolive enz.).
Ook heb ik niet gezegd dat ze dit nog steeds doen, maar er groot mee zijn geworden en/of nog een gedeelte volgens MLM retailen.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

En dat jij niet wilt zien wat mensen met een moraal wel willen zien.
En jij hebt gelukkig wel een moraal, wat spannend. :roll:

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Slim »

Wat wil je hiermee beweren Slim?
Wat denk je?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Wat denk je?
Ik heb géén idee. Zeg jij het maar??

Gesloten