LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortingsacties bouwmarkt Karwei. Gemene instinkers

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
BreejKC

Kortingsacties bouwmarkt Karwei. Gemene instinkers

Ongelezen bericht door BreejKC »

Met de wijze waarop kortingsacties bij bouwmarkt Karwei gehanteerd worden ben ik het oneens. Zij hanteren in hun bouwmarkten een beleid dat bepaalde artikelen “vast in prijs verlaagd” zijn. Sommige artikelen worden daarmee paars gelabeld en aangekondigde kortingsacties zijn daarop dan plotseling niet van toepassing. Naar mijn mening is dit “vast in prijs verlaagd” een ware drogreden. Kortingsacties zijn op deze wijze een handige manier om potentiele, niets vermoedende klanten in hun winkels te lokken en toch de aangekondigde korting niet te verlenen. Aan niets blijkt achteraf dat deze “vast verlaagde prijs” bij hun producten werkelijk scherpe prijzen zijn waardoor de aangekondigde korting niet meer verleend kan worden.

Zou Karwei bouwmarkten deze artikelen niet voor een zogenaamde “vast verlaagde prijs” verkopen dan kunnen ze op termijn het overschot van deze artikelen dumpen in de vuilnisbak. Zij móeten dus wel normale prijzen gaan hanteren om te voorkomen dat vrijwel geen enkel merkartikel, dat elders ook verkocht wordt, niet meer verkocht zal worden. Eenvoudig was aantoonbaar dat het artikel dat ik bij Karwei kocht geen scherpe, maar de normale prijs is voor dit artikel. Bij Bol.com bleek hetzelfde artikel zelfs goedkoper te zijn. Een korte zoektocht op internet bij Kieskeurig.nl en Beslist.nl liet zien dat Bol.com niet de enige (internet)winkel is met die zgn. “scherpe” prijzen van Karwei. Het toonde wel vier keer aan dat de prijs van ca. € 49,95 die ik voor het artikel betaalde volstrekt de normale prijs is voor het artikel dat ik kocht bij Karwei. De actie om (geen) aangekondigde korting te verlenen op normaal geprijsde artikelen bij Karwei bouwmarkten kan ik niet anders omschrijven als zijnde een gemene instinker. Zijn al de prijzen in de bouwmarkten van Karwei dan niet scherp geprijsd? Dan kan Karwei beter geen kortingsacties meer houden om teleurgestelde klanten te voorkomen. En áls de prijzen bij Karwei normaal niet scherp geprijsd zijn, dan is het misschien maar beter om helemaal niet meer bij Karwei te kopen.

Het onderscheid dat door Karwei na mijn klacht hierover maakt tussen internetwinkels en gewone winkels slaat anno 2015 natuurlijk nergens op. Neem bijvoorbeeld de fa. BCC, die in haar vele winkels ook internetprijzen hanteert. Artikelen bij Bol.com kun je ook (zonder verzendkosten) afhalen bij Albert Heijn, winkels die bijna overal aanwezig zijn. En boven € 25,00 worden artikelen van deze firma zelfs gratis bij je thuisbezorgd. Daar hoef je niet eens de deur voor uit. Als ‘gewone’ winkels in hun prijsstelling niet mee gaan met internetwinkels, waarvan het enige voordeel is dat je het gekochte artikel meteen mee kunt nemen, dan zullen ze hun omzet drastisch zien verminderen en kunnen ze op termijn hun deuren wel sluiten. Karwei zou niet de eerste grote keten zijn die plotseling “omvalt”. Door de sterke concurrentie tussen de bouwmarkten onderling, de belachelijke situatie dat Gamma en Karwei twee verschillende ketens lijken, maar hetzelfde zijn (Intergamma BV), en zelfs in sommige steden elkaar beconcurreren, dit gecombineerd met zo’n klantonvriendelijke houding, zou het me niet verbazen als op korte termijn het bekende merk “Karwei” niet meer zal bestaan. Door deze houding zou ik dat niet betreuren.

Kortingsacties bij Karwei blijken dus gemene lokkertjes te zijn waar de nietsvermoedende klant, in de winkel heb je geen internet bij de hand om een vergelijking te maken, beter niet meer in kan trappen. Als je hierover reclameert wordt voet bij stuk gehouden en krijg je ondanks deze argumenten toch je 30% aangekondigde korting niet. Bij Karwei of andere winkels van het Intergamma concern kun je dus beter niet meer blind afgaan op in hun folders groots aangekondigde kortingsacties om achteraf nare teleurstellingen te voorkomen.

Van een grote firma als Karwei bouwmarkten /het Intergamma concern had ik een klantvriendelijker houding verwacht.

Moneyman

Re: Kortingsacties bouwmarkt Karwei. Gemene instinkers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Al lezend snap ik nog steeds niet wat er nu eigenlijk zo gemeen is... jij koopt toch wat je wilt, waar je wilt? Zeuren over de prijs vind ik zó weinig toevoegen...

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

In de folders van Gamma, Karwei en ook Praxis zie altijd staan dat kortingsbonnen zijn uitgesloten voor altijd laag zaken, laptops, bulkys, eigen merk etc etc etc etc.

Of die zaken dan ook echt de allerlaagste prijs zijn durf ik niet 10% te zeggen maar ik lees duidelijk datgene wat is uitgesloten.

Kan dit niet echt als "instinker" zien.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

BreejKC schreef:Met de wijze waarop kortingsacties bij bouwmarkt Karwei gehanteerd worden ben ik het oneens. Zij hanteren in hun bouwmarkten een beleid dat bepaalde artikelen “vast in prijs verlaagd” zijn. Sommige artikelen worden daarmee paars gelabeld en aangekondigde kortingsacties zijn daarop dan plotseling niet van toepassing. Naar mijn mening is dit “vast in prijs verlaagd” een ware drogreden. Kortingsacties zijn op deze wijze een handige manier om potentiele, niets vermoedende klanten in hun winkels te lokken en toch de aangekondigde korting niet te verlenen. Aan niets blijkt achteraf dat deze “vast verlaagde prijs” bij hun producten werkelijk scherpe prijzen zijn waardoor de aangekondigde korting niet meer verleend kan worden.

Zou Karwei bouwmarkten deze artikelen niet voor een zogenaamde “vast verlaagde prijs” verkopen dan kunnen ze op termijn het overschot van deze artikelen dumpen in de vuilnisbak. Zij móeten dus wel normale prijzen gaan hanteren om te voorkomen dat vrijwel geen enkel merkartikel, dat elders ook verkocht wordt, niet meer verkocht zal worden. Eenvoudig was aantoonbaar dat het artikel dat ik bij Karwei kocht geen scherpe, maar de normale prijs is voor dit artikel. Bij Bol.com bleek hetzelfde artikel zelfs goedkoper te zijn. Een korte zoektocht op internet bij Kieskeurig.nl en Beslist.nl liet zien dat Bol.com niet de enige (internet)winkel is met die zgn. “scherpe” prijzen van Karwei. Het toonde wel vier keer aan dat de prijs van ca. € 49,95 die ik voor het artikel betaalde volstrekt de normale prijs is voor het artikel dat ik kocht bij Karwei. De actie om (geen) aangekondigde korting te verlenen op normaal geprijsde artikelen bij Karwei bouwmarkten kan ik niet anders omschrijven als zijnde een gemene instinker. Zijn al de prijzen in de bouwmarkten van Karwei dan niet scherp geprijsd? Dan kan Karwei beter geen kortingsacties meer houden om teleurgestelde klanten te voorkomen. En áls de prijzen bij Karwei normaal niet scherp geprijsd zijn, dan is het misschien maar beter om helemaal niet meer bij Karwei te kopen.

Het onderscheid dat door Karwei na mijn klacht hierover maakt tussen internetwinkels en gewone winkels slaat anno 2015 natuurlijk nergens op. Neem bijvoorbeeld de fa. BCC, die in haar vele winkels ook internetprijzen hanteert. Artikelen bij Bol.com kun je ook (zonder verzendkosten) afhalen bij Albert Heijn, winkels die bijna overal aanwezig zijn. En boven € 25,00 worden artikelen van deze firma zelfs gratis bij je thuisbezorgd. Daar hoef je niet eens de deur voor uit. Als ‘gewone’ winkels in hun prijsstelling niet mee gaan met internetwinkels, waarvan het enige voordeel is dat je het gekochte artikel meteen mee kunt nemen, dan zullen ze hun omzet drastisch zien verminderen en kunnen ze op termijn hun deuren wel sluiten. Karwei zou niet de eerste grote keten zijn die plotseling “omvalt”. Door de sterke concurrentie tussen de bouwmarkten onderling, de belachelijke situatie dat Gamma en Karwei twee verschillende ketens lijken, maar hetzelfde zijn (Intergamma BV), en zelfs in sommige steden elkaar beconcurreren, dit gecombineerd met zo’n klantonvriendelijke houding, zou het me niet verbazen als op korte termijn het bekende merk “Karwei” niet meer zal bestaan. Door deze houding zou ik dat niet betreuren.

Kortingsacties bij Karwei blijken dus gemene lokkertjes te zijn waar de nietsvermoedende klant, in de winkel heb je geen internet bij de hand om een vergelijking te maken, beter niet meer in kan trappen. Als je hierover reclameert wordt voet bij stuk gehouden en krijg je ondanks deze argumenten toch je 30% aangekondigde korting niet. Bij Karwei of andere winkels van het Intergamma concern kun je dus beter niet meer blind afgaan op in hun folders groots aangekondigde kortingsacties om achteraf nare teleurstellingen te voorkomen.

Van een grote firma als Karwei bouwmarkten /het Intergamma concern had ik een klantvriendelijker houding verwacht.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

de belachelijke situatie dat Gamma en Karwei twee verschillende ketens lijken, maar hetzelfde zijn (Intergamma BV), en zelfs in sommige steden elkaar beconcurreren,
Qua markt/publiek zie je ze steeds verder een Eigen richting in gaan, Gamma nog steeds voor de "Boutjes/moertjes" en Karwei steeds meer de "interieurinrichting" , zeg maar Xenos meuk.
in de winkel heb je geen internet bij de hand om een vergelijking te maken
Jij misschien niet maar ik gebruik nog steeds de Gamma/Praxis app voor de kortingsbonnen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Actie voorwaarden, kennen niet zelden uitsluiting van bijvoorbeeld de huismerk/budgetljin bij bouwmarkten, of bepaalde producten/fabrikanten. Dit zeggen ze ook in de voorwaarden die je direct vanaf hun frontpage in kan zien. Daar zit niks stiekums achter, en is lomp gezegd, met minder moeite dan dit topic aanmaken, te vinden.

Maar dit is niet uniek voor Karwei of de bouwmarktbranche, zo zijn bij de mediamarkt btw-dagen bijvoorbeeld Apple producten uitgesloten, en bij parfumerieën bepaalde merken parfum bij een 25% actie. Dat staat altijd in de voorwaarden, onderaan/achterop de aanbiedingsfolder, of met een sterretje bij online producten. AH bijvoorbeeld, zet het ook in de app, en op de schapkaartjes.

bloemmeke

Ongelezen bericht door bloemmeke »

Nog even en de actievoorwaarden vermelden: uitgesloten zijn alle artikelen.

:lol:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Gewoon lezen maar veel mensen stoppen met denken na de woorden "Korting" en "Gratis" terwijl de meesten toch wel op een leeftijd zijn waarbij ze moeten weten dat Sinterklaas niet bestaat.
Sorry voor diegenen die dit nog niet wisten die ik zojuist hun droomwereld heb doen instorten

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie, maar ik denk dat je onvoldoende hebt om van misleiding te kunnen spreken. Een product kan "vast in prijs verlaagd" zijn en toch elders goedkoper zijn, omdat "vast in prijs verlaagd" niets anders betekent dat dat zij het product zelf in prijs hebben verlaagd. Je zou hierin, samen met de voorwaarden, misschien kunnen lezen dat het product goedkoper is dan gemiddeld. Als je dat aannemelijk zou kunnen maken dan heb je wellicht kans op succes.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Anyway, was gisteren bij de Hornbach en TS....ik adviseer je om daar te gaan shoppen, mocht uiteraard in je buurt zijn, want daar is ( wat ik tot nu toe heb kunnen constateren ) reeds goedkoper zonder dat je gebruik moet maken van kortingsbonnen.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2015 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze mogen nu eenmaal voorwaarden stellen aan acties, moeten ze dan bij ieder voorwerp zetten: dit wel en dit niet?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2015 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ach dit soort praktijken zijn heel gewoon. Korting over een eerdere prijsverhoging, om weer op dezelfde prijs als eerst uit te komen ook. Het zijn gewoon truucs waar je als consument tegenwoordig best doorheen mag prikken.

Visite

Ongelezen bericht door Visite »

Gewoon opletten hoe bedrijven je voor de gek houden. Ik heb Karwei sinds vorig jaar definitief ingeruild voor Hornbach. Daar kennen ze zeker een laagste prijsgarantie! En de rommel die ze bij Karwei verkopen kun je ook halen bij veel ander dumpzaken zoals Cranenbroek voor soms wel 1/5 van de prijs bij Karwei.

Gesloten