Met alle respect, maar dit argument is zo iets als "ja maar het gaat niet om een kapotte wasmachine, maar om een kapotte droger". De regels voor groepsaansprakelijkheid zijn het zelfde. Groepshandelen dan toch echt een vereiste.snuffel1 schreef:@alfatrion het gaat niet om het vernielen van een café maar schade aan de inventaris van de gehuurde woning.
De verhuurder kiest voor kamerverhuur om dat de huuropbrengst daarvan hoger ligt dan als woningverhuur. De verhuurder kiest met welke huurder(s) hij een huurovereenkomst sluit. TS was misschien niet eens thuis toen de wasbak werd gemolesteerd.Artikel 6:166 lid 1 BW schreef:Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend.
Dat ben ik helemaal met je eens. En de verhuurder kan die schade ook verhalen op de huurder die dit gedaan heeft.snuffel1 schreef:De huurders mogen de inventaris gebruiken maar dienen deze wel te onderhouden en te gebruiken waar de inventaris voor bedoeld is. Een wastafel komt niet zomaar los van de muur maar als je op die wastafel gaat zitten dan wel.
Daar kan ik helemaal in komen. Alleen hoort daar wel een huurverlaging bij. Immers, er wordt minder verhuurt.snuffel1 schreef:De verhuurder heeft de wastafel weggehaald en dat zal een reden hebben want met een paar nieuwe gaten boren en bevestigingsmateriaal had de wastafel weer stevig op zijn plek gezeten. Het kan maarzo zijn dat de verhuurder het helemaal zat is om maar steeds de schade aan de inventaris voor zijn rekening te nemen en daarom de wastafel definitief verwijdert heeft.
Nauw nauw. Je vraag om een uitleg waarom een verhuurder niet en een huurder wel, zou moeten opdraaien voor de schade die door een ander is aangericht en je krijgt een discussie over de vraagsteller. Kom je niet verder dan "omdat ik dat vind"?newmikey schreef:Alfa is zo ver van de realiteit dat hij een verrekijker nodig heeft om 'm uberhaupt te zien.