LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe was de informatieavond in Emmeloord?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gerrit1000

Re: Hoe was de informatieavond in Emmeloord?

Ongelezen bericht door Gerrit1000 »

Piet,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik kan geen verslag vinden van het debat waar ik op doel. Ik kan me wel herinneren dat er iets gezegd werd over het doel oninbaarheid voorkomen en kredietverstrekking – overcreditering. Als er sprake is van aandelenlease + kredietaanvraag en je zegt “ik heb een betwisting” tegen je kredietverstrekker dan zijn er geen belemmeringen. De verstrekker beslist dan.

Groeten,
Gerrit

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Als er sprake is van aandelenlease + kredietaanvraag en je zegt “ik heb een betwisting” tegen je kredietverstrekker dan zijn er geen belemmeringen. De verstrekker beslist dan.
Helaas houdt iedereen iedereen in stand, dus de meest verstrekkers geven je het dan toch niet, zoals Piet aan gaf. Het is een theorie Gerrit, de praktijk blijkt helaas vaak anders te werken.

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ook bedankt Piet.

Het wordt wel duidlijk dat we met een moeilijk te breken probleem te maken hebben. Dan maar hopen dat de rechter voor mij 20 oktober een eind zal maken aan alle onzekerheid.
Het geeft wel aan dat je toch steeds in je eigen situatie goed moet overwegen of je moet stoppen met betalen of niet. Want in bepaalde gevallen is een BKR notering erger.

Liefs Ad

spaarvarken

Ongelezen bericht door spaarvarken »

Inderdaad Piet, de overheid kan misschien wettelijk niet zoveel voor ons betekenen. Wat zij wel kan is er voor zorgen, dat er meer informatie beschikbaar komt, waarvan wij gebruik maken. Zo denk ik bijvoorbeeld dat het erg goed is geweest van de Commissie Oosting, dat zij hun bevindingen openbaar gemaakt hebben. Echter dit is niet genoeg. De overheid zou er meer werk van kunnen maken, ons van informatie te voorzien.
Dat er in het rapport van PwC misschien bedrijfsgevoelige informatie over Dexia staat, kan een reden zijn voor die geheimhouding. Maar kan er dan op zijn minst een aantal zaken bevestigd worden zoals bijvoorbeeld dat er inderdaad een of meerdere wettelijk vereiste aankoopnota's effecten zijn geweest waaruit blijkt of Dexia rechtmatig gehandeld heeft?

Groet,

Spaarvarken
[edit]zinsbouw[/edit]
Laatst gewijzigd door spaarvarken op 04 okt 2004 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Nog even over het BKR,
Ik maak een nieuwe topic om daar mee verder te gaan anders dwalen we af van deze topic.
Ik weet dat er al meerdere topics zijn gemaakt over dit onderwerp, maar toch, het zit ons dwars.

Groeten,
Piet

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geplaatst op 04 Oct 2004 22:46 door Piet

--------------------------------------------------------------------------------

Nog even over het BKR,
Ik maak een nieuwe topic om daar mee verder te gaan anders dwalen we af van deze topic.
Ik weet dat er al meerdere topics zijn gemaakt over dit onderwerp, maar toch, het zit ons dwars.

Groeten,
Piet
Goed idee, want het lijkt volksvijand nr 1 terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Als ze tenminste niet zulke struisvogelpolitiek zouden bedrijven en niet zo moeilijk 'aan te pakken'waren.

Beursklacht

Ongelezen bericht door Beursklacht »

Wij waren aanwezig op deze avond. Het was een uitstekend initiatief en zou eigenlijk navolging moeten krijgen door het gehele land.
Niet enkel om informatie uit te wisselen waardoor de individuele zaken van de gedupeerden zullen worden versterkt, maar tevens om de drempel te verlagen voor die mensen die zich er voor schamen om er voor uit te komen dat ze zijn bekocht en misleid zijn door de leaseaanbieders. Het is tevens een mogelijkheid om over hun situatie te kunnen praten met medegedupeerden.

Geen enkele gedupeerde zou zich moeten berusten in zijn situatie maar een klacht aanhangig moeten maken bij DSI of de rechtbank.

Wat ons opviel, is het marginale aantal werkelijke klachtenzaken dat tegen de leaseaanbieders is aangespannen. Heel ruim genomen zijn dit er slechts 10.000. Naar onze mening is dat veel te weinig om een resultaat te halen voor alle gedupeerden. Zelfs al zouden al deze zaken door de gedupeerden in hun voordeel worden beslecht, heeft dit weinig tot geen impact op de grote organisaties van de leaseaanbieders.

Tevens is er ter sprake gekomen dat de mensen die aangesloten zijn bij de Stichting Leaseverlies met de hoogst waarschijnlijke aannemelijkheid aan het eind van de procedure van Leaseverlies tegen Dexia alsnog zelf voor hun recht op moeten komen. De mensen aangesloten bij Leaseverlies kunnen naast de actie van Leaseverlies nog individueel een klacht indienen over alle zaken buiten misleiding aangezien het enige punt van Leaseverlies misleiding is.

Momenteel is er veel informatie op het forum beschikbaar en bij een groep leasegedupeerden. Het initiatief dat genomen is door Pay Back is een zeer goed initiatief en zou navolging moeten krijgen. Daarbij gelet op het feit dat veel gedupeerden in stilte torsen met een last daar ze niet weten waar de voor hun belangrijke informatie te vinden is. Om te ontdekken welke stappen er voor hun mogelijk zijn, is het zaak dat deze mensen bereikt worden. Dat kan door vaker dit soort bijeenkomsten te organiseren.

Met vriendelijke groet,

Beursklacht

Michiel Luidens

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Mensen pas op voor Beursklacht, het zijn geen juristen, heulen met de DSI, oud Dexia medewerkers enz. Ik wist dat ze kwamen van daar mijn scepsis over deze bijeenkomst. Weet met wie u in zee gaat !!!

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Zó, helemaal zelf getypt deze tekst luidens!

Michiel Luidens

Het typen wel, Karel ontdekte het bedrog :
Geplaatst op 03 Sep 2004 22:51 door Karel
Quote:
(*) De auteur is medeoprichter van Beursklacht en tevens effectenleaser.

en ook diverse jaren werkzaam geweest bij dexia! ! ! ! !

impact

Ongelezen bericht door impact »

Enig tegengif tegen Luidens en trawanten is niet misplaatst.

Kijk daarom eens op het discussieforum van "Goeroe", een interessante Belgische site.

www.goeroe.be en ga naar Belgische aandelen, Dexia.

Iedereen kan in dit open forum - zonder inlogverplichting - zijn of haar ei kwijt. Een prachtmogelijkheid om onze bedenkingen tegen Dexia in haar eigen achtertuin te brengen!

Michiel Luidens

Wat bedoel je impact, ik heb die link hier zelf gepost.
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=20508

impact

Klopt Luidens, maar dat was in de vergetelheid geraakt. Misschien moet ik toch wel iets milder over jou gaan oordelen. :lol:

Michiel Luidens

Ha ha ik zie net je commentaar op dat forum leef je uit !!!!

impact

Zoals ik net zie, ben ik daar niet de enige met commentaar over Dexia!

Gesloten