LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vodafonethuis, trap er niet in!
vodafonethuis, trap er niet in!
Vorig jaar november benaderd, aan de deur, door een opdringerige verkoopmedewerker van vodafonethuis. Beste dit, beste dat. Uiteindelijk weggegaan bij ziggo, overstap gemaakt naar vodafonethuis. En toen begon de ellende. Komt een meneer langs om eea te installeren. Na een uurtje ging deze man weer weg, alles werkte. één uur erna, modem gecrashed. Geen internet, geen telefoon, geen tv. Dan moet je bellen met een 0900 nummer, 45 cent per gesprek. Krijg je een of ander onkundig iemand aan de telefoon die me verteld dat ik 5 dagen moet wachten op hulp. Ik had notabene nét een uur internet gehad. Maar dat maakt niet uit, volgens de "helpdesk" van vodafonethuis. Na 4 dagen komt er weer dezelfde monteur. Met een nieuwe modem. Nieuwe modem opgehangen. Alles werkt weer. Na 1 week, hetzelfde verhaal. Geen internet, bellen of tv meer mogelijk. Weer bellen. Weer aan t lijntje gheouden. Weer monteur na 5 dagen. Al die tijd geen mogelijkheden, waarvoor ik notabene wel betaald had. Bleek 1e monteur de glazen kabel kapotgeslagen te hebben. Weer nieuwe modem, nieuw kabeltje, alles aangesloten. Na 2 weken liep weer de hele boel in de soep. Weer geen enkele verbinding mogelijk. Dus maar weer bellen , via GSM wanrt gewone telefoon werkt niet. Modem vervangen na 4 dagen. Mijn kinderen hadden proefwerkweek, geen internet. Alles op hun school loopt via internet. Helpdesk die niet helpt, maar tegenwerkt. Monteur weer langs geweest. Die heeft de modem van vodafone benoemd tot een apparaat uit de hel! Gaat om een draykin glasvezelmodem. Wifi is een drama op dat ding. Op zich een goed modem , maar door de vodafone software een onmogelijk ding geworden. Mijn computer krijgt de gekste meldingen van dat ding. Nu internet ik via een oude DDWRT WLAN, en die doet t prima, alleen valt de verbinding met die draytek steeds weg, Iedere keer krijg ik nieuwe adressen, raakt mijn systeem van de leg. Weer gebeld. Ik heb ze nu tot maandag gegeven om t op te lossen, anders stop ik ermee. Ik heb alleen maar stress van hun internet aansluiting. Geen gemak iig. Waarschuwing, neem geen internet, glasvezel, via vodafonethuis. Ze beloven je koeien met gouden hoorns, maar geven niet thuis. Een bijzonder onprettige ervaring opgedaan. Ga maar weer terug naar ziggo. Oh ja, als je dat zegt, gaan ze meteen dreigen, dat je een contract hebt voor twee jaar. Maar, in het burgerlijk wetboek staat nog steeds de eisen waaraan een overeeenkomst moet voldoen. Ik betaal en zij leveren. Zodra eén van de partijen zich daar niet meer aan houd of houden kan, is er dus sprake van wanprestatie. Punt. Net als die ik achter vodafone ga zetten
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Ik doe mijn best uw tekst te lezen. Mijn vraag is: is de enter toets op uw toetsenbord soms ook gecrashed?
Maar zonder gekheid, wat een knulligheid en gepruts van vodafone. Alle reden om het abonnement op te zeggen. En als ze toch willen incasseren, kom maar op met de incasso bureaus. Laat je niet intimideren hierdoor.
Maar zonder gekheid, wat een knulligheid en gepruts van vodafone. Alle reden om het abonnement op te zeggen. En als ze toch willen incasseren, kom maar op met de incasso bureaus. Laat je niet intimideren hierdoor.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Wij zijn met 5 buren vorig jaar oktober overgestapt op glasvezel van Vodafone, niemand heeft tot nu toe problemen gehad. Wel klachten over Ziggo en KPN.
TV is perfect en de beloofde snelheden worden gehaald vriendelijke helpdesk. Dus zo kan het ook.
TV is perfect en de beloofde snelheden worden gehaald vriendelijke helpdesk. Dus zo kan het ook.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
TS heeft volkomen gelijk. Als een bedrijf niet levert waaarvoor je betaalt en dat nog steeds niet kan waarmaken dan is dat zeker een legitieme reden om de verbintenis te beëindigen. Moet natuurlijk wel goed gedocumenteerd zijn.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Hoi, kan iemand mij vertellen of er providers zijn waar je tijdelijk je abonnement kan opzeggen? Ik verblijf veel in het buitenland maar bij upc is het niet mogelijk om b.v. 3 maanden je abonnement te stoppen.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Misschien moet u niet inbreken in het topic van een ander en gewoon zelf even de diverse telecom providers benaderen?organo schreef:Hoi, kan iemand mij vertellen of er providers zijn waar je tijdelijk je abonnement kan opzeggen? Ik verblijf veel in het buitenland maar bij upc is het niet mogelijk om b.v. 3 maanden je abonnement te stoppen.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Die deur kan dicht hoor. Dat je dan alsnog een abonnement afsluit is je eigen probleem.tackle schreef:Vorig jaar november benaderd, aan de deur, door een opdringerige verkoopmedewerker van vodafonethuis.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
helemaal mee eens ze beloven je van alles en zijn altijd de goedkoopste.Barre Barry schreef:Die deur kan dicht hoor. Dat je dan alsnog een abonnement afsluit is je eigen probleem.tackle schreef:Vorig jaar november benaderd, aan de deur, door een opdringerige verkoopmedewerker van vodafonethuis.
kijk gewoon zelf op het internet rond naar een andere provider, scheelt je meer geld dan aan de deur.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit forum heb bezocht. Helaas moet ik mijn frustraties weer (zie: Vodafone glasvezel internet ellende aangemaakt jan 2013) van me afschrijven over Vodafonethuis. Kreeg afgelopen week "cold calling" op mijn mobiele nummer dat Vodafone zijn glasvezel pakket gaat vernieuwen. Wat ze bedoelen is dat het pakket wordt vernield door het analoge tv signaal eraf te halen. Dit betekend dat alle coax kabels in je huis geen functie meer hebben. Nog mooier was dat ze mij een scherpe aanbieding zouden doen. Dan bespaar ik maar even de details van de absolute onvriendelijkheid en ondeskundigheid van dit "Sales" team.
Heb nu net de "aanbieding" ontvangen Ik betaal nu 54 Euro/maand en kreeg een aanbieding dat ik 57,50 Euro/maand ga betalen??? Terwijl als ik als nieuwe klant mij aanmeld voor hetzelfde pakket dit op de site neerkomt op 47,50 Euro/maand
Vodafone wat een enorme cowboy club. Ik heb het er nu helemaal mee gehad ik ga op zoek naar een andere provider.
Heb nu net de "aanbieding" ontvangen Ik betaal nu 54 Euro/maand en kreeg een aanbieding dat ik 57,50 Euro/maand ga betalen??? Terwijl als ik als nieuwe klant mij aanmeld voor hetzelfde pakket dit op de site neerkomt op 47,50 Euro/maand
Vodafone wat een enorme cowboy club. Ik heb het er nu helemaal mee gehad ik ga op zoek naar een andere provider.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Dat is toch die club met een heerlijk dichtgetimmerd modem en waar ze om de haverklap de ene na de andere functie uitschakelen.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Over alle providers zijn klachten maar over de gehele linie leveren ze allemaal een goede dienst (anders zou het internetgebruik in Nederland immers nooit zo hoog kunnen zijn....). Hoogstens lullig als je toevallig pech hebt.hermelot schreef:Wij zijn met 5 buren vorig jaar oktober overgestapt op glasvezel van Vodafone, niemand heeft tot nu toe problemen gehad. Wel klachten over Ziggo en KPN.
TV is perfect en de beloofde snelheden worden gehaald vriendelijke helpdesk. Dus zo kan het ook.
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
Dat het internetgebruik zo hoog is is geen keuze maar bittere noodzaak. Zo zou ik ook kunnen zeggen dat over de gehele linie de waterbedrijven een goede dienst leveren (anders zou het watergebruik in Nederland immers niet zo hoog zijn....).
Het afpakken van een dienst en dan een hogere rekening presenteren noem ik niet "hoogstens lullig" of "toevallig pech" maar een schrijnend voorbeeld voor de minachting van je klantenbestand. Ik had me al neergelegd bij de onkunde van Vodafones (unskilled) technische helpdesk met enorme wachttijden (zie mijn ervaring in deze rubriek Vodafone glasvezel internet ellende aangemaakt jan 2013) maar dat de sales afdeling van Vodafone niks beter is zegt genoeg over de kwaliteit van deze provider.
Ik moet dze dagen ook glimlachen over hun huidige radio reclame boodschappen waarbij je maandelijks flexibel je internet, bellen of tv aan- of uit kunt schakelen. Want als jij het zelf niet doet dan doet Vodafonethuis het wel voor je door je pakket aan te passen en analoge tv eruit te gooien
Het afpakken van een dienst en dan een hogere rekening presenteren noem ik niet "hoogstens lullig" of "toevallig pech" maar een schrijnend voorbeeld voor de minachting van je klantenbestand. Ik had me al neergelegd bij de onkunde van Vodafones (unskilled) technische helpdesk met enorme wachttijden (zie mijn ervaring in deze rubriek Vodafone glasvezel internet ellende aangemaakt jan 2013) maar dat de sales afdeling van Vodafone niks beter is zegt genoeg over de kwaliteit van deze provider.
Ik moet dze dagen ook glimlachen over hun huidige radio reclame boodschappen waarbij je maandelijks flexibel je internet, bellen of tv aan- of uit kunt schakelen. Want als jij het zelf niet doet dan doet Vodafonethuis het wel voor je door je pakket aan te passen en analoge tv eruit te gooien
Re: vodafonethuis, trap er niet in!
@Tackle. Heel herkenbaar verhaal. Toen ik in 2012 glasvezel nam bij Vodafonethuis had ik ook heel veel problemen. De oplossing voor mij was om de Vodafone wifi-router in de prullenbak te gooien en zelf een wifi-router aan te sluiten (in mijn geval Airport Extreme) daarna liep alles gesmeerd totdat ik vorige week een wake-up call kreeg over afschaffen analog signaal