LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tanken voor een ander en dan cashen????

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 31170
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteravond wilde ik tanken. Auto bij de pomp gezet, benzineklep open, en op dat moment werd ik aangesproken door een jongen die achter me was gaan staan. In de auto zat nog een tweede knul.

Hij: 'Meneer, meneer, ik heb geen geld op mijn pinpas, kunt u voor me tanken, dan betaal ik u contant terug'.
Ik: 'Niks ervan, dat doe ik niet'.
Hij: 'Maar meneer, ik geef u dan 20 euro extra'
Ik' Niks ervan, ik doe dat niet.

Ik klapte mijn benzineklep dicht, en ben weggereden. Tanken deed ik dan maar bij de volgende pomp.

Is dit nu een nieuwe truc om mensen geld afhandig te maken? Ik kan me indenken dat iemand zijn pinpas vergeet, of dat er inderdaad geen geld op staat. Maar twee jongens die geen geld op een pinpas hebben? En dan 20 euro extra willen geven?

Ik vertrouwde het dus niet, ik koos ervoor om er niet op in te gaan en weg te rijden. Maar hoe komt dit verhaal op jullie over? Is dit inderdaad een nieuwe manier om mensen geld afhandig te maken (want bewijs maar dat de benzine die je getankt hebt in hun auto zit)? Wat zouden jullie doen?

Moneyman
Berichten: 30419
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ze hadden dus cash geld en konden dus ook gewoon de benzine cash afrekenen. Daar, of bij een andere pomp. Dikke kans dat ze inderdaad gewoon weg gereden waren, en dan kan jij fluiten naar je geld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:Gisteravond wilde ik tanken. Auto bij de pomp gezet, benzineklep open, en op dat moment werd ik aangesproken door een jongen die achter me was gaan staan. In de auto zat nog een tweede knul.

Hij: 'Meneer, meneer, ik heb geen geld op mijn pinpas, kunt u voor me tanken, dan betaal ik u contant terug'.
Ik: 'Niks ervan, dat doe ik niet'.
Hij: 'Maar meneer, ik geef u dan 20 euro extra'
Ik' Niks ervan, ik doe dat niet.

Ik klapte mijn benzineklep dicht, en ben weggereden. Tanken deed ik dan maar bij de volgende pomp.

Is dit nu een nieuwe truc om mensen geld afhandig te maken? Ik kan me indenken dat iemand zijn pinpas vergeet, of dat er inderdaad geen geld op staat. Maar twee jongens die geen geld op een pinpas hebben? En dan 20 euro extra willen geven?

Ik vertrouwde het dus niet, ik koos ervoor om er niet op in te gaan en weg te rijden. Maar hoe komt dit verhaal op jullie over? Is dit inderdaad een nieuwe manier om mensen geld afhandig te maken (want bewijs maar dat de benzine die je getankt hebt in hun auto zit)? Wat zouden jullie doen?
Ik zou het ook niet doen, misschien krijg je vals geld, of help je ze op die manier zwart/illegaal geld wit te wassen. Nog los van het feit dat ze je ter plekke het geld weer afhandig kunnen maken, of weg kunnen rijden.

Mijn maatschappelijk wantrouwen is inmiddels al wel zo groot, dat ik dit soort dingen niet meer doe.

witte angora
Berichten: 31170
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Moneyman, Het was een zelfbedieningspomp, je kon daar niet cash afrekenen. Maar nu je het er over hebt, ruim een kilometer terug (voor mij dan) is er inderdaad een bemande pomp. Ik kom daar zelden, dus niet bij stil gestaan eigenlijk.

Dus ik had ze ook naar die pomp kunnen verwijzen.

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door 16again »

Wellicht had je gewoon 20 euro extra gekregen.
Maar wel vals geld

witte angora
Berichten: 31170
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Sjohie: precies wat je zegt, ze zouden me het geld ook weer afhandig kunnen maken. Daarom ben ik ook maar weggereden, omdat ik het niet vertrouwde en geen idee had wat ze verder in de kop zouden kunnen hebben.

Moneyman
Berichten: 30419
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kortom, er is maar één antwoord goed: "loop naar de pomp...";-)

witte angora
Berichten: 31170
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, dat is te ver lopen, dus dan hebben ze een lift nodig natuurlijk...

:lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Raar verhaal. Je moet in Nederland wel heel erg goed zoeken om een "normaal" pompstation te vinden dat niet op een halve liter benzine is te vinden. Dus als ze alleen maar cash hadden, hadden ze daar gewoon heen kunnen gaan.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door hidr »

Die briefjes zijn vaak ook makkelijk te herkennen in de scanapparatuur van de winkels. Je komt er dus ook niet meer vanaf. Ik zou het nooit doen. Bij de automaat pin ik trouwens nooit hoger dan briefjes van twintig. De kan op dan ergens valsificaties terug te krijgen is dan beperkt

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door moederslink »

WA goed dat je naar je onderbuikgevoel heb geluisterd op zo.n plek en 2 van die gasten en verderop bent gaan tanken.
Heel vervelend dit soort ervaringen.
Op het station heb ik overigens nu 2x meegemaakt dat men een kaartje niet kon pinnen, ze hadden wel contant geld in de hand, een tientje en of ik dat kaartje kon pinnen tegen cash. Toen heb ik wel even geholpen, het zag er verder ok uit en dat bleek ook. Maar bij zo.n pomp, onbemand, had ik het ook niet gedaan!

witte angora
Berichten: 31170
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank je, moederslink. Maar op het station is het net even iets anders. Dan koop je het kaartje, en je wisselt het in tegen dat geld. Geen geld = geen kaartje. Maar op een tankstation is het nét even iets anders. Geen geld = hoe krijg je de benzine terug...

Overigens zijn tankstations wel beveiligd met camera's. Alleen, bewijs maar eens wat...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door bprosman »

Geen geld = hoe krijg je de benzine terug...
Heb ook wel eens mn tank volgegooid zeker wetende mn portemonnee in mn zak te hebben en toch uiteindelijk dus niet.
Gewoon binnen melden , kenteken genoteerd, ID gevraagd (maar had ik ook niet bij me), kreeg gewoon een acceptgiro thuis.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door hidr »

bprosman schreef: Heb ook wel eens mn tank volgegooid zeker wetende mn portemonnee in mn zak te hebben en toch uiteindelijk dus niet.
Gewoon binnen melden , kenteken genoteerd, ID gevraagd (maar had ik ook niet bij me), kreeg gewoon een acceptgiro thuis.
Als je een keer geen geld hebt om benzine te kopen is dit natuurlijk een goede manier om toch te tanken en het betalen te kunnen uitstellen. Goede tip.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door bprosman »

Nou laat ik voorop stellen dat ik nog altijd ben van "Boter bij de vis" en dit zeker niet als "Tip" wil geven.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hidr schreef:
bprosman schreef: Heb ook wel eens mn tank volgegooid zeker wetende mn portemonnee in mn zak te hebben en toch uiteindelijk dus niet.
Gewoon binnen melden , kenteken genoteerd, ID gevraagd (maar had ik ook niet bij me), kreeg gewoon een acceptgiro thuis.
Als je een keer geen geld hebt om benzine te kopen is dit natuurlijk een goede manier om toch te tanken en het betalen te kunnen uitstellen. Goede tip.
Dat meen je niet?
Wat dacht je, als je vaker bij een tankstation daarmee aankomt gaan ze dat écht niet accepteren hoor.

Je zou gewoon niet moeten tanken als je daar geen geld voor hebt, en al helemaal geen auto moeten hebben als je die niet kan betalen.

Elenieke
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 aug 2014 12:54

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Elenieke »

tanken en niet kunnen betalen en dan een acceptgiro ?
Ik werk bij een Tankstation en weet zeker dat het zo NIET gaat .
Achteraf betalen is alleen mogelijk bij het station zelf en niet met een acceptgiro of je hebt deze van tank Collect gekregen maar dan is er al een verhoging bij .
Er wordt altijd een schuldbekentenis ingevuld of zelfs een doorrijdersverklaring zodat het tankstation kan aantonen dat jij getakt hebt zonder te betalen en ze altijd nog hun geld krijgen , dit wordt binnen 48 uur al naar Tank collect doorgestuurd . Id kaart afgeven of rijbewijs achterlaten mag niet , dit mogen de medewerkers niet aannemen . Als men niet binnen 48 uur betaald is er een verhoging van 35 euro bij , dus een goede tip zou ik het niet noemen .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Elenieke schreef:tanken en niet kunnen betalen en dan een acceptgiro ?
Ik werk bij een Tankstation en weet zeker dat het zo NIET gaat .
Achteraf betalen is alleen mogelijk bij het station zelf en niet met een acceptgiro of je hebt deze van tank Collect gekregen maar dan is er al een verhoging bij .
Er wordt altijd een schuldbekentenis ingevuld of zelfs een doorrijdersverklaring zodat het tankstation kan aantonen dat jij getakt hebt zonder te betalen en ze altijd nog hun geld krijgen , dit wordt binnen 48 uur al naar Tank collect doorgestuurd . Id kaart afgeven of rijbewijs achterlaten mag niet , dit mogen de medewerkers niet aannemen . Als men niet binnen 48 uur betaald is er een verhoging van 35 euro bij , dus een goede tip zou ik het niet noemen .
Voor geen enkel weldenkend mens zou dat als tip overkomen. Hidr heeft alleen een andere manier van redeneren. Dikke humor, want die verhoging gaat hij ook niet kunnen betalen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door bprosman »

Achteraf betalen is alleen mogelijk bij het station zelf en niet met een acceptgiro of je hebt deze van tank Collect gekregen maar dan is er al een verhoging bij .
Van wie ik m gehad heb weet ik niet het was een Shell station in Beek (L) en ik weet zeker dat er geen verhoging bij zat.
Er wordt altijd een schuldbekentenis ingevuld of zelfs een doorrijdersverklaring zodat het tankstation kan aantonen dat jij getakt hebt zonder te betalen en ze altijd nog hun geld krijgen
Klopt, is ook geen problem, het was tenslotte mijn fout.
. Id kaart afgeven of rijbewijs achterlaten mag niet , dit mogen de medewerkers niet aannemen .
Kon ook niet want had ik niet bij me.
Als men niet binnen 48 uur betaald is er een verhoging van 35 euro bij ,
Toen ik de acceptgiro binnenkreeg is deze meteen betaald, zonder verhoging.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Tanken voor een ander en dan cashen????

Ongelezen bericht door hidr »

Julie4444 schreef:
hidr schreef:
bprosman schreef: Heb ook wel eens mn tank volgegooid zeker wetende mn portemonnee in mn zak te hebben en toch uiteindelijk dus niet.
Gewoon binnen melden , kenteken genoteerd, ID gevraagd (maar had ik ook niet bij me), kreeg gewoon een acceptgiro thuis.
Als je een keer geen geld hebt om benzine te kopen is dit natuurlijk een goede manier om toch te tanken en het betalen te kunnen uitstellen. Goede tip.
Dat meen je niet?
Wat dacht je, als je vaker bij een tankstation daarmee aankomt gaan ze dat écht niet accepteren hoor.

Je zou gewoon niet moeten tanken als je daar geen geld voor hebt, en al helemaal geen auto moeten hebben als je die niet kan betalen.
Ik zeg ook niet dat je dat vaker bij hetzelfde tankstation moet doen. Dat gaat dan echt niet lukken.

Gesloten