LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LG: Low quality, no guarantee
-
LG: Low quality, no guarantee
Na een aantal jaar vaste gebruiker te zijn van Samsung, heb ik mij laten overhalen door de Mediamarkt tot de aanschaf van een LG (LG L Bello), omdat deze beter zou zijn dan de Samsung. Ik heb van deze telefoon maar liefst 6 weken mogen gebruiken, waarna deze op de tot nu toe heetste zomerdag (te weten 5 juni) het had begeven. De LG herkende de simkaart ineens niet meer, zonder duidelijke aanleiding. Aangezien de telefoon zo nieuw was, ben ik meteen naar de Vodafone (door de regen!!) gefietst om mijn simkaart te laten vervangen. Na een goede service van de Vodafone, waar ze erg behulpzaam waren, ook al waren ze eigenlijk gesloten wegens een verbouwing, constateerden ze dat het niet aan de simkaart lag. De volgende dag naar de Mediamarkt gegaan om het toestel te laten opsturen, waar deze aan de balie al werd opengemaakt en mevrouw meteen constateerde dat de indicator onder de simkaart ligt verkleurd was. Ik heb de mobiel altijd (net als mijn voorgaande toestellen) gewoon gebruikt en niet in aanraking gebracht met water of vocht. Nu wordt de klacht afgedaan met 'waterschade' en krijg ik geen cent garantie terug. Andere indicatoren zijn niet verkleurd, het toestel is niet te water geraakt en de indicator is eventueel pas verkleurd na het in mijn woede door de regenbui fietsen. Het defect is nogmaals ontstaan in een droge tas, in de schaduw, op de heetste dag van het jaar tot nu toe. Na heel wat mailcontact met LG, blijven ze bij hun keuze om de eerste constatering over te nemen en willen ze hier niet nog eens naar kijken. Ik voel mij erg gepasseerd en niet serieus genomen. Ik weet namelijk zeker dat het defect niet door enige waterschade komt. Ik zal in de toekomst dan ook geen LG meer aanschaffen en kan ook iedereen aanraden om dit ook niet te doen.
-
Re: LG: Low quality, no guarantee
Zeg jij.maartjemertens schreef:het toestel is niet te water geraakt en de indicator is eventueel pas verkleurd na het in mijn woede door de regenbui fietsen.
Nogmaals, zeg jij.maartjemertens schreef:Het defect is nogmaals ontstaan in een droge tas, in de schaduw, op de heetste dag van het jaar tot nu toe.
Je kan beter iedereen aanraden om niet door de regen te fietsen.maartjemertens schreef:Ik zal in de toekomst dan ook geen LG meer aanschaffen en kan ook iedereen aanraden om dit ook niet te doen.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Het verbaast me waarom je niet teruggegaan bent naar de Mediamarkt.
Het is natuurlijk niet handig om met het toestel door de regel te fietsen. Als het gaat om een mobieltje dan zou deze daar eigenlijk tegen moeten kunnen, omdat mobieltjes gemaakt zijn om overal mee te bellen.
Het is natuurlijk niet handig om met het toestel door de regel te fietsen. Als het gaat om een mobieltje dan zou deze daar eigenlijk tegen moeten kunnen, omdat mobieltjes gemaakt zijn om overal mee te bellen.
Wat is dat nou voor een rare conclusie of opmerking? Alleen als een fabrikant zegt dat je het toestel in de regen kunt gebruiken kan dat. Als dat niet wordt gezegd is het onzin om maar aan te nemen dat het moet kunnen. Geen enkele fabrikant zegt dat je overal en onder alle omstandigheden met een niet waterdicht toestel kunt bellen.alfatrion schreef:Als het gaat om een mobieltje dan zou deze daar eigenlijk tegen moeten kunnen, omdat mobieltjes gemaakt zijn om overal mee te bellen.
Ik heb ook een jaar een LG gebruikt, en heb er inderdaad best veel problemen mee gehad, zo is bijvoorbeeld de koptelefoon aansluiting kapot gegaan, en toevallig was precies hetzelfde bij een vriend (die ook een LG had) gebeurt.
Maar daarnaast heeft hij het aardig goed uit gehouden aangezien hij vaak nat is geworden (; elke dag 3 kwartier door de regen fietsen.) En verder werd hij heel erg langzaam voor een telefoon van 200 euro.
Maar goed, long story short, LG heeft zo inderdaad zijn minpunten.
Maar daarnaast heeft hij het aardig goed uit gehouden aangezien hij vaak nat is geworden (; elke dag 3 kwartier door de regen fietsen.) En verder werd hij heel erg langzaam voor een telefoon van 200 euro.
Maar goed, long story short, LG heeft zo inderdaad zijn minpunten.