LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbetaling terugkrijgen na niet leveren

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ronald_H

Aanbetaling terugkrijgen na niet leveren

Ongelezen bericht door Ronald_H »

Hallo!

2 maanden geleden heb ik bij de Intratuin een loungeset gespot die ik kon reserveren door een aanbetaling te doen. De levering zou volgens hen eind mei / begin juni worden waarmee ik akkoord ging gezien de tuin nog ingericht moet worden.

Nu zijn wij inmiddels einde maand juni, de tuin is af en ik wil graag zitten. Tot zover is er nog heel veel onduidelijkheid wanneer de set geleverd zal worden en iedere week houden ze mij aan het lijntje door te zeggen "Wij verwachten het echt deze week en anders begin volgende week".

Graag wil ik een andere tuinset elders aanschaffen omdat de mooie dagen in de tuin mij worden ontnomen door het ontbreken van degelijk meubilair. Heb ik ergens het recht mijn aanbetaling terug te eisen? De belofte en afspraak is weliswaar mondeling gemaakt maar naar mijn inziens even rechtsgeldig.

Ik heb nog geen contact gehad betreffende het terugvragen / annuleren van de loungeset maar voor ik dit ga doen wil ik eerst weten in hoeverre ik in mijn recht sta.

Heeft iemand advies?

Bedankt!

16again

Re: Aanbetaling terugkrijgen na niet leveren

Ongelezen bericht door 16again »

Bij intratuin kun je producten binnen 14 dagen terugbrengen, en krijg je zonder vragen je geld terug.
Daarvan uitgaand moet je loungeset probleemloos kunnen afbestellen.

Stefanforch

Ongelezen bericht door Stefanforch »

Als ik je bericht goed lees, heb je met Intratuin een overeenkomst gesloten tot aankoop van een product. Bij het totstandkomen van die overeenkomst werd er uitgegaan van een situatie waarin de levering binnen een bepaalde tijd zou plaatsvinden. Wanneer nu blijkt dat de gedane aannames of beweringen van Intratuin onjuist zijn, kan er gesteld worden dat de omstandigheden rondom het totstandkomen van de overeenkomst zodanig veranderd zijn, dat de oorspronkelijke overeenkomst niet meer te verwezenlijken is. Kort door de bocht; er zijn jou toezeggingen gedaan door Intratuin, op basis daarvan heb jij besloten iets van ze te kopen, als die toezeggingen niet blijken te kloppen, heb je het recht om de koop te herroepen.

Daarnaast heeft Intratuin een beleid m.b.t. retournering, zoals 16again al aangeeft. Hierbij is het wel het vermelden waard dat dit voor bepaalde aankopen niet op hoeft te gaan, hoewel het dan voornamelijk gaat om dingen die op maat gemaakt zijn, e.d. Hou er rekening mee, dat als Intratuin deze set specifiek op jouw verzoek heeft besteld, er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden vanwege de extra geleverde diensten. Die zou je dan echter wel kunnen aanvechten aan de hand van de punten die ik in de eerste alinea noem, namelijk dat de overeenkomst tussentijds zonder jouw instemming gewijzigd is, en jij er niet aan gehouden kan worden.

Maar allereerst zou ik je gewoon aanraden om even een telefoontje naar de Intratuin te doen, en te hopen op een redelijke oplossing.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ronald_H schreef:Hallo!

2 maanden geleden heb ik bij de Intratuin een loungeset gespot die ik kon reserveren door een aanbetaling te doen. De levering zou volgens hen eind mei / begin juni worden waarmee ik akkoord ging gezien de tuin nog ingericht moet worden.

Nu zijn wij inmiddels einde maand juni, de tuin is af en ik wil graag zitten. Tot zover is er nog heel veel onduidelijkheid wanneer de set geleverd zal worden en iedere week houden ze mij aan het lijntje door te zeggen "Wij verwachten het echt deze week en anders begin volgende week".

Graag wil ik een andere tuinset elders aanschaffen omdat de mooie dagen in de tuin mij worden ontnomen door het ontbreken van degelijk meubilair. Heb ik ergens het recht mijn aanbetaling terug te eisen? De belofte en afspraak is weliswaar mondeling gemaakt maar naar mijn inziens even rechtsgeldig.

Ik heb nog geen contact gehad betreffende het terugvragen / annuleren van de loungeset maar voor ik dit ga doen wil ik eerst weten in hoeverre ik in mijn recht sta.

Heeft iemand advies?

Bedankt!
Een andere tuinset bij intratuin aanschaffen is geen optie ?

De set zal speciaal zijn besteld en kan natuurlijk niet zomaar worden geannuleerd. Koop=koop. Staat de bestelling op papier?

En waarom moet u zich eerst informeren voordat u deze simpele vraag bij intratuin voorlegt ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ronald_H schreef:Ik heb nog geen contact gehad betreffende het terugvragen / annuleren van de loungeset maar voor ik dit ga doen wil ik eerst weten in hoeverre ik in mijn recht sta.
Dat sta je niet. Afgesproken is dat er eind mei / begin juni geleverd zou worden. Dit is een niet-fatale termijn. Wat je moet doen is een (schriftelijke) ingebrekestelling versturen. Geef daarin aan dat je de verkoper nog 14 dagen (na de dagtekening) geeft om de meubilair te leveren en dat de overeenkomst anders ontbonden is.

Gesloten