LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postnl accepteert klacht niet
Postnl accepteert klacht niet
In april hebben wij via Marktplaats iets gekocht , wat netjes door de verkoper met Postnl is verstuurd.
Hij heeft ons de track&trace code doorgegeven, zodat we op de hoogte zouden zijn van de status.
Deze blijft echter op "onderweg" staan.
Als ontvanger kan je geen klacht indienen, de verzender heeft een klacht ingediend, maar er gebeurt helemaal niets mee.
Klagen op de fb-pagina heeft enig nut, maar als ontvanger heb je geen poot om op te staan, want, zo zegt Postnl, we hebben met u geen overeenkomst, jammer, maar we kunnen niets voor u doen.
Ondanks het feit dat we de T&T code zo kunnen geven, plus alle gegevens (plaats, datum, tijdstip) van verzending.
Wat kunnen we nu nog doen?
Hij heeft ons de track&trace code doorgegeven, zodat we op de hoogte zouden zijn van de status.
Deze blijft echter op "onderweg" staan.
Als ontvanger kan je geen klacht indienen, de verzender heeft een klacht ingediend, maar er gebeurt helemaal niets mee.
Klagen op de fb-pagina heeft enig nut, maar als ontvanger heb je geen poot om op te staan, want, zo zegt Postnl, we hebben met u geen overeenkomst, jammer, maar we kunnen niets voor u doen.
Ondanks het feit dat we de T&T code zo kunnen geven, plus alle gegevens (plaats, datum, tijdstip) van verzending.
Wat kunnen we nu nog doen?
Re: Postnl accepteert klacht niet
Niets. Achteraan in de rij sluiten.
PostNL doet nooit wat met klachten, en keert alleen uit als het verzekerd was, mits je kan aantonen wat de waarde was van de inhoud van de zending.
PostNL doet nooit wat met klachten, en keert alleen uit als het verzekerd was, mits je kan aantonen wat de waarde was van de inhoud van de zending.
Re: Postnl accepteert klacht niet
Wat je kunt doen? De verzender vragen nogmaals een klacht in te dienen. Want, wat de post ook al meldt, de verzender heeft een overeenkomst met de post en niet de ontvanger.
Re: Postnl accepteert klacht niet
Zakelijke verkoper?
Re: Postnl accepteert klacht niet
Hoe kom je daar nou bij !!.mh73 schreef:Niets. Achteraan in de rij sluiten.
PostNL doet nooit wat met klachten, en keert alleen uit als het verzekerd was, mits je kan aantonen wat de waarde was van de inhoud van de zending.
Post.nl keert helemaal niets uit , al heb je het met de duurste tarief verzonden.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27
Re: Postnl accepteert klacht niet
Als je het verzekerd verzend toch wel? Tot 500 euro o.i.d.?hawkwind schreef:Hoe kom je daar nou bij !!.mh73 schreef:Niets. Achteraan in de rij sluiten.
PostNL doet nooit wat met klachten, en keert alleen uit als het verzekerd was, mits je kan aantonen wat de waarde was van de inhoud van de zending.
Post.nl keert helemaal niets uit , al heb je het met de duurste tarief verzonden.
En bij aangetekend alleen de verzendkosten retour.
Re: Postnl accepteert klacht niet
Jawel hoor. Wel als het verzekerd is.hawkwind schreef:Hoe kom je daar nou bij !!.mh73 schreef:Niets. Achteraan in de rij sluiten.
PostNL doet nooit wat met klachten, en keert alleen uit als het verzekerd was, mits je kan aantonen wat de waarde was van de inhoud van de zending.
Post.nl keert helemaal niets uit , al heb je het met de duurste tarief verzonden.
Re: Postnl accepteert klacht niet
Ook dan niet,mh73 schreef:Jawel hoor. Wel als het verzekerd is.hawkwind schreef:Hoe kom je daar nou bij !!.mh73 schreef:Niets. Achteraan in de rij sluiten.
PostNL doet nooit wat met klachten, en keert alleen uit als het verzekerd was, mits je kan aantonen wat de waarde was van de inhoud van de zending.
Post.nl keert helemaal niets uit , al heb je het met de duurste tarief verzonden.
Ze komen er altijd onderuit.
Je moet foto,s opsturen van de verpakking etc., en het duurt 3 maanden voordat ze
een reactie emailen met : U heeft het niet goed verpakt.
Mijn pakket (naar Oostenrijk) , had ik verstuurd in een dubbel karton met veel polystyreen.
Deksel van de tuner kwam gedeukt aan , zwaar voorwerp/doos met de punt op gevallen, bovenkant van de dozen waren helemaal ingedeukt , heb totaal niets terug mogen ontvangen.
Weg 200 euro , alles moeten terugbetalen aan de klant.
Dat hele Post.nl is een grote dievenbende.......
3 maanden geleden nog een dure LP verstuurt + verzekering naar Emmen (120 euro) , plaat
verpakt in een origineel LP karton met boven en onder een extra verstevigingskarton.
De LP kwam gebroken aan met zelfs voetstappen op het karton ............krijg niets vergoed!!!!!!!!!.
Weg 120 euro.
Re: Postnl accepteert klacht niet
Aangifte gedaan?hawkwind schreef: Dat hele Post.nl is een grote dievenbende.......
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Postnl accepteert klacht niet
Wat ik zo'n topper vindt van PostNL: bij verzekerde of aangetekende zendingen vergoeden ze alleen "de inkoopwaarde van de factuur".
Heb je geen factuur, dan geen vergoeding. En de meeste goederen die worden verzonden daar is geen factuur meer van.
Heb je geen factuur, dan geen vergoeding. En de meeste goederen die worden verzonden daar is geen factuur meer van.
Re: Postnl accepteert klacht niet
Dat is toch logisch dat je een factuur moet hebben. Anders heb je toch geen enkel bewijs van de waarde? Dan stuur ik jou een oud ding op en zeggen we allebei dat dat 500 euro waard was en dan cashen. En het gaat ook niet om een oorspronkelijke factuur maar om een factuur van de transactie. Ook een particulier kan een factuur maken.
Re: Postnl accepteert klacht niet
Huh , goed lezen , natuurlijk heb ik aangifte gedaan bij post.nl.GJvdZ schreef:Aangifte gedaan?hawkwind schreef: Dat hele Post.nl is een grote dievenbende.......
Of: je bedoelt bij de politie????
Re: Postnl accepteert klacht niet
Aangifte doen bij de Politie natuurlijk.
Vraag is of ze er iets mee doen, maar toch....
Vraag is of ze er iets mee doen, maar toch....
Re: Postnl accepteert klacht niet
Aangifte kun je maar op 2 plaatsen doen. Bij de belastingen en bij de politie.
Verder is het een klacht indienen.
Verder is het een klacht indienen.